جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تاثیر انتخاب رنگ کمد دیواری و تاثیر آن بر جلوه اتاق

فهرست مطالب

هرگز نباید از تاثیر رنگ کمد دیواری در دکوراسیون اتاق غافل شد. کمد دیواری یکی از اجزای اصلی اتاق خواب است. یعنی نمیتوان اتاق خوابی داشت که در آن کمد دیواری تعبیه نشده باشد مگر آن که قصد داشته باشید در اتاقتان بجز یک تخت خواب چیز دیگری نداشته باشید. کمدهای دیواری یکی از بهترین اختراعات بشر هستند چرا که قادرند بخش زیادی از وسایل ما را در خود نگهدارند بدون آنکه در معرض دید قرار داده شوند. حال اگر این کمد دیواری از لحاظ ظاهری و رنگ با سایر اجزای اتاق هماهنگ باشد دیگر چیزی برای تعریف باقی نمیماند. با توجه به مطالب گفته شده میتوان به این نکته پی برد که کمدهای دیواری نقش زیادی در دکوراسیون اتاق و نظم بخشیدن به آن دارند. بنابراین پرداختن به این موضوع میتواند جالب و حائز اهمیت باشد. پس اگر این مطالب برای شما نیز جذاب است تا انتهای مقاله با ما باشید.

 

کمد دیواری چیست؟

حال که میخواهیم از تاثیر رنگ کمد دیواری بر دکوراسیون اتاق صحبت کنیم لازم است قدری بیشتر با آن آشنا شویم. درواقع کمد دیواری به سازه ای گفته میشود که در دیوار ایجاد میشود. یعنی بخشی از اتاق با کشیدن در یا دیوار مخفی میشود و داخل آن خالی میماند. سپس یک درب به منظور استفاده از این فضا کار گذاشته میشود. به این سازه که به کمک دیوار و دربهای چوبی ایجاد میشود کمد دیواری میگویند. در گذشته کمد ها به شکل یک چهاردیواری از جنس چوب ساخته میشدند. سپس این سازه در گوشه ای از اتاق یا حتی پذیرایی قرار داده میشد تا وسایل مورد نیازمان را در آن قرار دهیم. خب طبیعتا این کمد ها نه تنها فضای کافی برای نگهداری تمامی وسایل ما را نداشتند بلکه خود یک فضای بزرگی از منزل را اشغال میکردند و ظاهری نامناسب به آن میبخشیدند.

 

انواع رنگ کمد دیواری

 

ویژگی کمدهای دیواری

در این بخش از مقاله میخواهیم به ویژگی ها و تاثیر رنگ کمد دیواری بر دکوراسیون اتاق بپردازیم:

  • کمد دیواری میتواند فضای بسیار زیاد و مناسبی را برای نگهداری از وسایل، لباس ها، لوازم خواب و غیره در اختیار ما قرار دهد.
  • کمد دیواری از شلوغ شدن و ایجاد یک ظاهر ناخوشایند در اتاق جلوگیری میکند.
  • رنگ کمد دیواری میتواند با سایر وسایل موجود در اتاق ست شود و ظاهر اتاق را دلپذیر تر کند.
  • به کمک کمد دیواری میتوان از ریخت و پاش وسایل و گم شدن آن ها تا حد زیادی جلوگیری کرد.
  • کمد دیواری اگر دارای طراحی زیبایی باشد میتواند در زیبایی ظاهری اتاق بسیار موثر باشد.
  • امروزه کمد دیواری یکی از عوامل موثر در قیمت گذاری و پسندیده شدن املاک محسوب میشود.

با توجه به موارد فوق میتوان فهمید که کمدهای دیواری تا چه اندازه در منازل اهمیت دارند.

 

تاثیر رنگ کمد دیواری در جلوه اتاق

در این بخش از مقاله میخواهیم به تاثیر رنگ کمد دیواری بر جلوه اتاق صحبت کنیم. همه ما میدانیم که اتاق خواب یک فضای امن و دلنشین برای استراحت و آرامش است. یعنی هریک از ما برای آنکه به یک آرامش نسبی در شب و یا حتی در طی روز برسیم به اتاق خواب مراجعه میکنیم. حال آنکه کودکان، نوجوانان و حتی دانشجویان و سایر افراد منزل در طی روز بیشتر وقت خود را در اتاقشان میگذارنند. پس اتاق ها یک بخش بسیار مهم در همه منازل هستند پس باید توجه بیشتری در مورد ظاهر آن ها داشته باشیم. همانطور که در بخش های قبل گفته شد کمدهای دیواری نیز یک بخش جدا ناپذیر از اتاق هستند. به طوری که اگر میخواهیم یک اتاق مرتب و منظم با ظاهری زیبا و دلنشین داشته باشیم باید کمد دیواری نیز داشته باشیم. البته هماهنگ کردن رنگ و طرح درب کمد دیواری با سایر وسایل اتاق میتواند تاثیر بهتری داشته باشد.

 

تاثیر رنگ کمد دیواری

 

کاربرد کمد دیواری در منازل

تاثیر رنگ کمد دیواری در یک اتاق خواب بسیار مهم تر از آن چیزیست که فکر میکنید. همه ما امروزه با روانشناسی رنگ ها آشنا هستیم. به طوری که میدانیم هر رنگ باعث ایجاد یک سری احساس خاص در ما میشود. بنابراین معمولا زوجین رنگ های آرامش بخشی را برای اتاق خود در نظر میگیرند تا به کمک آن رابطه بهتری را با یکدیگر داشته باشند. طبیعتا رنگ کمد دیواری نیز باید با رنگ اتاق هماهنگ باشد تا این احساس تقویت شود. از طرفی رنگ کمد دیواری و دیوارهای یک اتاق کودک مشخص میکند که این اتاق متعلق به چه کسی است. آیا این کودک دختر است یا پسر؟! رنگ مورد علاقه وی چیست و با چه رنگ های احساس آرامش میکند. مثلا اتاق دختر بچه ها معمولا به رنگ های صورتی و سایر رنگ های پاستیلی مزین میشود و رنگ اتاق پسر ها به رنگ آبی.

مطالب بیشتر: ۹ تا از طلایی ترین اصول و نکات در طراحی کمد دیواری

 

چگونه کمد دیواری را رنگ کنیم؟

حال که با تاثیر رنگ کمد دیواری در منازل آشنا شدید میخواهیم بدانیم که چگونه کمد دیواری را رنگ کنیم؟ خوشبختانه امروزه کمدهای دیواری در انواع مختلفی تولید میشوند. یعنی شما میتوانید متریال، جنس، رنگ و طرح کمد دیواری خود را انتخاب کنید و به سازنده آن سفارش دهید. یعنی شما عزیزان میتوانید بر اساس سلیقه خود و سایز و اندازه مورد نیازتان یک کمد دیواری سفارش دهید. کمدی که تمامی اجزای آن طبق خواست و سلیقه شما رنگ آمیزی و ساخته شده باشد. جنس کمدهای دیواری عموما از چوب یا ام دی اف یا مواد دیگر است که قابلیت رنگ پذیری دارد. شما حتی میتوانید خودتان بعدها کمدتان را به رنگ دلخواه تغییر دهید و آن را با اتاق و سلیقه خود هماهنگ کنید. در نهایت تمامی این موارد به خواست و سلیقه شما بستگی دارد. از این تکنیک می توانید در پروژه های بازسازی منزل تان هم استفاده کنید و با رنگ کردن کمد دیواری های خود ، جلوه نو و تازه ای به خانه تان ببخشید.

 

تاثیر رنگ کمد دیواری

 

سخن آخر

تاثیر رنگ کمد دیواری بر روحیه افراد و دکوراسیون اتاق بر هیچکس پوشیده نیست. یقینا هر فردی میخواهد اتاق خوابش را طبق خواست و سلیقه خود طراحی کند و رنگ ها تماما طبق سلیقه شخصی وی انتخاب شده باشند. برای سفارش کمد دیواری به رنگ دلخواه نیز شما عزیزان میتوانید تولید کنندگان حضوری، وب سایت های معتبر، پیج های اینستاگرامی و غیره مراجعه کنید و محصول مورد نظرتان را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *