جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی کابینت به سبک کلاسیک چگونه انجام می شود؟

فهرست مطالب

طراحی کابینت به سبک کلاسیک

کابینت کلاسیک چیست ؟ کابینت ها از دیرباز تا به امروز، علاوه بر اینکه وسایل پرکاربردی  هستند، نقش بسزایی نیز در دکوراسیون ایفا می کنند. امروزه، بسیاری از افراد در هنگام خرید کابینت آشپزخانه به هماهنگی آنها با سایر وسایل اهمیت می دهند. کابینت ها دارای دو سبک مدرن و کلاسیک هستند. سبک کلاسیک یک سبک همیشه رو مد و پر طرفدار است. کابینت کلاسیک دارای ظاهری زیبا و در این حال بزرگ و حجیم است. می توان روی کابینت کلاسیک انواع مختلفی از کنده کاری و طرح های سنتی را مشاهده نمود.  در دنیای امروزی، خیلی ها از کابینت کلاسیک در فضای آشپزخانه استفاده می کنند. علاوه بر این کابینت های کلاسیک جز چیزهایی است که همواره مد است و می توان همیشه و در هر زمانی از آن استفاده کرد. ما در این مقاله قصد داریم هر آنچه را که نیاز است شما درباره کابینت کلاسیک بدانید در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی ما : کابینت پولیشی چیست

 

کابینت به سبک کلاسیک

همان طور که گفتیم، کابینت ها در دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی و عرضه می شوند. در کابینت های مدرن، ظاهر کابینت کاملا ساده و عاری از هر گونه کنده کاری یا طراحی هستند. در حقیقت، روی کابینت های مدرن هیچ گونه تزئین یا چیز اضافه وجود ندارد و در اوج سادگی و بی آرایشی است. این سبک نسبتا جدید  بوده و برخی افراد که به دنبال داشتن دکوراسیون ساده و خلوت اند، به دنبال آن هستند.در مقابل کابینت مدرن، کابینت کلاسیک قرار دارد. کابینت های کلاسیک پر از تزئینات ریز و درشت، کنده کاری و حکاکی هستند. سبک این نوع کابینت به دوران باستان برمی گردد و ریشه طولانی دارد. علیرغم اینکه سبک کلاسیک از گذشته وجود داشته، اما امروز  شکل جدیدتری به خود گرفته است و می توان از آن به شکل جدید و شیک در آشپزخانه ها استفاده کرد.کابینت های کلاسیک به طور کلی تداعی کننده سنت ها و ویژگی های معماری در دوران باستان هستند. در واقعا، با نگاهی به این کابینت ها می توان  به یاد گذشته و تاریخ ایران افتاد. به همین دلیل می توان با کمک این کابینت ها، فضای مجلل و لوکس را با فضای سنتی و باستانی در هم آمیخت. در بدنه و درب های این کابینت ها، برجستگی هایی وجود دارد و می توانید انواع مختلفی از حکاکی را بر روی آنها مشاهده کنید.  منبت کاری، انواع دکوراتیو، نقش های سلطنتی و ستون های کنده کاری شده را می توان در کابینت های کلاسیک مشاهده کرد. با داشتن این کابینت ها در منزل حس داشتن یک آشپزخانه اشرافی تداعی می شود. شما می توانید در بازسازی خانه ی قدیمی خود از هر کدام از انواع این طرح ها استفاده کرده و ظاهری جدید به منزل خود دهید.

 

ویژگی های کابینت کلاسیک چیست ؟

همان طور که در بخش های قبل گفتیم، کابینت های کلاسیک از قدیم تا به امروز مورد استفاده قرار می گرفتند و طرفداران زیادی دارند. در ادامه به مهم ترین مشخصه های کابینت کلاسیک اشاره می کنیم.

  • مناسب برای آشپزخانه های جادار و بزرگ

کابینت کلاسیک به طور کلی بزرگ و حجیم است. به همین دلیل باید از این کابینت ها در آشپزخانه هایی استفاده شود که بزرگ و جادار هستند.  استفاده از کابینت کلاسیک در آشپزخانه های نقلی و کوچک یک اشتباه فاحش در دیزاین وطراحی داخلی خانه است. کابینت های کلاسیک پر از نقش و نگار و تراشکاری ریز و درشت هستندو همچنین بدنه آنها حجیم است. بنابراین استفاده از چنین کابینت های در فضاها و آشپزخانه های کوچک، فضا را شلوغ و به هم ریخته نشان می دهد. برای آشپزخانه های کوچک تا جای ممکن از کابینت های ساده و کوچک استفاده نمایید.

  • دارای طرح های معرق و منبت کاری

مهم ترین و بارزترین ویژگی کابینت آشپزخانه کلاسیک ، حکاکی هایی است که روی آن صورت گرفته است. با توجه به نوع کابینت و سلیقه مشتری، انواع معرق، منبت و خراطی بر روی کابینت های کلاسیکی حکاکی شده است.  این طرح ها باید قرینه هم باشند تا زیبایی کلی کابینت حفظ گردد.  برخی از این حکاکی ها که بر روی کابینت های کلاسیک حکاکی شده، هنر دست و برخی نیز با کمک ماشین آلات خاص صورت گرفته است. نمونه دست ساز این کابینت ها از نمونه ماشینی آن گرانتر است.

  • جادار و بزرگ

همان طورکه قبلا گفتیم، کابینت های کلاسیک، کابینت ها حجیم و جادارای هستند.  در زمان عمیق، عمق این کابینت ها بسیار بیشتر هم بود. به طور طور کلی، کابینت های کلاسیک در مقایسه با کابینت های مدرن چادار ترند و می توانند وسایل زیادی را در خود جای دهند.

  • رنگ های وزین و سنگین

در ساخت کابینت های مدرن، از انواع رنگ های مختلف، خاص و پر انرژی بهره گرفته می شود. چنین چیزی در رابطه با کابینت کلاسیک وجود ندارد.  در هنگام بازسازی آشپزخانه کلاسیک و ساخت کابینت های کلاسیک از رنگ های سنگین ماننده قهوه ای، سفید، خاکستری و مشکی بهره می گیرند.  از رنگ های پر انرژی مانند قرمز و نارنجی به هیچ عنوان در کابینت کلاسیک استفاده می شود.

  • دارای ویترین و بخش تزئینی

ظاهر نقش بسزایی در کابینت ها ایفا می کند. در طراحی کابینت کلاسیک، از بخش هایی استفاده می نمایند که هدف آن نمایشی وسایل تزئینی است. این کابینت ها معمولا درب های شیشه ای دارند و از این طریق می توانید اشیا تزئینی تان را داخل آنها قرار داده و زیبایی فضای آشپزخانه تان را دو چندان نمایید.  این کابینت ها در سبک نئو کلاسیک نیز مشاهده می گردند.

  • دستگیره های پر زرق و برق

کابینت کلاسیک به خودی خود بسیار پر زرق و برق است. در این کابینت ها از دستگیره های مناسب و در این حال پر زریق و برقی استفاده می شود. با توجه به سلیقه مشتری جنس و شکل این دستگیره ها می تواند متفاوت باشد. در برخی مواقع بنابه سفارش مشتریان از دستگیره های نقره برای کابینت ها استفاده می کنند که این کابینت را بسیار شیک می کند و در این حال هزینه بر نیز هست.  انواع مختلفی از دستگیره های چینی، چوبی و شیشه ای نیز وجود دارد که می توان با آن انتخاب آنها، زیبایی کابینت کلاسیک را دو چندان کرد.

  • کانتری از جنس سنگ

معمولا روی پیشخوان و روی کابینت های کلاسیک، از سنگ استفاده می کنند.  نوع سنگ و رنگ آن بستگی به سبک و مدل کابینت کلاسیک شما دارد. در برخی مواقع از سنگ های مصنوعی و گاهی از سنگ های طبیعی استفاده می کنند. سنگ کوارتز، سنگ مرمر و سنگ گرانیت از مهم ترین متریالی هستند که برای صفحه کابینت مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال ترکیب سنگ و انواع کابینت آشپزخانه انزو که به نوعی سبک کلاسیک دارد بسیار پرطرفدار و جذاب می باشد.

 

هم چنین بخوانید : کابینت نئوکلاسیک چیست

ویژگی های کابینت کلاسیک چیست |مجموعه نیودیزاین

 

سخن آخر

از دیرباز تا به امروز، کابینت نقش به سزایی در آشپزخانه ایفا می کنند. به طور کلی، کابینت ها در دو شکل کلاسیک و مدرن قرار دارند. کابینت های کلاسیک، کابینت های جادار، بزرگ و همراه با طرح و نقش های مختلفی هستند. افرادی زیادی تمایل دارند که از این نوع کابینت استفاده کنند. هم چنین پیشنهاد ما برای افرادی که مدرن پسند می باشند و طراحی های ساده و در عین حال لوکس را دوست دارند، کابینت هایگلاس ایرانی می باشد که به نسبت کیفیت عالی اش قیمت فوق العاده ای دارد. کابینت کلاسیک عمدتا برای آشپزخانه های بزرگ و با فضای کافی مناسب است. شما میتوانید برای طراحی کابینت آشپزخانه خود در انواع کابینت آشپزخانه مانند کابینت ممبران گردویی ، انواع کابینت انزو ، کابینت پولیشی و… با کارشناسان و مشاوران ما در مجموعه دکوراسیون نیو دیزاین در ارتباط باشید .

 

در ادامه بخوانید : کابینت روکش چوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *