جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان ؛ 10 ایده ناب با بهترین رنگها

فهرست مطالب

کمد دیواری برای اتاق کودک و نوجوان

 

امروزه طراحی و ساخت کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان به یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها برای طرحان مبدل شده است. حتّی برخی اوقات در کنار طرح‌های اصولی و کاربردی، بخث هزینه نیز مطرح می‌شود.

بنا به دلایل عنوان شده بسیاری از خانواده‌ها می‌پرسند که جهت خرید کمد دیواری اتاق مقرون‌ به‌ صرفه باید به چه نکاتی توجه کرد؟ حتّی برخی از ایده‌ها بسته به اتاق خواب دخترانه و پسرانه باهم فرق می‌کند. این مسائل به ویژه برای خانواده هایی که قصد بازسازی خانه قدیمی خود را دارند نیز مطرح می شود چراکه بخش بزرگی از دکور داخلی اتاق فرزندان را تشکیل می دهد.

در این مقاله ما به این مبحث مهم خواهیم پرداخت که مناسب‌ترین انتخاب برای آن‌ها کدام است. در ادامه به بررسی تاثیر رنگ در کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان خواهیم پرداخت. پس جهت آشنایی با ماهیت کمد دیواری اتاق تا انتهای این مقاله از وب‌سایت نیودیزاین با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : انواع کمد دیواری پسرانه

 

تاثیر رنگ در کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان

رنگ‌ها با اثرگذاری بر عملکردِ مغزمان، بر یادگیری ‌ما تاثیر بسزایی دارند. شما می‌توانید از رنگ‌‌ها جهت ایجاد الگوی شناختی، افزایش حافظه و جذبِ اطلاعاتِ جدید در مغزتان استفاده نمایید. رنگ‌ها موجب می‌شوند که اطلاعات را سریع‌‌تر بفهمیم و به یاد بیاوریم. هم‌چنین قیاس را برای ما بسیار راحت‌‌تر می‌نماید. رنگ‌‌ها، تاثیر بسزایی بر خلقیات، رفتار و عملکرد تحصیلی کودک و نوجوان دارند.

 

بهترین رنگ کمد دیواری اتاق کودک 

رنگ‌ها توانایی الهام بخشیدن، آشفتگی، آرامش، التیام و حتی تحریک نمودن و افزایش خلاقیت را در کودک و نوجوان ایجاد می‌کند. همین امر خصوصاً درباره کودکان و و نوجوانانی که نسبت به تأثیر رنگ حساسیت بالاتری دارند، صادق است. بنابراین اهمیت انتخاب دقیق رنگ مناسب برای آن‌ها را هرگز نباید دست کم بگیریم. در حالی که روانشناسان موارد زیادی درباره نحوه تأثیر رنگ بر ذهن و بدن ما ارائه نموده‌اند، توجه داشته باشید که این تاثیرات درباره هر کودک و نوجوان متفاوت است و این کلیات درباره تمام آن‌ها صدق نمی‌کند. امّا چنانچه درباره نحوه ورود رنگ کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان خود کنجکاو هستید، این مقاله را حتماً تا آخر مطالعه نمایید.

  • قرمز

رنگ قرمز توانایی تحریک بدن و ذهن، افزایش ضربان قلب و تنفس را دارد. با این اوصاف، برخی تحقیقات نشان داده که قرار گرفتن بیش از حد در معرض رنگ قرمز رفتار پرخاشگرانه و عدم توانایی در تمرکز را بیشتر خواهد کرد. رنگ قرمز می‌‌تواند زمینه‌ی زیبا و عالی برای کمد دیواری اتاق باشد، امّا شاید برترین گزینه انتخابی نباشد.

  • نارنجی

این رنگ گرم، دوستانه و پویا درواقع برای کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان بسیار مناسب است،چراکه باعث اعتماد به نفس، برون گرایی و استقلال آن‌ها می‌شود. ماهیت اجتماعی این رنگ باعث ایجاد ارتباط و همکاری بیشتر در کودک و نوجوان می‌شود.

  • صورتی

گرچه این رنگ، معمولاً در برای وسایل دختران مورد استفاده قرار می‌گیرد، امّا رنگ صورتی احساس آرامش دارد که می‌تواند برای هر دو جنس استفاده شود. جهت کاربردی بودن رنگ صورتی مناسب با رشد سن کودک و نوجوان بهتر است سعی نمایید کارهای هنری صورتی، لوازم جانبی و منسوجات را با پس‌زمینه‌ای خنثی جفت کنید.

  • ‌‌زرد

اکثر ما رنگ زرد را با احساس شادی و نشاط مرتبط می‌پنداریم. مطالعات روانشناسان رنگ زرد را در ایجاد انگیزه بسیار موثر می‌دانند. رنگ زرد موجب افزایش حافظه نیز می‌شود. امّا باید مراقب بود که از بیش از حد از این رنگ استفاده نشود. زیرا استفاده زیاد از رنگ زرد شاید، موجب تحریک بیش از حد و حتی عصبانیت کودک و نوجوان شود.

  • سبز

رنگ سبز، تأثیری آرامش بخش را بر روی کودک و نوجوان می‌گذارد. دانشمندان هم‌چنین در تحقیقات دریافته‌اند که این رنگ شاید سرعت و درک مطلب کودک را بهبود بخشد.

  • آبی

این رنگ برخلاف قرمز، احساس اضطراب و پرخاشگری را کاهش می‌دهد و موجب تنتطیم فشار خون هم می‌شود. کودکان و نوجوانانی که با خلق و خوی تند یا سایر مشکلات رفتاری دست و پنجه نرم می‌کنند، جلوه‌های تسکین دهنده رنگ آبی را بهتر درک می‌نمایند.

  • بنفش

رنگ بنفش غالباً با سلطنت همراه بوده حس بلند پروازانه و اعتماد به نفس بالا را برای مخاطب ایجاد می‌نماید. رنگ بنفش نماد شور، خلاقیت، خرد و معنویت محسوب می‌شود. این رنگ عمیق و احساسی جهت ایجاد حساسیت و عطوفت در کودک و نوجوان بسیار مناسب است. امّا چنانچه فرزند شما بسیار حساس و زود رنج است، استفاده از این رنگ را تنها به منسوجات اتاق کودک مثل فرش، روتختی، پرده محدود نمایید.

 

بهترین رنگ کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان|مجموعه نیودیزاین

 

بیشتر بخوانید : کمد دیواری اتاق نوجوان

 

10 ایده ناب کمد دیواری کودک و نوجوان

با یک جست‌وجوی ساده در موتور جستجوگر گوگل دنیایی از مدل‌ها در اختیار شماست. امّا هر ایده در چه شرایطی کاربرد خواهد داشت؟ بسته به نوع کمدی که مدنظر یا هم‌اکنون در اختیار دارید، شما می‌توانید با ایده‌های زیر زیبایی و کارایی کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان را ارتقا دهید:

  1. کمد دیواری اتاق را بخشی از اتاق آن‌ها تبدیل نمایید.
  2. از فضاهای بیهوده نهایت استفاده را بکنید.
  3. کمد دیواری اتاق  را به نقطه کانونی مبدل نمایید.
  4. به‌واسطه رنگ‌آمیزی هوشمندانه کمد فضا را بزرگ‌تر نشان دهید.
  5. در طراحی کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان از قفسه‌های باز استفاده کنید.
  6. درون کمد را با کاغذ دیواری تزئین نمایید.
  7. مدل کمد دیواری اتاق کودک برای دوران نوجوانی هم در نظر داشته باشید!
  8. از تم‌ها و علاقه‌ مندی‌ های کودک و نوجوان در طراحی کمد دیواری اتاق هرگز غافل نشوید.
  9. به ساخت کمد اتاق کودک چند منظوره هم فکر کنید.
  10. در طراحی و ساخت  حتماً روحیات و سلایق آن‌ها را باید در نظر داشته باشیم.

 

متریال مناسب ساخت کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان

حتماً بهترین گزینه برای این کار در ذهن شما ام‌دی‌اف (MDF) است. باید توجه داشت که ام‌دی‌اف گزینه‌ای مقرون‌ به‌ صرفه و بادوامی برای کمد دیواری اتاق کودک  محسوب می‌شود. از گزینه‌های قابل توجه دیگر می‌توان به ملامینه هم اشاره کرد. این متریال سبک امّا به‌ شدت مقاوم است؛ علاوه بر این، نسبت به رطوبت و کپک بسیار سرسخت بوده و از تنوع زیادی هم برخوردار است.

البته غیر از موارد مذکور از ممبران و هایگلاس هم می‌توانید برای اینکار استفاده نمایید. تنها باید مطمئن شوید که متریال مدنظر شما در کنار مقاومت خوب، با محیط زیست نیز سازگاری داشته باشد و برای کودک و نوجوان شما حساسیت ایجاد نکند.

مطلب پیشنهادی: کمد دیواری اتاق کودک

 

متریال مناسب ساخت کمد دیواری|مجموعه نیودیزاین

 

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله به بهترین ایده‌ها برای ساخت کمد دیواریپرداختیم. در ادامه باهم تاثیر رنگ در کمد دیواری  بررسی نمودیم.

امید است مقاله کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان ؛ 10 ایده ناب با بهترین رنگها مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در این زمینه با ما در وب‌سایت نیودیزاین به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *