جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کابینت پولیشی چیست و هرآنچه که باید درباره ی آن بدانید!

فهرست مطالب

هرآنچه که باید درباره ی کابینت پولیشی بدانید

کابینت پولیشی چیست

کابینت پولیشی چیست ؟ کابینت پولیشی به کابینتی می گویند که جنس بدنه آن از رنگ پولیش ساخته شده باشد. و رنگ آن، مانند یک یک لایه ی شیشه ای به ضخامت سه میل بر روی بدنه مورد نظر قرار می گیرد. کابینت پولیشی در دسته ی کابینت های نئوکلاسیک قرار می گیرد.

 

کابینت پولیشی (طرح انزو) چیست؟

کابینت پولیشی طرح انزو از جمله کابینت آشپزخانه انزو است که مغزی از جنس ورق ام دی اف خام دارد، که این ورق ها در سایزهای 25 و 40 میلی متری انتخاب می شود و توسط دستگاه های برش و سی ان سی طبق سلیقه مشتری و دیزاین منازل به شکل ساده یا ابزار خورده شده حکاکی می شود. تفاوتی در تمام کابینت های تولیدشده وجود دارد، در جنس درب و نمای آن کابینت است و فضای داخلی کابینت ها در تمام انواع یکسان و تماما از جنس ام دی اف با روکش سفید می باشد و این موضوع در کابینت های انزو و کابینت نئوکلاسیک نیز صادق است.

 

بیشتر بخوانید : کابینت هایگلاس چیست

کابینت پولیشی (طرح انزو) چیست|مجموعه نیودیزاین

 

مزایای کابینت پولیشی چیست ؟

  1. در این کابینت به دلیل اضافه شدن رنگ پولیشی، ضخامت صفحه ها دو تا سه میلی متر می باشند و این موضوع باعث می شود که ورق ها بسیار محکم تر از قبل شوند و به هیچ دلیلی مثل فشار، دچار تاب نمی شوند.
  2. در اثر هر ضربه احتمالی دچار آسیب و فرورفتگی نمی شوند. زیرا خمیر پولیشی به کار رفته و بعد از سفت شدن مانند چسب سفت عمل می کند و سطوح به هیچ عنوان دچار فرو رفتگی نمی شوند.
  3. مقاوم بودن این کابینت ها در برابر آب است. زیرا علاوه بر این که رنگ پولیش تمام سطح را با ضخامت زیاد می پوشاند.
  4. در تمامی موارد، این کابینت را به رنگ سفید می بینید. پس از انتخاب این سبک باعث بزرگتر جلوه کردن آشپزخانه می شود. علاوه بر این چون این رنگ جزء رنگ های مادر می باشد. وسایل آشپزخانه را به راحتی با این کابینت ست کرد.
  5. این نوع از کابینت برای هرنوع شرایط آب و هوایی حتی آب و هوای مرطوب نیز مناسب است و این موضوع می تواند خبر خوبی برای اکثر مناطق ایران که دچار این مسئله هستند،باشد.
  6. این کابینت ها در برابر نور خورشید، حرارت های سطحی، ترشحات نفتی، انواع روغن و غیره کاملا ضدخش و ضدضربه می باشند.

 

معایب کابینت پولیشی چیست ؟

این کابینت در کنار مزایایی که برای آن عنوان شد، به دلیل حساسیت در اجرا حتما باید در محیطی ایزوله و عاری از هرنوع گرد و غبار انجام گیرد. در نتیجه احتیاج به فراهم نمودن فضایی مناسب، به همراه دستگاه های تمام اتوماتیک برای پاشش رنگ دارد. پس با توجه به دلایل بالا و همین طور برای درک بیشتر این موضوع که کابینت پولیشی چیست، حساسیت اجرای سبک کابینت نئوکلاسیک به شدت بالا می باشد و در ضمن ایجاد این مدل محیط به همراه دستگاه های اتوماتیک باعث می شود، قیمت کابینت پولیشی تفاوت چشم گیری با سایر کابینت ها داشته باشد و دسترسی به این سبک از کابینت برای همه مقدور نمی باشد.

 

مطلب مرتبط : کابینت کلاسیک چیست

 

تفاوت کابینت پولیشی با ممبران

  1. نکته اول و متفاوت در کابینت های پولیشی در این است که قطر ورق MDF در کابینت نئوکلاسیک برابر با 25 میلی متر و حتی بیشتر است. اما ورق MDF به کار رفته در کابینت های ممبران با 16 یا حداکثر 18 میلی متر می باشد.
  2. نکته دوم این است که،قطر روکش(منظور رنگ پولیشی می باشد.) به کار رفته در انواع کابینت آشپزخانه انزو پولیشی بیشتر از قطر روکش کابینت ممبران می باشد.
  3. نکته سوم این است که، جهار طرف درب کابینت پولیشی توسط دستگاه های سی ان سی تراشیده می شود و به همین دلیل،قطر لبه های کابینت پولیشی تا هشت میلی متر کمتر از قطر لبه های کابینت ممبران می باشد که این کار باعث زیبایی و شکل منحنی دادن به نمای کابینت می شود.
  4. نکته چهارم این است که،کابینت های پولیشی همیشه به رنگ سفید می باشند اما کابینت ممبران تنوع رنگ بیشتری دارند و کابینت ممبران گردویی از جمله رنگ های پرطرفدار آن می باشد.
  5. و نکته آخر با توجه به متریال استفاده شده در کابینت پولیشی، قیمت نهایی آن نسبت به کابینت ممبران تفاوت چشم گیری خواهد داشت.

 

ساخت کابینت پولیشی

کابینت های پولیشی جزء خاص ترین نوع اجرا، در کابینت های ام دی اف و چوب به حساب می آیند و به دلیل احتیاج به محیط ایزوله و حساسیت بالا، تولید آن بسیار کم و قیمت آن بسیار بالا می باشد، اما با توجه به مطالبی که گفته شد، علاقه مندان بسیار نیز دارد. نوین کابین به عنوان نمایندگی کابینت انزو پولیشی با استفاده از دستگاه های برش حرفه ای طبق طراحی انتخاب شده، ام دی اف ها را در سایزهای مورد نظر برش می دهد و با دستگاه های سی ان سی تمام اتوماتیک، ابزار خورده و حکاکی می کند. استفاده و اجرای رنگ پولیشی جزء فنون اصلی می باشد و مراحل اجرایی سختی دارد.

  • آیا کابینت های پولیشی ضد آب هستند؟ سطوح پولیشی، به طور صددرصد در برابر آب و رطوبت مقاوم هستند. بنابراین می شود به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی آن ها را شست. پولیش زدن سطح را با هر جنسی که باشد، یک دست و کاملا مقاوم در برابر نفوذ آب می کند.
  • کاربردهای رنگ پولیش چه مواردی هستند؟ مهم ترین کاربرد رنگ پولیش از بین بردن لک،خراش، سوختگی و آلودگی از روی سطوح مختلف، بالابردن میزان مقاومت و استحکام محصولات چوبی و ایجاد سطحی شفاف و براق است.
  • چرا کابینت پولیشی استحکام زیادی دارد؟ زیرا ضخامت سطوحی که با تکنیک پولیش آماده سازی می شوند، حداقل 2 الی 3 میلی متر بیشتر از باقی انواع سطوح است و هرچه ضخامت سطحی مانند کابینت بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر ضربه بیشتر خواهد بود.
  • چرا این کابینت ها در گروه کابینت نئوکلاسیک قرار گرفته اند؟ رنگ پولیش هم بر روی چوب طبیعی و هم ام دی اف خام قابل اجرا است، اما برای کاهش هزینه بهترین انتخاب ام دی اف خام خواهد بود. کابینت های پولیشی در گروه کابینت نئوکلاسیک قرار می گیرند، چون به صورت مشترک از خصوصیات هر دو سبک کلاسیک و مدرن بهره می برند.

 

مهم ترین مواردی در کیفیت و زیبایی کابینت پولیشی چیست ؟

  • رنگی که مصرف می شود از کیفیت بالایی برخوردار است
  • ام دی اف به کاربرده باکیفیت باشد
  • استفاده از یراق آلات مناسب و باکیفیت

امید است این مطالب از وبسایت دکوراسیون نیو دیزاین برای شما عزیزان کاربردی بوده باشد. هم چنین مجموعه ما در زمینه نصب و اجرای انواع کابینت آشپزخانه ، کمد دیواری ، دکوراسیون داخلی، بازسازی خانه قدیمی و هم چنین خدمات مربوط به دکوراسیون دفتر کار و بازسازی اداری نیز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

 

پیشنهاد مرتبط : کابینت‌ پله‌ ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *