جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه فضای خود را با کمد دیواری زیبا و منظم کنیم؟

فهرست مطالب

همه ما در خانه‌ های خود به یک کمد جادار نیاز داریم که وسایل خود را به طور مرتب و منظم در آن بچینیم به طوری که زیباتر به نظر برسد. با استفاده از کمد دیواری برای منظم کردن فضا نباید نگران نامرتب بودن وسایل خود باشیم. جادار بودن کمد های دیواری یکی از مهمترین اصول نظم دهی در خانه می باشد.خانه ما ممکن است فضای کافی را برای کمد دیواری ‌های بزرگ نداشته باشد، بنابراین باید کمد های دیواری را طوری بچینیم که از همه ظرفیت های آن استفاده کنیم. با استفاده از کمد دیواری برای منظم کردن فضا، خانه ی ما نیز زیبا تر میشود، اما برای استفاده از کمد دیواری باید راهکار هایی را رعایت کنیم.

چند راهکار برای استفاده بهتر از کمد دیواری

۱ . طراحی خاص

بهتر است کمد خود را به طور خاص طراحی کنید اگر اتاق خوابتان کوچک است و جایی برای کمد دیواری ندارد، شما می‌توانید از فضای جلو یا پشت تخت خواب استفاده کرده و کمد دیواری خود را در این قسمت ‌ها بسازید. استفاده از درب‌های کشویی یکی از بهترین انتخاب ها برای اتاق ‌های کوچک است، این درب ‌ها روی ریل باز و بسته می‌شوند و لازم نیست نگران فضای کافی برای باز و بسته شدن درب و جا دادن وسایل تان باشید.

۲ . سبک زیبا

کمد های کوچک هم با فضای کمی که دارند می‌توانند شیک باشند. شما می‌توانید یک لامپ یا رشته نورانی زیبا را در کمد خود قرار دهید و زیبایی آن را تماشا کنید یا می‌توانید سطح داخلی و خارجی کمد دیواری را با آینه تزیین کنید و با این کار هم کمد خود را زیباتر کرده‌اید و هم نیازی به نصب آینه اضافی در اتاق نخواهید داشت، استفاده از رنگ روشن باعث می‌شود تا کمد دیواری شما بزرگ تر به نظر برسد. برای وسایل خود از جعبه ‌ها و سطل‌ های درب دار رنگ روشن استفاده کنید که کمتر به تمیزکاری و گردگیری نیاز داشته باشید.

۳ . چیدمان تان را شخصی کنید

اگر لباس و تیشرت دم دستی زیادی دارید یک کمد باریک اما بلند در میانه کمد قرار دهید تا وسایل خود را در آن جای دهید اگر لباس بلند ندارید می‌توانید دو میله در کمد نصب کنید و لباس های بیشتری در کمد شما قرار بگیرد اما اگر لباس های بلند دارید بخشی از قسمت زیر میله را خالی بگذارید تا لباس شما چروک نشود اگر کفش زیادی دارید می‌توانید طبقات زیادی همانند کتابخانه را در کمد طراحی کرده و کفش‌ تان را در آن قرار دهید.

۴ . از همه فضای کمد دیواری استفاده کنید

شما باید تلاش کنید که از هر سانت از کمد دیواری استفاده کافی را ببرید، برای مثال می‌توانید در قسمت بالایی کمد یک طبقه بزنید و وسایلی که کمتر از آن استفاده می‌کنید را در این طبقه قرار دهید.

استفاده از کمد دیواری برای منظم کردن فضا

۵ . کمد خود را مرتب بچینید

اولین نکته برای داشتن فضای بیشتر در کمد دیواری این است که وسایلی را که به آن نیاز ندارید سعی کنید داخل کمد قرار ندهید و فقط وسایل ضروری را در داخل کمد بچینید. وسایلی را که بیشترین کاربرد را دارد جلوی دست قرار دهید و بقیه را در کناره ها و یا پشت وسایل بگذارید.

۶ . آویزان نکردن همه ی لباس ها

لازم نیست که همه ی لباس ها را آویزان کنید، می‌توانید لباس‌ تان را تا کنید و روی هم قرار دهید با این کار فضای کمتری را اشغال میکند.

۷ . لباس ها را دسته بندی کنید

لباس های خارج از فصل و وسایل ورزشی در انتهای کمد تان قرار دهید و وسایلی را دم دست قرار دهید که به آن نیاز دارید، اگر کمد دیواری کوچکی دارید، لباس های خود را طبق فصول دسته بندی کنید و لباس هایی را در کمد قرار دهید که مختص به همان فصل باشد و لباس فصل دیگر را در جای دیگری نگهداری کنید.

۸ . دسترسی آسان ایجاد کنید

شما باید وسایل خود را طوری در کمد دیواری بچینید که آسان و راحت به تمامی وسایل خود دسترسی داشته باشید، برای تک تک وسایل یک دسته بندی کلی قرار دهید و هر کدام را در یک طبقه یا قسمت بچینید.

بیشتر بخوانید: تاثیر انتخاب رنگ کمد دیواری و تاثیر آن بر جلوه اتاق

نکته ی پایانی

داشتن کمد دیواری یکی از مهم‌ترین و ضروری ترین نیازها در خانه می‌باشد، اما گاهی اوقات ممکن است که کمد دیواری طوری طراحی شده باشد که فضای کافی برای وسایل نداشته باشد و یا خانه ما کوچک باشد و جایی برای کمد دیواری بزرگ نداشته باشد.
شما می‌توانید موارد زیر را برای استفاده بهتر از کمد دیواری کار بگیرید:

۱. آویزان نکردن همه ی لباس ها

۲. استفاده کردن از در کمد

۳. قرار دادن عمودی کفش ها در کمد

۴. وسایل را مرتب بچینید

۵. چیدن وسایلی که بیشترین کاربرد را دارد

‌۶. لباس های مربوط به فصل را در کمد بچینید

۷. از فضای جلو یا پشت تخت خواب نیز استفاده کنید

۸. استفاده از درب کشویی برای باز و بسته کردن کمد دیواری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *