جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات مهم و طلایی در استفاده از کابینت های دو رنگ آشپزخانه

فهرست مطالب

اگر در این صفحه هستید احتمالا شما هم به کابینت های دو رنگ آشپزخانه علاقه مند شده اید. ما اینحا هستیم با بررسی کابینت های دو رنگ و ویژگی های آن به شما در خرید یا عدم خرید این محصول کمک کنیم. سعی ما بر این است با معرفی مزایا و معایب محصولات به طور صادقانه به شما در امر خرید کمک کنیم. همه ما میدانیم آشپزخانه یک بخش بسیار مهم در منازل محسوب میشوند. به طوری که کابینت ها و رنگ آن ها میتواند تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون کل خانه داشته باشد. از این رو خانم های خانه در این مورد حساسیت بسیار زیاد به خرج میدهند تا کابینت هایی زیبا برای آشپزخانه خود سفارش دهند. ما نیز اینجا هستیم تا با بررسی انواع کابینت به شما کمک شایانی داشته باشیم. پس اگر مایل به دریافت این قبیل اطلاعات هستید تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

کابینت دو رنگ چیست؟

کابینت های دو رنگ آشپزخانه یک ایده نو، جذاب و متفاوت است که اکثر طراحان دکور داخلی به آن علاقه بسیار زیادی دارند. علت این امر سازگاری این نوع کابینت ها با انواع دکوراسیون و دیزاین است. استفاده از دو رنگ متفاوت و اما مکمل باعث ایجاد فضایی دلباز تر در آشپزخانه میشود. از طرفی امکان ست شدن آشپزخانه را با سایر لوازم منزل ممکن میسازد. این رنگ ها میتوانند ترکیب دو رنگ سرد یا ترکیب دو رنگ گرم باشند. در نهایت این سلیقه شما و پیشنهاد کابینت ساز است که به شما در انتخاب رنگ کمک میکند. معمولا رنگ هایی که مکمل هم هستند را اکثر افراد میشناسند. مثلا رنگ زرد و بنفش، سفید و مشکی و غیره مکمل هم هستند. اما شما میتوانید ایده های جدید و خلاقیت های نو در این زمینه داشته باشید و از ترکیب رنگ های جدید نیز استفاده کنید.

 

کابینت های دو رنگ آشپزخانه

 

انواع کابینت دو رنگ بر اساس جنس

در اینجا به انواع کابینت های دو رنگ آشپزخانه براساس جنس میپردازیم. از مهمترین پارامترهایی که حین خرید کابینت آشپزخانه باید بدان توجه کرد جنس و روکش کابینت است. از این رو کابینت ها را به سه دسته ممبران، هایگلاس و ام دی اف دسته بندی میکنند. طبیعتا روکش، جنس و روش ساخت این سه نوع کابینت با یکدگیر متفاوت است و البته قیمت و ظاهر آن ها نیز متفاوت خواهد بود.

 

  1. کابینت دو رنگ ام دی اف

کابینت آشپزخانه ام دی اف در میان مردم طرفداران بسیار زیادی دارد. که البته نوع دو رنگ آن نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. قیمت مناسب این محصولات و نصب راحت آن نیز دلیلی بر این ادعاست. معمولا از کابینت های ام دی اف با ترکیب رنگ های خنثی استفاده میشود. از طرفی کابینت های مشکل، سفید و طلایی نیز در بازار بسیار پرطرفدار هستند.

 

  1. کابینت دو رنگ هایگلاس

کابینت های دو رنگ آشپزخانه هایگلاس نیز جز کابینت های براق و مقاوم هستند. روکش این کابینت ها از پلکسی گلاس بوده و در برابر خراش و رطوبت از خود مقاومت بالایی نشان میدهند. این کابینت ها باعث زیبایی هرچه بیشتر آشپزخانه شما شده و فضایی شیک و دلنشین به شما هدیه میدهد. حس نشاط و سرزندگی و درخشندگی نیز ای ویژگی های دیگر این کابینت هاست. اگر فضای آشپزخانه تان کوچک است شک نکنید کابینت های دورنگ هایگلاس میتواند عمق و فضای بیشتری به آن ببخشد.

 

  1. کابینت ممبران

گفتنی است که کابینت آشپزخانه ممبران جزء کابینت های لوکس و گرانبها بوده که برای آن از روکش های بسیار مقاوم پی وی اسی استفاده میشود. از تکنولوژی خلا برای چسباندن روکش این کابینت ها استفاده میشود بنابراین نام دیگر کابینت ممبران، کابینت وکیوم است.

 

کابینت های دو رنگ بر اساس ترکیب رنگ

در اینجا به چند نوع از کابینت های دو رنگ آشپزخانه میپردازیم. شاید برایتان سخت باشد که دو رنگ مختلف را برای کابینت های خود انتخاب کنید. شاید هم تصوری از ترکیب رنگ ها با یکدیگر ندارید و نمیدانید کدام رنگ ها مکمل یکدیگرند. از این رو ما تصمیم گرفتیم در این بخش به چند ترکیب رنگ زیبا و شیک بپردازیم:

 

  • کابینت های کرم_قهوه ای

کابینت های دو رنگ آشپزخانه

 

از ترکیب های برنده در کابینت سازی میتوان به ترکیب رنگ کرم و قهوه ای اشاره کرد. این دو رنگ اگرچه کاملا متضاد هستند اما به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و یک هارمونی زیبا به آشپزخانه شما میشود. پیشنهاد میشود این دو رنگ ها روی کابینت های مات و ام دی اف پیاده کنید و زیبایی بینظیر آن لذت ببرید.

 

  • کابینت های دو رنگ طرح چوب

کابینت های دو رنگ آشپزخانه

 

از کلاسیک ترین رنگ ها برای آشپزخانه میتوان به رنگ چوب اشاره کرد. رنگ چوب از آن رنگ هاییست که هیچگاه قدیمی نمیشود و به اصطلاح از مد نمی افتد. بنابراین اگر میخواهید آشپزخانه ای لوکس با فضایی گرم و صمیمی داشته باشید از این مدل غافل نشوید. برای این کار کافیست از دو طیف رنگ چوب روشن و تیره استفاده کنید. مثلا کابینت های بالا را روشن و کابینت های پایین را تیره انتخاب کنید.

 

  • کابینت های سفید- مشکی

کابینت های دو رنگ آشپزخانه

 

دو رنگ سفید و مشکی جزء کابینت های دو رنگ آشپزخانه پر طرفردار هستند. این دو رنگ همواره جزء رنگ های لوکس و شیک محسوب میشوند. از طرفی امکان زده شدن در این رنگ ها وجود ندارد. زیرا ترکیب دو رنگ خنثی هیچ گاه باعث دلزدگی شما نخواهد شد. برای این کار میتوانید کابینت های بالایی را سفید و کابینت های پایین را مشکی انتخاب کنید.

 

  • کابینت سفید-نسکافه ای

کابینت های دو رنگ آشپزخانه

 

رنگ نسکافه ای یکی از رنگ های بسیار زیبا و دلنشین بوده که شما عزیزان میتوانید با ترکیب این رنگ با سفید یک هارمونی زیبا و خاصی به آشپزخانه خود ببخشید. البته این دو رنگ عموما برای کابینت هایگلاس انتخاب بهتری هستند چرا که درخشندگی آن باعث جذابیت هرچه بیشتر این دورنگ در کنار یکدگیر میشود.

 

سخن آخر

در آخر اگر باز هم در انتخاب رنگ کابینت های دو رنگ آشپزخانه مردد هستید لازم است از کارشناسان و متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. این افراد ابتدا تصویر یا نمونه کارهایی از ترکیب رنگ های مختلف به شما نشان میدهند. سپس شما میتوانید با دید بازتری ترکیب رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *