جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل باید به چه نکاتی توجه کرد؟ پذیرایی مربع شکل چطور؟

فهرست مطالب

در دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل باید به چه نکاتی توجه کرد؟ پذیرایی مربع شکل چطور؟ نحوه چیدمان دکوراسیون منزل تاثیر مهمی در ظاهر و فضای منزل دارد. روش‌ های متفاوتی برای چیدمان دکوراسیون منزل وجود دارد و ممکن است برای شما پیش آمده باشد که هنگام چیدمان دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل یا مربع شکل با مشکلاتی روبرو شده باشید. یک نمونه از این مشکل این است که در هنگام چیدن دکوراسیون منزل نباید چیدمان طوری چیده شود که طول پذیرایی بیشتر از حد معمول نشان داده شود.

اگر این اصول را که مربوط به پذیرایی مستطیلی شکل می‌باشد رعایت کنید می‌توانید از تمام نقاط خانه بیشترین استفاده را ببرید و باعث می‌شود که فضای زیادی را اشغال نکنید. نحوه چیدمان پذیرایی مستطیل شکل باید طوری باشد که هم باعث زیبایی شود و هم طبق اصول چیدمان پذیرایی مستطیل شکل باشد. ما چند نوع چیدمان برای دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل داریم که در زیر به چند مورد آن اشاره می‌کنیم. با وبسایت دکوراسیون نیو دیزاین همراه باشید.

۱. چیدمان مینی مال

۲. چیدمان نا متقارن

۳. چیدمان متقارن برای فضای رسمی

۴. چیدمان با فضای ناهارخوری مجزا

۵.  چیدمان با استفاده از ناهارخوری

 

بیشتر بخوانید : طراحی مدرن آشپزخانه

 

 

۱. استفاده از مبل ‌های بدون دسته

بهترین نوع مبل برای دکوراسیون مستطیل شکل مبل ال ، نیم ست و بدون دسته هستند و لازم است که این نکته را بدانید که همه آنها به صورت طولی در کنار یکدیگر قرار ندهید چرا که با این مدل چیدمان ، پذیرایی شما را طولانی تر و باریک ‌تر نشان می‌دهد .

 

۲. حتماً از آینه استفاده شود

در دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل یکی از مواردی که باعث بهتر نشان دادن فضای خانه می‌شود استفاده از آینه است. استفاده از آینه باعث بزرگ تر نشان دادن فضای خانه شما می‌شود ، اما لازم است این نکته را رعایت کنید که آینه در محل درستی نصب شود اما نباید باعث شود که طول پذیرایی را بلندتر نشان دهد یکی از بهترین مکان‌ ها برای نصب آینه دیوارهایی است که عرض بیشتری دارند. هم چنین خیلی از افراد در بازسازی خانه قدیمی خود نیز از آینه برای بزرگتر کردن فضایشان نیز استفاده می کنند. این نکته نیز در بازسازی اداری هم که فضاهای کوچکی دارند بسیار مورد توجه می باشد.

 

۳. نحوه چیدمان مبل و میز ناهارخوری

یکی از مشکلات افراد در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل ، داشتن میز ناهارخوری بزرگ می‌باشد ، زیرا نمیتوانند آن را  در جای درست قرار دهند ، و بعد از مدتی مجبور به تغییر دادن مکان آن می‌شوند. بهترین نوع چیدمان و بهترین نوع میز ناهارخوری استفاده از میز ناهارخوری گرد برای دکوراسیون مستطیل شکل می‌باشد . انتخاب میز ناهارخوری گرد به شما کمک می‌کند که فضای زیادی را اشغال نکنید و هم باعث صمیمیت بین افراد خانواده می‌شود.

 

۴. استفاده از وسایل کوچک برای چیدمان 

یکی از کارهایی که باعث می‌شود بهترین نوع چیدمان را داشته باشید ، به کار بردن وسایلی است که فضای کمتری را اشغال میکند. استفاده از وسایل کوچک و رنگی  زیبایی را به خانه شما میبخشد و باعث می‌شود که فضای کمتری را هدر دهید .

 

۵. استفاده از نور پنجره

در پذیرایی مستطیل شکل یکی از کارهایی که حتماً باید آن را انجام دهید این است که از منبع نور طبیعی در خانه استفاده کنید زیرا باعث می‌شود که فضای خانه شما بزرگتر نشان داده شود. باید توجه داشته باشید که چیدمان شما طوری باشد که مانع ورود نور طبیعی به خانه شما نشود. بنابراین در انتخاب مکان پنجره باید نهایت دقت را داشته باشید.

 

۶. از وسایل متقارن استفاده کنید

اگر از وسایل متقارن استفاده کنید فضای دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل را بزرگ تر نشان می‌دهد. وسایل متقارن باعث ایجاد صمیمیت و رسمیت می‌شود و هنگام پذیرایی از مهمان میتوانیم به وسایل دسترسی راحت تری داشته باشیم   .

 

بیشتر بخوانید  : کابینت آشپزخانه MDF

 

نکات پذیرایی مربع شکل

حال که با دکوراسیون پذیرایی مستطیل آشنا شدیم باید گفت که پذیرایی مربع شکل به دو نوع پذیرایی و مربع شکل بزرگ و پذیرایی و مربع شکل کوچک تقسیم می‌شود. در پذیرایی مربع شکل بزرگ میتوانیم وسایل را به دلخواه خود و راحت تر بچینیم. برای چیدمان وسایل اول باید مکان مناسب را انتخاب کنیم که به اندازه کافی بزرگ باشد. باید در انتخاب میز ها و صندلی ‌ها دقت داشته باشیم.

که اندازه میز و صندلی ها بزرگ باشد و رنگ آن  با سبک دکوراسیون ما هماهنگی کامل داشته باشد. در پذیرایی مربع شکل بزرگ ما میتوانیم از مبل‌ های بزرگ نیز استفاده کنیم . اما در پذیرایی های مربع شکل کوچک مهمترین نکته انتخاب مبل کوچک است ، که بتوان به راحتی آنها را جابجا کرد . بنابراین مبل‌ های کلاسیک برای دکوراسیون مربع شکل کوچک مناسب نیستند.همچنین استفاده از دکوری هایی مانند بوفه پیشنهاد نمی‌شود.

 

پذيرايي مربع

 

نکات مهم برای پذیرایی مربع شکل

۱.  تعداد مبلمان

۲. سبک طراحی مبلمان

۳. فرش و پرده متناسب با فضا

۴.  نورپردازی پذیرایی

۵. ابعاد و اندازه فضا

۶. طرح و رنگ دیوارهای پذیرایی

 

مطلب پیشنهادی : کابینت پولیشی چیست

 

نکاتی برای چیدمان مبل

برای داشتن دو دست مبل در پذیرایی یک پذیرایی بزرگ لازم است. بهتر است از دو نوع  مبل کلاسیک و مدرن استفاده کنید. طوری که مبل‌ های راحتی جلوی تلویزیون قرار بگیرند و در سمت دیگر مبل‌ های کلاسیک. برای چیدن مبلمان در پذیرایی مربع شکل می‌توانید از روش قرینه و یا زاویه دار استفاده کنید و برای انتخاب روش مناسب باید به سبک مبل خود دقت کنید. برای پذیرایی مربع شکل استفاده از چیدمان مبل ال نیز پیشنهاد می‌شود. ترکیب های مبلمان ممکن است متفاوت باشد ، مثلاً مبلمان ۲ و سه نفره و یک مبل تک نفره یا اینکه یک کاناپه ی خاص با دو مبل تکی و یا دو کاناپه راحتی دو نفره مواردی هستند که برای چیدمان دکوراسیون پذیرایی مربع شکل کاربرد دارد. همچنین برای خانه هایی که آشپزخانه به پذیرایی متصل است از کابینت آشپزخانه رنگ روشن برای برزگتر کردن فضا نیز می توانید استفاده کنید. انواع کابینت آشپزخانه انزو هم نیز در این موارد بسیار مورد توجه افراد نیز می باشند.

 

دکوراسیون خانه مربع شكل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *