جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی دکوراسیون داخلی لوکس و منحصر به فرد برای فروشگاه لباس زنانه

فهرست مطالب

طراحی دکوراسیون داخلی لوکس و منحصر به فرد برای فروشگاه لباس زنانه

طراحی دکوراسیون داخلی لوکس و منحصر به فرد برای فروشگاه لباس زنانه : امروزه فروشگاه‌های لباس زنانه در دسته شلوغ‌ترین مغازه‌ها هستند. چرا که عموم فراد به پوشش خود اهمیت زیادی می‌دهند. به موجب این امر در شهرهای مختلف بوتیک‌های زیادی هستند که باهم به رقابت می‌پردازند. امّا در این رقابت کسی موفق است که از طراحی دکوراسیون داخلی لوکس و منحصر به فرد برای فروشگاه لباس زنانه خود بهره ببرد.

در ادامه مقاله دکور فروشگاه لباس زنانه به این موضوع خواهیم پرداخت. پس جهت آشنایی با دکوراسیون مناسب برای مغازه زنانه خود تا انتهای این مقاله از وب‌سایت  نیودیزاین با ما همراه باشید.

فهرست مطالب در این مقاله:

  • دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه
  • نکات مهم در دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه
  • ویژگی‌های دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه
  • اتاق پرو فروشگاه لباس زنانه
  • ویژگی‌های ویترین فروشگاه لباس زنانه
  • نتیجه گیری

 

مطلب پیشنهادی نیو دیزاین : طراحی دکور فروشگاه

 

دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه

امروزه تبدیل بازدیدکنندگان و رهگذران به مشتری و هم‌چنین افرایش فروش از مهم‌ترین چالش‌های فروشگاه‌های لباس زنامه محسوب می‌شود. به موجب این امر طراحی مناسب دکور فروشگاه لباس زنانه جذاب و چشمگیر در کنار دیزاین و چیدمان مرتبط با پوشاک از دیگر روش‌های اصلی و مهم در موفقیت این چالش است. درواقع یک دکور جذاب متناسب با نوع پوشاک اعم از زنانه و مردانه در جذب مشتریان و تمایل آن‌ها به خرید نقش بسزایی دارد.

در دکور فروشگاه لباس زنانه باید خود مغازه و محیط اطراف آن را مورد بررسی قرار داد. در حقیقت نکاتی مانند مسیر رفت و آمد عابرین، وضعیت تابش آفتاب، موانع، رنگ و مدل مغازه‌های اطراف باید ارزیابی قرار گیرد، سپس باتوجه به این عناصر و استانداردها اقدام به طراحی نمود.

برخلاف بوتیک مردانه، دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه بهتر است با بهره‌مندی از رنگ‌های روشن و دلباز طراحی شود. برای یک خریدار خانم حتّی زیبایی دکوراسیون فروشگاه هم بسیار حائز اهمیت است. زیرا امکان دارد پیش از ورود به فروشگاه شما، به‌دلیل چیدمان نامناسب دکوراسیون از تصمیم خود صرف نظر نماید و جهت خرید به مغازه دیگری مراجعه کند.

 

دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه|مجموعه نیودیزاین

 

بیشتر بخوانید : ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه

 

نکات مهم در دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه

همانطور که در مطالب بالا عنوان شد، در طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه باید به نکاتی توجه کرد که جذب مشتری و فروش را بیشتر کند. به عبارتی دیگر، بازدیدکنندگان باید به خرید ترغیب شوند.

به موجب این امر همواره از طرح‌های موزه مانند دوری نمایید. امروزه توصیه می‌شود، دکوراسیون را ساده و با حداقل وسایل تزئین کنید. درواقع به‌ واسطه رعایت همین نکته کوچک شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از مشتریان را به فروشگاه خود جذب کنید و سلیقه عموم افراد را در نظر بگیرید.

منطقه‌بندی فروشگاه

اغلب طراحان، برای طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه آن‌ها را منطقه‌ بندی می‌کنند. درواقع جاهایی در فروشگاه وجود دارد که بیشتر مورد توجه قرار دارند و در مناطقی دیگر دید کمتری وجود دارد. لذا کارشناسان طراحی این قسمت‌ها را مناطق گرم و سرد نامگذاری کرده‌اند.

  • منطقه گرم :

    به‌طور معمول، بخش‌های از فروشگاه که در مقابل ورودی و در مرکز آن جای دارد، بخشی ایده‌آل جهت نمایش کالا هستند. درواقع جذابیت مناطق گرم در قابلیت به نمایش درآوردن سریع محصول است.

  • منطقه سرد :

    این بخش شامل بخش‌های کناری ورودی و گوشه‌های فروشگاه است. باتوجه به آنکه کالاهای موجود در آن‌ بخش‌ها کمتر مورد بازدید قرار می‌گیرند، بهتر است جهت جلب توجه بیشتر اقدامات عملی انجام دهید. همواره سعی نکنید کالاهای قدیمی را در منطقه گرم جمع نمایید! چراکه این کار به فروش آن کمکی نمی‌کند، در نتیجه متحمل ضرر بیشتری خواهید شد. پس بهتر است آن را روی پیشخوان گذاشته یا به یک رگال و قفسه تخفیف در گوشه‌ای از فروشگاه بفرستید.

 

ویژگی‌های دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه

دکور فروشگاه لباس زنانه به سرمایه‌گذاری و ایده‌های خلاقانه نیاز دارد. از نکات برجسته در طراحی فروشگاه لباس می‌توان به رنگ‌های انتخاب شده درست و نورپردازی متناسب اشاره کرد. هم‌چنین باید توجه زیادی به دکوراسیون ویترین فروشگاه داشته باشیم.

  • انتخاب رنگ مناسب

پالت رنگ در دکور فروشگاه لباس زنانه باید با سبک محصول هماهنگی داشته باشد. در قسمت لباس مجلسی بهتر است از رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای استفاده شود، در بخش لباس روزمره ترکیب صورتی با آبی عالی انتخابی مناسب به‌ نظر می‌رسد؛ امّا در بخش ورزش شما می‌توانید از رنگ‌های آبدارتر و تناژهای گرمتر جهت تزیین استفاده نمایید. هم‌چنین مهم است که همواره تعادل را رعایت نمایید و طرح و رنگ استفاده شده را خیلی جذاب هم نکنید. درواقع توجه مشتریان نباید بیشتر از لباس به رنگ و لعاب دیوارها منعطف گردد.

همواره از رنگ‌های خیلی تیره در طراحی فروشگاه لباس با مساحت کوچک استفاده نکنید. حتّی چنانچه قصد دارید با سبک بوتیک مطابقت داشته باشید، به دنبال رنگ‌های جایگزین ملایم‌تری باشید. مثلاً شما می‌توانید یاسی را با بنفش جایگزین نمایید.

 

رنگ مناسب دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه|مجموعه نیودیزاین

 

مطلب پیشنهادی : بهترین رنگ برای دکور فروشگاه

 

  • نورپردازی متناسب

نور پردازی همیشه در دکوراسیون داخلی امری پرکاربرد و محبوب بوده است ، به ویژه در پروژه های بازسازی خانه قدیمی برای جلوه دادن بیشتر به دکور خانه ، بسیار کارآمد و پرطرفدار می باشد.  باید بدانید که نورپردازی نقش کلیدی در دکور فروشگاه لباس زنانه دارد. در دکوراسیون فروشگاه، وظیفه نور این است که خریدار را روی یک محصول خاص متمرکز نماید. لامپ‌های نور جهت‌دار از نوع متال هالید در این امر به شما کمک شایانی خواهند کرد.

درواقع به‌ واسطه نورپردازی مناسب، محصول با تمام شکوه ظاهر خواهد شد، به خصوص اگر روی یک مانکن نشان داده شود.

  • اتاق پرو فروشگاه لباس زنانه

حالت ایده‌آل این است که اتاق پرو باید جادار باشند و به‌صورتی درست در فروشگاه جانمایی شوند. درواقع یک اتاق پرو مناسب شامل موارد زیر است.

    • آینه قدی که اگر یکی نباشد، بهتر است.
    • تشک یا فرشچه
    • قفسه‌ای که مشتریان بتوانند وسایل شخصی خود را در آن قرار بدهند.
    • چند قلاب برای آویزان کردن لباس

چنانچه فروشگاه شما بزرگ است، منطقی خواهد بود که یک گوشه استراحت مبله با مبل‌های کوچک یا صندلی‌های راحت و یک گوشه جهت سرگرم کردن کودکان و همراهان مشتری در نظر بگیرید. در حقیقت خود این نکته به تنهایی برای مشتریان بسیار بسیار جذاب خواهد بو و در جذب آن‌ها برای خرید بعدی کمکی شایان می‌کند.

 

ویژگی‌های ویترین فروشگاه لباس زنانه

نکته مهم دیگر در طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه توجه ویژه به ویترین است. درواقع ویترین این توانایی را دارد تا رهگذرانی که قصد خرید ندارند را جذب و آن‌ها به مشتری مبدل نماید. جهت از دست ندادن خریداران معمولی، تمام فضای ویترین را با نمونه‌های گران قیمت پر نکنید. در حالت ایده‌آل، یک ویترین مناسب باید یک نمایشگاه کوچک از لباس و اجناس با قیمت‌های متفاوت ​​باشد.

حتماً این سوال را از خود می‌پرسید که ویترین در دکور فروشگاه لباس زنانه چگونه باید باشد ؟ جواب مشخص است، همه چیز به اندازه بوتیک بستگی دارد. در مراکز خرید بزرگ، شفاف‌سازی آن منطقی است تا مشتریان بتوانند خیلی راحت داخل فروشگاه را نگاه کنند. برای بوتیک‌های کوچک، سازماندهی ویترین از نوع بسته، بسیار آسان‌تر خواهد بود.

 

مطلب پیشنهادی :  دکوراسیون فروشگاه چیست ؟

 

نتیجه گیری

هنگامی که قصد دارید یک فروشگاه لباس ایجاد کنید باید پیش از هر کاری درباره طراحی فروشگاه پوشاک اطلاعات خود را افزایش دهید. یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که موجب می‌شود تا در مدت زمان محدود بتوانید به سودآوری خوبی برسید، توجه به دکوراسیون داخلی فروشگاه است. نخستین بخشی که مشتری با آن برخورد می‌نماید بحث طراحی داخلی است که چنانچه به‌صورت استاندارد و حرفه‌ای صورت پذیرفته باشد باعث ایجاد احساس رضایت در مشتری خواهد شد.

از موارد ذکر شده در مطالب بالا، چنانچه بخواهید یک طراحی استاندارد برسید، ضمن در نظر گرفتن فضای محیط خود باید به رنگ بندی داخلی هم توجه کنید. نورپردازی مناسب به شما این امکان را فراهم می‌آورد تا محیط فروشگاه بسیار جذاب‌تر از گذشته شود.

امید است مقاله طراحی دکوراسیون داخلی لوکس و منحصر به فرد برای فروشگاه لباس زنانه مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در این زمینه با ما در وب‌سایت  نیودیزاین به اشترک بگذارید. مجموعه ما هم چنین در زمینه ساخت و اجرای انواع کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک ، بازسازی منزل ، دکور منزل و بازسازی اداری و دفتر کار و دیگر خدمات دکور داخلی بهترین خدمات را ارائه می دهد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *