جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کمد دیواری اتاق کودک در چند مدل طراحی می شود؟

فهرست مطالب

طراحی کمد دیواری اتاق کودک 

از کدام مدل کمد دیواری برای طراحی و دیزاین اتاق کودک استفاده کنیم؟ امروزه کمددیواری اتاق کودک به قدری متنوع و خاص شده که حتّی ما بزرگسالان را در خرید و سفارش آن ترغیب می‌نماید!. درواقع این انقلاب جذاب موجب آن شده که طراحی کمد دیواری اتاق کودکان بسیار کاربردی‌تر شود و هم‌چنین دنیای این فرشته‌های کوچک را انعکاس نماید.

ما در مقاله از کدام مدل کمد دیواری برای طراحی و دیزاین اتاق کودک استفاده کنیم؟ قصد داریم تا به این موضوع مهم بپردازیم. پس جهت آشنا با ماهیت کمد دیواری اتاق کودک تا انتهای این مقاله از وب‌سایت نیودیزاین با ما همراه باشید.

 

رنگ کمد دیواری اتاق کودک

یکی از مهم‌ترین نکات در قیمت کمد دیواری، انتخاب رنگ آن است. امّا داستان رنگ برای کمد دیواری کودکان کمی با بزرگسالان فرق دارد. به‌عنوان مثال شاید برای شما جالب باشد بدانید که طراحی و رنگ کمد دیواری اتاق خواب کودک شما می‌تواند با دکوراسیون کلی منزل همخوانی نداشته باشد. درواقع اتاق کودک یک فضای کاملاً مجزا از منزل شماست که می‌توان در هر طرح و رنگ مستقلی آن را طراحی و اجرا کرد. وجود چنین نکته‌ای در کمد دیواری اتاق کودک دست ما را طراحی و انتخاب رنگ بسیار باز می‌گذارد.

شما جهت انتخاب رنگ مناسب برای کمد دیواری اتاق کودک خود می‌توانید از نکات زیر استفاده نمایید.

  • از یک رنگ استفاده نمایید

شما می‌توانید تنها از یک رنگ برای کمددیواری اتاق کودک خود استفاده نمایید. چنانچه کودک شما در سنی راست که علایق خودش و رنگ‌ها رو تشخیص می‌دهد، می‌توان از رنگ مورد علاقه‌ش برای کمد بهره ببرید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که رنگ‌های روشن اتاق را بزرگ‌تر و رنگ‌های تیره هم فضای اتاق رو کوچک‌تر نشان خواهد داد.

  • از رنگ‌های متضاد بهره‌ ببرید

درواقع بهره‌مندی از دو رنگ در دو طیف متضاد، می‌تواند به خلق یک فضای زیبا کمک شایانی کند. هم‌چنین استفاده از طرح راه‌راه زیبایی اتاق کودک شما را دوچندان خواهد کرد. امّا باتوجه به موارد ذکر شده، به این نکته توجه داشته باشید که در نهایت انتخاب رنگ به سلیقه کودک شما بستگی خواهد داشت.

  • طرح‌های فانتزی را هم مدنظر داشته باشید

بیشتر بچه‌ها به طرح‌های فانتزی و عروسکی برای طراحی کمد دیواری علاقه‌مند هستند. امروزه اکثر پسرها علاقه‌ دارند که در اکثر جاها عکس باب اسفنجی، مرد عنکبوتی و مواردی از این دست را مشاهد کنند. بیشتر دخترها به کمد دیواری با عروسکای کارتونی مختلف علاقه دارند. درواقع استفاده از طرح‌های مینیمال با رنگ‌های ملایم نیز یکی دیگر از ایده‌های رنگ‌ و طرح کمد دیواری اتاق کودک است. درواقع اتاق کودک شما فضایی است که فرزند شما بیشترین زمان را در آنجا سپری می‌کند، پس اجازه دهید آن‌ها از علاقه‌مندی‌های خودشان در طراحی اتاق استفاده نمایند.

  • رنگ‌ها را محدود نکنید

عموم مردم هنوز هم رنگ آبی و قرمز برای پسران و رنگ صورتی را هم برای دختران درنظر می‌گیرند. شما از این قانون اشتباه هیچ وقت پیروی نکنید. چراکه هر رنگی که کودک به آن علاقه دارد یا خود شما مناسب میدانید را برای کمدها در نظر بگیرید و رنگ‌ها را به جنسیت محدود نکنید.

 

هم چنین بخوانید : کمد دیواری سلطنتی چیست

رنگ کمد دیواری اتاق کودک|مجموعه نیو دیزاین

 

جنس مناسب برای کمد دیواری اتاق خواب کودک

جنس کمد دیواری اتاق کودک با دیگر کمد دیواری‌ها فرقی ندارد و از متریال‌های زیر می‌توان جهت ساخت آن استفاده کرد:

  • چوب
  • روکش چوب طبیعی و مصنوعی
  • ام‌دی‌اف (MDF)
  • ممبران (PVC)
  • هایگلاس
  • و مواردی از این دست

لازم به ذکر است که فقط در انتخاب جنس کمد فقط مطمئن شوید که متریال مدنظر شما در کنار مقاومت خوب، با محیط زیست نیز سازگار باشد و هم‌چنین برای کودک شما حساسیتی ایجاد نکند. اما همانطور که به این نکته واقفید چوب نسبت به دیگر اجناس از قیمت بالاتری برخوردار است. پس چنانچه بودجه شما به خرید کمد دیواری چوبی نمی‌رسد، بهترین گزینه انتخاب ام‌دی‌اف است.

 

ایده‌های مدل کمد دیواری اتاق کودک

درواقع با یک جست‌وجوی ساده در گوگل دنیایی از مدل کمد دیواری اتاق کودک در اختیارتان قرار خواهد گرفت. امّا هر ایده در چه شرایطی ممورد استفاده است؟ بسته به نوع کمد مدنظرتان، می‌توانید به‌واسطه ایده‌های زیر کارایی و زیبایی اتاق کودک را چندین برابر نمایید:

    • کمد اتاق کودک را به بخشی از اتاقش مبدل نمایید.
    • از تمام فضاها استفاده بهینه نمایید.
    • کمد دیواری اتاق کودکان را به‌واسطه کانونی مبدل نمایید.
    • با رنگ‌آمیزی هوشمندانه کمد فضا را بزرگ‌تر کنید.
    • از قفسه‌های باز در طراحی کمد دیواری استفاده نمایید.
    • داخل کمد را با کاغذ دیواری تزئین نمایید.
    • کمد دیواری با نظری به آینده!
    • از تم‌ها و علاقه‌مندی‌ کودک خود غافل نشوید.
    • به کمد اتاق کودک چندمنظوره نیز فکر کنید.
    • انتخاب رنگ‌ درست برای کمد دیواری اتاق خواب دخترانه و پسرانه
    • برترین متریال جهت ساخت کمد اتاق کودک

 

مدل کمد دیواری اتاق کودک | مجموعه نیو دیزاین

 

هم چنین بخوانید : کمد دیواری قابل جابجایی

 

  • کمد دیواری اتاق خواب کودک را به بخشی از اتاقش مبدل نمایید

چنانچه اتاق کودکان کمد دیواری دارد، به‌صورت جدی به این ایده فکر نمایید. تنها موردی که برای اجرای این ایده نیاز دارید دو مدل رنگ، قلم‌مو یا غلطک نقاشی و چسب نقاشی است. سپس می‌توانید نمای بیرونی کمد دیواری اتاق کودک را به بخشی از نقاشی دیواری اتاق او مبدل نمایید. درواقع این ایده به‌صورت خودکار باعث می‌شود تا فضای اتاق خلوت‌تر و منظم‌تر نظر برسد.

  • از تمام فضاها استفاده بهینه نمایید

فضای کنار پنجره، میان پنجره‌ها، زیرپله و دیگر فاضاهای بی مصرف خانه جهت جا دادن کمد بسیار مناسب‌ هستند. پس از این فضاهای بالااستفاده هرگز غافل نشوید!. چنانچه حس می‌کنید اجرای چنین طرح‌هایی برای شما خیلی چالش‌برانگیز است، از یک متخصص حرفه‌ای یاری بگیرید.

  • مدل کمد دیواری اتاق کودک را به‌واسطه کانونی مبدل نمایید

البته این طرح به‌نوعی در تقابل با مبدل شدن کمد با اتاق است (ایده اول). درواقع شما در اینجا کمد را به عضوی نامحسوس در اتاق مبدل نکرده و به‌واسطه یک طرح شلوغ و پرجنب‌وجوش روی درب آن، تمام نگاه‌ها را به سمت‌اش جلب می‌کنید. توجه نمایید که این ایده تنها به کمد دیواری اتاق خواب دختران محدود نمی‌شود و پسراها هم یک گزینه مناسب است. در حقیقت برای اجرای این ایده تنها به یک کاغذ دیواری وینیل با طرح موردعلاقه کودک‌ان خود نیاز دارید. مدل کاغذ دیواری وینیل مقاوم است و به‌سادگی می‌توان آن را در آینده جایگزین نمایید. البته چنانچه فضای اتاق کوچک باشد، بهتر است به نمونه‌های خلوت‌تر مراجعه نمایید.

  • با رنگ‌آمیزی هوشمندانه کمد فضا را بزرگ‌تر کنید

کمد دیواری به‌تنهایی در صرفه‌جویی و استفاده بهینه از فضا کمک شایانی می‌نماید؛ امّا می‌توان پا را از این حد هم فراتر بگذاریم. از ترفندهای مناسب برای مدل کمد دیواری دخترانه و پسرانه این است که کمد را به رنگ دیوارها نقاشی نماییم. البته شما می‌توانید طرح‌های مینیمال و خلاقانه دیگری را نیز امتحان نمایید، امّا بهتر است رنگ پس‌زمینه را درست مانند دیوارها به حال بگذارید.

  • از قفسه‌های باز در طراحی کمد دیواری اتاق کودک استفاده نمایید

برترین کمدها لزوماً آن‌ها نیستند که همه‌چیز را از بیننده مخفی می‌نمایند. شاید بهتر است در خرید یا طراحی و ساخت کمد دیواری اتاق خواب به مدل‌هایی بی در یا در شیشه‌ای نیز فکر کنید. درواقع قفسه‌های عمیق و باز از امنیت خوبی برخوردارند. همچنین دیگر لازم نیست درب آن‌ها را مدام تمیز نمایید. در این ایده از دسترسی بهتری نیز برخوردار هستید. علاوه بر این می‌توانند کودک‌تان را به رعایت نظم وسیله‌ها در آن و نهایت مرتب کردن وسایل درون کمد ترغیب نمایید.

  • داخل کمد را با کاغذ دیواری تزئین نمایید

کاغذدیواری در طرح‌های دوست‌داشتنی درون کمد که کاملاً با رنگ کمد همخوانی داشته باشد، یک ایده بسیار مناسب است. همچنین  هروقت که کودک شما از طرح کاغذ دیواری خسته شد یا سلیقه‌اش تغییر کرد، خیلی راحت می‌توانید آن را عوض نمایید.

  • طرح کمد دیواری اتاق کودک با نظری به آینده!

ساخت کمد دیواری اتاق کودک می‌تواند بسیار خلاقانه انجام شود. به‌طور مثال می‌توان آن را طوری طراحی نمود که بتوان بخش‌های داخلی آن را تغییر داد. مثلاً قفسه‌ها را تغییر بدهید، تغییر ارتفاع میله چوب لباسی و … در این صورت، با بزرگ شدن فرزندان دیگر نیازی به خرید یک کمد جدید را برای او نخواهید داشت.

  • از تم‌ها و علاقه‌مندی‌ کودک خود غافل نشوید.

شما جهت ساخت کمد دیواری اتاق خواب می‌توانید به ساده‌ترین و کلاسیک‌ترین مدل‌ها مراجعه نمایید. تنها کافیست تم موردعلاقه کودک‌ خود را با آن ترکیب نمایید تا برای آن‌ها به یک وسیله‌ جادویی مبدل شود. مثلاً شاید کودک‌ شما دوست داشته باشد در آینده پلیس یا ورزشکار شود و یا اینکه طرفدار یک ابرقهرمان مشهور است. درواقع تمام این موارد ایده‌هایی هستند جهت خلق کمد دیواری اتاق فرزندتان که برای کودک نیز ایده‌آل باشد!

  • به طرح کمد دیواری اتاق کودک چندمنظوره نیز فکر کنید.

درواقع کمد اتاق کودک شما می‌تواند کاربری بیشتر از یک کمد دیواری را داشته باشد. مثلاً می‌توانید تخت خواب، کتابخانه یا میز مطالعه را با کمد ترکیب نمایید. درواقع این ایده برای اتاق‌های کوچک یک گزینه فوق‌العاده است و از هدررفتن فضا اتاق جلوگیری می‌کند.

  • انتخاب رنگ‌ درست برای مدل کمد دیواری اتاق دخترانه و پسرانه

درواقع اکثر رنگ‌ها می‌توانند برای اینکار مناسب باشند. حتی ضرورت ندارد که این رنگ با دکور دیگر بخش‌های خانه شما همخوانی داشته باشد. با تمام این اوصاف، یک طراح حرفه‌ای معمولاً فقط برخی رنگ‌ها را جهت طراحی کمد دیواری اتاق خواب کودک ترجیح می‌دهد. از جمله رنگ‌هایی که سرشار از انرژی بوده و با روحیه کودکان هماهنگ است عبارتند از:

    • تناژهای آبی
    • بنفش روشن
    • صورتی
    • قرمز
    • زرد

چنانچه به هردلیل رنگ‌های ساده را می‌پسندید، بهتر است مستقیم سیاه و سفید را انتخاب نکنید. چراکه انواع تناژ روشن رنگ‌های دیگر را هم باید امتحان کنید، یا اینکه از خاکستری روشن و بژ استفاده کنید. امّا توجه نمایید که هیچ وقت رنگ سیاه را برای اتاق کودکان انتخاب نمی‌کنید. ولی رنگ سفید در ترکیب با دیگر رنگ‌ها یک انتخاب فوق‌العاده است. همچنین استفاده از رنگ‌های مکمل برای روحیه کودکان بسیار مناسب هستند.

  • برترین متریال جهت ساخت کمد دیواری اتاق بچه

شاید شما در این لحظه به ام‌دی‌اف (MDF) یا تخته سه لایه فکر می‌کنید. درواقع هردوی آن‌ها گزینه‌های مناسب و بادوامی هستند. امّا در این بین یک گزینه دیگر با نام ملامینه هم وجود دارد. درواقع این متریال سبک و بسیار مقاوم است. علاوه بر این، ملامینه نسبت به رطوبت و کپک سرسخت بوده و تنوع زیادی برخوردار است. البته گزینه‌های دیگری برای ساخت کمد دیواری اتاق خواب کودک وجود دارد که می‌توان به ممبران و های‌گلاس و اشاره  کرد. تنها مطمئن شوید که متریال مدنظرتان در کنار مقاومت خوب، با محیط زیست هم سازگاری داشته باشد و برای کودک شما حساسیت ایجاد نکند.

 

کمد دیواری چند منظوره برای اتاق کودک شما

یکی از پیشنهادات نیودیزاین به شما مخاطبین محترم برای اتاق کودک، کمد دیواری چند منظوره ا‌ست. این بدان معناست که یک کمد دیواری پرکاربردی که فضای منظم با تمام امکاناتی که ما از آن انتظار داریم! را فراهم می‌آورد. امّا شاید از خودتان بپرسید که ما از کمد دیواری اتاق کودک چه انتظاراتی داریم؟

در جواب به این سوال باید چنین عنوان کنیم که کمد دیواری چند منظوره، بسته به این که فضای خانه شما چقدر است، می‌توان از موارد زیر برخوردار باشد.

  • میزتحریر
  • تختخواب شو
  • کتابخانه
  • کمد لابس و بوفه اسباب بازی

درواقع باید یک دیوار بزرگ را برای کمد دیواری چند منظوره در نظر داشته باشیم تا به‌راحتی بتوانیم موارد عنوان شده بالا را در آن بگنجانیم.

 

مطلب پیشنهادی: کمد دیواری اتاق کودک و نوجوان

 

انتخاب درب مناسب برای کمد دیواری اتاق کودک

درواقع انتخاب درب کمد دیواری اتاق بچه با دیگر کمد دیواری‌ها فرقی نمی‌کند و برای آن می‌توان از درب‌های لولایی، کشویی یا آکاردئونی استفاده نمود. پیشنهاد نیودیزاین به شما مخاطبین محترم انتخاب درب کشویی است. زیرا این درب‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و هم‌چنین باز و بسته کردن آن برای کودک بسیار راحت‌تر است. علاوه بر موارد عنوان شده درب کشویی زیبایی بیشتری را برای فضای اتاق خواب کودک شما به ارمغان می‌آورد.

هم‌چنین شما می‌توانید روی درب کمد دیواری اتاق کودک خود از آینه هم استفاده نمایید. بهره‌مندی از کمد آینه‌دار در اتاق کودک زیبای فضای اتاق کودک شما را دوچندان خواهد کرد!

 

کمد دیواری اتاق کودک|مجموعه نیو دیزاین

 

قیمت کمد دیواری اتاق کودک به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت کمد دیواری اتاق خواب کودکان به آیتم‌های زیادی بستگی دارد که می‌توانند نقشی تعیین کننده‌ای در آیتم قیمت داشته باشند. مثلاً موارد زیر از موضوعاتی هستند که بر قیمت کمد دیواری اتاق کودک بسیار تاثیرگذار هستند:

  • ابعاد کمد دیواری
  • طرح و رنگ کمد
  • جنس یراق آلات استفاده شده
  • چند منظوره بودن کمد دیواری اتاق خواب

 

مطلب پیشنهادی: ساخت کمد دیواری ریلی

 

عوامل تعیین‌کننده در قیمت کمد دیواری اتاق کودک

درواقع قیمت کمد دیواری اتاق بچه به آیتم‌های زیادی بستگی دارد که می‌توانند نقش زیادی در آن باشند. مثلاً موارد زیر در دسته موضوعاتی هستند که روی قیمت کمد دیواری اتاق کودک بسیار تاثیر دارند:

  • ابعاد کمد دیواری
  • طرح و رنگ
  • جنس یراق آلات استفاده شده در کمد
  • چند منظوره بودن کمد دیواری

البته علاوه بر موارد بالا، جزئیات مهم دیگری هم مانند زیاد شدنِ کیفیت و کمیت در قیمت کمد دیواری نقش زیادی دارند.

 

نکات مهم در کمد دیواری اتاق خواب کودک

  • از دستگیره‌های جذاب در کمد دیواری کودک استفاده کنید.
  • در کمد دیواری اتاق کودک از یراق‌آلات محکم بهره ببرید.
  • از درب کشویی برای کمد اتاق خواب کودک استفاده کنید.
  • ادغام آینه با درب کمد فضایی اتاق را دوچندان می‌کند.

 

نتیجه گیری

ما در این مقاله به نکات مهم و ضروری در طراحی کمد دیواری اتاق کودک پرداختیم. درواقع رعایت موارد مذکور در مطالب بالا شما را در انتخاب یک کمد دیواری مناسب برای کودک خود کمک خواهد کرد.

امید است مقاله از کدام مدل کمد دیواری برای طراحی و دیزاین اتاق کودک استفاده کنیم؟ مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در این زمینه با ما در نیودیزاین به اشتراک بگذارید. همچنین مجموعه ما در زمینه ساخت و اجرای انواع کمد دیواری ، انواع کابینت آشپزخانه مانند کابینت آشپزخانه انزو و … نیز خدمات با کیفیتی را با قیمتی منصفانه ارائه می دهد.

 

مطلب پیشنهادی : انواع کمد دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *