جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازسازی ساختمان اداری چگونه انجام میشود؟

فهرست مطالب

اصول بازسازی اداری چیست؟ دفتر کار اداری مکانی است که همه کارکنان، زمان زیادی، حداقل ۸ ساعت را در آن می‌گذرانند و مشغول کار هستند. به همین دلیل راحتی و زیبایی این فضا اهمیت زیادی دارد. وقتی زمان زیادی را در یک فضا به سرمی بری ومشغول کار هستی به احتمال خیلی زیادی ترجیح می‌دهی زمان‌های استراحت را از جایت بلند شوی و در فضای دفتر کار قدمی بزنی. دکوراسیون زیبا برای دفتر کار از این جهت اهمیت دارد که باعث جریان داشتن انرژی بهتری در حین کار و استراحت بین کار می‌شود. بسیاری از دفاتر کار، خانه‌هایی قدیمی هستند که نیاز به تعمییر دارند، بنابراین تصمیم گرفتیم که به شما کمک کنیم تا به راحتی بازسازی اداری (محل کار) و نکات مهمی که باید مد نظر باشد را بدانید.

 

انواع بازسازی اداری (محل کار )

یک مهندس ناظر بصورت دائم به نمایندگی از پیمانکار پروژه شما، در محل کار  شما حاضر بوده و بر روند و کیفیت کار نظارت داشته و آن را بطور مداوم کنترل می نماید. در زمان اجرای پروژه، کارها با در نظر گرفتن شرایط کاری سایر واحدهای همسایه و با جلب رضایت آنها انجام میشود. ساعات کاری در پروژه های تعمییر اداری با پروژه های نوسازی خانه متفاوت است.

پروژه شما پس از مدت زمانی که  مشخص کرده‌اید، بعد از بررسی و رضایت شما از کیفیت کار، تحویل شما می گردد. پس از تحویل پروژه، همچنان در مدت زمان تعیین شده در توافق، خدمات مربوط به اصلاح ایرادات و نواقص در اولین فرصت ممکن به کارفرما ارائه شود. بازسازی  اداری(محل کار) می‌تواند به صورت کلی و یا جزئی باشد. بسته به میزان تغییراتی که باید در فضا اتفاق بیافتد تعیین می‌شود که این تغییرات باید کلی و یا جزئی باشند.

 

انواع بازسازی اداری

 

برای هر دو نوع نوسازی لازم است که شما با یک شرکت  دکوراسیون قرارداد ببندید تا بر اساس نقشه و تغییراتی که لازم است صورت گیرد، طراحی فضا و دکوراسیون داخلی را انجام دهد. برای اجرای پروژه اداری مورد نظر شما، در نهایت لازم است تا یکی از این گزینه ها را انتخاب نمایید. برایاین کار لازم است تا شرایط کاری، تخصص و تجربه آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید. بهترین راه برای آشنا شدن با کیفیت کار و تخصص این شرکت ها، بررسی نمونه پروژه های آنها و سپس دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان آنها می باشد.

به این ترتیب پس از بررسی نمونه کارهای آنها، میتوانید به این نتیجه برسید که کدامیک توانایی انجام تعمییر با کیفیت مورد نظر شما را خواهد داشت. همچنین در مشاوره های رایگانی که دریافت می کنید، شرایط کاری، تخصص و تسلط کارشناسان این مجموعه ها را نیز بررسی خواهید کرد. در نهایت از بین تمامی گزینه های واجد شرایط، گزینه نهایی را با اطمینان انتخاب خواهید کرد.

 

در بازسازی اداری با کیفیت چه اصولی رعایت می شود؟

  1. پیش بینی دقیق هزینه ها، زمان شروع کار و شرایط نوسازی پروژه شما پس از بازدید مهندسین به شما ارائه شود.
  2. قیمت یا دستمزد پیمانکاری مناسبی به شما پیشنهاد شود.
  3. قرارداد استاندارد و کامل همراه با جزئیات اجرایی نحوه بازسازی ارائه و بسته شود.
  4. درصورت نیاز، طراحی دفتر کار اداری شما انجام شده و به شما ارائه شود.
  5. در صورت عقد قرارداد مدیریت پیمان برای اجرای نوسازی، اصل کلیه فاکتورها، رسیدها و گزارش هزینه ها بصورت روزانه به شما ارائه شود.

 

بازسازی اداری تجاری چیست؟

نوسازی اداری تجاری، یکی از مهم ترین کارهایی است که با استفاده از معماری روز دنیا می توان در محیط های کار انجام داد. اصول بازسازی اداری است که ظاهری متفاوت به محیط کار شما می دهد و می تواند راندمان کاری تمامی اعضا اداره را دگرگون  کند. ما اینجا  تمامی سعی خود را می کنیم تا با استفاده از بهترین متریال موجود در بازار، اقدام به نوسازی اداری محیط شما کمک نماییم. بازسازی اداری از آنجایی مهم واقع می شود که افراد زمان زیادی از وقت روزانه ی خود را در این مکان می گذرانند و از طرفی دیگر در جذب افراد و مشتریانی که به این مکان مراجعه می کنند کمک بسیاری می شود.

 

بازسازی اداری تجاری|مجموعه نیودیزاین

 

نوسازی ساختمان اداری در حالت کلی به نوسازی و مرمت بنا مربوط می باشد. در ایران نیاز به نوسازی ساختمان اداری بطور میانگین پس از گذشت ۲۲ سال دیده می شود چرا که از مکان های دیگر پر رفت و آمدتر  می باشد و احتمال خرابی و ایجاد مشکل در قسمت های مختلف تجاری و اداری وجود دارد. بسیار اهمیت دارد که ترمیم هر مکانی اعم از اداری یا غیر اداری یا تجاری بر اساس نوع کاربری انجام گردد.

در حقیقت طراحی یک فضای اختصاصی متناسب با محیط کار از اهمیت زیادی برخوردار می باشد به همین علت باید به دست طراحان و افراد حرفه ای در این زمینه سپرده شود. اگر روی محیط کار خود حساس هستید نوسازی اداری – تجاری خود را به دست گروه حرفه ای و معتبر در این زمینه بسپارید تا هم از جنس و کیفیت محصولات مورد نظر مطمئن و هم از کیفیت ظاهری راضی باشید

 

بازسازی اداری- تجاری به چه صورت انجام می شود؟

نوسازی دفتر کار و ساختمان تجاری از نظر سطح تغییرات به دو دسته کلی و جزیی تقسیم بندی می شود.

بازسازی اداری کلی: در نوسازی ساختمان بصورت کامل، ساختار کلی ساختمان تغییر میکند. با در نظر گرفتن متریال مورد استفاده و حجم کار این روش بازسازی چه برای مکان های اداری و چه برای مکان های تجاری وقت زیادی نیاز است. و نیاز به صرف هزینه بسیار زیادی نیز میباشد. با در نظر گرفتن دیوارهای غیرقابل انتقال، زیر ساخت های داخلی و تمامی دیوارها را تخریب و سپس طبق نقشه از پیش تهیه شده شروع به نوسازی ساختمان می کنند.

 

انجام بازسازی اداری- تجاری

 

بازسازی اداری جزئی: اما در نوسازی ساختمان بصورت جزیی هدف نوسازی، قسمتی از ساختمان است، که در این حالت فضای مورد نظر را خالی کرده و از روی نقشه تعیین شده، نوسازی آن ناحیه انجام می شود. اما تعمییر دفتر کار فقط محدود به ساختمان های قدیمی و سالخورده نمی باشد. و گاهی ما نیاز داریم فضای زندگی و دکوراسیون منزل یا مغازه و دکوراسیون داخلی محل کارمان به صورت اساسی تغییر کند و حتی چیدمان داخلی فضاها با برداشتن دیواری یا گذاشتن پارتیشن، تغییرات سقف و کف ، نورپردازی وغیره چهره ای نو به خود بگیرد و یا حتی کاربری آن تغییر کند.

 

چگونه بفهمیم ساختمان اداری ما نیازمند بازسازی است؟

  • قدمت بالای ساختمان

اکثراساختمان های اداری، قدمت چند ده ساله دارند. ممکن است طراحی داخلی، معماری و اسحتکام ساختمان، خیلی مناسب نباشد. برای طراحی مدرن و امروزی و استحکام، نوسازی یکی از بهترین  گزینه ها ی به روز می باشد. با ترمیم همچنین می توانید کاربری برخی فضاها را نیز تغییر داده یا فضاهای بلااستفاده را نیز آماده بهره برداری کنید.

  • فرسودگی تاسیسات

یکی از عوامل  مهم تعمییر محل اداری است.

  • کمبود نور در میز کارکنان و محیط عمومی ساختمان اداری

نور کافی و مناسب باعث حس خوشایند و آرامش بخش برای  کارمندان می باشد. بنابراین اگر قصد دارید نورپردازی با طراحی جدید و بهتری داشته باشید، حتما سراغ ترمیم محل کار خود بروید. برای اینکه کمک می کند تا به طراحی دلخواه خود برسید و از هزینه های اضافی هم جلوگیری می کند اگر بخواهید ساختمانی از نو بسازید، ایجاد فضایی مناسب و چشم نواز برای جذب ارباب رجوع بیشتر، می تواند رونقی برای کار شما باشد.

 

کمبود نور در فضای اداری

 

  • کمتر بودن هزینه نسبت به تخریب و ساخت مجدد

تخریب و ساخت مجدد ساختمان، فرایندی زمان بر است. این مسئله باعث بیکار ماندن کارمندان و نارضایتی آن ها

می ­شود.

  • بالا بردن استحکام برخی نقاط آسیب دیده به منظور، جلوگیری از حادثه

بهتر است حین ترمیم و تعویض کف پوش ها و دیوارپوش های  فرسوده.  به کیفیت مصالح و مقاومت آن ها در برابر سایش توجه کنید. موکت اداری برای ایجاد محیطی آرام و کم سروصدا گزینه ی مناسبی است.

 

چند پیشنهاد عالی، برای بازسازی ساختمان اداری!

در این قسمت، چند پیشنهاد عالی  که در بخش‌های مختلف بازسازی ساختمان اداری به کار مان می رود را مطرح می‌کنیم. دانستن هدف و کاربری هر اتاق نه تنها در نوسازی ساختمان اداری، بلکه در بازسازی خانه قدیمی هم اهمیت ویژه‌ای دارد. مثلاً نوسازی اتاق مدیر عامل، آبدارخانه، کارگاه و اتاق انتظار، تفاوت‌هایی بنیادین دارد . پس فراموش نکنید که  کاربری هر اتاق رو با پیمانکار بازسازی، در میان بگذارید. در نظر داشته باشید، که اهمیت نورپردازی فضا، بسته به میزان نورگیر بودن ساختمان و ساعات کاری شرکت یا اداره، تعیین می شود.

 

پیشنهاداتی برای بازسازی ساختمان اداری

 

در صورتی که ساعت کاری بعد از غروب هم ادامه داشته باشد و یا اتاق‌ها در معرض نور کم باشند، استفاده از نور مصنوعی از جمله اقدامات مهم در بازسازی به شمار میرود . فراموش نکنید از لامپ‌هایی با مصرف کم در ساختمان استفاده کنید. نورپردازی موضعی هم می تواند  به زیباتر شدن فضا و کاهش هدر رفتن انرژی کمک کند. در مورد انتخاب رنگ دیوارها توجه داشته باشید که استفاده از رنگ‌های خنثی در تمامی بخش‌ها، فضا را بی‌روح می‌کند و برعکس، رنگ‌های شاد و متنوع می‌تواند انرژی مثبتی به کارکنان تزریق کند. پس در انتخاب رنگ، ظرافت بیشتری به خرج بدهید.

 

مزیت دکوراسیون اداری شیک در افزایش درآمد شرکت

دکوراسیون اداری شیک می تواند در نحوه کسب درآمد شرکت بسیار اثرگذار باشد. در صورتی که مشتریان و مراجعه کنندگان زیادی در شرکت شما در حال تردد هستند، بهتر است که سازمان شما دکوراسیون شیک و زیبایی داشته باشد. دکوراسیون شیک در واقع نشان دهنده هویت سازمان و برند شما است. هر اندازه که متریال، با کیفیت تر و چیدمان مبلمان مناسب تر باشد، سازمان شما در مقایسه با رقبا شاخص تر و برجسته تر نشان داده می شود.

 

دکور فضای اداری

 

دکوراسیون اداری شیک یک نقطه قوت برای شرکت محسوب می شود و موقعیت ها و فرصت های ویژه ای را در اختیار شرکت قرار می دهد. چنین دکوراسیونی می تواند در فضایی که مهمان ها در آنجا حضور پیدا می کنند و یا فضایی که محل انتظار می باشد، شیک بودن برند شما را به رخ بکشد.

 

مقاله صفر تا صد بازسازی فضاهای اداری را حتما بخوانید

 

کلام آخر

یکی از اصول بازسازی اداری، بستن قرارداد با شرکت پیمانکار است. پروژه شما می بایست پس از مدت زمان مشخص و تایید کیفیت، تحویل داده شود. ذر بازسازی دفتر کار، نکاتی مانند نورپردازی و کاربری اتاق‌ها را در نظر بگیرید. همچنین در انتخاب شرکت، مقایسه شرایط کاری و تخصص آنها اهمیت دارد. شما عزیزان می توانید علاوه بر بازسازی ساختمان اداری و فضای کاری خود، برای اطلاع از دیگر خدمات ساخت و نصب انواع کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک ، بازسازی منزل، کمد دیواری و خدمات مرتبط با دکوراسیون داخلی از مشاوره با مجموعه دکوراسیون نیو دیزاین، بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *