جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

4 راهکار ساده برای بازسازی آشپزخانه های قديمی

فهرست مطالب

بازسازی به معنی انجام تمام اقداماتی است که باعث ارتقای وضعیت ظاهری، عملکردی و ایمنی ساختمان می‌ شود. در حال حاضر یکی از مهمترین فرایند هایی که در حوزه ساخت و ساز انجام می‌ شود خدمات باز سازی ساختمان است برای مثال بازسازی آشپزخانه قدیمی. هدف از بازسازی بهبود ظاهر کلی بنا و افزایش عملکرد آن است. برای تبدیل و تعمیر یک ساختمان قدیمی و فرسوده به بنای جدید و به روز یکی از مهمترین تصمیماتی که مالکان بناهای قدیمی می‌توان بگیرند این است که با عملیات بازسازی ارزش ملک و شرایط عملکردی آن را ارتقا دهند و بدون صرف هزینه زیاد به افزایش عمر و بهبود کیفیت ساختمان کمک کنند. آشپزخانه یکی از مکان‌هایی هست که در بازسازی بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و با بازسازی آن را به محیط زیباتر و بهتری تبدیل می کنند.
بازسازی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه می‌تواند شامل کارهای مختلف می‌شود و در یک بازسازی آشپزخانه می‌توانید کارهای مختلفی را انجام دهید مانند ایمن سازی، تغییر در پوشش کف آشپزخانه، اصلاح سقف کاذب، تغییر لوازم برقی و غیر برقی و تغییر دکوراسیون.

چند مورد از اصلی ترین کارهای لازم برای بازسازی آشپزخانه قدیمی

  1. تغییر درب کابینت : تغییر درب کابینت یکی از کارهای رایج در بازسازی آشپزخانه قدیمی به حساب می‌ آید و برای کاهش هزینه بازسازی به شما کمک زیادی می‌کند، زیرا قرار نیست یک کابینت نو و جدید ساخته شود در حالی که با تغییر درب کابینت، آشپزخانه زیباتر می‌ شود.
  2. نور پردازی : بهتر است در بازسازی آشپزخانه نور پردازی کابینت‌ ها را در نظر بگیرید و قسمت‌ های زیر کابینت دیواری، بالای سینک ظرف شویی، جزیره یا کانتر آشپزخانه، داخل کشو های آشپزخانه را نور پردازی کنید. با توجه به طرح کابینت آشپزخانه می‌ توانید کتیبه و یا قطعات کلاسیک دیگر را نیز نور پردازی کنید. نور پردازی باعث زیباتر و بهتر دیده شدن کابینت می‌ شود.
  3. تعمیر تاسیسات و عایق کاری : در صورتی که محل آشپزخانه تغییر کند و یا سینک ظرف شویی به جای دیگری منتقل شود در بازسازی آشپزخانه نیاز به تغییر در تاسیسات خواهید داشت و در صورت تغییر در محل آشپزخانه باید عایق کاری کف و دیوارها انجام شود و یا اگر عایق کاری آشپزخانه دچار مشکل و باعث نفوذ رطوبت به فضاهای دیگر شود باید مجددا به عایق کاری کف و دیوارها بپردازید.
  4. بازسازی دیوارپوش : با تعویض و یا تعمیر کابینت‌ها بهتر از دیوارپوش بین کابینتی نیز متناسب با کابینت عوض شود. برخی از دیوار پوش ها لازم است که قبل از نصب کابینت به صورت طرح و با ملات اجرا شود اما برخی دیگر به صورت پشت برچسب دار است و در صورت وجود کابینت روی دیوارها نیز می‌توان بین کابینت‌ها را دیوارپوش چسباند.
  5. بازسازی کفپوش آشپزخانه : یکی دیگر از مواردی که لازم است آن را بازسازی کنید کفپوش آشپزخانه است. انواع کفپوش هایی که می‌توانید در آشپزخانه استفاده کنید: شامل سنگ، سرامیک، پارکت لمینت و پی‌ وی‌ سی می‌ باشد.
  6. بازسازی اپن : یکی از مراحل بازسازی آشپزخانه قدیمی، بازسازی اپن می‌ باشد. در بازسازی می‌توان با برداشتن دیوار جدا کننده آشپزخانه‌ های کوچک و فضای نشیمن به خانه خود، یک ظاهر زیبا و امروزی ببخشید.
  7. استفاده از رنگ : در بازسازی آشپزخانه‌ قدیمی با عرض کم باید رنگ دیوارها، کابینت و کفپوش ‌ها را در همان ابتدای کار مشخص کنیم. رنگ‌ های روشن مانند سفید یا کرمی باعث بزرگ‌ تر دیده شدن فضای آشپزخانه می‌ شود و رنگ‌های تیره برای آشپزخانه کم عرض به هیچ عنوان توصیه نمی‌ شود زیرا باعث کوچک ‌تر دیده شدن فضای آشپزخانه کم عرض می‌ شود.
  8. نصب لوستر جدید : یکی از اقدامات مهم در بازسازی آشپزخانه قدیمی ، نصب یک لوستر جدید یا تعویض آن است. اگر می‌ خواهید زیبایی آشپزخانه شما بیشتر شود از لوسترهای جدید و لوکس که مطابق دکوراسیون آشپزخانه شما باشد استفاده کنید. استفاده از لوستر علاوه بر نور پردازی، فضای آشپزخانه شما را نیز زیباتر نشان می‌ دهد.
  9. تزئین پنجره : پنجره در دکوراسیون آشپزخانه بسیار موثر است و با کوچکترین تغییر در این زمینه می‌ توانید آشپزخانه خود را زیباتر کنید. برای مثال می‌ توانید یک طاقچه چوبی به پنجره اضافه کنید و انواع شیشه‌ های تزیینی رنگی و یا گل ‌های طبیعی را بر روی آن قرار دهید و یا از گچبری ‌های آماده هم می‌توان برای پایه دو طرف استفاده کرد، با این کار پنجره آشپزخانه ظاهر زیباتری به خود می‌ گیرد و فضای آشپزخانه را عوض می‌ کند.

نکته ی پایانی

از بازسازی برای بهتر کردن ظاهر خانه و تعمیر آن استفاده می‌ شود. از مزیت بازسازی می‌توان به تغییر طراحی داخلی و دکوراسیون آن اشاره کرد. بازسازی از نظر زمان و هزینه نسبت به سایر هزینه‌ های ساختمانی مناسب ‌تر است. اگر می‌خواهید آشپزخانه خود را بازسازی کنید بهتر است کارهای زیر را انجام دهید: تغییر درب کابینت، نورپردازی آشپزخانه و کابینت، تغییر دادن در پوشش کف آشپزخانه، تغییر کاشی بین کابینت‌ها، ایمن سازی آشپزخانه، تعمیر تاسیسات و عایق کاری، بازسازی اپن آشپزخانه و انتخاب رنگ مناسب‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *