جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کابینت آشپزخانه کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک پرتقاضاترین مدل کابینت است که در اغلب آشپزخانه‌های ایرانی استفاده می‌شود. کابینت کلاسیک، یکی از لوکس‌ترین و متداول‌ترین ایده‌های طراحی در دکوراسیون آشپزخانه می‌باشد. این مدل کابینت در طرح‌های مختلف همچون کابینت کلاسیک ممبران و کابینت کلاسیک چوبی برای مشتریانی که به این سبک علاقه دارند طراحی و در خانه‌ها اجرا می‌شود. در واقع کابینت‌های کلاسیک در نقطه مقابل کابینت‌های ساده مدرن قرار می‌گیرد، این مدل به دلیل جلوه و ظاهر لوکسی که دارد بیشتر در آشپزخانه‌های با متراژ بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. گروه نیو‌دیزاین با بیش از ۱۰ سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی قصد دارد در این مقاله اطلاعات جذابی را درباره انواع کابینت آشپزخانه در اختیار شما بگذارد. جهت آگاهی از خدمات این مجموعه می‌­توانید با شماره ۴۴۴۳۳۷۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید.

کابینت ممبران ساده
وجه تمایز ما
اجرای تضمینی
مشاوره رایگان
قیمت منصفانه
بهترین متریال
تیم باسابقه
نمونه کارهای کابینت آشپزخانه

تفاوت اصلی کابینت آشپزخانه کلاسیک و مدرن

در سال‌های اخیر استفاده از کابینت کلاسیک محبوبیت زیادی در دنیا پیدا کرده، زیرا حسی از دوران گذشته و صمیمیت را با خود به همراه دارد. اغلب صاحب خانه‌ها زمانی که برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود می‌خواهند کابینت انتخاب کنند، در مورد تفاوت اصلی کابینت آشپزخانه کلاسیک و مدرن سوالاتی می‌پرسند. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که نقطه تمایز اصلی بین کابینت‌های کلاسیک با کابینت آشپزخانه مدرن در طراحی ظاهری آنها می‌باشد، کابینت‌های کلاسیک دارای نوعی از طراحی است که در آن به جزئیات ظاهری و ظرافت‌های تزئینی بیشتر توجه شده و در واقع زرق و برق کار بسیار زیاد است، چیزی که در کابینت‌های مدرن تقریبا وجود ندارد. ولی افراد علاقه مند به دو سبک می تواننید از کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک بهره برند. گروه نیو‌دیزاین در زمینه طراحی و اجرای انواع کابینت‌های آشپزخانه مدرن و کلاسیک فعالیت دارد، اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید برای مشاوره با کارشناسان حرفه‌ای ما می‌توانید با شماره ۴۴۴۳۳۷۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید.

کابینت کلاسیک چیست؟

اگر شما هم در مرحله انتخاب کابینت برای آشپزخانه هستید و این سوال که کابینت کلاسیک چیست؟ برای شما هم مطرح شده، باید بگوییم که کابینت‌هایی که نمای ظاهری آن جلوه زیادی دارد و در واقع در طراحی آن به تزئینات ظاهری توجه زیادی شده در دسته کابینت آشپزخانه کلاسیک قرار می‌گیرد. در این سبک برای رنگ آمیزی محدودیت‌هایی وجود دارد و معمولا از رنگ‌های گرم و طرح چوب برای رنگ آمیزی کابینت کلاسیک استفاده می‌شود. یکی از مشخصه‌های اصلی کابینت کلاسیک حالت ویترینی بودن آن است که این موضوع به یکی از دلایل محبوبیت آن در بین خانم‌ها تبدیل شده و فضای ویترینی جذابی را در آشپزخانه به آنها می‌دهد، همچنین در طراحی کابینت‌های کلاسیک از درب‌های شیشه‌ای هم برای طبقات بالا استفاده می‌شود تا جلوه زیبایی به آشپزخانه بدهد. کابینت‌های کلاسیک، ظاهری حجم‌دار و آراسته دارند، انواع طرح‌های سلطنتی و کنده‌کاری‌های سنتی روی این کابینت‌ها انجام می‌گیرد.

کابینت کلاسیک مختص آشپزخانه‌ های بزرگ و جادار

کابینت کلاسیک یکی از بهترین مدل‌های کابینت برای آشپزخانه‌ها با متراژ بالا است و استفاده از کابینت کلاسیک در آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال یک اشتباه فاحش محسوب می‌شود, زیرا این مدل کابینت به دلیل حجم بدنه‌ و جزئیات زیادی که دارد در فضای کوچک محیط را تاریک و باعث شلوغ‌تر شدن فضا و کوچک‌تر نشان دادن آشپزخانه می‌شود. در واقع با اطمینان می‌توانیم این موضوع را بگوییم که کابینت کلاسیک مختص آشپزخانه‌ های بزرگ و جادار است و برای آشپزخانه‌های مینیمال کابینت مدرن توصیه می‌شود.

متریال به کار رفته در کابینت کلاسیک

در گذشته کابینت‌های کلاسیک فقط از جنس چوب طبیعی ساخته می‌شد ولی امروزه این کابینت‌ها را به دو صورت تمام چوب و با روکش چوب می‌سازند. کابینت کلاسیک تمام چوب عالی‌ترین و گران‌ترین مدل این کابینت است، که بر روی آن کنده‌کاری‌ها و منبت‌ کاری انجام گرفته و اغلب این طرح‌ها به صورت دست ساز بر روی کار طراحی و پیاده می‌شود. دلیل قیمت بالای این مدل هم همین دست ساز بودن و زمان بر بودن ساخته این مدل از کابینت کلاسیک می‌باشد. انواع چوب‌های طبیعی که در ساخت کابینت کلاسیک تمام چوب به کار می‌روند، چوب راش، افرا، گردو، گیلاس و بلوط می‌باشند که هر کدام بسته به نوع خود، بافت، رنگ و طرح‌های طبیعی بسیار جذابی و قیمت‌های متفاونی دارند. متریال به کار رفته در کابینت کلاسیک با توجه به بودجه و سلیقه مشتری انتخاب می‌شود، کابینت روکش چوب هم در سبک کلاسیک قرار دارد. این کابینت‌ها از مغزی و متریال ام‌ دی ‌اف خام ساخته شده و با روکش چوب طبیعی پوشش داده می‌شود که این موضوع تاثیر چشمگیری بر کاهش قیمت تمام شده کار دارد. کابینت آشپزخانه ممبران هم در دسته کابینت‌های کلاسیک جای می‌گیرد که به دلیل قیمت بسیار پایینی که دارد نسبت به کابینت‌های تمام چوب استفاده از آن متداول تر است، کابینت ممبران در مقابل آب و رطوبت مقاومت زیادی دارد.

طرح‌ های منبت و معرق ‌کاری در کابینت‌ های کلاسیک

یکی از ویژگی‌های بارز کابینت کلاسیک، حکاکی‌های روی بدنه‌ی آن است، طرح‌ های منبت و معرق‌ کاری در کابینت‌ های کلاسیک بیشتر دیده می‌شود و به فرهنگ و سنت کشور ما بسیار نزدیک تر می‌باشد. طرح‌های استفاده شده در کابینت کلاسیک الزاما باید قرینه‌سازی شود تا زیبایی و جلوه آن حفظ شود. حکاکی و معرق کاری‌های روی بدنه این کابینت‌ها یا به وسیله‌ی ماشین‌آلات صنعتی مخصوص انجام می‌گیرد که در مقایسه حکاکی‌هایی که با دست انجام می‌شود ارزان تر و ساده تر است.

کابینت کلاسیک بزرگ و جادار

اگر وسایل آشپزخانه شما زیاد است و نیاز به فضای بیشتری برای لوازم خود دارید، کابینت آشپزخانه کلاسیک بهترین گزینه برای شما می‌باشد. کابینت کلاسیک بیانگر سبک معماری گذشته است و عمق کابینت‌ها در این مدل نسبت به کابینت‌های مدرن بیشتر در نظر گرفته می‌شود. کابینت کلاسیک بزرگ و جادار است و معمولا عمق بیشتری نسبت به کابینت‌های مدرن دارند و شما به راحتی می‌توانید انبوه وسایل را در آنها جای دهید. در کابینت کلاسیک ظاهر و نمای کار اهمیت زیادی دارد و بسیاری از طراحان از درب‌های شیشه‌ای و ویترین‌ها برای این مدل کابینت استفاده می‌کنند. کابینت‌های کلاسیک ویترینی برای قرار دادن انواع اشیا تزئینی و زیبا در آشپزخانه طراحی شده دارند و به زیباتر شدن فضای آشپزخانه کمک می‌کند. کابینت‌های تزئینی در سبک کابینت نئوکلاسیک نیز دیده می‌شوند.

کابینت کلاسیک با دستگیره‌‌ های پر زرق و برق

زمانی که برای طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه با معماری داخلی و یا کابینت ساز صبحت می‌کنید، احتمالا از شما در مورد دستگیره کابینت هم سوال می‌پرسند و از بارز‌ترین آیتم هایی که به زیبایی کابینت آشپزخانه کمک می کند نوع دستگیره آن است. دستگیره‌ها در عین کوچک بودن، نقش موثری را در دکوراسیون داخلی ایفا می‌کنند. همان طور که در ابتدا هم بیان کردیم، یکی از مشخصه‌های اصلی کابینت کلاسیک زرق و برق آن است. در این کابینت‌ها به دلیل حجم بزرگی که دارند، باید از دستگیره‌های متناسب با ظاهر آنها استفاده کرد. دستگیره‌های مناسب کابینت کلاسیک بسته به نوع سلیقه‌ مشتری می‌تواند از جنس‌ فلزات با ارزشی چون مس، برنج، برنز و حتی نقره باشد. کابینت کلاسیک با دستگیره‌‌ های پر زرق و برق تکمیل می‌شود و در این صورت ظاهری بسیار وزین‌تر و به آشپزخانه‌ شما می‌دهد. برای مدیریت هزینه‌ها در زمان انتخاب دستگیره برای کابینت کلاسیک می‌توانید از انواع دستگیره‌های شیشه‌ای، چینی و یا چوبی استفاده کنید که قیمت مقرون به صرفه تری دارد. استفاده از دستگیره‌های ساده و کشیده برای کابینت‌های کلاسیک مناسب نیست.

استفاده از سنگ برای کانتر و پیشخوان کابینت کلاسیک

یکی از مهمترین بخش‌ها در طراحی کابینت‌ها انتخاب جنس رویه برای پیشخوان‌ها و کانتر است، برای کابینت‌های کلاسیک معمولا از متریالی از جنس سنگ استفاده می‌کنند. استفاده از سنگ برای کانتر و پیشخوان کابینت کلاسیک با توجه به وقار و سنگینی این مدل بسیار مناسب است، انتخاب نوع سنگ که طبیعی باشد یا مصنوعی بستگی به بودجه و نظر طراح و صاحب خانه دارد. سنگ مرمر، سنگ گرانیت و سنگ کوارتز، اصلی‌ترین متریالی هستند که به عنوان صفحه‌ی روکابینتی برای کابینت‌های کلاسیک کاربرد دارند.

رنگ بندی کابینت های کلاسیک

معمولا اغلب شما کابینت‌های کلاسیک را با رنگ‌های تیره و نزدیک به رنگ چوب دیده‌اید. برای اینکه جلوه بهتری به آشپزخانه شما بدهند طراحان داخلی برای آشپزخانه از لامپ‌های تزئینی و لوسترهای زیبا استفاده می‌کنند. در گذشته از رنگ قهوه ای برای ساخت کابینت کلاسیک استفاده می شد، اما در حال حاضر با توجه به تنوع بالا در طراحی  محدودیتی در استفاده از رنگ ها وجود ندارد. رنگ بندی کابینت های کلاسیک هم در چند سال اخیر بیشتر شده ولی یکی از رنگ‌های پرطرفدار در این سبک رنگ سفید است که باعث می‌شود فضا آشپزخانه دلبازتر، یکدست تر و روشن تر به نظر بیاید. رنگ چوب گردو یکی دیگر از رنگ‌های محبوب در آشپزخانه‌های کلاسیک است که به آشپزخانه شما فضایی لوکس و رسمی می‌دهد. کابینت سفید با دستگیره‌های طلایی رنگ و کنده کاری‌های زیبا، نمایی چشمگیر به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد.

مزایای استفاده از کابینت کلاسیک در آشپزخانه

در زمان انتخاب کابینت برای آشپزخانه، شما باید به موارد زیادی توجه کنید تا در نهایت از نتیجه کار در طولانی مدت رضایت داشته باشید. یکی از موارد مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه شرایط آب و هوایی و نوع فضایی است که شما در آن زندگی می‌کنید. برخی از مزایای استفاده از کابینت کلاسیک در آشپزخانه‌ عبارتند از:

  • کابینت آشپزخانه کلاسیک با هر دکوری سازگار و هماهنگ قابلیت هماهنگ شدن دارد.
  • امکان پیاده سازی طرح و رنگ دلخواه شما در مدل کلاسیک همیشه وجود دارد.
  • کابینت کلاسیک قابلیت پوشش دادن تمام فضا آشپزخانه را دارد.
  • کابینت کلاسیک متناسب با فضا و فیزیک افراد تولید می‌شود تا دسترسی تمام افراد به آن راحت باشد.
  • تنوع رنگ به خصوص رنگ‌های گرم در این مدل زیاد است.

معایب کابینت های کلاسیک

حالا که مزیت‌های کابینت کلاسیک را شرح دادیم باید درباره معایب آن هم به شما اطلاعات بدهیم. دانستن معایب کابینت‌های کلاسیک به شما کمک می‌کند که انتخاب و خرید کاملا آگاهانه‌ای داشته باشید و براساس شرایط و بودجه خود دست به انتخابی درست بزنید. از جمله مهمترین معایب کابینت های کلاسیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابینت‌های کلاسیک به رطوبت و حرارت حساس هستند و در صورتی که از روکش مناسب در بخش‌های مختلف آن استفاده نشود، امکان پوست پوست شدن و باد کردن آن وجود دارد.
  • قیمت بالایی دارد.
  • سطح کاملا صاف و یکدست کابیت‌های کلاسیک باعث شده این مدل بیشتر دچار خط و خش شود، به همین دلیل باید در نگهداری آن دقت زیادی کرد.
  • وزن بالای آن موجب شده، نصب آن دردسرهای زیادی برای کابینت ساز داشته باشد.
  • ساخت و تولید آن معمولا بسیار زمان بر است.
  • حتما باید از متریال با کیفیت در ساخت آن استفاده شود، در غیر این صورت به سرعت کیفیت خود را از دست می‌دهد.

نکات مهم در طراحی کابینت کلاسیک

با توجه به مطالبی که تا به اینجا بیان کردیم احتمالا شما هم متوجه شده‌اید که طراحی کابینت‌های کلاسیک باید با دقت و مهارت کافی انجام شود. در ادامه نکات مهم در طراحی کابینت کلاسیک را به شما می‌گوییم.

  • محل قرارگیری هود باید به شکلی طراحی شود که در دید افراد نباشد.
  • استفاده از درب های جکی در این کابینت ها معمولا مجاز نیست.
  • قرینگی در طراحی کابینت کلاسیک اصل بسیار مهمی است که باید به درستی رعایت شود.

 

سوالات متداول

۱. کابینت کلاسیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

کابینت‌های کلاسیک معمولا از جنس چوب طبیعی ساخته می‌شود و تزئینات و زرق و برق زیادی دارد. در این کابینت‌ها معمولا از دستگیره‌های بزرگ بیشتر استفاده می‌شود تا کار بیشتر جلوه کند.

۲. از چه مدل دستگیره‌ای در طراحی کابینت کلاسیک استفاده می‌کنند ؟

از دستگیره‌هایی با جنس مس، برنج، برنز و حتی نقره برای کابینت کلاسیک استفاده می‌کنند. برای مدیریت هزینه‌ها و کاهش قیمت تمام شده کابینت‌های کلاسیک استفاده از دستگیره‌های شیشه‌ای، چینی و چوبی هم مرسوم شده است.

۳. از چه رنگ‌هایی بیشتر در طراحی کابینت مدرن استفاده می‌شود؟

پرکاربردترین رنگ‌ها در طراحی کابینت کلاسیک، رنگ‌های گرم و رنگ چوب است، البته امروز استفاده از رنگ سفید هم در طراحی کلاسیک بسیار پر طرفدار می‌باشد.

 

نتیجه گیری

کابینت کلاسیک در نقطه مقابل کابینت‌های مدرن قرار گرفته و برای متراژهای بزرگ مناسب است. این سبک کابینت‌ها اغلب در فضاهای بزرگ استفاده می‎شود تا به آشپزخانه جلوه‌ای لوکس و زیبایی بدهد. از این که تا پایان این مقاله با نیو‌دیزاین همراه بوده‌اید از شما سپاسگزاریم، اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید و به دنبال ایده‌های نو هستید با همکاران ما با شماره ۴۴۴۳۳۷۷۳-۰۲۱ تماس بگیرید تا شما را در طراحی و اجرای آشپزخانه‌ای کلاسیک راهنمایی کنند.

برای مشاوره رایگان و تخصصی قبل از سفارش می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.