جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با چند ترفند و راهکار طلایی برای تمیز کردن کابینت ام دی اف آشنا شوید

فهرست مطالب

تمیز کردن کابینت ام دی اف یکی از دغدغه های خانم‌ ها می‌باشد. کابینت تاثیر زیادی در آشپزخانه دارد برای همین باید همیشه تمیز و براق باشد. کابینت ام دی اف که یک تخته فیبر با چگالی متوسط که بیشتر به عنوان ام دی اف شناخته می‌شود یک ماده محبوب برای ساخت کابینت است. کابینت‌های آشپزخانه معمولاً با چربی، اثر انگشت و پاشیدن مواد غذایی کثیف می‌شود. کابینت‌های ام دی اف معمولاً با رنگ یا روکشی مانند وینیل درست می‌شوند و در هنگام خیس شدن مانند چوب معمولی متورم شده و تمیز کردن آنها سخت می‌شود. شما برای تمیز کردن کابینت ام دی اف باید نکاتی را در نظر داشته باشید و از راهکارهای خاصی برای چربی زدایی استفاده کنید.
برای تمیز کردن آشپزخانه معمولا بیشتر افراد روی سینک و میز حساس می‌باشند اما با چربی رطوبت و یا مواد غذایی کابینت‌ها نیز کثیف خواهند شد و ظاهر زیبا را از آشپزخانه شما می‌گیرند.

چند راهکار برای تمیز کردن کابینت ام دی اف

۱ . استفاده از شامپو فرش :

یکی از روش ‌های عالی برای تمیز کردن کابینت ام دی اف استفاده از شامپو فرش می باشد. برای این کار از مایع فرش شویی و آب گرم استفاده می‌کنید. از مایع فرش شویی‌ که خیلی قوی می‌باشد استفاده نکنید زیرا ممکن است درب کابینت ام دی اف شما را خراب کند در عوض از یک مایع ضعیف ‌تر استفاده کنید و آن را با یک قسمت مایع و دو قسمت آب گرم مخلوط کنید سپس پارچه میکرو فایبر را به محلول آغشته کنید و درب کابینت را تمیز کنید. این پارچه به دلیل جنس لطیفی که دارد بهترین وسیله برای تمیز کردن درب کابینت می‌باشد زیرا با داشتن بافت نرم و لطیف بعد از پاک کردن سطوح هیچ اثری از خود باقی نمی گذارد. در ناحیه ‌ای که لکه‌های سخت‌تر و غلیظ تر وجود دارد پارچه را به آرامی با حرکت دورانی بر روی محل مورد نظر بکشید تا تمیز شود.

۲ . استفاده از جوش شیرین :

یکی دیگر از روش‌ های برطرف کردن لکه‌ها روی کابینت استفاده از جوش شیرین می‌باشد. برای تمیز کردن کابینت ام دی اف با جوش شیرین در یک کاسه کوچک یک قسمت جوش شیرین را با دو قسمت آب مخلوط کنید. از یک پارچه تمیز و خشک برای تمیز کردن نقاط کثیف استفاده کنید و اجازه دهید چند دقیقه محلول روی محل بماند و سپس آن را دوباره با یک تکه پارچه مرطوب پاک نمایید و پس از آن با یک پارچه تمیز آن را خشک کنید.

۳ . استفاده از دستمال مرطوب :

اگر می‌خواهید گرد و خاک را از روی کابینت ام دی اف پاک کنید می‌توانید از یک دستمال نخی استفاده کنید و کمی آن را مرطوب کنید و بر روی کابینت بکشید پس از آن حتماً باید با یک دستمال خشک یک بار دیگر کابینت را پاک کنید تا لکه ‌ای بر روی آن باقی نماند، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از دستمال های نخی و نرم استفاده کنید تا بر روی سطح کابینت خراش ایجاد نشود.

چند نکته مهم برای پاک کردن کابینت

  • از نصب وسایل گرما ساز مانند قهوه ساز و توستر در زیر کابینت خودداری کنید زیرا گرما و رطوبت به کابینت آسیب می رساند.
  • برای جلوگیری از تجمع کثیفی و گرد و غبار، کابینت‌های خود را به طور منظم گردگیری کنید و با استفاده از پارچه ‌های نرم گردگیری ملایم کابینت را حداقل در هفته دو بار برای جلوگیری از نشستن ذرات روغن و چربی روی سطوح انجام دهید.
  • برای برق انداختن کابینت ام دی اف می‌توان از یک دستمال نانو استفاده کرده و پولیش را بر روی آن قرار دهید تا سطح کابینت شما خش نیفتد.
  • بعد از پختن غذا و آماده کردن آن اجازه ندهید چربی یا مایع ریخته شده روی سطح خشک شود زیرا پس از خشک شدن جدا کردن آن سخت خواهد بود و ممکن است به کابینت براق و سفید  آسیب بزند.
  • هرگز از اسپری براق کننده یا پاک کننده شیشه که حاوی مواد شیمیایی می‌باشند استفاده نکنید، زیرا چنین موادی به کابینت آسیب زیادی وارد می‌کند.

سخن پایانی

تمیز کردن کابینت ام دی اف کاری آسان می‌باشد فقط لازم است روش ‌های تمیز کردن آن را بلد باشید. بهترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف مات برای از بین بردن اثر انگشت و لکه‌ها استفاده از آب و مایع ظرف شویی می‌باشد. همچنین می‌توانید از شامپو فرش، جوش شیرین و دستمال مرطوب برای پاک کردن کابینت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *