جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کابینت روکش چوب بهتر است یا کابینت چوبی؟ + معایب و مزایای هر کدام

فهرست مطالب

فرق بین کابینت چوب با روکش چوب در چیست؟

بدنه کابینت روکش چوب از ورق ام دی اف سفید یا رنگی ساخته می شود. جنس درب های این نوع کابینت آشپزخانه از ورق های ام دی اف خارجی یا ایرانی می باشد، که از یک لایه ی روکش یک میلی متری چوب طبیعی بر رو و پشت، آن به وسیله ی دستگاه پرس می شود. و ورق های کابینت پس از حکاکی توسط دستگاه  cnc رنگ کاری می شوند. اگر از ورق هایی که از روکش یک طرفه درست شده باشد هنگام ابزار خوردن تاب بر می دارد پس حتما از ورق های دو روکش استفاده کنید. کابینت با روکش چوب  طبیعی ام دی اف، دوام و استقامت بیشتری دارد.

 

کاینت چوبی کلاسیک

 

۱.  کابینت روکش چوبی هزینه کمتری نسبت به کابینت چوبی دارد

علت این امر به خاطر متریال این نوع کابینت است. جنس اصلی کابینت چوبی از تنه درختان مختلف درست شده است که پس از طی فرایندی، آماده سایز شدن و حکاکی های روی آن می شود. زمانی که متریال اصلی کابینت روکش ام دی اف شانزده میلی متری باشد که پشت و روی کابینت با یک روکش یک میلی متری پرس می شود و بعد از سایز شدن آماده حکاکی می شود.

 

۲. تفاوت در ساختن کابینت روکش چوب و کابینت  تمام چوب

در ساخت کابینت چوبی ،تماما از چوب طبیعی استفاده می شود به همین دلیل با کیفیت بهتر و دوام بیشتر و ظاهری طبیعی تر و زیبا تر به چشم می خورد ،اما در کابینت روکش چوبی از چوب ام دی اف شانزده میلی متری برای بدنه استفاده می کنند و فقط روی آن را با روکش نازکی می پوشانند.

 

۳.  تفاوت در قیمت کابینت

قیمت کابینت های روکش چوب کمتر از کابینت تمام چوب است به خاطر اینکه میزان چوب طبیعی به کار رفته خیلی کمتر است به همین دلیل ارزان تر از کابینت تمام چوب می باشد.

 

مطلب پیشنهادی : کابینت نئوکلاسیک چیست

 

مزایای کابینت چوبی

۱.دوام بالای چوب : همه کابینت‌های چوبی از یک نوع چوب ساخته نشده‌اند، بعضی از آنها دوام بیشتری دارند و بعضی از آنها دوام کمتری دارند، مثلاً چوب بلوط سفید دوام بالاتری و بهتری نسبت به بلوط قرمز دارد.

۲. انعطاف پذیری چوب : چوب انعطاف پذیری بالایی دارد و می‌توان به روش ‌های مختلف به آن شکل و طرح ‌های متنوعی داد زیرا قابلیت ابزار خور، بالایی دارد کابینت‌های چوبی در شکل‌ها و اندازه های مختلفی ارائه می‌شوند و به ما کمک می‌کند تا آشپزخانه یا حمام بسیار منحصر به فردی درست کنیم.

۳.قابل نصب انواع دستگیره ها و یراق آلات : با توجه به جنسی که چوب دارد می‌توان انواع دستگیره‌ها و یراق آلات را روی آنها نصب کرد و همین باعث زیبایی بیشتر کابینت‌های چوبی می‌شود.

 

کابینت طرح چوب گردو

 

معایب کابینت چوبی

۱.حشرات می‌توانند خیلی راحت به چوب آسیب وارد کنند.

۲. امکان آسیب دیدن کابینت های چوبی با آب خیلی زیاد است انتخاب چوب‌هایی  مانند سرو و ساج مقاومت بیشتری در برابر حملات حشرات و آب دارند  و می‌توان از آنها در ساختن کابینت استفاده کرد.

 

مزایای کابینت روکش چوب

۱. از لحاظ اقتصادی با صرفه تر از کابینت تمام چوب می باشد.

۲. ظاهری زیبا و شبیه به کابینت های گران قیمت دارد.

۳. مقاوم و با استقامت است.

۴.به دلیل اینکه از رنگ های پلی استر و پلی  اورتان در سطح کابینت روکش چوبی استفاده می کنند مقاومت خوبی نسبت به رطوبت دارد ودر صورتی که  خراشیدگی در روکش به وجود نیاید آب به داخل مغزی کابینت نفوذ نمی کند.

۵. در ساختن کابینت روکش چوب ، از انواع روکش چوب طبیعی یا مصنوعی استفاده می کنند. چوب گردو،راش،سرو،افرا و بلوط از معروف ترین چوب هایی هستند که در ساخت کابینت روکش چوبی کاربرد دارند. و همچنین روکش های مصنوعی عبارت است از پی وی سی ، هایگلاس ، ام دی اف ، ملامینه ، و لترون می باشد.  انتخاب این روکش ها کاملا سلیقه ای بوده ولی باید توجه کنیم که از چه جنسی باید استفاده کرد. هم چنین در ساخت انواع کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک نیز از این روکش ها استفاده می کنند. هم چنین از انواع کابینت روکش دار که کیفیت ساخت بالایی دارند می توان کابینت های ممبران را نام برد و یکی از اناوع محبوب و پرفروش آن در مجموعه ما کابینت ممبران گردویی می باشد که بیشتر حس و حال چوب را به آشپزخانه مان می دهد.

 

این را هم بخوانید : کابینت طرح چوب چیست

 

معایب کابینت روکش چوب

۱. محدودیت در رنگ کابینت روکش چوبی : ما برای رنگ روکش چوب ،رنگ های محدودی در اختیار داریم ، مثلا اگر کابینت ی با رنگ روشن بخواهیم داشته باشیم ،نمی توانیم از چوب گردو استفاده کنیم زیرا چوب گردو رنگ تیره ای دارد، کلا بیشتر  از ۴ تا ۵ رنگ حق استفاده نداریم.

۲. محدودیت رنگ کابینت روکش چوب سفید : در کابینت روکش سفید نمی توان از رنگ پلی استرنوع  دو ،مواد برای پوشاندن سطح روی کابینت استفاده کرد،زیرا لایه ای زرد رنگ روی کابینت به وجود می آید  پس باید از رنگ پلی استر نوع یک استفاده کرد ،که این رنگ در برابر رطوبت ضعیف بوده ودر برابر ضربه وخش هم نسبتا ضعیف می باشد واین باعث می شود که شما نمی توانید  از رنگ پلی استر نوع یک استفاده کنید و همچنین از رنگ سفید برای رنگ کابینت نمی توان استفاده کرد ، ولی می توان از رنگ پلی استر اورتان برای سفیدی  رنگ کابینت استفاده کرد.

 

بیشتر بخوانید : بازسازی اداری

 

مزایا کابینت با روکش چوب طبیعی

۱. ظاهری زیبا وجذاب : اگر دوست دارید کابینت آشپزخانه‌ای  جذاب و لوکس داشته باشید ، کابینت روکش چوبی طبیعی بهترین انتخاب برای شما است و یکی از مهم‌ترین ویژگی چوب‌های طبیعی جذابیت و زیبایی است که دارد و باعث درخشندگی و بافت طبیعی آشپزخانه شما می باشد. بسیاری از افراد کلاسیک پسند ، کابینت آشپزخانه کلاسیک را با روکش چوبی انتخاب میکنند به دلیل هزینه کمتری که نسبت به کابینت چوبی دارد و نمای چوبی زیبایش.

۲. سازگاری با محیط : کابینت با روکش چوبی طبیعی بسیار زیاد مورد توجه مردم قرار گرفته است برای اینکه یک محصول کاملاً طبیعی است و از یک منبع تجدید پذیر ساخته شده است و به محیط زیست هم آسیب نمی‌ رساند.

۳. گرما و صمیمیت: با انتخاب درست کابینت با روکش طبیعی احساس صمیمیت  را به خانه‌های خود برده‌اید  برای اینکه احساسی  سرشار از گرما و صمیمیت دارد و این نوع کابینت برای  آشپزخانه های کلاسیک و سنتی به کار می‌رود.

 

کابینت روکش طبیعی

 

معایب کابینت با روکش چوب طبیعی

۱.شستشوی زیاد: شستشوی کابینت های آشپزخانه با روکش چوبی طبیعی خیلی مشکل است  زیرا اگر روکش در معرض مستقیم آب قرار بگیرد در طولانی مدت به بدنه ام دی اف نفوذ کرده و باعث می شود تا کابینت نمای خود را از دست بدهد.

۲. قیمت کابینت : قیمت کابینت روکش چوبی طبیعی نسبت به روکش چوبی مصنوعی بیشتر است .

 

نکته ی پایانی

شما میتوانید کابینت خود را طبق سلیقه خود انتخاب کنید ، اما باید این نکته را بدانید که کابینت چوبی دارای ویژگی‌های بهتری نسبت به کابینت روکش چوب می‌باشد. هر ۲ کابینت دارای دوام و مقاومت خوبی میباشند.اما مقاومت و دوام کابینت چوبی بیشتر است. امید است این مقاله از وبسایت دکوراسیون نیو دیزاین برای شما عزیزان مفید بوده باشد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. هم چنین مجموعه ما در زمینه ساخت و طراحی انواع کابینت آشپزخانه از جمله کابینت آشپزخانه انزو ، انواع کابینت هایگلاس ، چوبی و … نیز خدمات با کیفیتی را با منصفانه ترین قیمت موجود در بازار ارائه می دهد.

 

بیشتر بخوانید : کابینت انزو چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *