جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۰مدل جذاب و برتر برای داشتن طراحی چشمگیر وزیبا در دکور فروشگاه

فهرست مطالب

مدل های جذاب و برتر طراحی برای دکور فروشگاه

چگونه طراحی چشمگیر و زیبا برای دکور فروشگاه داشته باشیم؟+ ۱۰مدل جذاب و برتر سال ۱۴۰۱ : دکور مغازه نخستین گام در چرخه جذب مشتری است. یک مغازه‌دار موفق باید بتواند در یک لحظه هیجان مشتری را جلب نماید و او را به داخل مغازه بکشاند. سپس اجناسی به مشتری نشان دهد و پس از انتخاب او را با موفقیت به پای صندوق مغازه هدایت کند. اولین فاکتور موفقیت در پروسه فروش طراحی دکور فروشگاه است . چنانچه مغازه شما بزرگ باشد نصف راه را رفته‌اید امّا جهت اجرای موفق دکوراسیون مغازه کوچک، کار کمی دشوار خواهد شد. شاید برای شما هم این سولات پیش آمده باشد که چطور در فضایی کوچک یک منظره چشمگیر و هیجان‌انگیز بسازیم؟ اصول طراحی دکور مغازه چیست؟ چگونه طراحی چشمگیر و زیبا برای دکور فروشگاه داشته باشیم؟

 

طراحی دکور فروشگاه

چنانچه شما صاحب فروشگاهی هستید و احساس می‌کنید که فضای کافی و یا روش مقرون‌به‌صرفه‌ای جهت طراحی موفق مغازه خود ندارید، حتماً تا پایان مقاله چگونه طراحی چشمگیر و زیبا برای دکور فروشگاه داشته باشیم؟+ ۱۰مدل جذاب و برتر سال ۱۴۰۱ با ما باشید. ما در این مقاله از وب‌سایت دکوراسیون نیو دیزاین شما را با برترین دکورهای روز آشنا خواهیم کرد.

فهرست مطالب در این مقاله:

  • دکور مغازه بر اساس اجناس
  • دکوراسیون ورودی فروشگاه
  • دیوارها در طراحی دکور فروشگاه بسیار مهم هستند.
  • پنجره‌ها در طراحی دکور فروشگاه مهم هستند.
  • نقش ویترین در طراحی دکور فروشگاه چیست؟
  • نمایش اجناس در طراحی دکور فروشگاه
  • نور پردازی در فروشگاه‌های کوچک
  • تاثیر رنگ در طراحی فروشگاه‌های کوچک
  • ۱۰مدل جذاب و برتر طراحی دکور فروشگاه در سال ۱۴۰۱
  • نتیجه گیری

 

دکور مغازه بر اساس اجناس

چنانچه می‌خواهید بدانید که چگونه بهترین طراحی دکور فروشگاه را داشته باشید، باید به این نکته توجه نمایید که نوع کالایی که در فروشگاه عرضه می‌کنید و مشتریانی که خریدار آن هستند بسیار مهم است. درواقع این موارد از فاکتورهای بسیار ضروری برای انتخاب رنگ و نوع دکوراسیون فروشگاه کوچک شماست. اگر فروشگاه قرار است پوشاک غرضه کند قطعاً با فروشگاهی که لوازم تحریر می‌فروشد از نظر دکوراسیون بسیارتفاوت دارد. گاهی برخی از افراد به اشتباه هزینه‌های گزافی را جهت دکوراسیون فروشگاه‌شان پرداخت می‌نمایند، امّا باز هم در جذب مشتری موفق نیستند. پس حتماً باید مخاطب خود را بشناسیم و سلایقش را در زمان دیزاین فروشگاه در نظر داشته باشیم.

 

بیشتر بخوانید : بهترین سنگ کورین کابینت

طراحی دکور فروشگاه|مجموعه نیودیزاین

 

دکوراسیون ورودی فروشگاه

طراحی دکوراسیون فروشگاه کوچک در ورودی اهمیت بسیار حائز اهمیت است. زیرا مشتری از محیط بیرون جدا شده و پا به فروشگاه شما قدم می‌گذارد، امّا توجه داشته باشید که تا چند قدم اول هنوز تحت فشار محیط بیرون است. همچنین اکثر مشتری‌ها هنگام ورود می‌خواهند شما و فروشگاه‌تان را قضاوت کنند. درواقع همان چند قدم اول مشتری متوجه می‌شود که وارد فروشگاهی منظم یا شلوغ، گران یا ارزان، خوشبو یا دم کرده، مطابق سلیقه خود یا دورتر از سلیقه‌اش قدم گذاشته است. حال یا مسیر را ادامه خواهد داد و یا اینکه باز می‌گردد. معمولاً مشتری اجناسی را که اول عرضه می‌کنید، نمی‌خرد. چراکه تحت فشار است امّا باگذشت زمان اعتماد کرده و کالاهای بعدی را با دقت بیشتر نگاه می‌کند. در حقیقت سناریوی بالا عموماً در هر ورود مشتری تکرار می‌شود، پس باید برای آن برنامه‌ریزی کنید.

 

به دکور سمت راست فروشگاه توجه داشته باشید!

حال اگر هنوز هم به این فکر هستید که چگونه بهترین دکور مغازه را داشته باشیم؟ باید برای شما یک مسئله مهم را عنوان نماییم. کارشانسان طی تحقیقی ثابت شده فهمیدند که 90درصد از مشتریان به‌طور ناخوداگاه موقع ورود به فروشگاه نخست به سمت راست خود حرکت کرده و به اجناسی که سمت راستشان قرار دارند خود دقت می‌کنند. درواقع اولین دیوار سمت راست فروشگاه، مهم‌ترین فاکتور فروش در طراحی دکوراسیون است. همواره برای جلب نظر مشتری کالاهای محبوب ، خوش قیمت، سودآور، فصلی یا هر کالای حائز اهمیت است، حتماً در این قسمت قرار دهید. حتّی شما می‌توانید بنرهای تبلیغاتی جهت معرفی محصولات خود را در این قسمت گذاشته و یا فروشنده حرفه‌ای خودتان را به این قسمت مستقر نمایید. علاوه بر این شما می‌توانید پس از ورود مشتری مسیر حرکت وی را تعیین نمایید با نوع چیدمان قفسه‌ها یا رنگ کف پوش‌ها وی را در فضایی دایره‌ای طور دورتادور مغازه هدایت کنید. همچنین می‌توان مشتری را به انتهای راهرویی برده و اجناسی خاص وچشمگیر خود را به او معرفی نمایید.

  • دیوارها در طراحی دکور فروشگاه بسیار مهم هستند.

شما می‌توانید با رنگی کردن یکی از دیوارهای مغازه، این حس را در مشتری بوجود آورید که آن دیوار در حال دور شدن و یا فاصله‌ای دورتر قرار گرفته است. همچنین می‌توان از رنگ‌های پرانرژی و یا کاغذ دیواری‌های مدرن طرح‌دار و بافت‌دار استفاده کرد. مابقی دیوارها را روشن و ساده بگذاریم تا فضا را باز و بزرگ جلوه دهد. همچنین اضافه شدن بافت و الگو به یک دیوار به زیبایی فروشگاه شما هم خواهد افزود و یک منظره چشم نواز و دلبرا پدبد می‌آورد.

  • پنجره‌ها در طراحی دکور فروشگاه مهم هستند.

چگونه طراحی چشمگیر و زیبا برای دکور فروشگاه داشته باشیم؟ چنانچه فروشگاه شما پنجره دارد، از آن جهت بزرگ‌تر نشان دادن فضای کاری خود بهره‌مند شوید. چراکه نورهای طبیعی و پنجره‌ها موجب دلباز نشان دادن فضا می‌شوند. چنانچه فروشگاه شما پنجره ندارد با آینه‌های باریک و یا پرده‌های بلند حس وجود پنجره را تداعی نمایید. همچنین شما قادرید با یک طرح از پنجره و نصب پرده روی آن به‌صورت مصنوعی پنجره درست کنید تا طراحی دکور مغازه خود را تکمیل شود.

 

نقش ویترین در طراحی دکور فروشگاه چیست ؟

ویترین مغازه مخصوصاً در مغازه‌های کوچک بسیار اهمیت دارد. ویترین درست همانند پرده سینماست و درواقع جلوه‌گاه حرفه و کالای مغازه شما خواهد بود. پس همواره باید سعی کنید ویترین مغازه شما نسبت به دیگر مغازه‌های اطراف جذاب، چشمگیر و متفاوت‌‌ت باشد.همچنین وسایل تزیینی و کالاها را طوری در ویترین چیدمان نمایید که مشتریان عبوری را هم به خود جذب نمایید. درواقع یک تفاوت ساختاری ایجاد نمایید. از منظر روان‌شناسی وارونه کردن برخی از چیزها در ویترین انجام کارهای غیرعادی مانند استفاده از وسایل خیلی بزرگ یا حتّی یک ویترین خالی با یک دست کت‌وشلوار توجه مشتری را جلب خواهد کرد. علاوه بر این چنانچه ویترین شما بزرگ نباشد، می‌توانید از فضایی که از مغازه شما هنگام عبور مشتری از بیرون مشخص است برای ویترین بهره ببرید. پرفروش‌ترین و جذاب‌ترین کالاهای خود را همیشه در معرض دید مشتری قرار دهید. درواقع این کار با یک تیر دو نشان خواهید زید، چراکه هم ویترین بزرگتری ساخته‌اید و هم مشتری را وارد مغازه می‌کنید و حال همه چیز آماده هنر فروشندگی شماست.

 

مطلب پیشنهادی: ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه

 

نمایش اجناس در طراحی دکور فروشگاه

نمایش عمودی اجناس با سطح بالایی از فضا جهت طراحی دکور فروشگاه‌های کوچک بسیار سودمند است. قفسه‌های از سقف تا زمین عمودی یا آویزان بهترین گزینه جهت نمایش جذاب اجناس در مغازه‌های کوچک برای جذب مشتری است. در مغازه‌های کوچک باید همواره مراقب بود که فضا زیادی شلوغ نشود. چراکه ایجاد فضاهای شلوغ مشتری را سر در گم خواهد کرد و او را از خرید منصرف می‌کند.همیشه از رنگ‌های خنثی مانند فیلی، بژ و کرمی برای مبلمان فروشگاه استفاده نماید و هرگز زیاد ازحد جنس نچینید. چراکه فضای خلوت را با چند المان رنگی مانند گلدان یا کوسن رنگی می‌توان زنده و پرانرژی کرد. از طرفی دیگر قفسه‌بندی خوب و در معرض دید قرار دادن کالا از نزدیک موجب آن می‌شود مشتری در انتخاب خود با محدودیت مواجه نشود. مشتریان باید بتوانند مستقیماً به اجناس دسترسی داشته باشند. البته این امر درباره برخی کالاها مثل طلا ، ساعت یا بدلیجات و مواردی از این قبیل صدق نمی‌کند و بیشتر در اینجا منظور اجناسی مانند پوشاک یا لوازم تزیینی و دکور ، لباس کودک و لوازم آرایش و … را شامل می‌شود.در چیدمان کالاها همواره دقت نمایید کالاهایی که می‌دانید فروش زیادی دارند را هم‌تراز با قد و چشم مشتری بچینید. همچنین اجناس کم فروش را در طبقات بالایی و پایینی قفسه جای دهید. از دیگر نکات مهم باید به کانتر یا پیشخوان مغازه اشاره کرد که بهتر است در سمت چپ فروشگاه قرار گیرد. همچنین چیدن کالاهایی کوچک و مورد پسند مشتری می‌تواند به خرید لحظه آخری وی منجر گردد.

 

نور پردازی در فروشگاه‌های کوچک

امروزه تاثیر نور در دکوراسوین داخلی بر کسی پوشیده نیست. در طراحی دکور فروشگاه‌های کوچک بهتر است از نور بیشتری استفاده نمود. زیرا فضاهای بسیار روشن، بزرگ به نظر می‌آیند. در هر گوشه از مغازه نوری مخفی جهت روشن کردن وجهی از فضا کمک بگیرید. مخصوصاً بیرون مغازه را همیشه بسیار پرنور جلوه دهید. در هنگام شب هالوژن‌های زیبا به کمک شما می‌آیند تا سلیقه‌تان را با مشتری همراه کند. به طور کلی نورپردازی یکی از عوامل تاثیرگذار در دادن یک جلوه خاص به محیط می باشد. به ویژه در محیط های اداری و تجاری که ظاهر محیط در کسب و کار تاثیر مستقیمی دارد. به همین خاطر بسیاری از افراد به ویژه در دکوراسیون و یا بازسازی دفتر کار و فروشگاه خود به این امر توجه ویژه ای دارند.

 

نور پردازی در فروشگاه‌های کوچک|مجموعه نیودیزاین

 

تاثیر رنگ در طراحی فروشگاه‌های کوچک

بهترین رنگ برای دکور فروشگاه چیست ؟ از نظر علمی رنگ‌ها در فروشگاه تاثیر شگرفی بر روی مشتری دارند. زمانی که با اصول رنگ شناسی و کاربرد رنگ آشنایی داشته باشید، می‌توانید جهت بهبود فضاهای مختلف از آن استفاده نمایید. شما می‌توانید از رنگ‌های طبیعی هم استفاده کنید. همانطور که در مطالب بالا عنوان شد با رنگی کردن یک دیوار و رنگ‌های روشن فضا را بزرگ جلوه دهید. همچنین برای دیوارهای روشن می‌توانید از تم رنگ‌های طبیعت استفاده کنید. مثلاً ترکیب رنگ‌های ساحلی را که حس انرژی را در بیننده تداعی می‌نماید، استفاده کنید. رنگ شن و آب و سنگ، با این رویکرد مشتری وقت بیشتری در فروشگاه شما صرف خواهد کرد.همچنین رنگ‌های گرم حس اطمینان را به همراه دارند. این در حالی است که رنگ‌های سرد حس آرامش و ریلکسی را به بیننده می‌دهند. بنابراین با در نظر داشتن کالایی که می‌فروشید، حس و حال مغازه را تغییر دهید. رنگ‌های زرد و قرمز به یکباره توجه مشتری را جلب می‌کنند، بنابراین روی محصولاتی که می‌خواهید تمرکز بیشتری نمایید این دو رنگ بهترین انتخابند. چراکه با نگاه اول مشتری به آن جنس جذب می‌شود. درواقع رنگ زرد نخستین رنگیست که توسط شبکیه چشم تشخیص داده می‌شود. رنگ قرمز همیشه یادآور توقف است. در یک تحقیق ثابت شده مردم از امکانی که رنگ قرمز در آن بیشتر بکار رفته، خرید زیادتری داشته‌اند. امّا همواره باید نسبت به تناسب آن در طراحی دکور مغازه‌های کوچک دقت داشته باشید. توجه نمایید که تنها حدود 20درصد ازین رنگ‌ها در فضای شما کافیست.

در ادامه مقاله شما را با ۱۰مدل جذاب و برتر طراحی دکور فروشگاه در سال ۱۴۰۱ آشنا خواهیم کرد، پس با ما در وب‌سایت نیودیزاین همراه باشید.

 

پیشنهاد نیو دیزاین : دکوراسیون فروشگاه لباس کودک

 

۱۰مدل جذاب و برتر طراحی دکور فروشگاه در سال ۱۴۰۱

انتخاب دکور فروشگاه شیک و مناسب یکی از بارزترین مواردیست که باید همه افرادی که مغازه‌دار هستند به آن توجه نمایند. داشتن بهترین و مناسب‌ترین دکوراسیون به شما در فروش سالیانه کمکی شاین خواهد کرد. در ادامه به ۱۰مدل جذاب و برتر طراحی دکور فروشگاه در سال ۱۴۰۱ خواهیم پرداخت که عبارتند از:

  1. نمایش المان بزرگ در ویترین
  2. اجرای تم فصول سال
  3. ترکیب ویترین با مناسبتهای مهم
  4. استفاده از عناصر کلاسیک
  5. نصب تابلوهای راهنما در ویترین
  6. ترکیب سکو و شلف
  7. تعریف یک عنصر شاخص
  8. آویزان کرده نمونه اجناس
  9. رنگ‌آمیزی جذاب پس زمینه
  10. اطلاع رسانی حراج فصلی

 

نتیجه گیری

در این مقاله به نحوه صحیح طراحی دکور فروشگاه پرداختیم. همیشه تصور نکنید که اگر فروشگاه کوچک است پس طراحی و دکور فضای آن غیرممکن خواهد بود. درواقع رعایت قواعد اصولی و شناخت روحیات مشتری از بارزترین نکات در طراحی دکور فروشگاه محسوب می‌شوند.امید است مقاله چگونه طراحی چشمگیر و زیبا برای دکور فروشگاه داشته باشیم؟+ ۱۰مدل جذاب و برتر سال ۱۴۰۱ مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخص خود را در این زمینه با ما به اشترک بگذارید. هم چنین لازم به ذکر است که مجموعه ما در زمینه نصب و اجرای انواع کمد دیواری و کابینت آشپزخانه و دیگر خدمات مرتبط با دکوراسیون داخلی منزل و فروشگاه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد و شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

در ادامه بخوانید : طراحی دکور فروشگاه کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *