جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با ترفند های ساده برای رفع خراش روکش کابینت آشپزخانه آشنا شوید

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم به روش هایی جهت رفع خراش روکش کابینت بپردازیم. کابینت ها جزء اصلی آشپزخانه هستند و تاثیر بسیار زیادی در نمای ظاهری منزل ما دارند. از این رو زیبایی ظاهر آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است و معمولا خانم های خانه، روی این مسئله بسیار حساس هستند. از طرفی کابینت ها معمولا در برابر خراش بسیار حساس هستند و ممکن است هر جسم تیزی روی آن ها خراش بیندازد. بخصوص خانواده هایی که دارای کودک هستند بیشتر با این مسئله رو به رو می‌شوند. کودکان معمولا علاقه زیادی به نقاشی روی در و دیوار دارند و همواره به دنبال کشف چیزهای جدید هستند. بنابراین ممکن است به وسیله یک اسباب بازی یا هر جسم تیز دیگری بر روی کابینت های آشپزخانه خراش بیاندازند. در این شرایط بهتر است اطلاعاتی راجع به راه و روش از بین بردن خط روی ام دی اف داشته باشید.

چه کابینت هایی دچار خراش می شوند؟

رفع خراش روکش کابینت های گلاس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به خصوص اینکه در سالهای اخیر کابینت های هایگلاس در میان مردم بسیار پرطرفدار شده اند. این کابینت ها باعث ایجاد ظاهری شیک و مدرن در آشپزخانه هستند. براقی و زیبایی بی نظیر این مدل کابینت ها نگاه هر بیننده ای را به خود جلب میکند. اما مشکل اصلی آنجاست که کابینت های های گلاس در مقابل خراش مقاومت پایینی دارند. از طرفی هر گونه خراش روی این کابینت ها سبب ایجاد ظاهری ناخوشایند می‌شود و این خراش ها به وضوح قابل دیدن هستند. بنابراین افرادی که از این مدل کابینت برای منزل خود استفاده می کنند پس از مدتی از انتخاب خود پشیمان می‌شوند. ولی ما اینجا هستیم تا به ارائه راهکارهایی در جهت از بین بردن خط و خش کابینت های گلاس و ام دی اف بپردازیم. تا بتوانید در کنار بهره مندی از زیبایی این نوع کابینت ها نواقص آن را نیز پوشش دهید. پس اگر مایل هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

راهکارهای از بین بردن خش کابینت های گلاس در خانه

آموختن روش هایی جهت رفع خراش روکش کابینت بسیار مهم و حائز اهمیت است. چرا که کابینت ها عضو اصلی آشپزخانه و آشپزخانه قلب منزل است. از این رو استفاده از یک سری روش ها برای زیباسازی و رفع نواقص کابینت ها بسیار مهم است. در همین راستا ما تصمیم گرفتیم به شما عزیزان روش هایی را آموزش دهیم تا در شرایط خاص بتوانید به کمک آن خط و خش های موجود روی کابینت های گلاس خود را پوشش دهید.

  • اگر به تازگی کابینتتان دچار خش شده است میتوانید از محلول سرکه و آب یا شوینده های ضعیفی نظیر آب گرم و صابون استفاده کنید. این محلول ها میتوانند تا حدودی اثر خش های جدید را کمرنگ کنند. در این فرآیند کافیست یک پارچه نرم را به محلول های نامبرده آغشته کنید. سپس به آرامی به محل خش بمالید تا لک ها و خش ها کمتر دیده شوند.
  • میتوان به کمک یک خمیر دندان سفید رنگ و فاقد بو نوعی پولیش خانگی را برای از بین بردن خط و خش ها استفاده کرد. برای اینکار مقداری از خمیردندان بدون بو را به یک دستمال بزنید سپس آن را به محل خش ها بمالید.
  • میتوانید از واکس های مخصوص برای پوشش دهی نواقص موجود روی کابینت ها استفاده کنید. این واکس ها در بازار موجود هستند شما میتوانید با استفاده از دستورِ روی آن برای از بین بردن خش ها اقدام نمایید.
  • میتوانید از سس مایونز برای پوشش دهی خش های روی کابینت استفاده نمایید. برای این کار کافیست یک پارچه را به مقداری سس آغشته کنید و سپس پارچه را به محل خش بمالید تا مواد آن جذب کابینت شود.

از بین بردن خط و خش کابینت های گلاس

روش از بین بردن خش های عمیق روی کابینت های گلاس

رفع خراش روکش کابینت های گلاس ممکن است در برخی شرایط سخت تر باشد. چرا که گاهی این نواقص تنها به یک خش ختم نمی‌شوند و ممکن است خط های عمیق تری روی کابینت ها به وجود آمده باشد. درواقع کابینت های گلاس اگرچه در مقابل رطوبت و دما از خود مقاومت نشان می‌دهند اما در مقابل خراش قدری ضعیف عمل میکنند. بنابراین لازم است ترفندهای لازم در این زمینه را بدانیم. برای از بین بردن خش های عمیق بهتر است از روش های مختلف پولیش استفاده کرد. اما اگر این خش ها خیلی عمیق باشند لازم است روکش کابینت کاملاً تعویض شود. در بخش بعدی مقاله به روش های موثر برای از بین بردن خط های عمیق تر کابینت های گلاس میپردازیم.

ترفندهایی برای پرکردن خطوط ایجاد شده روی کابینت های گلاس

در این بخش به ترفندهایی برای رفع خراش روکش کابینت های گلاس میپردازیم:

  • فرورفتگی های ساده به کمک پرکننده چوب یا اپوکسی قابل ترمیم هستند.
  • می‌توان از سمباده های بسیار نرم برای از بین بردن خطوط ایجاد شده روی کابینت های گلاس استفاده کرد. دقت داشته باشید که این سمباده ها بسیار نرم باشند تا دلیل ایجاد خط و خطوط روی کابینت نشوند.
  • یک سری لاک مخصوص برای از بردن خطوط موجود روی کابینت ها موجود هستند. میتوانید این نوع لاک ها را از بازار تهیه کنید.
  • به کمک روغن پارافین یا روغن بذر کتان نیز تا حدودی می‌توان به تعمیر روکش ام دی اف پرداخت و خط و خش ها را پوشش داد. برای این کار مقداری روغن را روی پارچه های میکروفایبر بریزید و سپس به شکل دورانی روی قسمت مورد نظر مالش دهید.

انواع خط روی کابینت

در واقع خط و خش های موجود روی کابینت ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. بنابراین رفع خراش روکش کابینت نیز انواع مختلفی دارند. در ادامه به معرفی انواع خش ها و نحوه به وجود آمدن آن ها می‌پردازیم:

  • خراش های سطحی: خراش های کم عمق سطحی معمولا طی چند سال استفاده و به مرور زمان روی کابینت ها ایجاد می‌شوند. رفع این نوع خش ها کار ساده ای است و با ترفند های خانگی امکان پذیر است.
  • خراش های عمیق: خراش های عمیق عموما بر اثر کشیده شدن اجسام تیز روی کابینت ها ایجاد می‌شوند. این اجسام تیز سبب برداشته شدن لایه ای از کابینت می‌شوند بنابراین رفع این خش ها کار سخت تری است و در برخی موارد لازم است به طور کلی روکش کابینت تعویض شود.

سخن آخر

امیدواریم از مطالب موجود در این مقاله بهره کافی برده باشید و از آن برای از بین بردن خط و خش های ایجاد شده روی کابینت هایتان استفاده کنید. اما پیشنهاد ما این است از همان ابتدا مراقب باشید که خطی روی کابینت ایجاد نشود تا ملزم به رفع آن شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *