جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کابینت بدون دسته بهتر است یا دسته دار ؟ + مقایسه و مزایا و معایب هر کدام

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم به مقایسه کابینت بدون دسته و دسته دار، بپردازیم. امروزه دو مدل کابینت در بازار موجود است. کابینت بدون دسته و کابینت های دسته دار که البته هر دوی این گروه به یک اندازه مورد استقبال مردم هستند. درواقع اگر بخواهیم کابینت ها را بر اساس جنس، دسته بندی کنیم تعداد این گروه ها بیشتر خواهد شد. اما از آنجایی که موضوع مقاله ما در زمینه کابینت های بدون دسته و دسته دار است ما نیز کابینت ها را بر اساس همین موضوع تقسیم بندی کرده ایم. به هرحال اگرشما عزیزان قصد تهیه کابینت دارید، ولی نمیدانید کدام مدل را انتخاب کنید این مقاله نیودیزاین، را از دست ندهید. ما در این جا به معایب و مزایای کابینت های دسته دار و بدون دسته میپردازیم و کار را برای شما عزیزان آسان میکنیم. پس با ما همراه باشید.

 

کابینت های بدون دسته

امروزه یکی از جدید ترین و محبوب ترین نوع کابینت ها، کابینت های بدون دسته است. بنابراین لازم دانستیم به منظور مقایسه کابینت بدون دسته و دسته دار، ابتدا این کابینت را برای شما عزیزان معرفی نماییم. کابینت های بدون دستگیره، جز کابینت های بسیار شیک و مدرن محسوب میشوند که طرفداران خاص خود را دارند. این کابینت ها همانطور که از نامشان پیداست دستگیره ندارند و شما هیچ نوع ابزاری را به عنوان دستگیره روی آن مشاهده نمکیند.

 

کابینت های بدون دسته

 

چفت شدن درب این مدل کابینت ها به کمک آهن ربا صورت میگیرد. درواقع یک نوع آهن ربا برروی این کابینت ها نصب شده است که با یک فشار باز و با یک فشار دیگر بسته می شود. کار با این کابینت ها بسیار آسان است و از لحاظ ظاهری زیبایی خاص خود را دارد. شما میتوانید به راحتی این قبیل کابینت ها را از جنس های مختلف تهیه و خریداری نمایید.

 

کابینت های دسته دار

در راستای مقایسه کابینت آشپزخانه بدون دسته و دسته دار، لازم است با کابینت های دسته دار نیز آشنا شویم. کابینت های دسته دار هماطنور که از نامشان پیداست ازاهرمی به نام دستگیره برای باز و بسته کردن درب آن، استفاده می شود. این دستگیره ها در انواع مدل های مختلف در بازار موجود میباشند.

 

کابینت های دسته دار

 

دستگیره های پلاستیکی، فلزی، چوبی در طرح ها و رنگ های مختلف و متنوعی در بازار موجود هستند و شما عزیزان می توانید بر اساس خواست و سلیقه خود یک کدام از آن ها را انتخاب و خریداری نمایید. کابینت های دسته دار، از دیر باز مهمان خانه های ما بوده اند و شاید اکثر ما با این نوع کابینت ها، ارتباط بهتری برقرار کنیم. به هرحال ما اینحا هستیم تا با معرفی انواع کابینت های دسته دار و بدون دسته، به شما در خرید و انتخاب کابینت کمک کنیم.

 

مزایای کابینت های بدون دسته چیست؟

در قسمت قبل تا حدودی به مقایسه کابینت بدون دسته و دسته دار پرداختیم. اما در این بخش به مزایای کابینت های بدون دسته اشاره خواهیم کرد:

  • ایمن بودن

لازم است بدانید که کابینت های بدون دسته نسبت به کابینت های دسته دار ایمن تر هستند. یعنی هیچ زائده یا اهرمی از کابینت بیرون نیست پس قرار نیست هیچ برخورد یا آسیبی با این دستگیره وجود داشته باشد. بخصوص اگر در منزل خود کودک دارید کابینت های بدون دسته انتخاب مناسب تری برای شما هستند.

  • ظاهر زیبای آشپزخانه

کابینت های بدون دسته باعث ایجاد یک ظاهر یکدست و شیک به آشپزخانه شما میشود.

  • فضای بیشتر

اگر آشپزخانه کوچکی دارید انتخاب کابینت های بدون دسته هوشمندانه تر است. زیرا دسته ها به خودی خود یک فضایی را برای خود اشغال میکنند.

  • بهداشتی بودن

کابینت های بدون دسته نسبت به کابینت های دسته دار بهداشتی تر هستند. زیرا دستگیره ها فضای بسیار مناسبی باری تعجع آلودگی هستند.

  • راحت بودن

کار با کابینت های بدون دسته بسیار آسان تر است. شما میتواند با کمترین فشار درب کابینت های خود را باز کنید.

 

مطلب مرتبط : کابینت آشپزخانه هایگلاس

 

معایب کابینت های بدون دستگیره کدام است؟

حال که مقایسه کابینت های بدون دسته و دسته دار تا اینجا پیش رفت لازم است به معایب کابینت های بدون دسته نیز بپردازیم:

  • هزینه بالا

لازم است بدانید که کابینت های بدون دسته از هزینه بالاتری نسبت به کابینت های دسته دار برخوردار هستند زیرا در کل مکانیسم بازو بسته شدنشان متفاوت است و از اهرم ها و ابزار متفاوتی در آن استفاده میشود.

  • لکه پذیری

از آنجایی که دست افراد مستقیما با کابینت های بدون دسته در ارتباط است بنابراین این نوع کابینت ها بیشتر لک میشوند و لازم است در پاک کردن آن ها مداومت به خرج دهید.

  • تعمیرات

ممکن است پس از مدتی آهن ربای به کار رفته در این کابینت ها خاصیت خود را از دست دهد و شما مجبور باشید مجددا برای کابینت های خود آهن ربا خریداری نمایید.

  • سلیقه شخصی

در نهایت ممکن است کابینت های بدون دسته سلیقه برخی افراد نباشد و کابینت هایی با دستگیره های زیبا بیشتر مورد پسند شما واقع شود.

 

نحوه سفارش کابینت های دسته دار و بدون دسته چگونه است؟

تا اینجا به طور کامل به مقایسه کابینت های بدون دسته و دسته دار پرداختیم. اما برای سفارش این کابینت ها لازم است به صورت حضوری، به مراکز تولید و فروش کابینت مراجعه کنید. شما میتوانید در این مراکز، کابینت مورد نظر خود را سفارش دهید. در صورتی که وقت کافی برای مراجعه حضوری ندارید میتوانید از وب سایت های مختلف تولید کابینت کمک بگیرید. کار با این وب سایت ها به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه اضافی صورت میگیرد.

 

سخن آخر

در نهایت امیدواریم از مطالب موجود در این مقاله لذت کافی را برده باشید. مطالب بسیار زیادی در مورد انواع کابینت، در وب سایت ما موجود است. پس فقط کافیست برای مطالعه این مطالب، به صفحات قبلی مراجعه نمایید و از این مطالب استفاده نمایید. به هرحال آشپزخانه قلب خانه است. پس کابینت های آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. به طوری که زیبایی دکوراسیون منزل، تا حد زیادی به کابینت های آن بستگی دارد. پس پیش از هرگونه اقدامی، ابتدا مطالعه کنید، سپس مدل مورد نظرتان همراه ویژگی های مورد پسندتان، انتخاب کرده و در نهایت سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *