جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با بهترین ترفند های رفع بوی بد کابینت آشپزخانه و کمد دیواری آشنا شوید

فهرست مطالب

رفع بوی بد کابینت و کمد یکی از مهم ترین مسائل یک خانم خانه دار محسوب می‌شود. در واقع کمد و کابینت ها از ضروری ترین و مهمترین وسایل منازل هستند. این محصولات شامل فضایی برای نگهداری مواد غذایی، ظروف، تشک، بالشت و ملحفه هستند که این نشان می‌دهد کابینت ها و کمدها هرگز نباید بوی بدی داشته باشند چرا که ممکن است به وسایل و حتی سلامت ما آسیب برسانند. به همین منظور لازم دانستیم مقاله ای ترتیب دهیم که در آن ابتدا به علل ایجاد بوی نامطبوع در کمد و کابینت ها بپردازیم و سپس روش هایی را برای رهایی از این بوها ارائه دهیم. حال اگر در این صفحه هستید احتمالا شما هم با بوی بد کابینت هایتان دست و پنجه نرم می‌کنید پس پیشنهاد میکنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید و از راهکارهای مفید نیودیزاین استفاده کنید.

علت بوی بد کابینت و کمد

در بخش های بعدی مقاله به رفع بوی بد کابینت و کمد می‌پردازیم. اما ابتدا لازم است بدانیم علت این بوها چیست؟ همانطور که می‌دانید کابینت ها از مواد مختلف ساخته می‌شوند. بنابراین تمیز کردن و مراقبت از هر یک از این متریال اهمیت خاصی دارد و هرگونه سهل انگاری ممکن است باعث ایجاد بوی بد در کابینت شود. بنابراین ما تصمیم گرفتیم علت های اصلی ایجاد بوی بد در کابینت را برای شما عزیزان شرح دهیم. در واقع اگر شما بتوایند تمامی نکات ذکر شده را رعایت کنید هیچ بوی بدی در کابینت و کمد ایجاد نخواهد شد و در نهایت نیازی به دانستن راهکار برای از بین بردن این بوها نخواهد بود. در قسمت بعدی چند مورد مهم در ایجاد بوی بد در کابینت ارائه خواهد شد. با ما همراه باشید:

7 علت اصلی ایجاد بوی بد در کمد و کابینت

پیش از پرداختن به رفع بوی بد کابینت و کمد لازم است ابتدا بدانیم چرا از کابینت ها بوی نامطبوعی احساس میشود:

  1. رطوبت: اولین و اصلی ترین ایجاد بو در کابینت ها و کمد رطوبت است. در آشپزخانه به علت استفاده زیاد و مکرر از آب ممکن است این آب به درون کابینت ها نشت کند. در نتیجه ممکن است فضای مناسبی برای رشد قارچ و باکتری ایجاد شود و بوی بسیارنامطبوعی در آن ها احساس شود.
  2. بارش باران: گاهی بارش باران باعث ایجاد نم در دیوارها شده و کمد ها و کابینت های شما را نمناک و پوسیده میکند. همین دو عامل خود میتواند علت بسیار موثری در ایجاد بوی بد در کابینت ها باشد.
  3. پوسیدگی: اگر بخش هایی از کابینت به علت رطوبت و نفوذ حشرات دچار پوسیدگی شود ممکن است به مرور زمان در محل پوسیدگی بوی بدی احساس شود.
  4. مواد شیمیایی: قرار دادن مواد شیمیایی نظیر چسب، لاک، سم و غیره میتواند باعث ایجاد بوی ناخوشایند در کابینت ها شود.
  5. فساد مواد غذایی: کابینت ها عموما محلی برای نگهداری برخی مواد غذایی و خوراکی ها هستند. گاهی فساد این مواد غذایی میتواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در آن شود.
  6. استفاده از متریال بی کیفیت: استفاده از چوب یا فلز بی کیفیت در ساخت کابینت میتواند باعث ایجاد بوی بسیار بدی در کابینت ها شود.

علت بوی بد در کمد و کابینت

رفع بوی بد کابینت و کمد

اگر به هر دلیلی بوی بد در کابینت آشپزخانه خود استشمام کردید لازم است ابتدا علت را شناسایی و سپس برای رفع آن اقدام نمایید. در این بخش از مقاله به راهکارهایی جهت رفع بوی بد کابینت و کمد می‌پردازیم:

  • هرچند وقت یکبار تاریخ انقضای مواد غذایی موجود در کمدها و کابینت ها را بررسی کنید. چنانچه مشاهده کردید که تاریخ انقضای این مواد گذشته است آن ها را دور بیاندازید.
  • گاهی بارش باران یا رطوبت ناشی از سینک دیوار پشتی، کمد و کابینت شما را نمناک میکند. بنابراین همواره این بخش های منزل را بررسی کنید و در صورت بروز رطوبت برای ترمیم اقدام کنید.
  • سعی کنید روزانه سطح زباله را خالی کنید و سطل را به خوبی شست وشو دهید.
  • اگر فر یا مایکروویو شما در داخل کابینت قرار دارد، بلافاصله پس از استفاده آن را تمیز کنید.
  • از محلول جوش شیرین و سرکه برای پاکسازی فصای درون کابینت استفاده کنید. این محلول در از بین بردن بوی بد کابینت ها بسیار مفید عمل میکند.
  • اگر کابینت ام دی اف شما دچار جرم گرفتگی شده است میتوانید این جرم ها را با الکل سفید شست و شو دهید و بوی بد ناشی از آن را از بین ببرید.
  • قهوه و برنج دو ماده طبیعی هستند که از ایجاد بوی بد و رشد کپک در کابینت جلوگیری میکنند.
  • می‌توانید از صابون های خوشبو و رنده شده در کابینت هایتان استفاده کنید تا از بروز بوی بد جلوگیری کند.
  • میتوانید فضای درونی کابینت ها را با ترکیب آبلیمو و آب گرم شست و شو دهید و بوی بد درون کابینت خود را مهار کنید.
  • در صورت بروز بوی بد در فضای کابینت ها میتوانید چند قطعه زغال را به مدت یک هفته درون کابینت قرار دهید.

مطالب بیشتر: چگونه فضای خود را با کمد دیواری زیبا و منظم کنیم؟

روش های تضمینی برای از بین بردن بوی بد کمد و کابینت

اگر با استفاده از روش های فوق برای رفع بوی بد کابینت و کمد موفق نشدید، باید چند اقدام مهم دیگر را انجام دهید:

  1. اگر جنس کابینت‌هایتان از نئوپان است حتما آن را تعویض کنید. متریال بی کیفیت می‌توانند باعث ایجاد بوی بد و دائمی در کابینت هایتان شوند.
  2. کابینت‌هایتان را عایق بندی کنید: برای این کار لازم است از یک کابینت ساز بخواهید این کار را برایتان انجام دهد. گفتنی است که عایق سازی از دو روش صورت میگیرد: الف) استفاده از چند لایه لاک براق برای جلوگیری از نفوذ رطوبت) استفاده از موادی نظیر پلی اورتان که ضد آب بوده و از کابینت هایتان در برابر حرارت و رطوبت محافظت میکند.

البته دقت داشته باشید که پیش از اقدام از یک کابینت ساز معتبر مشورت بخواهید و سپس برای آن اقدام نمایید.

سخن آخر

ما در اینجا تمام تلاشمان را کردیم که مطالب مهم و ضروری را در خصوص رفع بوی بد کابینت و کمد ذکر کنیم. امیدواریم از مطالب لذت برده باشید و از آن در جهت رفع مشکل خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *