جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران چیست؟ پاسخ این سوال خیلی ساده است، به هر کابینتی که از ورق‎های ام دی اف 16 میلیمتری ساخته شود و بخش‌های مختلفی همچون کابینت ایستاده، زمینی، ویترین شیشه‌ای، جزیره، ستون‌ها، تاج و زیر چراغ داشته باشد به آن کابینت وکیوم یا همان کابینت ممبران می‌گویند. این مدل کابینت در آشپزخانه‌های ایرانی طرفداران زیادی دارد و جز مدل‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. جنس این کابینت‌ها به شکلی است که امکان حکاکی بر روی آنها وجود دارد و بسیاری از طراحان خوش ذوق ایرانی با دستگاه‌های پیشرفته CNC نقش و نگارهای بسیار زیبایی را بر روی قسمت‌های مختلف این کابینت‌ها حک می‌کنند. این نوع کابینت می‌تواند گرما و جذابیت بالایی به خانه شما بدهد و آن را خاص و متمایز نماید. نصب و وکیوم روکش پلاستیکی مخصوص روی کابینت‌های ممبران توسط دستگاه‌های خاصی انجام می‌شود که ثبات، ماندگاری و چسبندگی بالایی دارد.

وجه تمایز ما

اجرای تضمینی
مشاوره رایگان
قیمت منصفانه
بهترین متریال
تیم باسابقه

کابینت ممبران کلاسیک

یکی از محبوبترین مدل‌های خانواده کابینت‌های ممبران مدل کلاسیک آن است، در این مدل حکاکی و برجسته‌سازی در طراحی کابینت آشپزخانه کلاسیک ممبران بیشتر از مدل‌های متداول بوده و همین موضوع فضا را کاملا کلاسیک کرده و زیبایی و وقار خاصی را به محیط داده است. به دلیل اینکه ساخت این مدل کابینت‌ها به وسیله ماشین آلات صنعتی انجام می‌شود به لحاظ هزینه در مقایسه با کابینت‌های تمام چوب قیمت کمتری دارند، روکش محافظتی PVC بکار رفته در این مدل از آسیب به چوب جلوگیری کرده و عمر کابینت را طولانی می‌کند. کابینت ممبران کلاسیک تنوع بالایی در طراحی و ساخت دارند و در رنگ‌ها و طرح‌های دلخواه مشتریان قابل سفارش و پیاده سازی است. این نوع کابینت کل فضای آشپزخانه و لوازم برقی را پوشش می‌دهد و نمایی یک دست و یکپارچه را به آشپزخانه می‌دهد که بسیار جذاب است.

 

کابینت ممبران مدرن

برای آن دسته از صاحب خانه‌ها که تحت هر شرایطی سادگی را ترجیح می‌دهند، کابینت ممبران مدرن به سلیقه آنها خیلی نزدیک خواهد بود. کابینت‌های ممبران مدرن برای آشپزخانه‌های کوچک یا بزرگ مناسب است و فضایی مدرنیته را به خانه می‌دهد. این سبک کابینت‌های ممبران اغلب به رنگ‌های براق و روشن تولید می‌شود و سادگی بدنه و درب به همراه ارتفاع بلند آنها فضای جذاب و ایده آلی را در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

 تنوع رنگی در کابینت آشپزخانه ممبران

انتخاب رنگ مناسب یکی از مهمترین بخش‌های طراحی آشپزخانه است، یکی از مشکلاتی که طراحان با آن رو به رو هستند تنوع کم رنگ در برخی از مدل‌های کابینت می‌باشد. این مشکل در کابینت ممبران وجود ندارد، تنوع رنگی در کابینت آشپزخانه ممبران بسیار زیاد است و شما متناسب با سلیقه و طراحی آشپزخانه خود می‌توانید رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. سفید جز محبوبترین رنگ‌های این کابینت است که در ترکیب با رنگ‌های قهوه‌ای و طلایی بسیار جلوه زیبایی دارد، این رنگ می‌تواند آشپزخانه‌های خیلی بزرگ را کوچک‌تر نشان دهد. رنگ مشکی ممبران ویژه صاحب خانه‌های خاص پسند است، آبی، خاکستری، طوسی، قرمز، زرد، بنفش، نارنجی و سبز از دیگر رنگ‌های جذاب کابینت‌های ممبران است.

مزایای استفاده از کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت کلاسیک ممبران با طراحی‌های ویژه‌ای که روی آنها انجام می‌شود، زیبایی حیرت انگیزی را به آشپزخانه می‌دهد و خانه را تبدیل به یک قصر رویایی می‌کند. مزایای استفاده از کابینت آشپزخانه ممبران بسیار زیاد است که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان سفارش طرح مورد نظر شما به کابینت ساز وجود دارد.
  • حجم زیادی از ظروف را به دلیل جا دار بودن این مدل می‌توانید در آشپزخانه نگه دارید.
  • به راحتی تمیز می‌شوند و لک نمی‌شوند.
  • در مقایسه با کابینت‌های چوبی، قیمت مناسبی دارند.
  • نسبت به حرارت و رطوبت مقاومت بالایی دارد.
  • آشپزخانه را یکپارچه و زیبا می‌سازد.
  • تنوع رنگ کابینت ممبران زیاد است.
  • وزن کمی دارند و میزان هزینه‌های جانبی آن اندک است.

معایب کابینت ممبران

حالا که مزیت‌های کابینت ممبران را گفتیم بهتر است درباره معایب آن هم صحبت کنیم. دانستن معایب کابینت‌های ممبران به شما کمک می‌کند که انتخاب و خرید کاملا آگاهانه‌ای داشته باشید و براساس شرایط و بودجه خود دست به انتخابی درست بزنید. از جمله مهمترین معایب کابینت ممبران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده کردن از چسب‌های نامرغوب و عدم رعایت استانداردها در زمان وکیوم روکش کابینت ممبران باعث می‌شود با گذشت زمان روکش از روی درب‌ها جدا شده و کیفیت کابینت افت کند.
  • تابش مستقیم نور خورشید در طولانی مدت باعث می‌شود که مدت زمان چسبندگی روکش به درب کاهش پیدا کند و عمر کابینت کم شود.
  • روکش‌های نامرغوب با وسایل نوک تیز ممکن است دچار خراش و یا سوراخ شوند.
  • یکی از مشکلات اصلی در کابینت‌های ممبران عدم دسترسی آسان به روکش‌های بکار رفته روی درب کابینت‌ها می‌باشد و به همین دلیل تعمیر و اضافه کردن تعداد کابینت‌ها معمولا با مشکلاتی همراه است.
  • عدم اجرای صحیح و حرفه‌ای کنده کاری و ایجاد نقوش برجسته باعث می‌شود که ظرافت و زیبایی طرح به کار رفته در کابینت ممبران به شدت زیر سوال برود.

تاثیر روکش کابینت ممبران بر کیفیت آن

یکی از مهمترین دغدغه‌های استفاده کنندگان از کابینت‌ آشپزخانه ممبران، کیفیت روکش وکیوم این کابینت‌های می‌باشد. روکش‌های پلاستیکی استفاده شده بر روی کابینت‌های ممبران تنوع رنگ بالایی دارند و به وسیله دستگاه‌های مخصوص روی درب و سایر بخش‌ها وکیوم می‌شوند. تاثیر روکش کابینت ممبران بر کیفیت آن بسیار زیاد است و این موضوع به عوامل مختلفی همچون نوع چسب استفاده شده برای این کار و رعایت استانداردها در نصب و همچنین جنس روکش ارتباط مستقیم دارد.

 درب کابینت ممبران

یکی از بخش‌های متنوع در کابینت آشپزخانه ممبران، درب این کابینت‌ها است که با طرح‌های مختلف طراحی و در آشپزخانه‌ها بر اساس سبک مورد نظر مشتری اجرا می‌شود. ترجیحا از انتخاب درب کابینت ممبران که ظرافت بالایی دارد برای آشپزخانه خود خودداری کنید. به دلیل اینکه روکش پرس وکیوم در این نقوش به خوبی چسبانده نمی‌شوند و بعد از مدتی از روی درب جدا شده و برای شما دردسر ایجاد می‌کند.

تفاوت کابینت کلاسیک ممبران با کابینت های سبک مدرن

همان طور که در ابتدا هم گفتیم اغلب مدل‌های کابینت ممبران در دسته کابینت‌های کلاسیک آشپزخانه قرار می‌گیرد، در واقع زمانی که بر روی درب‌ها کابینت طرحی زده شود جدا از جنس رویه محصول تولید شده در دسته کابینت‌های کلاسیک قرار می‌گیرد. اما تفاوت کابینت کلاسیک ممبران با کابینت های سبک مدرن را باید در جنس و ابزار بکار رفته در آنها جست و جو کرد. کابینت‌های سبک مدرن از برش ورق‌های رنگی ام دی اف بدون هیچی ابزار و طرحی بر روی آن تولید می‌شود و به دو مدل کابینت براق یا کابینت آشپزخانه هایگلاس و ام دی اف مات آنها تقسیم بندی می‌کنند. اما فرآیند تولید کابینت ممبران کاملا متفاوت با کابینت مدرن است به این صورت که در تولید آن از برش ورق‌های خام توسط دستگاه های پیشرفته CNC نقش و نگار روی این کابینت‌های طراحی شده و سپس توسط دستگاه وکیوم روکش مورد نظر بر روی آن به واسطه حرارت با چسب مخصوص چسبانده می‌شود.

 

 چند نکته مهم در مورد نگهداری از کابینت های ممبران

نگهداری درست در بر طول عمر کابینت‌ها تاثیر زیادی دارد، اگر در آشپزخانه منزل خود کابینت ممبران استفاده کرده‎اید باید نسبت به نگهداری صحیح از آن هم اطلاعات داشته باشید. در ادامه چند نکته مهم در مورد نگهداری از کابینت های ممبران را با شما در میان می‌گذاریم تا کیفیت آشپزخانه شما تا سال‌ها همانند روز اولش باشد:

  • برای حفظ مقاومت و استحکام کابینت، سعی کنید ظرف‌ها و وسایل سنگین را در طبقات پایینی کابینت‌ها قرار دهید.
  • از آویزان کردن پارچه و دستمال‌های خیس به دستگیره و درب کابینت‌های ممبران به شدت خودداری کنید، زیرا به مرور زمان رطوبت را وارد شده به آن‌ها باعث فرسودگی و از بین رفتن روکش کابینت شما می‌شود.
  • برای نظافت این کابینت‌ها به هیچ از اسکاج استفاده نکنید، یک تکه پارچه نخی بدون پرز با مواد پاک کننده مناسب می‌تواند برای نظافت کابینت ممبران کافی است.
  • لکه‌های به وجود آمده روی کابینت را بلافاصله با پارچه مرطوب پاک کنید تا به مرور زمان این لکه‌ها رنگ کابینت تغییر ندهد.
  • در هنگام پخت و پز حتما هود را روشن نمایید تا چربی و بخار روی کابینت‌ها تجمع پیدا نکند.
  • به هیچ وجه برای پاک کردن این کابینت‌ها از مواد ضدعفونی و اسیدی قوی استفاده نکنید.
  • از نشستن و یا گذاشتن اجسام بسیار سنگین روی کابینت‌ها جدا خودداری نمایید.
  • از تابش نور مستقیم خورشید به کابینت‌های ممبران جلوگیری کنید، زیرا این نور ممکن است موجب تغییر رنگ کابینت شما شود.

 

 

قیمت کابینت ممبران چگونه محاسبه می شود؟

یکی از دلایل محبوبیت کابینت ممبران در بین مردم قیمت مناسب آن در مقایسه با کابینت‌های چوبی است. تنوع قیمت ورق کابینت ممبران بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده تا افراد با بودجه‌های مختلف بتوانند برای آشپزخانه خود از این مدل‌های شیک و کلاسیک استفاده کنند. عوامل بسیاری بر قیمت کابینت ممبران تاثیر گذار است که از جمله آنها می‌توان به جنس روکش، اندازه و ابعاد کابینت‌ها، نوع کابینت اعم از ایستاده، زمینی یا دیواری، نوع چسب، جزیره، جنس و ضخامت ام‌دی‌اف، وجود ویترین‌های شیشه‌ای و نوع مواد و متریال به کار رفته در آن اشاره کرد.

 

 

چند نکته طلایی که پیش از انتخاب کابینت ممبران باید بدانید!

بهتر است همیشه قبل از خرید هر کالایی در مورد آن تحقیق کنید، این موضوع در انتخاب جنس و مدل کابینت هم باید رعایت شود. برای اینکه بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که آیا کابینت ممبران برای شما مناسب است یا نه قصد داریم چند نکته طلایی که پیش از انتخاب کابینت ممبران باید بدانید! را با شما در میان بگذاریم.

  • توجه به نوع دستگاه پرس وکیوم
  • انتخاب جنس و نوع یراق‌آلات به کار رفته مناسب با آب و هوای محل سکونت شما
  • توجه و دقت کافی به جنس چوب و روکش درب‌های کابینت که در صورت نامرغوب بودن موجب بلند شدن وکیوم از روی کابینت می‌شوند.
  • بررسی تناسب طرح مورد نظر شما با استفاده از کابینت‌های ممبران با توجه به فضایی که در اختیار دارید، این مدل در فضاهای بزرگ جلوه بهتری دارد.
  • نوع دستگاه سی‌ان‌سی و ظرافت و کیفیت نهایی طرح‌ها
  • انتخاب رنگ کابینت متناسب با طراحی بخش‌های دیگر آشپزخانه

 

 

سوالات متداول

۱. به چه کابینتی ممبران می‌گویند؟

کابینت ممبران کابینتی است که از مواد و روکش‌های ممبران یا همان وکیوم شده، ساخته‌اند. در واقع ممبران‌ها یک سری روکش‌های PVC هستند که بر روی ام دی اف کشیده می‌شود.

۲. کابینت‌های ممبران در چه رنگ‌هایی در بازار موجود است ؟

تنوع رنگی کابینت‌های ممبران بسیار زیاد است و شامل رنگ‌های سفید، مشکی، کرم، سفید صدفی، خاکستری، استخوانی، قهوه ای، گردویی، قرمز و نارنجی است.

۳. نظافت کابینت ممبران باید به چه صورتی انجام شود ؟

برای پاک کردن لکه‌ها از روی کابینت ممبران به هیچ وجه از اسکاچ و یا مواد شوینده اسیدی قوی استفاده نکنید، لکه‌های به وجود آمده روی کابینت را بلافاصله با پارچه مرطوب بدون پرز پاک کنید.

 

 

نتیجه گیری

کابینت ممبران به دلیل شباهت زیادی که به کابینت‌های طرح چوب دارد به یکی از مدل‌های پرطرفدار در آشپزخانه‌های ایرانی تبدیل شده است. قیمت مقرون به صرفه و تنوع طرح از دیگر دلایل محبوبیت این مدل در ایران می‌باشد که اغلب در فضاهای بزرگ از آن استفاده می‌کنند. ازاین که تا پایان این مقاله با نیودیزاین همراه بوده‌اید از شما سپاسگزاریم، اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید و به دنبال ایده‌های نو هستید با همکاران ما با شماره ۰۲۱۴۴۴۳۳۷۷۳ تماس بگیرید تا شما را در طراحی و اجرای آشپزخانه‌ای زیبا و کلاسیک راهنمایی کنند.

برای مشاوره رایگان و تخصصی قبل از سفارش می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.