جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه با نورپردازی کابینت‌ها فضای خانه را زیباتر کنیم؟

فهرست مطالب

با نورپردازی کابینت‌ها می‌توانید کاربردی بودن فضای آشپزخانه و زیبایی آن را چندین برابر کنید. علاوه بر زیباتر شدن آشپزخانه و کابینت، خانه شما نیز زیباتر می‌شود زیرا کابینت‌ها جلوه بسیار جذاب و زیبایی پیدا خواهند کرد. با نورپردازی کابینت‌ها هم روشنایی آشپزخانه بیشتر می‌شود و هم از درخشش کابینت‌ها می‌توانید لذت ببرید. تاثیر نورپردازی کابینت‌ها در فضای خانه دیدنی است و باعث خاص تر شدن خانه نیز می‌شود.

چند روش برای نورپردازی کابینت

۱ . نورپردازی داخل کابینت

با نورپردازی داخل کابینت شما می‌توانید محتویات داخل کابینت را به راحتی مشاهده کنید و این چراغ ها تو کار یا روکار نصب می‌شود و داخل کابینت‌ها را زیباتر نشان می‌دهد.

۲ . نور پردازی زیر کابینت

این نورپردازی یکی از رایج ترین روش‌ها برای زیباتر کردن کابینت و همچنین روشن تر شدن آشپزخانه می‌باشد. این چراغ ها می‌تواند نوری مستقیم و متمرکز را به سطح کار آشپزخانه بتابند و برای کارهایی مانند آشپزی بسیار مناسب می‌باشد.

۳ . نورپردازی کابینت جزیره

اگر آشپزخانه شما دارای جزیره می‌باشد برای زیباتر کردن این قسمت از انواع نورپردازی استفاده کنید. چراغ های جزیره آشپزخانه می‌تواند به صورت سقفی، نقطه ‌ای و یا خطی نصب شود.

۴ . نورپردازی توسط چراغ های هالوژن

استفاده از چراغ های هالوژن نوری متمرکز را به صورت نقطه‌ ای ایجاد می‌کند، چراغ های هالوژن را هم می‌توانید در داخل کابینت‌ها و یا در بالای آنها نصب کنید. نورپردازی نقطه ‌ای باعث می‌شود که آشپزخانه شما مدرن و چشم نواز باشد.

۵ . نورپردازی کابینت بالای سینک

با این نورپردازی فضای اطراف سینک زیباتر جلوه می‌دهد و باعث بهتر دیده شدن ظرف ها هنگام شستشوی آنها می‌شود.

۶ . نورپردازی با استفاده از لوستر

شما می‌توانید از لوستر به عنوان یک المان دکوراتیو در آشپزخانه استفاده کنید. لوسترهای آشپزخانه به صورت آویز، سقفی و یا دیواری نصب می‌شود و به روشنایی بهتر آشپزخانه و همچنین زیبا تر شدن کابینت‌ها کمک می‌کند.

۷ .  نورپردازی توسط چراغ های ال ای دی

چراغ های ال ای دی آشپزخانه مصرف انرژی پایین و در عین حال طول عمر بالایی دارند و این چراغ ها به صورت روکار و یا تو کار و اغلب به حالت خطی نصب می‌شوند. استفاده از این چراغ و نورپردازی خطی باعث می‌شود که آشپزخانه شما بزرگ تر و همچنین روشن ‌تر به نظر برسد.

۸ . نورپردازی رنگی کابینت

این نورپردازی به کمک چراغ های RGB اجرا می‌شود. استفاده از نورپردازی رنگ آشپزخانه شماره متفاوت و جذاب نشان می‌دهد و با استفاده از ریموت کنترل مخصوص به رنگ‌های مختلفی تغییر پیدا می‌کند.

۹ . نورپردازی در کابینت‌های شیشه‌ای

نور پردازی داخل ویترین‌ های شیشه‌ای باعث می‌شود که وسایل زیباتر به نظر برسند همچنین باعث شیک تر شدن خانه شما و همچنین آشپزخانه می‌شود. استفاده از نور در کابینت‌های شیشه‌ای، فضا را چندین برابر روشن‌ تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: نکات مهم و طلایی در استفاده از کابینت های دو رنگ آشپزخانه

چرا نورپردازی آشپزخانه مهم می‌باشد؟

درست است که نور در آشپزخانه‌های کوچک و فاقد پنجره تاثیر بسیار خوبی دارد اما از تاثیر آن در آشپزخانه‌های بزرگ نیز نمی‌توان گذشت. وجود نور به اندازه کافی، از مهم ‌ترین ویژگی است که باید در هر آشپزخانه‌ای و با هر ابعاد در نظر گرفته شود. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه وجود منبع نوری مناسب که روشنایی مورد نیاز محیط را فراهم کند و در عین حال در مصرف برق صرفه‌جویی کند باید در نظر گرفته شود.
با انتخاب یک نورپردازی مناسب چهره آشپزخانه  زیبا و متفاوت می شود. اگر لکه‌ یا چربی باقیمانده بر روی کابینت‌ها مشخص باشد با سیستم نورپردازی حرفه‌ای می‌توانید بسیاری از این معایب را پنهان کنید. از دیگر مزایای نورپردازی در آشپزخانه این است که متراژ آشپزخانه را بزرگتر از ابعاد واقعی ‌اش نشان می‌دهد.
کار کردن در یک فضای تاریک باعث خسته شدن و کسل شدن شما می‌شود و زمینه خستگی را برای شما به وجود می‌آورد، برای داشتن انگیزه و انرژی کافی باید در محیطی کار کنید که از روشنایی خوبی برخوردار باشد و کارها را برای شما آسان‌تر کند.

چه قسمت‌ هایی در آشپزخانه بیشتر به نور احتیاج دارد؟

۱ . بالای سینک ظرف شویی :

اگر منبع نور در پشت سر شما باشد برای مثال فقط یک لوستر برای روشنایی وجود داشته باشد حضور شما در جلوی ظرف شویی باعث ایجاد سایه و ظرف شویی می‌شود برای همین لازم است در بالای سینک ظرف شویی منبع نوری وجود داشته باشد تا فضا را به اندازه کافی روشن کند.

۲ . بالای اجاق گاز :

قطعاً برای آشپزی شما به نور احتیاج دارید و معمولاً هود های آشپزخانه دارای لامپ‌هایی هستند که شما هنگام آشپزی از آنها استفاده می‌کنید اما ممکن است این روشنایی برای شما کافی نباشد بنابراین می‌توانید با نورپردازی اطراف اجاق گاز روشنایی بیشتری داشته باشید.

نکته ی پایانی

برای نورپردازی کابینت آشپزخانه، ایده ‌ها و راهکارهای متفاوت وجود دارد. شما باید از نورپردازی با توجه به بودجه و سلیقه خودتان استفاده کنید. نورپردازی کابینت‌ها علاوه بر زیباتر کردن آشپزخانه به زیباتر شدن کلی خانه نیز کمک می‌کند و باعث مدرن تر به نظر رسیدن خانه شما می‌شود. از تاثیر نورپردازی کابینت‌ها در فضای خانه غافل نشوید.
هنگام نورپردازی کابینت‌ها باید به اندازه آشپزخانه، میزان روشنایی مورد نیاز و همچنین سبک دکوراسیون آشپزخانه ‌تان نیز توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *