جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدلهای 2023 کمد دیواری کلاسیک و کمد دیواری سلطنتی

فهرست مطالب

کمد دیواری سلطنتی

کمد دیواری سلطنتی چیست ؟ امروزه در خانه‌ها، تصور نبود یک کمد دیواری، کمی ترسناک است. چنانچه آپارتمان‌ها و خانه‌ها از کمد برخوردار نباشند، حجم زیادی از البسه، رختخواب و دیگر وسایل در بیشتر فضای خانه روی هم تلنبار می‌شوند. حتّی لحظه‌ای تصور چنین صحنه‌ای برای ما بسیار دشوار است.

بنابراین اکثر ما به وجود کمد دیواری در منزل‌مان تمایل داریم. امّا مدل کمد دیواری موردی کاملاً سلیقه‌ای است. به‌عنوان‌مثال برخی از افراد کمد دیواری کلاسیک می‌پسندند و برخی دیگر طرفدار سبک مدرن هستند. در این بین برخی از افراد هم به‌ نصب کمد دیواری سلطنتی جدید تمایل دارند.

در مقاله مدلهای 2023 کمد دیواری کلاسیک و کمد دیواری سلطنتی قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم. پس برای اینکه بدانید کمد دیواری سلطنتی چیست تا انتهای این مقاله از وب‌سایت نیودیزاین با ما همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی : کمد دیواری قابل جابجایی

 

کمد دیواری کلاسیک چیست؟

انتخاب یک کمد دیواری مناسب به سبک مدرن یا کلاسیک، از مهم‌ترین عناصری است که درباره ظاهر دکوراسیون خانه نقش یسزایی دارد. درواقع ظاهر کمد بخشی از دکوراسیون مهم خانه محسوب می‌شود و در بعضی خانه‌ها به‌خاطر نوع چیدمان و طراحی داخلی اتاق‌ها، ظاهر کمدها بیشتر به چشم می‌آیند و تاثیر زیادی در ظاهر کلی اتاق می‌گذارند. بنابراین یک کمد دیواری مناسب باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

  • برای تمام وسایل اضافی اتاق فضای مناسب را داشته باشد.
  • جنس بدنه و چوب داخلی آن از کیفیت و استحکام کافی برخوردار باشد.
  • در ساخت کمد از یراق‌آلات باکیفیت و متریال مناسب استفاده شده باشد.
  • از طرح زیبا و مناسبی دبرخوردار باشد.

به طبع قیمت کمد دیواری از مهم‌ترین فاکتورهای است که در انتخاب نوع کمد نقش قابل توجه دارد. امّا باتوجه به اینکه قرار نیست کمد دیواری‌های خانه هرچند وقت یک‌بار عوض شوند، پس بهتر است یک کمد دیواری باکیفیت و زیبار را انتخاب نماییم.

 

نکات مهم در طراحی کمد دیواری کلاسیک و سلطنتی

پیش از این که مراحل ساخت کمد دیواری کلاسیک یا سلطنتی شروع شود، باید دقت نماییم که کمد را برای چه اتاقی می‌خواهیم؟ آیا این کمد برای اتاق کودک یا بزرگسال طراحی شود؟ اشخاصی که در اتاق ساکن هستند چه‌اندازه لباس و وسایل اضافی دارند، که باید داخل کمد جای داده شوند؟

پس پیش از سفارش باید به سؤالات بالا فکر کنیم، جواب دهیم و در موردشان از طرحان حرفه‌ای مشاوره بگیریم. زمانی که شما دقیقاً بدانید چه می‌خواهید، راحت‌تر می‌توانید طرح مدنظرتان مناسب با سلیقه و شرایط خود سفارش دهید. نکات مهم در طراحی کمد دیواری کلاسیک و سلطنتی عبارتند از:

  • کمد کلاسیک از طرح‌های نسبتاً پرکار محسوب می‌شود. این کمد ها برخلاف انواع مدل‌های مدرن که بسیار ساده‌اند، از نقوش و طرح‌های متعددی برخوردار هستند.
  • درب کمدهای سلطنتی به قاب مجهز شده‌اند و معمولاً این کمدها از تاج در بالا و پاخور در پایین برخوردار هستند.
  • کمدهای کلاسیک و سلطنتی ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی خود، طرح و نقش بسیار بیشتری دارند و همچنین بسیار کاربردی‌تر هستند.

 

کمد دیواری سلطنتی برای چه افرای مناسب است؟

تا چند سال گذشته، اکثر کمد دیواری‌های خانه‌ها طرح کلاسیک و از جنس چوب بودند. امّا امروزه تنوع در طرح، جنس و رنگ کمد دیواری بسیار گسترش یافته است. در این بین  اشحاصی زیادی هستند که هنو کمد سلطنتی چوبی را به دیگر مدل کمدها ترجیح می‌دهند. اما اگر شما هنوز هم به سبک های سلطنتی و کلاسیک علاقه‌مند هستید و نگران قدیمی و کهنه شدن کمد دیواری هایتان می باشید ، می توانید در پروسه بازسازی خانه قدیمی خود از مدل های جدید و به روز این سبک کمد های دیواری استفاده کنید. چنانچه شما نیز جزء طرفداران کمد دیواری سلطنتی چوبی هستید می‌توانید این نوع کمد را در طرح‌های جدید سفارش دهید و از تزئینات مختلف موجود در بازار برای بالای درها، ستون‌ها و مواردی مشابه بهره‌مند شوید.

 

بیشتر بخوانید : هزینه ساخت کمد دیواری

 

کمد دیواری کلاسیک سفید انتخابی جسورانه

همان‌طور که می‌دانید رنگ سفید یکی از رنگ‌های بسیار جذاب است که هرگز از مد نمی‌افتد. چنانچه مایلید یک کمد دیواری کلاسیک سفید داشته باشید، می‌توانید از ترکیب ام‌دی‌اف در رنگ سفید و طلایی بهره ببرید. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید یک کمد دیواری کلاسیک سفید با ستون‌ها و تاج طلایی منبت‌کاری شده سفارش دهید و از زیبایی چشم‌گیری آن در فضای خانه بهره‌مند شوید.

هم‌چنین به‌جای ام‌دی‌اف از ممبران نیز می‌توانید استفاده نمایید. بهره‌مندی از متریال ممبران سفید کمک می‌نماید تا فضای اتاق‌ شما بزرگ‌تر به‌نظرآید. ترکیب دیگری که می‌توان در کنار ام‌دی‌اف یا ممبران استفاده نمود، آینه است. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید برای ستون‌ها و تاج کمد دیواری ممبران سفید را انتخاب نمایید و برای درب‌ها آینه و یا شیشه سفارش دهید. ترکیب رنگ سفید و آینه نیز بسیار شیک و کلاسیک به‌شمار می‌رود که اتاق خواب‌ را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

 

کمد دیواری کلاسیک قهوه‌ای یک مناسب برای سالمندان

چنانچه به‌هر دلیل به رنگ‌های روشن علاقه‌مند نیستید یا برای یک اتاق خواب کلاسیک، رنگ‌های تیره را ترجیح می‌دهید، ام‌دی‌اف یا ممبران قهوه‌ایبرای شما بهترین گزینه است. کمد دیواری کلاسیک قهوه‌ای به‌تنهایی بسیار زیبا و شکیل است، شما می‌توانید قهوه‌ای را در کنار دیگر رنگ‌ها مثل سفید یا کرم استفاده نمایید که زیبایی‌ کمد را دوچندان می‌کند.

 

بهترین متریال برای کمد دیواری کلاسیک

امروزه از متریال ممبران برای کابینت آشپزخانه و کمد دیواری خانه‌هایی با طراحی کلاسیک، زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرد. درواقع ممبران برای یک کمد دیواری کلاسیک خاص و منحصربه‌فرد بهترین انتخاب محسوب می‌شود. طرح‌های کلاسیکی که بر روی ممبران پرس می‌شوند و تزئین‌های مخصوصی که برای آن وجود دارد، یک کمد دیواری زیبا و جذاب کلاسیک را برای ما به ارمغان می‌آورند، خصوصاً چناچه یک سرویس خواب کلاسیک هم در اتاق خواب‌ خود داشته باشید.

 

استفاده از انواع طرح‌ها و برش‌ها در کمد دیواری سلطنتی

سطح روی در کمد دیواری کلاسیک برای طرح‌های جدید و کلاسیک بهترین انتخاب به‌شمار می‌روند. طرح‌هایی که کمد دیواری‌ را از سادگی در می‌آورند و هم‌چنین زیبایی منحصربه‌فردی به فضای داخلی اتاق خواب می‌دهند. شما می‌توانید از انواع ممبران یا ام‌دی‌اف‌ طرح‌دار برای این کار استفاده نمایید. از دیگر طرح‌های جدیدتر برای درهای کمد دیواری می‌توان به اشکال هندسی همچون دایره، لوزی، مثلث اشاره کرد.

 

مطلب پیشنهادی نیو دیزاین : انواع کمد دیواری

 

نتیجه‌گیری

امروزه تنوع در طرح و استفاده از متریال‌های مختلف جهت ساخت انواع کمد دیواری بسیار گسترده شده است. کمد دیواری در سبک‌های کلاسیک و سلطنتی هنوز هم طرفدارن بسیار زیادی دارد. به‌طورکلی همان‌طور که در مطالب بالا عنوان شد، چون ما قرار است که سالیان دراز از کمد دیواری استفاده نماییم، پس بهره‌مندی از بهترین متریال‌ها در ساخت کمد دیواری بسیار حائز اهمیت است.

امید است مقاله مدلهای 2023 کمد دیواری کلاسیک و کمد دیواری سلطنتی مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در این زمینه با ما در وب‌سایت نیودیزاین به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *