جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ویژگی های خاص کابینت انزو چیست + آشنایی با جدیدترین مدلها

فهرست مطالب

ویژگی های خاص کابینت انزو + آشنایی با جدیدترین مدل ها

کابینت انزو چیست ؟ آنچه تحت عنوان کابینت انزو در ایران شناخته می شود در واقع الهامی است که طراحان داخلی از یک مدل خاص تولید ایتالیا گرفته اند. این کابینت که یکی از تولیدات شرکت ایتالیایی از برند zentique است. به دلیل طراحی جذاب و کیفیت بالا به سرعت محبوبیت فراوانی در بازار کشور پیدا کرد. این برند معتبر و مطرح توانست در سراسر دنیا محبوبت فراوانی به دست آورد. انزو در واقع زیرمجموعه ای از کابینت پولیشی است که در انواع مختلف تولید می شود. با این مقاله از وبسایت نیو دیزاین همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی : مدل کابینت مدرن

 

کابینت انزو چه ویژگی هایی دارد؟

  1. سبک مورد استفاده در این مدل از کابینت نئوکلاسیک است.
  2. یونیت یا بدنه کابینت انزو از جنس ام دی اف است.
  3. درب مورد استفاده از جنس ام دی اف با ضخامت های مختلف بوده که با CNC روی آن کار می شود.
  4. یراق آلات مورد استفاده از جمله ریل، لولا و دستگیره فانتونی یا بلوم است.
  5. رنگ هایی که برای رنگ آمیزی کابینت انزو مورد استفاده قرار می گیرند معمولاض پلی استر، نیم پلی استر و یا پلی اورتان هستند.

 

انواع کابینت انزو چیست ؟

کابینت انزو در انواع مختلفی در بازار موجود است. این کابینت ها از نظر ظاهری شبیه بوده و اصلی ترین تفاوت در انتخاب نوع ابزار برای فرم دهی به درب ها است. نوع روکش نیز در انواع مختلف متفاوت خواهد بود. بنابراین انواع کابینت آشپزخانه انزو متناسب با نوع روکش به دو دسته روکش وکیوم و کابینت های رنگ آمیزی شده دسته بندی می شوند. قیمت کابینت های رنگ آمیزی شده به دلیل طول عمر بیشتر و کیفیت بالای رنگ ها معمولاً بیشتر از انواع وکیوم است.

 

انواع کابینت انزو چیست |مجموعه نیودیزاین

 

کابینت انزو پولیشی

در ادامه مقاله کابینت انزو چیست : در کابینت آشپزخانه انزو پولیشی پس از اجرای زیرسازی های لازم لایه ای تحت عنوان پولیش که رنگی مایع و خمیر مانند است روی کار استفاده می شود. پولیش علاوه بر افزایش دوام، مقاومت و طول عمر منجر به زیبایی ظاهری و شفافیت کابینت ها نیز می شود. در واقع پولیش پس از زیرسازی و رنگ آمیزی مانند لایه ای محافظتی روی کابینت کشیده می شود که باعث افزایش استحکام و بالا بردن طول عمر آن نیز می شود. لازم به ذکر است که کابینت های انزو پولیشی قیمت بالاتری نسبت به انوع دیگر دارند با این حال بسیاری از افراد به دلیل زیبایی و دوام بیشتر این مدل را انتخاب می کنند.

 

مطلب پیشنهادی: کابینت طرح چوب چیست ؟ 

 

کابینت انزو پولیشی چه مزایایی دارد؟

  • با شفافیت و درخشندگی خود منجر به افزایش زیبایی ظاهری کابینت شده و دکوراسیون آشپزخانه را شکیل و مدرن می کند.
  • در صورت ایجاد خط و خش و آسیب می توان به راحتی آن را ترمیم نمود.
  • مقاومت و طول عمر بسیار بالایی دارد.
  • در برابر آسیب های محیطی و گرد و غبار مقاوم است.
  • رنگ انزو پولیشی در برابر تابش مستقیم نور خورشید ثابت بوده و تغییری نمی کند.

 

کابینت انزو با رنگ پلی استر

رنگ های پلی استر در دو نوع مات و براق در بازار موجود هستند. رنگ پلی استر نسبت به سایر رنگ ها غلیط تر بوده و به همین دلیل دیتر خشک می شود اما در عین حال رنگی شفاف نیز هست. پلی استر مقاومت مناسبی در برابر خط و خش، رطوبت، تابش مستقیم نور خورشید و تغیر رنگ دارد. براق بودن مهمترین مزیت پلی استر است که همین مزیت باعث شده در تولید کابینت انزو مورد استفاده قرار گیرد. رنگ نیم پلی استر که از زیرمجموعه های پلی استر است نیز برای رنگ آمیزی کابینت انزو مورد استفاده قرار می گیرد اما نسبت به انواع تمام پلی استر مات تر بوده و هزینه کمتری نیز دارد.

  • کابینت انزو با رنگ پلی استر چه مزایایی دارد؟

    1. رنگ پلی استر فوق العاده صیقلی و براق بوده و جلوه خاصی به آشپزخانه می بخشد.
    2. این نوع از رنگ مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد.
    3. از تنوع رنگی بالایی برخودار بوده و با انواع دکوراسیون ها سازگار است.

 

بیشتر بخوانید : کابینت روکش چوب

 

کابینت انزو با رنگ پلی اورتان

رنگ پلی اورتان جزو رنگ های بسیار مقاوم در برابر تابش اشعه ماوراء بنفش و رطوبت است. این رنگ قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد به همین دلیل سریع خشک می شود. یکی از اصلی ترین دلایل استفاده از رنگ پلی استر در صنایع چوبی خشک شدن سریع آن است. پلی اورتان براق شفافیت و درخشندگی مشابه کابینت انزو پولیشی دارد، البته قیمت آن هم کمتر است.

  • کابینت انزو با رنگ پلی اورتان چه مزایایی دارد؟

    1. نسبت به کابینت های پولیشی ارزان قیمت تر است، اما از نظر ظاهری تقریباً شبیه به انواع پولیشی است.
    2. ماندگاری رنگ های پلی اورتان بسیار بالا است.
    3. در مقابل ضربه و خط و خش مقاومت بالایی دارد.

 

عوامل مؤثر بر قیمت کابینت انزو 

در ادامه مقاله کابینت انزو چیست : : نوع رنگ و کیفیت ساخت مهمترین عوامل در تعیین قیمت نهایی کابینت های انزو هستند، اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که عبارتند از:

  • نوع طراحی

پیچیده بودن طرح تأثیر بسزایی بر قیمت نهایی دارد. این طرح ها بر روی درب کابینت پیاده شده و با استفاده از دستگاه های سی ان سی اجرا می شوند. هر قدر طرح درب ها ساده تر باشد قیمت نیز پایین تر خواهد بود. علاوه بر این تعداد ستون ها و سرستون ها نیز در طراحی بر قیمت تأثیرگذار خواهند بود.

  • یراق آلات مورد استفاده

نوع یراق آلات مصرفی و همچنین کیفیت آن ها تأثیر مستقیم بر قیمت دارد. یراق های ایتالیایی بهترین یراق آلات موجود در بازار هستند، انواع ایرانی و چینی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند. این یراق آلات کیفیت متوسط و قیمت مناسب تری دارند، اما به دلیل سنگین بودن درب های کابینت انزو بهتر است برای این  نوع از کابینت مورد استفاده قرار نگیرند.

  • کیفیت رنگ

رنگ آمیزی کابینت انزو کاری دشوار است بنابراین هزینه بالایی خواهد داشت. نوع رنگ و همچنین نوع رنگ آمیزی از عوامل مؤثر بر قیمت نهایی هستند. بهترین رنگ برای کابینت انزو رنگ های پلی اورتان پولیشی یا سوپر براق هستند. نحوه اعمال رنگ به دو صورت مکانیزه با دستگاه های پیشرفته و دستی است که این مورد نیز از نظر قیمت متفاوت خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید : طراحی مدرن آشپزخانه

 

معایب کابینت انزو چیست ؟

معایب کابینت انزو چیست ؟ کابینت انزو نیز مانند هر محصول دیگر علاوه بر مزایا، معایب خاص خود را نیز دارد. یکی از اصلی ترین معایب این نوع کابینت قیمت بالای آن است. اما اگر طراحی های ساده و مدرن را میپسندید و به دنبال قیمت مناسب تری هستید پیشنهاد ما به شما کابینت هایگلاس ایرانی می باشد که در مجموعه ما می تونید آن را خریداری کنید. علاوه بر این نگهداری از کابینت و نظافت آن به دلیل استفاده از رنگ کمی دشوار خواهد بود زیرا باید از مواد شوینده مخصوص و دستمال های نرم برای پاک کردن سطح آن استفاده نمود. سنگین بودن درب های به دلیل استفاده از ام دی اف ضخیم را نیز می توان جزو معایب برشمرد زیرا باعث خراب شدن سریع تر لولاها می شود. امیدواریم که این مقاله که در سایت نیودیزاین تهیه و منتشر شده است برای شما عزیزان سودمند بوده باشد. مجموعه نیودیزاین هم چنین در زمینه ساخت و اجرای انواع کابینت آشپزخانه ، بازسازی خانه قدیمی ، بازسازی آشپزخانه ، بازسازی دفتر کار و دیگر خدمات مرتبط با دکوراسیون داخلی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *