جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گیاهان مناسب آشپزخانه که دکوراسیون آن را جذاب تر می‌کنند ، بشناسید

فهرست مطالب

در این مقاله می خواهیم به گیاهان مناسب آشپزخانه بپردازیم. آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش یک خانه است. این مکان یک نقطه امن برای اعضای خانواده محسوب می شود که معمولا مادر ها تمام طول روز را در آنجا صرف پخت و پز می کنند. غذا در آشپزخانه با عشق پخته می شود و در اختیار بچه ها و سایز اعضای خانواده می رسد. با تمامی این تفاسیر لازم است محیط آشپزخانه یک محیط زیبا و جان دار باشد که این اتفاق با وجود گل های طبیعی و زیبا امکان پذیر است. از طرفی آشپزخانه محیطی است که همواره در معرض بوهای مختلف است که وجود گل و گلدان می تواند در کاهش این بوها بسیار موثر باشد. از طرفی گل می تواند باعث ایجاد احساس طراوت و سرزندگی بیشتری در آشپزخانه شود. با این حال لازم است گلدان های موجود در آشپزخانه دارای یک سری ویژگی ها باشند که در برابر شرایط محیطی مختلف مقاوم باشد.

چه گیاهانی برای آشپزخانه مناسب هستند؟

گیاهان مناسب آشپزخانه، گیاهانی هستند که به نور احتیاج زیادی ندارند. خب معمولا آشپزخانه فضایی است که فاقد نور و پنجره است، پس گیاهانی که به نور نیاز ندارند برای آشپزخانه انتخاب مناسب تری هستند. از طرفی معمولا دمای آشپزخانه نسبت به سایر نقاط منزل بالاتر است پس باید گلی را انتخاب کنید که در دماهای بالا نیز مقاومت خوبی داشته باشند. همچنین ممکن است اشپزخانه به مرور دچار خشکی و یا رطوبت بالایی شود که خب بهتر است گل هایی در فضا انتخاب شوند که در برابر شرایط محیطی مختلف واکنشی نشان ندهند و مقاوم باشند. به همین منظور ما تصمیم گرفتیم در اینحا چند مورد از گیاهان زیبا و قابل استفاده در آشپزخانه را به شما عزیزان معرفی کنیم. حال اگر مایل به دریافت این اطلاعات هستید تا انتها با ما باشید.

پتوس چیست؟

پتوس یکی از گیاهان مناسب آشپزخانه است. این گیاه یک گیاه رونده آپارتمانی بوده که برگ های قلبی شکل دارد. این گیاه احتیاج زیادی به نور و آبیاری ندارد و این دقیقا بر عکس گل پیچک است. مراقبت و نگهداری گل پتوس بسیار آسان است و تنها حساسیت این گیاه نسبت به جابه جایی است. پس اگر می خواهید از این گیاه در آشپزخانه خود استفاده کنید به هیچ عنوان آن را جا به جا نکنید. پتوس در رنگ های متنوع وجود دارد و میتوانید از این گیاه زیبا در آشپزخانه استفاده نمایید. این گیاه برای کودکان و حیوانات سمی است پس در این مورد نیز دقت کافی داشته باشید. پس بهتر است گل پتوس را در شلف و ارتفاعات بالاتر قرار دهید تا دست کودکان و حیوانات خانگی تان به آن نرسد.

  • گیاه سنسوریا

یکی از کم توقع ترین گیاهان مناسب آشپزخانه، گیاه سنسوریاس. این گیاه به نور و آبیاری کمی احتیاج دارد و خب میتواند یک گزینه مناسب برای آشپزخانه ها باشد. این گیاه یک گیاه بسیار کاربردی در تسویه هوا است و این موضوع نیز توسط محققان به ثبت رسیده است. از طرفی رشد این گیاه به صورت قدی است و خب فضای زیادی از آشپزخانه را به خود درگیر نمی کند.

  • سبزی ریحان

ریحان یکی از بهترین و پرطرفدار ترین سبزی هایی است که در سفره هر ایرانی یافت می شود. این سبزی یکی از ساده ترین سبزی هایی است که میتوان آن را به راحتی در منزل و در یک گلدان پرورش داد. این گیاه به نور و گرما احتیاج دارد پس اگر پنجره آشپزخانه تان به سمت جنوب است پس دارای نور و دمای بالایی بوده و نگهداری از آن آسان است. حال آنکه میتوان از ریحان پرورشی خود در غذا هایتان استفاده کنید و از بابت ارگانیک بودن و نداشتن کود شیمیایی آن خیالتان راحت باشد.

  • گیاه گندمی

گیاه گندمی یکی دیگر از گیاهان مناسب آشپزخانه است. این گیاه جز گیاهانی است که میتوان آن را در هر محیطی از منزل پرورش داد. این گیاه یکی از بهترین و صبور ترین گیاهان آپارتمانی است که حتی افراد کم تجربه نیز میتوانند این گیاه را در آشپزخانه و سایر نقاط منزل پرورش دهند. این گیاه در دماهای مختلف قابل زیست است و در نور زیاد و کم نیز زنده می ماند. این گیاه یک گیاه مناسب برای تسویه هوا است و میتواند به از بین بردن بوی بد، آلودگی و آلاینده هایی نظیر کربن مونوکسید کمک کند.

  • گیاه برگ عبایی

گیاه برگ عبایی دارای برگ های بلند و سبز بوده و از مناسب ترین و مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی محسوب می شود. جالب است بدانید به دلیل مقاومت بالای این گیاه آن را گیاه فولادی می نامند. این گیاه با نور غیر مستقیم و بسیار کم نیز سازگاری دارد و در مقاومت حرارت بالا، رطوبت بالا و خشکی زیاد هوا نیز مقاوم است. حتی آبیاری نامنظم نیز نمی تواند به این گیاه آسیبی برساند. بنابراین این گیاه یک گیاه بسیار مناسب و کاربردی برای استفاده در آشپزخانه است.

  • گیاه آلورا

گیاه آلورا یکی از جالب ترین و محبوب ترین گیاهان مناسب آشپزخانه است. این گیاه در سالهای اخیر به شکل عجیبی مورد توجه زیبا جوریان قرار گرفته است. ژل موجود در این گیاه برای آبرسانی پوست فوق العاده عمل می کند و خب این ژل حتی برای موها نیز بسیار مناسب است. از طرفی گیاه آلورا یک گیاه مقاوم بوده و میتوان از آن در شرایط آپارتمانی و آشپزخانه نیز استفاده کرد.

  • گیاه پاپیتال

تنها نیاز گیاه پاپیتال نور کافی است. پس اگر بتوانید نور کافی را برای این گیاه فراهم کنید می توانید به راحتی از آن در محیط منزل و آشپزخانه خود پرورش دهید. این گیاه در نژادهای مختلف سبز، زرد و سیاه رویش می یابد و قابل پرورش است. برگ های این گیاه برای حیوانات خانگی سمی است پس بهتر است در این مورد دقت کافی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 4 راهکار ساده برای بازسازی آشپزخانه های قديمی

سخن آخر

امیدوارم از مطالب موجود در مقاله گیاهان مناسب آشپزخانه لذت کافی برده باشید و از آن برای زیببا سازی آپارتمان و بخصوص آشپزخانه خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *