جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

صفحه کابینت SPL چیست؟ / مزایا ، معایب و کاربردها

فهرست مطالب

اگر در ابن صفحه هستید احتمالا برای شما نیز سوال شده است که صفحه کابینت SPL چیست؟ چرا که بدون شک نام این محصول به گوشتان خورده است و برایتان سوال شده است که این محصول چیست و چه مزایا و معایبی دارد. در کل هر وقت بحث کابینت در میان باشد خانم ها سریعا خود را آپدیت می کنند چرا که یک خانم خانه دار همواره در پی این است که کابینت های منزل خود را به بهترین شکل ممکن بیاراید و زیبا کند. چرا که کابینت عضو اصلی آشپزخانه و منزل ماست. و خب زیبایی آن می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی منزل ما داشته باشید. در همین راستا تصمیم گرفتیم یکی از جدید ترین محصولاتی که برای زیبایی بخشی و استحکام کابینت ها استفاده می شود را به شما عزیزان معرفی کنیم. پس اگر مایل هستید تا انتهای مقاله با ما باشید تا با این محصول کاربردی آشنا شوید.

اهمیت کابینت در آشپزخانه

در بخش بعدی مقاله به این موضوع می پردازیم که صفحه کابینت SPL چیست؟ اما اینجا لازم است بیشتر به اهمیت کابینت ها و تاثیر آن در دکوراسیون داخلی منازل بپردازیم. در گذشته آشپزخانه همانند یک اتاق حاوی دیوار و در بود. از این رو وسایل درون آشپزخانه به طور معمول دیده نمی شد و دکوراسیون و نحوه چینش وسایل آن اهمیتی نداشت. اما کم کم این نوع آشپزخانه از مد خارج شد و آشپزخانه ها اپن دار روی کار آمدند. در آشپزخانه های اپن همانطور که از نامش پیداست فضای درون آشپزخانه به خوبی دیده می شود. اگرچه اپن باعث می شد کف آشپزخانه دیده نشود اما به طور کلی، کابینت های دیواری، یخچال و بسیاری از وسایل درون آشپزخانه به خوبی دیده می شوند. اینجا بود که کابینت بندی و زیبایی آن اهمیت بالایی پیدا کرد. حال که امروزه حتی اپن هم از دور خارج شده است و آشپزخانه های فاقد اپن همراه با یک جزیره یا کانتر محبوب شده اند قضیه پیچیده تر شده است.

صفحه کابینت SPL چیست؟

اما صفحه کابینت SPL چیست؟ خب تا اینحا گفتیم که کابینت ها بسیار مهم هستند چرا که امروزه تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون منازل دارند. اما صفحه SPL صفحه ای است که در سال 2016 معرفی شد. این صفحه به منظور دکوراسیون داخلی و برای موارد گوناگونی مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول برای اولین بار توسط یک استودیو در ایتالیا با نام Laviani رونمایی گردید. این صفحه یک نوع پنل بسیار مقاوم بوده که از فشرده شدن تعداد زیادی ورقه به وجود آمده است. این ورقه ها به کمک چسب رزین تحت فشار و دمای بسیار بالایی تشکیل میشوند. از این صفحات برای روی کابینت، رو و دیواره های کانتر و سایر بخش های منزل که نیاز به دکوراسیون زیبا دارند مورد استفاده قرار می گیرد. صفحات SPL در رنگ ها و طرح های متنوعی تولید و در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

ویژگی صفحه کابینت SPL چیست؟

اما صفحه کابینت SPL چیست؟ از ویژگی های جالب این صفحات میتوان به مقاومت بسیار بالای آن اشاره کرد. صفحات SPL نسبت به چوب مقاومت بسیار بالاتری دارند و اصلا محدودیت ها و معایب چوب را نیز ندارند. در لایه داخلی این صفحه یک لایه پلی اتیلن وجود دارد که آن را نسبت به رطوبت و آب مقاوم کرده است. همچنین این صفحات نسبت به قارچ نیز مقاوم بوده و دارای هاصیت آنتی باکتریال است. به طوری که میزان جذب باکتری ها توسط این صفحات در حد صفر است. پس از این نظر کاملا بهداشتی هستند و برای محیط حساس آشپزخانه کاملا کاربردی و مفید هستند. به همین دلیل هم از این صفحات در نزدیکی سینک اشپزخانه و یا برای ساخت کانتر آشپزخانه استفاده می شود. اما صفحات SPL دارای مزایا و معایب دیگری نیز هست که در بخش بعدی بدان اشاره می شود.

بیشتر بخوانید: نکات و روش های کلیدی برای صرفه جویی در هزینه بازسازی کابینت

مزایای صفحه کابینت SPL

اما صفحه کابینت SPL چیست؟ در این بخش به سایر مزایای صفحه SPL می پردازیم:

  • همانطور که گفته شد این صفحات به دلیل ساختار و متریال ویژه ای که دارند کاملا ضدآب بوده و نسبت به رطوبت کاملا مقاوم هستند.
  • صفحه SPL در برابر ساییدگی و خراش نیز کاملا مقاوم هستند و هیچ ابزاری نمی تواند روی آن خط و خش بیندازد.
  • جالب است بدانید این ورق ها حتی نسبت به احتراق و آتش سوزی نیز بسیار مقاوم هستند.
  • ورق های SPL شکسته نمیشوند و هیچ نیرو یا فشاری نمیتواند آنها را خم یا دچار شکستگی کند.
  • حتی اسید های نیز نمیتوانند روی ورق های SPL تاثیر بگذارند و این ورق ها نسبت به 22 نوع اسید مختلف کاملا مقاوم است.
  • صفحات مذکور در مقابل باکتری ها بسیار جالب عمل می کنند و میزان جذب باکتری در آن چیزی حدود صفر است.
  • در برابر صدا و الکتریسیته نیز مقاوم هستند.
  • دارای نصب آسان و در دسترس عموم هستند.
  • این صفحات کاملا ضدلک هستند و با یک دستمال ساده به راحتی پاک و تمیز می شوند.
  • دارای تنوع بالا و ظاهری شیک هستند و هر فرد با هر سلیقه ای میتواند صفحه مورد نیاز خود را تهیه نماید.
  • این صفحات در ابعاد مختلف تولید و در دسترس مشتریان قرار می گیرند.

مزایای صفحه کابینت SPL

معایب صفحه کابینت SPL چیست

اما معایب صفحه کابینت SPL چیست؟ به هرحال هیچ محصولی در دنیا وجود ندارد که صد درصد تضمینی و بدون عیب و نقص باشد. صفحه کابینت SPL نیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای یک سری معایب است که در این بخش بدان پرداخته میشود. از جمله معایب این محصول در آن است که نمیتوان درزهای آن را به طور کامل کاور کرد. از طرفی اگر این صفحات به هر دلیلی آسیب ببینند به هیچ عنوان قابل ترمیم نیستند و باید تعویض گردند. از طرفی قیمت بالای صفحات SPL باعث شده است هر کسی قادر به خرید و استفاده از آن نباشد. علت این امر در آن است که صفحات SPL تولید کشورهای اروپایی است و در داخل ایران تولید نمی شود. به هرحال اجناس وارداتی از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند.

سخن آخر

خب ما در این مقاله به طور کامل توضیح دادیم که صفحه کابینت SPL چیست و چه کاربرد و مزایای دارد. امیدواریم از مطالب این صفحه لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *