جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دکوراسیون آشپزخانه چوبی برای انواع آشپزخانه های بزرگ و کوچک

فهرست مطالب

دیزاین آشپزخانه با وسایل چوبی چگونه انجام می شود ؟ آشپزخانه جزو یکی از بخش های مهم خانه محسوب می شود و در ایجاد آرامش خانه نقش مهمی را برعهده دارد، در صورتی که میخواهید به دیزاین آشپزخانه با وسایل چوبی اقدام کنید، بایستی دقت لازم به کار گرفته شود. یکی از ایده های جذاب و پرطرفدار در آشپزخانه مورد استفاده قرار دادن کابینت های چوبی می باشد. ممکن است دکوراسیون آشپزخانه چوبی کمی قدیمی به نظر برسد اما در صورتی که در فضای اپن آشپزخانه ها متریالی از جمله سنگ، آجر و چوب به در ستی با هم تلفیق شوند، می توانند فضایی همراه با راحتی و زیبایی را برای شما ایجاد کنند. به منظور طراحی فضای داخلی آشپزخانه چوبی می توانید سبک های مدرن و کلاسیک را مورد استفاده قرار دهید که انتخاب هر یک از این سبک ها به سلیقه شخصی شما بر می گردد. در ادامه مقاله می خواهیم به نحوه دیزاین آشپزخانه با وسایل چوبی و نکاتی که باید به آنها توجه شود بپردازیم، با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه

 

دیزاین آشپزخانه با کابینت چوبی

در دیزاین آشپزخانه با کابینت چوبی باید گفته شود که کابینت های به کار گرفته شده در این فضا اغلب از جنس هایی مانند استیل، گلاس و یا MDF ساخته می شوند، اما در این میان کابینت های چوبی از طرفداران بسیاری برخوردار بوده و توانسته نظر همه را به سمت خود جلب کند. کابینت های چوبی از زیبایی چشمگیری برخوردار است و نمایی خاص و منحصر به فرد به آشپزخانه می دهد که رضایت افراد با سلیقه به ویژه بانوان را جلب می کند. همینطور این نوع کابینت ها از دوام و کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار بوده و به دو سبک کلاسیک و مدرن به تولید می رسند و به بازار ارائه می شوند. توجه داشته باشید که رنگ و لعاب به کار رفته در کابینت های چوبی مدرن سبب شده است که به عنوان سبکی خاص و جذاب مورد استفاده قرار گیرند. متنوع بودن طرح ها و رنگ های به کار رفته در طراحی کابینت منجر شده است که با هر سلیقه ای چه طرفدار رنگ تیره باشید و یا روشن، دستتان برای انتخاب کابینت  باز باشد.

 

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه چوبی

طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه چوبی مهمترین بخش طراحی هر خانه به شمار می رود و طراحی آن بایستی با وسواس و دقت بالایی صورت گیرد. به امروزه به منظور  طراحی فضای داخلی آشپزخانه ایده های متنوعی وجود دارد و در این فضا بیشتر کابینت های چوبی و ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که استفاده از چوب سبب ایجاد گرما و صمیمیت در فضا می شود. در صورتی که قصد دارید فضای آشپزخانه خود را به وسیله چوب طراحی کنید به شما توصیه می کنیم که متریال ها را حساسیت بیشتری انتخاب نمایید. یکی از مطلوب ترین متریال ها که در کنار چوب در طراحی داخلی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد، فلز می باشد و شما می توانید صندلی و لوازم خانگی فلزی را در آشپزخانه های کوچک و بزرگ استفاده کنید و زیبایی چشمگیری به آشپزخانه خود ببخشید.

 

متریال مورد استفاده در طراحی فضای آشپزخانه

در ارتباط با متریال مورد استفاده در طراحی فضای آشپزخانه خوب است بدانید که جهت طراحی دیوار ها و کفپوش آشپزخانه این امکان وجود دارد که دیوارپوش ها و کفپوش های چوبی را مورد استفاده قرار دهید. در صورتی که نمی خواهید در طراحی این فضا از آجر و چوب استفاده کنید، می توانید از متریالی همچون کاشی با رنگ های شیری، سفید و یا خاکستری به کارگیری نمایید تا از آشپزخانه ای با ظاهر متفاوت و خاص برخوردار شوید. به منظور طراحی داخلی آشپزخانه کلاسیک توصیه می شود از کابینت های چوبی با جنس هایی از جمله راش، بلوط و افراد و دیگر چوب های مرغوب استفاده شود که هر یک از این طرح های از زیبایی مخصوص به خود برخوردار می باشند.

در صورتی که در دیزاین آشپزخانه با وسایل چوبی نیاز به راهنمایی دارید و یا می خواهید برای آشپزخانه خود دکوراسیون چوبی طراحی کنید، می توانید از همکاران ما در نیودیزاین کمک بگیرید و از طریق شماره تماس 02144433773 می توانید در ارتباط باشید.

 

مطلب پیشنهادی : هدف از دکوراسیون داخلی

 

نحوه نورپردازی در آشپزخانه چوبی

نحوه نورپردازی در آشپزخانه چوبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که به ایجاد فضایی چشمگیر برای شما منجر می شود. در نتیجه نورپردازی که در طراحی آشپزخانه به کار گرفته می شود، بایستی مناسب و کاربردی باشد. به منظور طراحی نورپردازی آشپزخانه چوبی، استفاده از چراغ های آویز و ایستاده و یا سه پایه گزینه مناسبی می باشد. همینطور در صورتی که در آشپزخانه پنجره وجود دارد می توانید به وسیله نور طبیعی خورشید در طول روز نور فضای آشپزخانه خود را تامین کنید. گزینه دیگری که برای طراحی نورپردازی در فضای آشپزخانه های چوبی می توانید مورد استفاده قرار دهید، چراغ های سقفی و یا لوستر ساده و زیبا می باشد. چنانچه دیزاین های مدرن و براق در فضای آشپزخانه شما را دل زده کرده است، این امکان برای شما فراهم است که کمی سلیقه خود را به کار بگیرید و از انواع دکوراسیون آشپزخانه چوبی برای طراحی آشپزخانه های کوچک و یا بزرگ استفاده کنید و برای آشپزخانه خانه خود فضایی  گرما و زیبا به وجود آورید.

 

دکوراسیون آشپزخانه 2023

دکوراسیون آشپزخانه بخش عظیمی از دکوراسیون داخلی هر خانه ای به حساب می آید، چرا که تمام افراد خانواده به علت های مختلفی روزانه چندین بار به آنجا مراجعه می کنند. در نتیجه نظم و ترتیب در این فضا بسیار حائز اهمیت می باشد. بر این اساس برای فضای داخلی آشپزخانه باید از کابینت هایی که به محیط زیبایی و نظم می دهند، به کارگیری شود.در ادامه می خواهیم شما را با تعدادی از سبک های چیدمان آشپزخانه آشنا کنیم، در صورتی که می خواهید آشپزخانه ای با دکوراسیون زیبا داشته باشید، ما را همراهی کنید.

  • دکوراسیون آشپزخانه مدرن :

دکوراسیون آشپزخانه مدرن تشکیل شده از مدل هایی نظیر فوق برجسته، هایگلاس، کابینت نیمن، کابینت اتریش و MDF می باشد که هر کدام از این محصولات از مشخصات و قیمت مخصوص به خود برخوردار می باشند. امروزه دکوراسیون آشپزخانه مدرن کمی دچار تغییرات شده است. به عنوان نمونه امروزه کابینت ها از انواع متنوعی بسیار زیادی برخوردار می باشند و در بسیاری از موارد از دو رنگ به منظور طراحی و ساخته استفاده می شود. امروزه در طراحی های این سبک، دستگیر های مخفی مورد استفاده قرار می گیرد و برعکس گذشته از تاج و زیر چراغ برای سبک مدرن استفاده نمی شود تا سبک مدرن خود را بیشتر نشان دهند.

  • دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک :

مدل های دکوراسیون آشپزخانه کلاسیک تشکیل شده از طرح چوب (روکش چوب)، تمام چوب و وکیوم می باشد. این سبک برگرفته از کابینت های چوبی قدیمی به ویژه در اروپا می باشد و با گذشت زمان دچار تغییر و تحول شده تا به شکل امروزی درآمده است. این طرح را می توان بر اساس ابزار و حکاکی های روی درب کابینت تشخیص داد و همینطور عاملی که سبب محبوبیت این سبک شده است می توان به وجود ستون های منبت کاری اشاره کرد. لازم به ذکر است که با توجه به گران بودن کابینت چوب ، یکی از آیتم هایی که می توان جایگزین کرد کابینت ممبران گردویی ست که حس و حال چوب را به فضای آشپزخانه با قیمتی مناسب تر می دهد.

  • دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک :

دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک جدیدترین سبک دکوراسیون آشپزخانه به شمار می رود که در اصل از ترکیب دو سبک مدرن و کلاسیک ایجاد شده است. دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک در مقایسه با سبک مدرن و کلاسیک از ضخامت بیشتری برخوردار است، علت آن هم عمق بیشتر ابزار و حکاکی هایی است که به وسیله سی ان سی رو درب ایجاد می شود. سبک نئوکلاسیک از سه مدل کابینت پوششی، کابینت پولیشی و کابینت انزو ایجاد شده است و در تمام این مدل ها از MDF استفاده می شود.

  • دکوراسیون آشپزخانه بزرگ :

در چیدمان دکوراسیون آشپزخانه بزرگ باید بگوییم که اگر به دنبال طراحی مناسب برای این فضا می باشید، توصیه می شود که رنگ های تیره مثل قهوه ای را مورد استفاده قرار دهید، چرا که رنگ های تیره در آشپزخانه بزرگ از کارایی بیشتری برخوردار است و به دلباز شدن آشپزخانه کمک می کند. همینطور برای کف آشپزخانه و کاشی های بین کابینتی استفاده از رنگ های روشن و متضاد بهترین انتخاب می باشند. این نکته را در نظر داشته باشید به منظور دوچندان شدن زیبایی دکوراسیون آشپزخانه، رنگ های متضاد را انتخاب و به کار ببرید. بهترین و مناسب ترین گزینه برای آشپزخانه های بزرگ، کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک می باشد.

  • دکوراسیون آشپزخانه کوچک :

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک ایده های بسیاری وجود دارد که با مورد استفاده قرار دادن وسایل و رنگ های مناسب، می توان دکوراسیون آشپزخانه کوچک را به محیطی دلباز و شاد مبدل کرد. چیدمان دکوراسیون فضای آشپزخانه کوچک باید به گونه ای باشد که هر وسیله در جای خود قرار گرفته باشد و تا جایی که می شود که روی کانتر و کابینت ها وسایل اضافی قرار داده نشود.اگر می خواهید که آشپزخانه کوچک شما بزرگ جلوه کند، بهتر است برای کابینت های از درب شیشه ای استفاده شود تا به این وسیله فضای بیشتری از آشپزخانه قابل دیدن باشد. مورد استفاده قرار دادن رنگ های روشن مانند کرم و سفید در آشپزخانه های کوچک انتخاب مناسبی می باشد، چرا که سبب بزرگ جلوه دادن آشپزخانه کوچک می شود و نور بیشتری را به داخل فضا منعکس می کند. مطلوب ترین انتخاب برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک، سبک کلاسیک می باشد. بسیاری از افرادی که می خواهند بازسازی خانه ی قدیمی خود که دارای فضای کوچکی میباشند را انجام دهند ، از این نکات برای آشپزخانه خود استفاده می کنند تا از کمترین فضا بیشترین استفاده را داشته باشند.

 

مقاله پیشنهادی : دکوراسیون پذیرایی مستطیل

 

مزایای کابینت چوبی

اطلاع از مزایای کابینت چوبی سبب می شود که با دید بازتری به انتخاب آنها بپردازید. کابینت های چوبی دو نوع طراحی و ساخته می شوند: در نوع تمام چوب بخش های مختلف بدنه و درب های کابینت از چوبی طبیعی ایجاد می شوند. این نوع بسیار گران قیمت برای مصارف منازل گزینه ای مناسب می باشد. اما در نوع دوم کابینت های یونیت از جنسی غیر از چوب طبیعی برای روکش استفاده می شود و خوب است بدانید که این مدل کابینت از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار می باشد. مزایای کابینت چوبی به شرح زیر می باشد:

  1. دارای قیمت مناسب
  2. برخورداری از تنوع در رنگ و طرح
  3. دارای ظاهری شیک و خاص
  4. دارای صفحه های رویی با دوام و استوار

 

نتیجه گیری:

دیزاین آشپزخانه با وسایل چوبی امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. سبک دکوراسیون آشپزخانه بسیار متنوع می باشند از مهمترین آنها می توان به سبک مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک اشاره کرد. در صورتی که بازسازی آشپزخانه دارید و یا دکوراسیون چوبی برای آشپزخانه خود مورد استفاده قرار می دهید، می توانید با همکاران ما در گروه نیودیزاین در ارتباط باشید و برای دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم می توانید به آدرس ما واقع در جنت آباد جنوبی- بالاتر از میدان چهارباغ – ساختمان بانک آینده مراجعه نمایید. از شما عزیزان که تا پایان مقاله دیزاین آشپزخانه با وسایل چوبی با ما همراه بودید، متشکریم.

 

سوالات متداول:

1.برای اجرای سبک مدرن در آشپزخانه باید به چه مواردی توجه داشت؟

اصلی ترین ویژگی سبک مدرن سادگی و خلوت بودن فضا است. در نتیجه بهتر است در انتخاب وسایل و قرارگیری آنها به این مورد توجه زیادی داشته باشید و از شلوغی زیاد و قرار دادن وسایل مجلل خودداری کنید. در قسمت آشپزخانه مهمترین عنصر کابینت آشپزخانه است و باید در خرید آن دقت کرد.

2.با چه ترفندهایی در زمینه دکوراسیون آشپزخانه می توان فضا را بزرگتر نشان داد؟

به منظور بزرگتر دیده شدن فضای آشپزخانه مورد استفاده قرار دادن کابینت هایی با رنگ روشن بسیار کارآمد است. برای بزرگتر دیده شدن فضا نسبت به اندازه واقعی سعی کنید از وسایلی که بیشتر رنگ های روشن دارند استفاده کنید. در صورتی که رنگ وسایل با رنگ دکوراسیون آشپزخانه هارمونی داشته باشد، علاوه بر بزرگ دیده شدن فضا، هماهنگی ایجاد شده برای بینندگان نیز بسیار چشم‌ نواز خواهد بود. می توانید رنگ دیوار و کفپوش و سرامیک ها را هم روشن برگزینید.

3.کابینت های چوبی جه مزیت هایی دارند؟

دارای قیمت مناسب، برخورداری از تنوع در رنگ و طرح ، دارای ظاهری شیک و خاص، دارای صفحه های رویی با دوام و استوار.

 

بیشتر بخوانید : کابینت روکش چوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *