جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا کابینت های گلاس سوسک میزند؟ راه های جلوگیری از آن

فهرست مطالب

در این مقاله به مسئله بسیار مهمی در زمینه سوسک کابینت های گلاس می پردازیم. احتمالا شما نیز به عنوان یک خانوم خانه دار درگیر سوسک های خانگی شده اید. این سوسک ها معمولا در آشپزخانه ها و کابینت ها لانه گزینی میکنند و به طرز عجیبی زاد و ولد می کنند. به طوری که در مدت بسیار کوتاهی شاهد به وجود آمدن تعداد بسیار زادی سوسک خواهید شد. سوسک های کوچک و طوسی رنگی که نقطه به نقطه آشپزخانه را دربر میگیرد و در کمترین زمان ممکن در سرتاسر آشپزخانه شیوع می یابد. اگر شما هم تا کنون درگیر این مشکل شده اید اصلا نگران نباشید و نترسید چرا که بسیاری از افراد درگیر این مشکل هستند و شما عزیزان میتوانید با رعایت یک سری نکات از بروز آن جلوگیری کنید و یا آن ها را از بین ببرید. پس اگر مایل هستید این اطلاعات را دریافت کنید تا انتهای مقاله با ما باشید:

کابینت های گلاس چیست؟

پیش از آنکه به مسئله سوسک کابینت های گلاس اشاره کنیم ابتدا لازم است بدانیم اصلا کابینت هایگلاس چیست؟ درواقع مغذی کابینت هایگلاس از جنس ام دی اف است. کابینت های ام دی اف نیز جر پرمصرف ترین کابینت های موجود در بازار هستند. این کابینت ها دارای کیفیت بالا و طرح های متنوعی هستند که مشتریان را برای خرید ترغیب میکند. نصب و نگهداری از این کابینت ها کار آسانی بوده و معمولا انتخاب اول هر طراح ساختمانی است. اما در کنار مزیت هایی که این کابینت ها دارند لازم است به معایب آن نیز پرداخته شود. یکی از اصلی ترین و البته مضر ترین معایب کابینت های ام دی اف بحث رطوبت پذیری آن است. در واقع کابینت های ام در اف در برابر رطوبت بسیار آسیب پذیر بوده و خیلی زود باعث ایجاد مشکلات زیادی میشود. در بخش بعدی به برخی از این مشکلات پرداخته می شود.

چرا کابینت های گلاس سوسک میزند؟

سوسک کابینت های گلاس یک مسئله بسیار مهم است که لازم است در مورد آن به طور مفصل صحبت شود. کابینت های هایگلاس دارای زیبایی، درخشندگی، استحکام و مقاومت بسیار بالایی هستند که قیمت مناسب در کنار تمامی این ویژگی ها باعث افزایش محبوبیت آن شده است. اما همانطور که گفته شد این کابینت ها از جنس ام دی اف هستند، خب یک سری معایب دارند. کابینت های ام دی اف در برابر رطوبت بسیار ضعیف هستند و خیلی زود فرسوده و از بین میروند. اما این تمام ماجرا نیست. وقتی در یک فضای چوبی رطوبت رخنه کند عوامل دیگری نظیر کپک و حشرات نیز شیوع می یابند. حال که کابینت یک فضای بسیار مهم برای نگهداری مواد غذایی و قلب منزل است اگر دچار این عوامل شود، فاجعه رخ میدهد.

چرا رطوبت در کابینت می تواند بسیار مخرب باشد؟

فرض کنید یک کابینت محل نگهداری مواد اولیه ای نظیر روغن، عسل، نخود، لوبیا و غیره است. حال این فضا به کپک و سوسک آلوده شود. سوسک کابینت های گلاس را به طور گسترده در برمیگیرد. سوسک ها در کمترین زمان ممکن زادو ولد میکنند و در کمتر از چند هفته هزاران سوسک کوچک و بزرگ فضای آشپزخانه را اشغال میکند. تمامی مواد غذایی در تماس مستقیم این سوسک ها قرار میگیرند و کابینت ها نیز به دلیل وجود این حشرات خیلی زود پوسیده و از بین میروند. حال چه اتفاقی میتواند بدتر از رشد و شیوع حشرات در آشپزخانه باشد؟ با وجود تمامی این تفاسیر نگران نباشید. شما میتوانید با اقداماتی ساده از رشد و شیوع این حشرات جلوگیری کنید فقط کافیست قدری هوشمندانه عمل کنید. در بخش بعدی مقاله به راهکارهایی جهت جلوگیری و از بین بردن سوسک کابینت می پردازیم.

روش های جلوگیری از ایجاد سوسک کابینت های گلاس

در این بخش از مقاله ابتدا به یک سری روش کاربردی برای جلوگیری از سوسک کابینت های گلاس صحبت میکنیم و در بخش بعدی روش های از بین بردن آن را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد. پس با ما باشید:

  • جلوگیری از ایجاد رطوبت: اولین و موثر ترین اقدم برای جلوگیری از شیوع سوسک کابینت جلوگیری از ایجاد رطوبت است. برای این کار لازم است به طور مداوم شیرآلات و سینک را چک کنید. این بررسی ها سبب میشود که در صورت بروز نشتی سریعا منبع را شناسایی و آن را مسدود کنید.
  • تمیز نگهداشتن آشپزخانه: سعی کنید به طور مداوم آشپزخانه و کابینت هایتان را تمیز و پاکسازی کنید. درب ظروف حاوی مواد غذایی را محکم کنید و فضای درون و زیر کابینت ها را مرتبا تمیز کنید.
  • تعویض کابینت ها: در صورت بروز رطوبت و پوسیدگی در کابینت سریعا کابینت مربوطه را تعویض کنید تا از ایجاد فضای مناسب برای رشد کپک و سوسک جلوگیری کرده باشید.

در صورت ایجاد سوسک کابینت های گلاس چکار کنیم؟

در صورت بروز سوسک کابینت های گلاس لازم است بدانید این سوسک ها در کمترین زمان شیوع میابند و فضای آشپزخانه را در بر میگیرند پس لازم است سریعا اقدام نمایید.

  1. اگر متوجه شدید حتی یک سوسک در فضای آشپزخانه شما وجود دارد سریعا جست و جو کنید و محلی که در آن تخم گذاری میکند را پیدا کنید. معمولا این سوسک ها در گوشه ها و درزهای کابینت تخم گذاری میکنند.
  2. پس از جست و جو و کشف محل آن را پاکسازی کنید. برای این کار میتوانید از حشره کش ها و سموم مخصوص استفاده کنید و سوسک ها و تخم های حشرات را از بین ببرید.
  3. سعی کنید کابینتی که دچار نم شده است را سریعا از آشپزخانه خارج کنید و یکی دیگر را جایگزین آن کنید.
  4. همه آشپزخانه را سم پاشی کنید تا سوسک های پراکنده در فضای آشپزخانه را بین ببرد و رشد آن ها جلوگیری کند.

سخن آخر

سوسک کابینت های گلاس یک مسئله بسیار ناخوشایند است و فقط خانم هایی که کابینتشان درگیر این مسئله شده است از شدت ماجرا اطلاع دارند. پس پیشنهاد ما این است که این مسئله را جدی بگیرید و در اولین اقدام سعی کنید از بروز سوسک جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *