جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنماي جامع بازسازي آشپزخانه کوچک به همراه ايده هاي جذاب

فهرست مطالب

بازسازی آشپزخانه کوچک برای منازل قدیمی و یا حتی جدید می‌تواند بسیار مهم و ارزشمند باشد. بدون شک آشپزخانه بخش مهم و اساسی در هر خانه محسوب می‌شود و بزرگ و جادار بودن آن می‌تواند به کیفیت زندگی، آشپزی و حتی زیبایی منزل کمک کند. پس اگر خانه قدیمی دارید و می‌خواهید آن را بازسازی کنید و آشپزخانه آن را بزرگتر کنید و یا حتی اگر یک خانه نوساز خریداری کرده اید و قصد بزرگ کردن آشپزخانه آن را دارید این مقاله نیودیزاین برای شماست. بازسازی آشپزخانه دارای مراحل مختلفی است که دانستن آن خالی از لطف نیست. از برداشتن دیوارها گرفته تا برداشتن و نصب کابینت های جدید و تعویض نورپردازی می‌تواند جزئی از این مراحل باشد که شما باید به آن توجه کنید. بنابراین قبل از هر گونه اقدامی لازم است ابتدا نقشه آشپزخانه جدید را بکشید.

بازسازی آشپزخانه کوچک را به چه کسی واگذار کنیم؟

بازسازی آشپزخانه کوچک یک مسئله کاملا تخصصی است که توسط طراح و معمار ساختمان صورت می‌گیرد. از این رو اگر خودتان تخصصی در این زمینه ندارید لازم است این کار را به یک متخصص در امر طراحی و معماری منازل بسپارید. البته که شما می‌توانید به طور کلی ایده و نظر خودتان را اعلام کنید اما تصمیم نهایی بر عهده طراح است. طراح یا معمار می‌داند چه دیواری بار اصلی سقف را بر عهده دارد و چه دیواری معمولی است. از این رو دیوارهای اصلی و حامل نباید برداشته شوند و فقط دیوارهای معمولی قابل برداشتن هستند. یک طراح می‌داند چگونه با کمترین هزینه و کمترین تغییرات، آشپزخانه کوچک را بزرگ کرد. یک طراح ساختمان میداند چگونه از یک محیط کوچک فضایی دلباز برای شما ایجاد کند تا بیشترین بهره را از زمین مسکونی خود داشته باشید. حال با این پیش زمینه به سراغ اصل مطلب می‌رویم.

چگونه به وسیله بازسازی، آشپزخانه کوچک لاکچری بسازیم؟

بازسازی آشپزخانه کوچک یک فرآیند ساده و در عین حال پیچیده است. برای این کار لازم است ابتدا دیوارهای ساده که وظیفه خاصی در نگهداشتن سقف ندارند برداشته شوند. البته این کار باید طبق نظر متخصص انجام شود. همچنین اگر آشپزخانه دارای اپن بود، آن نیز برداشته شود تا فضای بیشتری در اختیار طراح قرار بگیرد. حال میتوان به جای اپن، جزیره در جلوی آشپزخانه قرار داد تا فضای بیشتری به آشپزخانه اختصاص داده شود. سپس لازم است نورپردازی مناسبی برای آشپزخانه در نظر بگیرید. هر چقدر در نورپردازی از رنگ های روشن تر استفاده شود، فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر می‌رسد. همچنین می‌توان برای آشپزخانه های کوچکتر کابینت های دیواری بیشتری تعبیه کرد تا کابینت های زمینی فضای کمتری از آشپزخانه را درگیر کند. از طرفی استفاده از کاشی ها و سرامیک های روشن نیز به بزرگتر نشان دادن منزل کمک می‌کند.

بازسازی آشپزخانه به شکل L

بازسازی آشپزخانه به شکل L

برای منازلی که فضای کمتری دارند استفاده از روش L می‌تواند باعث بزگتر نشان دادن آشپزخانه شود. در این نوع آشپزخانه کابینت ها و لوازم آشپزخانه به شکل L در دیوار قرار داده میشوند و به نوعی آشپزخانه به فضای نشیمن تبدیل می‌شود. از طرفی هیچ گونه اپن، جزیره یا کانتری در جلوی آشپزخانه قرار نمی‌گیرد.

آشپزخانه به شکل خطی

آشپزخانه به شکل خطی

گاهی ساختار آشپزخانه طول زیاد و عرض کم دارد. در این شرایط آشپزخانه های خطی قابل اجرا هستند. برای این کار تمام کابینت ها، گاز، یخچال و سایر لوازم آشپزخانه در یک سمت دیوار در آشپزخانه قرار می‌گیرد. بنابراین اگر فضای کافی برای ساخت آشپزخانه ندارید می‌توانید از مدل آشپزخانه طولی نیز استفاده نمایید.

هزینه بازسازی آشپزخانه کوچک

بازسازی آشپزخانه کوچک بسته به خواست و سلیقه مشتری و نظر طراح متفاوت است. یعنی ممکن است ساختار منزل و آشپزخانه شما به نحوی باشد که هزینه زیادی را طلب نکند و نیاز به صرف هزینه بالایی نباشد. اما گاهی خود مشتری با توجه به انتخاب نوع کابینت و طرح آشپزخانه باعث افزایش میزان هزینه ها میشود. بنابراین عوامل بالایی در هزینه نهایی بازسازی آشپزخانه موثر است که بسته به شرایط مختلف میتواند این هزینه متفاوت باشد. مثلا اگر فردی بخواهد برای آشپزخانه کانتر در نظر بگیرد و ساختار کابینت ها را به طور کلی تغییر دهد. نور پردازی را تغییر دهد و حتی سرامیک ها و کاشی ها را نیز تغییر دهد. طبیعتا در این شرایط قیمت نهایی بسیار زیاد خواهد شد و بالعکس.

اهمیت آشپزخانه در منزل

بازسازی آشپزخانه کوچک یک امر ساده اما ضروری است چرا که آشپزخانه قلب هر خانه است. به طوری که می‌توان گفت مهمترین قسمت هر خانه نه اتاق است و نه سرویس های بهداشتی. درواقع این آشپزخانه است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در معرض دید و توجه دیگران قرار دارد. پس زیبایی و ظاهر آن بسیار مهم بوده و صرف هزینه برای این بخش، کاملا ضروری است. آشپزخانه، محلی برای پخت غذای اعضای خانواده است. از طرفی این فضا برای نگهداری مواد غذایی اولیه بوده که این مواد مستقیما با سلامت افراد در ارتباط است. پس داشتن فضایی مناسب بسیار لازم و ضروری است و صرف هزینه برای این قسمت از منزل کاملا الزامی است.

سخن آخر

امیدواریم مطالب گفته شده در مورد بازسازی آشپزخانه کوچک مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد. به هرحال ما اینجا هستیم که به شما کمک کنیم، منزلی زیبا و دلنشین داشته باشید تا بتوانید اوقات فراغت و دل انگیز خود را با خانواده تان در منزلتان سپری نمایید. خانه محل آرامش اعضای خانواده است، پس زیبایی و اصالت آن می‌تواند باعث افزایش این آرامش شود. امید است همه شما عزیزان منزلی زیبا را برای خود و فرزندانتان طراحی و اجرا کنید و لحظات زیبایی را در آن سپری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *