جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در چیست؟ کدامیک مناسب شماست؟

فهرست مطالب

اگر شما هم فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک را نمی دانید این مقاله برای شماست. می‌دانید که دکوراسیون آشپزخانه تاثیر بسیار زیادی در زیبایی منازل دارد. آشپزخانه قلب تپنده هر خانه ای است. بنابراین زیبایی آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از طرفی کابینت ها، جنس و رنگشان نیز در زیبایی آشپزخانه بسیار موثر است. بنابراین پیشنهاد می‌شود که برای آشپزخانه خود حساسیت بیشتری داشته باشید و کابینت های آن را با دقت بیشتری انتخاب و خریداری نمایید.  درواقع اولین چیزی که در یک آشپزخانه نظر افراد را به خود جلب می‌کند کابینت است و اگر کابینت شما از زیبایی و کیفیت بالایی برخوردار نباشد باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند می‌شود. به همین منظور تصمیم گرفتیم در این مقاله دو مدل کابینت پرطرفدار را به شما عزیزان معرفی کنیم و از معایب و مزایای آن ها صحبت کنیم تا در این مسیر به شما کمک کرده باشیم.

کابینت کلاسیک چیست؟

کابینت کلاسیک

در راستای فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک لازم است ابتدا کابینت های کلاسیک را معرفی نماییم. کابینت های کلاسیک نسبت به کابینت نئوکلاسیک پرکاربرد تر است. در این کابینت ها از نقش و نگارهای پیجیده استفاده می شود. مثلا روی درب این کابینت ها نقش و نگاری از گل های در هم پیچیده حک می‌شود و روی کابینت تاج قرار می‌گیرد. دستگیره هایی که برای این کابینت ها استفاده می‌شود طرح دار بوده و از زیبایی خاصی برخوردار است. رنگ های پرطرفداری که در کابینت های کلاسیک استفاده میشود قهوه ای، سفید و خاکستری هستند که البته بازهم بسته به سلیقه و خواست مشتری این رنگ ها میتوانند متفاوت باشند. کابینت های کلاسیک معمولا برای آشپزخانه هایی اسنفاده میشوند که متراژ بالایی دارند و به خوبی خودنمایی می‌کنند. در غیر اینصورت کابینت ها نمای خود را به خوبی نشان نمی‌دهند و آشپزخانه خیلی شلوغ و کوچکتر به نظر میرسد.

کابینت نئوکلاسیک چیست؟

کابینت نئوکلاسیک

برای اطلاع از فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک بهتر است با کابینت نئوکلاسیک نیز آشنا شویم. جالب است بدانید کابینت های نئوکلاسیک دارای یک سبک خاص بین کابینت های مدرن و کابینت های کلاسیک هستند. این نوع کابینت ها دارای یک سری نقش و نگار هستند که البته نسبت به کابینت های کلاسیک بسیار ساده تر به نظر می‌رسند. از طرفی نسبت به کابینت های مدرن قدری شلوغ تر هستند. پس چنانچه سلیقه تان چیزی مابین کلاسیک و مدرن است و وسایل منزلتان ترکیبی از وسایل کلاسیک و مدرن است می توانید از این کابینت ها استفاده نمایید. قطعا این کابینت ها می‌توانند نیاز شما را براورده کنند. در بخش بعدی در مورد تفاوت این دو نوع کابینت و کیفیت آن ها صحبت خواهیم کرد. پس اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه احتیاح دارید در ادامه با ما باشید:

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

جالب ترین فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در این است که کابینت های کلاسیک ساختار قرینه ای دارند و این موضوع در کابینت های نئوکلاسیک وجود ندارد. از طرفی کابینت های کلاسیک برای آشپزخانه هایی با متراژ بالا به کار می‌روند و برای آشپزخانه های کوچک کاربرد ندارد. این در حالی است که کابینت های نئوکلاسیک برای آشپزخانه های کوچک نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کابینت های کلاسیک خیلی مجلل به نظر می رسند و معمولا از جنس چوب طبیعی یا مصنوعی هستند. این کابینت ها در ایران به ویژه از چوب و ممبران ساخته می شوند و کیفیت بسیار بالا و بی نظیری دارند. کابینت های کلاسیک نسبت به کابینت های نئو کلاسیک زیبایی بی نظیری در آشپزخانه ایجاد می کنند و قیمت بالاتری نیز دارند. پس اگر بودجه کافی ندارید بهتر است کابینت های نئوکلاسیک در منزلتان استفاده کنید چرا که این نوع کابینت ها قیمت مناسب تری دارند.

مزایای کابینت های نئوکلاسیک

در راستای بیان فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در این بخش به مزایای کابینت های نئوکلاسیک می پردازیم:

  • تنوع در رنگ: کابینت های نئوکلاسیک دارای تنوع رنگ بسیار بالایی هستند و بسته به سلیقه مشتری انتخاب می شوند.
  • ظاهر زیبا: کابینت های نئوکلاسیک دارای ظاهری خاص و زیبا هستند و می‌توان از آن برای هر دکوراسیونی استفاده کرد.
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت: کابینت های نئوکلاسیک دارای مقاومت نسبتا زیادی در برابر رطوبت هستند. این نوع کابینت نسبت به کابینت های ام دی اف کاربرد، مقاومت و طول عمر بیشتری دارد.
  • عدم لکه پذیری و خط و خش: کابینت های نئوکلاسیک دارای ظاهری مات هستند. از این رو این کابینت ها خط و خش و لک نمی پذیرند.

متریال مورد استفاده در کابینت های کلاسیک و نئوکلاسیک

در این بخش از مطلب فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در رابطه با متریال مورد استفاده در ساخت آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

متریال مشترک برای کابینت نئوکلاسیک و کلاسیک

  • چوب: یکی از بهترین، باکیفیت ترین و البته گران ترین متریال برای ساخت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک، چوب است. چوب طبیعی کیفیت بسیار بالایی نسبت به چوب مصنوعی دارد. به خصوص اگر چوب مورد استفاده از درختان مقاوم باشد، کیفیت و هزینه نیز بالاتر می‌رود.
  • ممبران: یکی دیگر از انواع موادی که برای این دو کابینت استفاده می شود ممبران است. ممبران نوعی ام دی اف است که دارای کیفیت نسبتا خوبی است. این نوع کابینت توسط دستگاه سی ان سی ابزار می خورد و بعد به صورت کامل وکیوم و روکش می شود. در نتیجه محصولی با کیفیت و ضد آب تولید می شود.
  • رنگ پولیشی: این مدل کابینت ها از ام دی اف خام ساخته می شوند و روی آن رنگ پولیشی کار می شود. در این نوع کابینت ابتدا رنگ آمیزی صورت می گیرد. سپس کابینت ها به طور کامل سمباده می شوند و در یک محیط کاملا تمیز مجددا رنگ آمیزی می شوند. این فرآیند تا زمانی که کابینت کاملا یک‌دست شود ادامه دارد.

سخن آخر

ما سعی کردیم در این صفحه به شکل مختصر و مفید به فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک بپردازیم. امیداوریم از مطالب فوق لذت کافی برده باشید و برای داشتن آشپزخانه ای شیک و زیبا از آن‌ها استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *