جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نحوه طراحی و دکوراسیون مغازه موبایل فروشی با ویترین شیک و لوکس

فهرست مطالب

دکوراسیون فروشگاه موبایل، شاید امری ساده وپیش افتاده به حساب آید، اما با طراحی خاص و متفاوت می توانید از سایر رقبا در این زمینه جلو بزنید. ویترین و دکوراسیون داخلی هر مغازه ای در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار می باشد. ممکن است برای شما پیش آمده باشد که به یک مغازه به علت برخورداری از ویترین شیک و متفاوت وارد شده اید و از بودن در آن فضا لذت برده اید و شاید وسیله ای تهیه کرده و سپس آنجا را ترک کرده باشید. امروزه با توسعه تکنولوژی، موبایل ها روز به روز نسبت به قبل حرفه ای تر می شوند. در نتیجه دکوراسیون مغازه موبایل فروشی باید درست مثل موبایل های جدید، خاص و لوکس باشند. زیرا فردی که به منظور خرید موبایل و لوازم جانبی آن به فروشگاه وارد می شود، در صورتی که ببیند دکور مغازه موبایل فروشی و چیدمان ویترین جلو آن دارای کیفیت مطلوب و مناسبی نیست، با خود اینطور فکر می کند که محصولات موجود در مغازه کیفیت خوبی ندارند. توجه داشته باشید که دکور مغازه تعمیرات موبایل، مغازه لوازم جانبی و مواردی دیگر مانند دکور مغازه موبایل فروشی لازم است که از ویترین جذاب و دکوراسیون داخلی منحصر به فرد برخوردار باشد. بسیاری از افراد مشتاق به تکنولوژی، به طور معمول به دنبال اخبار و مدل های جدید اینگونه دستگاه بوده که به سرعت در حال رشد و توسعه هستند. براین اساس طبیعی است که روزانه بازدیدکنندگان و خریداران متعددی به مغازه های موبایل فروشی موجود در سطح شهر مراجعه کنند. در نتیجه برخورداری از دکوراسیونی که در مقایسه با رقبای موجود در سطح شهر زیباتر و شیک تر باشد به جذب مشتری بیشتر کمک قابل توجهی خواهد کرد. در صورتی که قصد تغییر دکوراسیون مغازه موبایل فروشی خود را دارید، تا پایان این مقاله با ما در وبسایت دکوراسیون نیو دیزاین همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

 

ویژگی های طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل

در ارتباط با ویژگی های طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل باید بگوییم که یکی از اصلی ترین کارها در حوزه فروش موبایل به منظور جذب مشتری و همینطور تبدیل آنها به مشتریان ثابت، برخورداری از یک دکوراسیون داخلی چشم نواز و شیک است که بتواند توجه هر بیننده ای را به خود جلب کند. به طور کلی در محیط های اداری و تجاری ظاهر محیط بسیار مهم و حائز اهمیت است به همین دلیل افراد به دکوراسیون داخلی و یا بازسازی دفتر کار و فروشگاه خود می پردازند و به این امر اهمیت بسیاری می دهند. عوامل متعددی در شیوه آرایش و چیدمان کالا های موجود در فروشگاه موبایل اثرگذارهستند. اکثر افراد بر این عقیده اند که چنانچه دکور مغازه موبایل فروشی از ظاهر و کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، به طبع اجناس داخل مغازه هم دارای کیفیت مورد نظر نیستند. پس توصیه می شود قبل از شروع به هر کسب و کاری، دکوراسیون داخلی و چیدمان فروشگاه را در نظر بگیرید تا بتوانید از مشتری و میزان درآمد چشم گیری برخوردار شوید.

 

نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون مغازه موبایل

دانستن نکاتی در مورد طراحی دکوراسیون مغازه موبایل به شما در متمایز شدن از سایر رقبا کمک می نماید. دکور مغازه موبایل فروشی در میان دیگر دکورهای تجاری دارای اهمیت بسیار زیادی است، چرا‌که شما با کالاهایی بسیار لوکس و قیمت بالا روبرو هستید که به طور روزانه در حال تغییر و تحول می باشند. پس بایستی چیدمان داخلی باید به گونه ای چشمگیر و مخاطب پسند باشد. در ادامه به معرفی تعدادی از نکات برای طراحی این دسته از فروشگاه می پردازیم که به شرح زیر می باشد:

  • نورپردازی مناسب

نورپردازی مناسب یکی از مهمترین گزینه ها در دکوراسیون داخلی مغازه با هر کاربری محسوب می شود. نور به مشتری احساس امنیت منتقل می کند و عدم نورپردازی کافی منجر به پشیمان شدن مشتری از ورود به مغازه می شود که این مورد اتفاق جالبی نیست. توجه داشته باشید که در مغازه از نورپردازی خاص و متفاوت استفاده کنید و به وسیله نور به نمایش محصولات بپردازید.

  • رنگ ویترین

رنگ ویترین از مواردی است که در جلوه دادن موبایل و سایر موارد تاثیر بسیار زیادی دارد. تا حد امکان سعی کنید برای ویترین رنگ هایی را مورد استفاده قرار دهید که از تم رنگی خنثی برخوردار می باشند. این دسته از رنگها حالتی آرامش بخش دارند و از خسته شدن مشتری خودداری می کنند. ضمن اینکه استفاده از رنگ های روشن مانند سفید، زرد و صورتی دارای جلوه ای جذاب می باشند و رنگ های پاستیلی نظیر آبی آسمانی، هلویی و سایر رنگ های مشابه خیره کننده به نظر می رسند.

  • چیدمان اصولی

برخورداری از چیدمان اصولی و مناسب، یکی از شاخصه های احترام به مشتری به شمار می رود، چرا‌که انجام این کار از سردرگمی و خسته شدن مشتری جلوگیری می کند. در این اولین گام بایستی نسبت به جدا کردن بخش لوازم جانبی از بخش اصلی موبایل ها اقدام نمایید. سپس به دسته بندی بر اساس برندها بپردازید و کالا های مربوط به هر برند را در بخش خود جای گذاری کنید. محصولات گران قیمت و ارزان قیمت را از یکدیگر جدا کنید و برای چیدمان موبایل های ارزان قیمت، فضای بالا قفسه را در نظر بگیرید تا هنگامی که مشتری به فروشگاه وارد می شود در اولین برخورد با کالاهای ارزان قیمت مواجه نشود.

  • طراحی سقف و کف مغازه موبایل فروشی

در طراحی سقف و کف مغازه موبایل فروشی، متریالی که کار گرفته می شود باید با هم در تناسب و هماهنگی باشند. یکی از متریالی که برای دکوراسیون موبایل فروشی می توان مورد استفاده قرار  داد، انواع سنگ ها و سرامیک ها می باشد. در انتخاب متریال برای کف موبایل فروشی باید توجه داشته باشید که امکان سُر خوردن روی آنها وجود نداشته باشد، چرا‌که روزانه افرادی زیادی در رفت و آمد هستند. بر اساس بودجه ای که جهت طراحی سقف در نظر گرفته اید، می توانید از پرطرفدار ترین نوع سازه ها از جمله سقف کاذب کناف و پانل های گچی استفاده نمایید.

  • ایجاد فضای گفتمان در دکور مغازه موبایل فروشی

ایجاد فضای گفتمان در دکور مغازه موبایل فروشی به عنوان عاملی برای موفقیت در فروش و جلب اعتماد مشتری محسوب می شود. اما در بسیاری از این طراحی به این مورد توجهی نمی شود. تمام تلاشتان این باشد که به طراحی فضایی هماهنگ با دکوراسیون فروشگاه موبایل بپردازید تا بتوانید به خوبی به مشتریان خدمات ارائه دهید.

 

مطلب پیشنهادی : دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک

 

دكوراسيون داخلي فروشگاه موبایل

 

شیوه های چیدمان دکور فروشگاه موبایل فروشی

در نظر گرفتن شیوه های چیدمان دکور فروشگاه موبایل فروشی سبب می شود که مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن، کالای مورد نظر خود را پیدا کنند. با این پروسه می توانید به مغازه خود مشتری های ثابتی را اضافه نمایید. البته همانطور که گفته شد بایستی طبقه بندی صحیح محصولات را در نظر داشته باشد. به عنوان نمونه می توانید محصولات را به ترتیب زیر طبقه بندی کنید:

  1. ارزانترین به گرانترین
  2. قدیمیترین به جدیدترین
  3. محصولات کم بازدید به پربازدید

در ادامه می خواهیم چند شیوه چیدمان دکور موبایل فروشی را به شما توضیح دهیم.

  • طراحی به شیوه چیدمان آزاد

از بهترین و مطلوب ترین طراحی های چیدمان مغازه موبایل فروشی می توان به طراحی شیوه چیدمان آزاد اشاره کرد. در این نوع چیدمان، وسایلی از جمله استندهای مربوط به لوازم جانبی، وسایل روشنایی و سایر محصولات به طور آزاد روی زمین قرار داده می شوند. به طور معمول این نوع چیدمان توجه مشتریان را به خود جلب می کند، به شرط اینکه شما هیچ سبک دیگری برای سازماندهی پیدا نکنید. نقطه ضعفی که در این نوع چیدمان وجود دارد این است احتمال دارد به علت آزاد بودن فضاها، مشتری سردرگم شود و نتواند آن چیزی که مورد نظرش است را پیدا کند.

  • طراحی به صورت شبکه ای

طراحی به صورت شبکه ای، شیوه ای قابل پیش بینی در طراحی دکور مغازه موبایل فروشی است که به طور معمول در مرحله قبل از اجرا و توسط یک طراح متخصص صورت می گیرد. خواسته ای که مردم در هنگام خرید از یک مغازه موبایل فروشی دارند این است که بتوانند به راحتی به محصول مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و آن را از همه لحاظ ها مورد ارزیابی قرار دهند.

  • طراحی به صورت حلقه

طراحی به صورت حلقه برای دکور مغازه موبایل فروشی سبب می شود با فراهم کردن شرایط برای قدم زدن در محیط، مشتریان راحت تر بتوانند به خرید خود بپردازند. شروع این ویژگی ها از همان بدو ورود می باشد، در اطراف فروشگاه استندهای گوشی به صورت حلقه جانمایی می شوند، بعد از اینکه مشتری از مدل ها دیدن کرد از سمت دیگر ورودی خارج می شود.

 

مطلب پیشنهادی نیو دیزاین : دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

 

طراحی دکور مغازه موبایل فروشی کوچک

به منظور طراحی دکور مغازه موبایل فروشی کوچک، بایستی از فضای خالص و به رنگ سفید استفاده کنید تا فروشگاه از فضا خلاقانه بیشتری برخوردار باشد. با برخورداری از یک مغازه موبایل فروشی با متراژ بالاتر، می توانید به راحتی به بازی نور های طبیعی، مصنوعی و سایه روشن بپردازید، در صورتی که در مغازه های کوچکتر به جهت اینکه مطلوب به نظر آید لازم است تا از رنگ های روشن به کارگیری شود. برای اینکه دیوار ها طولانی تر به نظر برسند می توانید از رنگ و نورپردازی سفید استفاده کنید و از استفاده از سایه و فضاهای نامعلوم را به حداقل برسانید. در فضاهای کوچک تر حتی الامکان دیوارهای عمودی را مورد استفاده قرار دهید و از فضاهای بالای دیوار که در معرض دید مشتری نمی باشد به عنوان فضای نگهداری لوازم جانبی استفاده کنید. اگر دقت کرده باشید در مواردی مانند بازسازی خانه قدیمی که فضای کوچکی دارند هم نیز برای بزرگ تر نشان دادن این فضا این نکات را رعایت می کنند.

 

ترفند های انتخاب رنگ در دکوراسیون فروشگاه موبایل

دانستن ترفندهای انتخاب رنگ در دکوراسیون باعث میشود فضایی کاملا درک شده و تاثیرگذار برای مشتری طراحی شود. بر این اساس رنگی که می خواهید به کار ببرید بایستی بر طبق طراحی داخلی فروشگاه باشد. به عنوان نمونه مورد استفاده قرار دادن رنگ های روشن و ملایم سبب میشود که مغازه موبایل فروشی بزرگتر جلوه کند. همینطور به منظور ایجاد درک تعادل در یک فضای داخلی کالا محور، بایستی از رنگ های خنثی نظیر خاکستری، طوسی و سیاه استفاده شود.

 

مطلب پیشنهادی: نکات دکوراسیون داخلی فروشگاه

 

سوالات متداول:

1. در مورد طراحی دکوراسیون مغازه موبایل باید به چه نکاتی توجه شود؟

نورپردازی مناسب، رنگ ویترین، چیدمان اصولی و مناسب، طراحی سقف و کف فروشگاه و توجه کردن به متریال مورد استفاده.

2. برای چیدمان دکور فروشگاه موبایل فروشی از چه شیوه هایی می توان استفاده کرد؟

طراحی دکور به صورت حلقه، طراحی دکور به صورت سیستم درختی، چیدمان به صورت آزاد، چیدمان به صورت شبکه ای.

3. به منظور بزرگتر جلوه دادن فروشگاه موبایل فروشی از چه رنگ هایی می توان استفاده کرد؟

مورد استفاده قرار دادن رنگ های روشن و ملایم سبب میشود که مغازه موبایل فروشی بزرگتر جلوه کند. همینطور به منظور ایجاد درک تعادل در یک فضای داخلی کالا محور، بایستی از رنگ های خنثی نظیر خاکستری، طوسی و سیاه استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید : دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه

 

سخن پایانی

شما میتوانید با مورد استفاده قرار دادن نورپردازی حرفه ای و استفاده از رنگ های چشم گیر و پرکاربرد و حتی در مواردی متضاد، به جذب مشتری و همینطور دست یافتن به درآمد بالا و سوددهی قابل قبول خود کمک نمایید. نکته مهمی دیگری که وجود دارد توجه کردن به ویترین مغازه است، چرا‌که مشتری در نگاه اول با آن مواجه می شود. در صورتی که می خواهید به طراحی دکوراسیون فروشگاه موبایل خود بپردازید به شما توصیه می کنیم که از متخصصان ما در نیو دیزاین راهنمایی بگیرید و می توانید با آنها از طریق شماره تماس 02144433773 در ارتباط باشید و یا به آدرس ما به نشانی جنت آباد جنوبی- بالاتر از میدان چهارباغ – ساختمان بانک آینده به صورت حضوری مراجعه نمایید. هم چنین لازم به ذکر است که مجموعه ما در زمینه فروش و اجرای انواع کابینت آشپزخانه مدرن ، دکوراسیون فروشگاه و خانه ، بازسازی منزل و دفتر کار و دیگر خدمات مرتبط با دکوراسیون داخلی آماده خدمت رسانی با بهترین قیمت و بالاتربن کیفیت به شما دوستان عزیز می باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *