جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کابینت هایگلاس چیست و از چه متریالی ساخته شده است؟

فهرست مطالب

معرفی و آشنایی با کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس چیست ؟ نوعی ام دی اف است که بر روی روکش براق گلاس یا یک لایه پلسکی گلاس استفاده شده است که باعث شفافیت و براق بودن بیشتر آن شده است. این شفافیت و براقیت در این کابینت به عنوان نوعی منبع نور در آشپزخانه به شمار می روند و جلوه و زیبایی خاصی به آشپزخانه می بخشند. این روکش شفاف و شیشه مانند،از نوعی پلاستیک ساخته شده که به آن هایگلاس می گویند.

 

کابینت هایگلاس چیست

کابینت آشپزخانه هایگلاس از جدیدترین و به روزترین مدل های کابینت است که به دلیل زیبایی بیشتر و طول عمر بالاتری که نسبت به سایر انواع کابینت دارد،به وفور مورد توجه قرار می گیرد. این مدل کابینت به علت طرفداران زیادی که داشته در میان سازندگان و معماران نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بیشتر خانه های مدرن امروزی به این نوع کابینت تجهیز می شوند. زیرا این سبک کابینت،آشپزخانه و دکوراسیون منزل را به سبک مدرن و لوکس تبدیل می کند. به همین علت افرادی هم که قصد بازسازی خانه قدیمی خود را دارند جذب این سبک کابینت ها می شوند.

 

انواع روکش کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس دارای روکش های مختلفی است که مقدار براق بودن و شفافیت آن به نوع روکشی که در کابینت به کار رفته وابسته است. از انواع روکش این کابینت می توان به روکش پلیگلاس، روکش اکرولیک، روکش پی وی سی،روکش یو وی و روکش ملامینه اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید : کابینت روکش چوب

 

ویژگی های کابینت هایگلاس

از محاسن و مزایای این کابینت می توان به زیبایی و جذابیت آن،روشن و نورانی کردن محیط آشپزخانه، مقاومت و طول عمر بالای کابینت، سهولت در تمیزکردن و همچنین تنوع انواع رنگی و هماهنگی و ترکیب کردن کابینت هایگلاس با انواع دکوراسیون اشاره کرد.

از معایب کابینت هایگلاس نیز می توان به مواردی نظیر امکان آسیب ناشی از رطوبت، ایجاد لک و خش روی سطح آن، تیزی لبه این کابینت و یک طرفه بودن ورق آن اشاره نمود.

  • چرا ام دی اف را متریال پایه کابینت هایگلاس انتخاب کرده ایم؟

    • قیمت تمام شده مواد اولیه ام دی اف،نسبت به چوب ارزان تر است.
    • کابینت ام دی اف،ماندگاری و دوام نسبتا خوبی دارد
    • تمیز کردن و نگهداری کابینت آشپزخانه ام دی اف آسان است
    • کابینت های ام دی اف دارای تنوع رنگ و طرح بالایی هستند.

مواد اولیه برای ساخت کابینت های گلاس که از متریال و ام دی اف خام ساخته شده است که روکشی از جنس پلی گلاس روی آن کشیده شده است. دقت باید کرد به دلیل این که این کابینت توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به بقیه سبک ها داشته باشد، روکش پشت ام دی اف نازک تر است.

 

مزایای کابینت های گلاس

سطح کابینت آشپزخانه هایگلاس با لایه براق پوشیده شده است، بنابراین سطح آن ها نور را بازتاب می کند. به همین جهت این نوع از کابینت ها برای آشپزخانه های کم نور و کوچک می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

  • به دلیل مدرن بودن طراحی کابینت های گلاس از آن ها در هر فضایی از آشپزخانه با هر ابعادی می توانید استفاده کنید
  • به دلیل صاف و براق بودن سطح کابینت های گلاس می توانید آن را به راحتی تمیز کنید. کابینت های گلاس در برابر خط وخش و ضربه مانند برخی از مدل کابینت های دیگر آسیب پذیر بوده و از روی سطح آن نمی توان به عنوان صفحه روی کابینت برای انجام کارهایی مثل، برش گوشت استفاده کرد.
  • رنگ بندی کابینت های گلاس بسیار متنوع است، این نوع کابینت ها در طیف وسیعی از رنگ ها از سفید و مشکی گرفته تا زرد و قرمز و بنفش بر اساس سلیقه سفارش است.
  • طراحی کابینت های گلاس قابلیت سفارشی انواع طرح دار و ساده آن است. در کابینت طرح دار هایگلاس رگه های نامنظمی از چوب وجود دارد که می توانند زیبایی خاصی به دکوراسیون آشپزخانه بدهد.

 

پیشنهاد نیو دیزاین : تفاوت کابینت هایگلاس با پی وی سی

 

کابینت هایگلاس، ضد آب نیست

کابینت های هایگلاس از لحاظ زیبایی و جذابیت نسبت به کابینت ام دی اف مات برتری زیادی دارد و در یک نگاه هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. قیمت کابینت ام دی اف با روکش هایگلاس نسبت به کابینت ام دی اف با روکش مات (روکش ملامینه) بیشتر است. پرداخت هزینه بیشتر متضمن کیفیت بیشتر نیست و انتظار نباید داشت که پرداخت مبلغ بیشتر ضد آب بودن این کابینت را تضمبن کند. روکش روی درب کابینت ضد آب است ولی مغز ام دی اف ضد آب نیست و همیشه از قسمت برش خورده ام دی اف نفوذ آب اتفاق می افتد و به کابینت آسیب می زند. کابینت هایگلاس، لک پذیر است، پوشش براق و درخشان این کابینت برای کسانی که به تمیزی آشپزخانه اهمیت زیادی می دهند مشکل ساز است. چون هایگلاس لکه ها و کثیفی را دو چندان نشان می دهد. چقدر لک شدن درب های کابینت برای شما اهمیت دارد؟ کابینت هایگلاس به علت براق بودن، خیلی زود لک می شود و اثر انگشت بر روی درب های آن باقی می ماند و لکه ها از حالت عادی بیشتر دیده می شوند. اگر از لک شدن سریع ناراحت می شوید به هیچ عنوان سراغ این نوع کابینت نباید رفت، اما اگر تصمیم خود را گرفته اید لااقل رنگ های تیره را انتخاب کنید تا وقت کمتری برای تمیز کردن کابینت هایگلاس بگذارید.

 

علت تغییر رنگ کابینت هایگلاس و روش رفع آن

تغییر رنگ کابینت هایگلاس و یا زردشدن کابینت هایگلاس 2 دلیل عمده و اصلی دارد:

  • تابش نور مستقیم آفتاب به کابینت هایگلاس :

تابش نور مستقیم به ام دی اف هایگلاس به دلیل حرارتی که در روکش آن ایجاد می کند باعث آسیب دیدن روکش و زرد شدن آن می شود. البته باید دقت کرد،باعث به وجود آمدن لکه های زرد رنگ شاید شود.

  • بخار و گرما اجاق گاز در آشپزخانه :

بخار آب و روغنی که هنگام پخت و پز ایجاد می شود، روی کابینت می نشیند و این مسئله به مرور باعث ایجاد جرم و تغییر رنگ کابینت هایگلاس می شود.

  • دیر تمیزکردن کابینت هایگلاس :

دیر به دیر تمیزکردن کابینت هایگلاس نیز می تواند باعث تغییر رنگ کابینت شود و مهم ترین مسئله در نگهداری کابینت نحوه تمیزکردن آن است که نباید از پارچه های زحمت و زیر استفاده کرد که باعث ایجاد خط و خش بر روی سطوح ام دی اف می شود. دستمال میکرو فایبر برای تمیزکردن کابینت هایگلاس مناسب است.

 

در ادامه بخوانید : مدل کابینت مدرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *