جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات مهم جهت طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

فهرست مطالب

نکاتی مهم جهت دکوراسیون داخلی فروشگاه

 

نکات دکوراسیون داخلی فروشگاه به شما کمک می‌کند توجه مشتریان را به فروشگاه خود جلب کنید و کسب‌وکار خود را رونق دهید. دکوراسیون داخلی فروشگاه باید به تناسب مشتری و خریدار طراحی شود. هر کسب‌وکاری مخاطبان هدف خود را دارد که با شناسایی علایق و نیازهای آنها، باید طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه خود را جلو ببرد. توجه به جزئیات در طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند تاثیر بسزایی بر جذب مشتری بگذارد.

طراحی ویترین ، ورودی، محل استراحت، صندوق و بسیاری موارد دیگر باید در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه انجام شوند. انتخاب ترکیب رنگ مناسب و هماهنگ، رعایت اصول چیدمان اجناس، طراحی سقف، کفسازی، طراحی و رنگ دیوارها همگی جزئیاتی هستند که باید توسط یک طراح متخصص در نظر گرفته شوند. با رعایت نکات دکوراسیون داخلی فروشگاه، می‌توانید طراحی متفاوت و خلاقانه‌ای را اجرا کنید و در دنیای رقابت کسب‌وکارها متمایز شوید. اگر میخواهید دکوراسیون داخلی فروشگاه خود را به بهترین طراحان و متخصصان بسپارید، مجموعه نیودیزاین، با کادری متخصص در زمینه طراحی، ساخت و اجرا در این مسیر شما را یاری می‌دهد.

 

نکات طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

برای طراحی دکوراسیون داخلی یک مغازه و یا فروشگاه خوب، نکات زیادی در طراحی اهمیت دارد. رعایت نکات دکوراسیون داخلی فروشگاه در جذب بالای مشتری تاثیر بسزایی خواهد داشت. در ادامه مقاله به برخی نکات طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه می‌پردازیم تا با رعایت این نکات اصلی، جزئیات و نکات فرعی در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه، نتیجه درخشانی را برای کسب‌وکار خود رقم بزنید. از اولین نکات دکوراسیون مغازه، طراحی فضا با رنگ های جذب کننده است که اکثرا رنگهای تند هستند. همچنین لازم است بدانید بسته به سبک فضای فروشگاه شما، تم رنگی فضا بسیار اهمیت دارد.

به عنوان مثال در سبک‌های  کلاسیک باید از رنگهای پخته و ملایم استفاده نمود و در سبکهای مدرن بیشتر از رنگهای تند و شارپ استفاده می‌شود. طراحی حرفه‌ای ورودی فروشگاه از اهمیت بسزایی برخوردار است زیرا بعد از ویترین اولین جایی است که توجه مخاطب را جلب میکند. معمولا ورودی‌هایی که بزرگ و باز هستند، نورپردازی مناسب و رنگ خوبی دارند، بیشتر مشتریان را دعوت به ورود می‌کنند درحالی که ورودی‌هایی که دیدی به داخل ندارند یا باریک و تاریک هستند، احساس ناامنی را به مخاطب القا می‌کنند. همچنین استفاده از رنگهای مرده در ورودی مناسب نیست. توجه داشته باشید حتی اگر دوست ندارید ورودی را طراحی کنید، کافیست آن را باز نگه دارید یا اینکه تمام شیشه کنید و داخل فضای فروشگاه را طراحی کنید.

مطلب پیشنهادی: طراحی دکور فروشگاه

 

 

اهمیت دکوراسیون داخلی فروشگاه

اهمیت دکوراسیون داخلی فروشگاه در این است که اولین چیزی است که مشتری از کسب‌وکار  شما درک خواهد کرد. این نما در واقع می‌تواند به عنوان یک معرف برای کسب‌وکار و محصولات شما باشد. دکوراسیون داخلی فروشگاه هر چقدر جذاب تر باشد، باعث می‌شود مشتری در برابر مغازه و فروشگاهتان مکث و توقف طولانی‌تری داشته باشد و این توقف دقیقا چیزی است که شما برای پیشبرد کسب‌وکارتان نیاز دارید. رهگذری عادی میتواند از طریق ویترین و دکوراسیون فروشگاه شما، نظرش جلب شود و ترغیب شود داخل فروشگاه را ببیند. با پیش رفتن این پروسه، احتمال خرید این رهگذر و تبدیلش به مشتری وفادار بیشتر و بیشتر می‌شود.

با تکرار این چنین فرآیندهایی، مشتریان زیادی با جذب دکوراسیون فروشگاه از فروشگاه خرید میکنند و باعث سودآوری زیادی می‌شوند. طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه از مهم‌ترین عوامل در جلب نظر مشتری بعد از تبلیغات است و اولین دید نسبت به فروشگاه را در ذهن مشتری ایجاد میکند. پیروی از نکاتی که در این مقاله ذکر میکنیم شما را در مسیر درست ایجاد یک طراحی فروشگاه موثر و بصری جذاب قرار می‌دهد تا کسب‌وکار شما پیشرفت کند و سودآورتر باشد. ساده گذشتن از کنار طراحی دکوراسیون مغازه باعث می‌شود کسب‌وکار شما پیشرفت چندانی نداشته باشد و در یک نقطه ثابت و رکود قرار بگیرد. پس با در نظر گرفتن بهترین شیوه‌ها برای دکوراسیون داخلی مغازه یا فروشگاه خود می‌توانید مشتری‌های بیشتری را به خود جذب کنید تا در نهایت به پیشرفت در کسب‌وکار خود دست یابید.

 

بیشتر بخوانید : طراحی دکور فروشگاه کوچک

 

جزئیاتی مهم در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

طراحان متخصص مجموعه نیودیزاین با رعایت نکات دکوراسیون داخلی فروشگاه، طرحی خلاقانه و هنرمندانه به شما تحویل می‌دهند. رعایت جزئیاتی مهم در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه، می‌تواند دکوراسیون بسیار متفاوت‌تری را برای شما رقم بزند. یکی از جزئیات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه، مربوط به نور فروشگاه است. سعی کنید روشنایی کل فضا را تامین کنید، به صورتی که هیچ‌جا تاریک نباشد زیرا تاریکی احساس ناامنی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود مشتری علاقه‌ای به بازدید از فضای فروشگاه نداشته باشد. همچنين توجه داشته باشید کل فضا را به یک اندازه نورپردازی نکنید زیرا باید نورپردازی در نقاطی که کالاها و خدمات مهمتر قرار دارند بیشتر باشد. مسیر رفت‌وآمد یکی از مهمترین نکات در طراحی دکوراسیون است که باعث میشود مشتری به‌راحتی در فضا گردش داشته باشد. توجه داشته باشید که درب خروجی و صندوق باید در یک مسیر قرار گرفته باشند. صندوق یکی از مهمترین بخش های فروشگاه است. معمولا صندوق در بخشی قرار دارد که کانتر نیز در همان بخش قرار دارد به همین دلیل باید طراحی زیبایی داشته باشد. سعی کنید که از هر گونه سبکی که استفاده می‌کنید، حتما از تضاد رنگی تیره و روشن استفاده کنید. از هرگونه رنگی که در فضا استفاده می‌کنید این مهم است که فاصله درجه رنگی داشته باشد.

 

نکات فرعی در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه

نکات فرعی در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه وجود دارند که کمتر کسی به آنها توجه میکند. در ادامه مقاله به این نکات میپردازیم تا دکوراسیونی بی‌نقص برای فروشگاه خود داشته باشید. در طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه خود، به هيچ وجه از قفسه‌هایی با لبه‌های تیز و برنده استفاده نکنید زیرا این قضیه باعث می‌شود مشتریان نتوانند رفت‌وآمد مناسبی داشته باشند. به نحوه دکوراسیون داخلی خود دقت کنید که به نوعی طراحی شود که گردوخاک زیادی در طبقه‌ها ننشیند، برای این منظور می‌توان به وسیله درب یا پوششی، اجناس داخل طبقه‌ها را بپوشانید یا به طور مرتب با یک گردگیری سریع، گردوخاک های سطح اجناس را بگیرید.

توجه داشته باشید از متریال های لغزنده و سر برای فضاهایی مانند مغازه و کلا فضاهای عمومی استفاده نکنید. از کف هایی استفاده کنید که در آنها از رنگ های چرک تاب استفاده شده باشد. همچنین مات بودن نیز در تمیزتر نشان دادن فضا تاثیر خواهد داشت. حتما بخشی را به عنوان انبار طراحی نمایید که این بخش برای نگهداری لوازمی باشد که نمیخواهیم در معرض دید باشند و حتما برای طراحی دکوراسیون داخلی مغازه کوچک لازم است، زیرا در صورتی که چنین جایی را نداشته باشیم، فضا دائما به هم ریخته و نامرتب خواهد بود.

 

اهمیت طراحی ویترین فروشگاه

همانطور که میدانید مخاطب در نگاه اول ویترین فروشگاه را می‌بیند و اگر او را جذب کند، ممکن است مخاطب وارد فروشگاه شود، بنابراین اهمیت طراحی ویترین فروشگاه در جذب مشتری در نگاه اول است. برای طراحی ویترین پایبند مد و استایل همگانی نباشید و سعی کنید بین مغازه‌های اطراف دیده شوید. گاهی یک رویه و سبک خاص برای طراحی ویترین بین مغازه‌داران مد می‌شود و با ویترین‌هایی مشابه از مغازه‌های یک راسته مواجه می‌شوید. اگر شما دارای یک مغازه کوچک هستید، بدون طراحی ویترین، مطمئن باشید مغازه شما بین سایرین گم می‌شود، پس منحصربه‌فرد عمل کنید. به‌روز بودن ویترین یک فروشگاه و هماهنگ بودن با سن و سال مشتریان  نقش مهمی در موفقیت و افزایش راندمان فروش خواهد داشت. بهترین توصیه برای به‌روز کردن ویترین این است که با داشتن یک ویترین خلوت و کم اکسسوار، می‌توانید با ورود اجناس جدیدتر به فروشگاه و مغازه به راحتی جدیدها را با قدیمی‌ها جابه‌جا کنید.

 

مطلب پیشنهادی نیو دیزاین : ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه

 

طراحی ورودی مناسب برای دکوراسیون فروشگاه

پس از ویترین، اولین قسمتی که مشتری با آن مواجه می‌شود، ورودی فروشگاه است. طراحی ورودی مناسب برای دکور فروشگاه اهمیت ویژه‌ای دارد. شاید بتوان گفت بهترین تبلیغ برای جذب مشتری به فروشگاه، جذابیت ظاهر آن است. ورودی، اولین برخورد مشتری با کسب‌وکار است که باید با طراحی درست، این اولین برخورد مشتری با فروشگاه را بهینه کنیم.  یکی از نکات بسیار مهم در دکوراسیون داخلی فروشگاه، فضای مناسب و در دسترس برای ورود و خروج مشتری ها است. وارد شدن مشتری به فروشگاه اصلا نباید سخت، زمانبر یا نامناسب باشد، اگر فروشگاهی چنین مشکلی را حل نکند، حتما مشتری های ناراضی و در نهایت فروش کمتری خواهد داشت. میزان توجه ما به این مسائل، نشان‌دهنده‌ ‌ی میزان اهمیتی است که به مشتری می‌دهیم.

علاوه بر راحتی ورود و خروج، نور مناسب و انتخاب رنگ کارشناسی شده، بسیار اهمیت دارد. نکته بعدی در طراحی ورودی فروشگاه، متمایز و خاص طراحی کردن آن است. به طور ناخودآگاه زمانی که نظر مشتری به ورودی فروشگاهی جلب شود و از ویترین و جنس های فروشگاه هم راضی باشد، حتماً وارد می‌شود. همچنین برای جلب توجه بیشتر، می‌توانیم نور متمرکز کافی را بر روی ورودی متمرکز کنیم. توجه همه رهگذرها به یک فضای خاص که نور متفاوت از اطراف خود داشته باشد، جلب می‌شود. هر چه این نور در بازه استاندارد روشنایی، روشن‌تر باشد، حس مثبت و اعتماد بیشتری ایجاد می‌کند. راه دیگر این است که از رنگهای خاص برای ورودی استفاده کنیم اما سعی کنید از رنگهای آرامش بخش و اطمینان بخش استفاده شود.

 

اصول چیدمان اجناس در فروشگاه

با رعایت نکات دکوراسیون داخلی فروشگاه، مشتریان بیشتری خواهید داشت و به زودی پیشرفت قابل توجه کسب‌وکارکنان را نظاره‌گر خواهید بود‌‌. با رعایت اصول چیدمان اجناس در فروشگاه، انتخاب و خرید را برای مشتريان آسانتر میکنید. سعی کنید چیدمان دکوراسیون داخلی مغازه را طوری انجام دهید که کالاهای باارزش‌تر بيشتر معرض دید  باشند و همچنین نورپردازی متمرکز تری روی آنها انجام دهید. فضا را جوری چیدمان کنید که کالاهایی که همگروه هستند در یک بخش چیده شوند.

حتما بخشی از فضا را به کالاهای فصلی اختصاص بدهید که ثابت نیستند و در هر فصل جابجا می‌شوند. راهروها را با ویترین زیاد پر نکنید و در صورتی هم که این کار را انجام دادید، فاصله بین ویترین‌ها را طوری قرار دهید که دو سری از مشتریان به‌راحتی در آن گردش داشته باشند. در صورتی که کالاهای شما مختص کودکان است باید دقت کنید که ارتفاع استندهای چنین محصولاتی از نظر ارتفاع برای کودکان هم مناسب باشد. تعداد استندها و کالاهایی که در فضا وجود دارند باید به اندازه‌ای باشد که تمامی فضا یکسان باشند نه اینکه برخی از قسمتها خالی و یا پر باشند. سعی کنید که از ارتفاع استفاده کنید بیشتر از آنکه از عرض استفاده کنید زیرا چشم ارتفاع را بیشتر می بیند.

 

نورپردازی حرفه‌ای در دکوراسیون داخلی فروشگاه

در دکوراسیون داخلی فروشگاه، نور و روشنایی هم باید به طور کامل طراحی شود.  نورپردازی حرفه‌ای در دکوراسیون داخلی فروشگاه بسیار اهمیت دارد زیرا نورپردازی مناسب فروشگاه می‌تواند توجه مشتریان را جلب کند و باعث شود که مشتری از بین چندین فروشگاه، فروشگاه شما را انتخاب کند. یکی از راه‌های جذب مشتری برای ورودی به فروشگاه، این است که نور داخل فروشگاه را به نحوی انتخاب نماییم که از بیرون فروشگاه، فضای داخل فروشگاه را بسیار خاص نمایش دهد. این روش به تنهایی می‌تواند باعث جذب مشتری‌های زیادی به داخل فروشگاه شود. در حالت کلی نور به دو حالت طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شود. به طور کلی نورپردازی امری موثر در جلوه دادن به هر فضایی می باشد به ویژه در پروژه های بازسازی منزل و بازسازی دفتر کار .

نورپردازی نیز به دو حالت عمومی و موضعی تقسیم می‌شود که هر کدام از این حالت‌ها می‌تواند سهم به سزایی در نورپردازی فضای فروشگاه داشته باشد. در مورد فروشگاه‌هایی که در کنارگذر قرار دارند و در ساعاتی از روز نور طبیعی داخل فروشگاه را روشن می‌کند، طراحی نورپردازی فروشگاه، باید برای دو حالت روز و شب به صورت جداگانه و کارشناسی شده انجام شود. محل نصب و شکل نصب چراغها همگی باید با دقت طراحی شوند. در کل، نورپردازی موضعی نقش پررنگتری را در فضای فروشگاه دارد. با استفاده از این نوع نور پردازی، میتوانیم بخش خاصی از فروشگاه یا محصول خاصی را به صورت ویژه نورپردازی کنیم تا توجه مشتریان بیشتر به آن جلب شود. استفاده از نورهای به اصطلاح مخفی نیز بسیار به ما در طراحی داخلی فروشگاه‌ها کمک می‌کند. نورهایی که منبع آنها را مشتری نمیبیند، اما نور آن مشخص است.

 

مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی فروشگاه

اگر قصد دارید دکوراسیون داخلی فروشگاه خود را به نفع خود طراحی کنید و باعث رشد کسب‌ و کارتان شوید، با ما همراه باشید تا مراحل طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی فروشگاه را با هم مرور کنیم.

  1. بررسی پلان معماری موجود و برآورد قیمت: ابتدا باید پلان موجود مورد بررسی قرار گیرد تا المان‌های چیدمان دکوراسیون فروشگاهی بر اساس پلان معماری و همینطور نیازهای مشتری و نوع فروشگاه انجام گیرد.
  2. مرحله طراحی دکوراسیون فروشگاه : در مرحله بعد، طراحان و متخصصان طراحی دکوراسیون با توجه به نوع فروشگاه، خدمات، محصولات و نیازهای شما طراحی اولیه‌ای انجام می‌دهند که باید مورد تایید شما و متخصصان قرار گیرد و پس از آن کار وارد مرحله بعد یعنی تولید و اجرای دکوراسیون داخلی فروشگاه شود.
  3. تولید و اجرای دکوراسیون فروشگاه : پس از طراحی اولیه دکوراسیون فروشگاه، نوبت به تولید و اجرای قسمتی از طراحی میرسد که بخشی از آن در کارگاه و بخش دیگر آن در فروشگاه انجام می‌شود.
  4. طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه : مرحله بعد، مرحله طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه است که شامل ترکیب رنگ فروشگاه، نورپردازی، طراحی مسیرهای فروشگاه و نوع متریال می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : بهترین رنگ برای دکور فروشگاه

 

نتیجه‌گیری 

رعایت نکات دکوراسیون داخلی فروشگاه به شما کمک می‌کند، مشتریان بیشتری جذب کنید و کسب‌وکار خود را رونق دهید. اگر رونق و پیشرفت کسب‌وکارتان برایتان اهمیت دارد، طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه خود را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید. طراحان متخصص مجموعه نیودیزاین با طراحی ویترینی جذاب در نگاه اول نظر مخاطبان را جلب می‌کنند و با طراحی ورودی مناسب  آنها را به فروشگاه دعوت می‌کنند. انتخاب رنگهای آرامش‌بخش و نورپردازی حرفه‌ای در دکوراسیون داخلی فروشگاه می‌تواند نظر مشتریان را جلب کند.

رعایت اصول چیدمان اجناس و نکات طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه باعث می‌شود مشتریان کالای مورد نظر خود را راحت‌تر پیدا کنند و به خریدار تبدیل شوند. تبدیل رهگذران و مخاطبان به مشتری‌های وفادار و خریدار، از اهداف دکوراسیون داخلی فروشگاه است که در نهایت سودآوری زیادی برای صاحبان کسب‌وکار دارد. همانطور که متوجه شده‌اید، بودجه و زمانی که برای طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه صرف می‌شود، چند برابرش از طریق جذب مشتری و افزایش میزان فروش به شما برمی‌گردد. طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه در مجموعه نیودیزاین توسط متخصصان با سابقه انجام می‌شود و نتیجه کار تضمین شده است همچنین مجموعه ما در زمینه دکور آشپزخانه هم دارای خدمات به شما عزیزان می باشد و می توانید برای سفارش کابینت آشپزخانه با ما در ارتباط باشید. برای ارتباط با مشاوران این مجموعه می‌توانید از طریق شماره ۰۲۱۲۲۹۲۶۷۲۹ تماس حاصل فرمایید.

 

سوالات متداول

۱. چرا طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه اهمیت دارد؟

دکوراسیون فروشگاه، اولین چیزی است که مشتری از کسب‌وکار  شما می‌بیند. این نما می‌تواند کسب‌وکار شما را معرفی کند. هر چه طراحی دکوراسیون فروشگاه بهتر انجام گیرد، مشتریان بیشتری جذب می‌کند و باعث سود بیشتری می‌شود.

۲. ورودی مناسب فروشگاه باید چگونه باشد؟

وارد شدن مشتری به فروشگاه اصلا نباید سخت، زمانبر یا نامناسب باشد. علاوه بر راحتی ورود و خروج، نور مناسب و انتخاب رنگ روشن و آرامش‌بخش می‌تواند توجه مخاطب را جلب کند.

۳. چه اصولی باید در چیدمان اجناس فروشگاه رعایت شوند؟

کالاهای باارزش‌تر بيشتر معرض دید  باشند و همچنین نورپردازی متمرکزتری روی آنها انجام دهید. کالاهایی که همگروه هستند در یک بخش چیده شوند. حتما بخشی از فضا را به کالاهای فصلی اختصاص دهید.

۴. چطور با استفاده از نورپردازی حرفه‌ای، توجه مشتری را جلب کنیم؟

نورپردازی موضعی نقش موثرتری در جذب مشتری دارد. با استفاده از این نوع نور پردازی، میتوانیم بخش خاصی از فروشگاه یا محصول خاصی را به صورت ویژه نورپردازی کنیم تا توجه مشتریان بیشتر به آن جلب شود.

۵. مرحله طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه شامل چه مواردی می‌شود؟

شامل ترکیب رنگ فروشگاه، نورپردازی، طراحی مسیرهای فروشگاه و نوع متریال می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی : تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *