جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آشپزخانه اپن یا جزیره ؟ کدام کاربردی تر است ؟

فهرست مطالب

داشتن یک آشپزخانه اپن یا جزیره مسئله ای است که بیشتر به سلیقه خود فرد برمیگردد. البته که مد و ترند نیز در این مسئله دخیل است و البته میتواند حتی روی سلیقه و خواست افراد نیز تاثیر بگذارد. بنابراین لازم است به صورت تخصصی تری به بیان این مسئله بپردازیم. چیزی که بیش از هرچیز حائز اهمیت است آن است که آشپزخانه شما دارای زیبایی خاص و منحصر به فردی باشد. در واقع آشپزخانه قلب یک منزل است و ظاهر آن میتواند در ظاهر کلی منزل تاثیر بسزایی داشته باشد. هرچقدر منزل شما، آشپزخانه زیبا و دلنشین تری داشته باشد، بدون شک منزل شما نیز زیبا و دل نشین تر خواهد بود. هر چقدر ظاهر آشپزخانه تان لوکس تر باشد، بدون شک منزلتان نیز لوکس تر خواهد بود. هرچقدر آشپزخانه تان مدرنیته تر باشد، منزلتان نیز مدرن تر به نظر خواهد رسید. پس حال که میدانیم ظاهر آشپزخانه تا چه حد در ظاهر منزل موثر است بیابید باهم ادامه مقاله را  از وب سایت دکوراسیون نیودیزاین مطالعه کنیم:

 

آشپزخانه جزیره چیست؟

برای آنکه بتوانیم تصمیم بگیریم که آشپزخانه اپن یا جزیره داشته باشیم بهتر است ابتدا بدانیم اصلا آشپزخانه جزیره چیست و چه مزایایی دارد؟ در واقع ظاهر آشپزخانه جزیره نسبت به اپن کاملا متفاوت است. در این نوع آشپزخانه ها چینش کابینت ها به طور کلی فرق میکند. از طرفی یک بخش به نام جزیره یا کانتر در بخش جلویی آشپزخانه قرار میگیرد که میتواند کاملا مستقل و کاربردی باشد. این بخش میتواند برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. از بخش کانتر میتوان به عنوان میز صبحانه خوری برای آشپزخانه استفاده کرد. همچنین میتوان از آن به عنوان گاز نیز استفاده نمود. بالای آن هود قرار داد و کلا بخش پخت و پز را از کابینت ها جدا کرد. انتخاب کاربرد کانتر تماما بر عهده خود شماست و طبق سلیقه خود میتوانید کاربرد جزیره آشپزخانه را انتخاب کنید.

 

اپن یا جزیره

 

کاربرد های دیگر کانتر یا جزیره

کسانی که در انتخاب کابینت آشپزخانه اپن یا جزیره مردد هستند لازم است این مطالب را به خوبی مطالعه کنند تا به یک نتیجه نهایی و مطمئن برسند. همانطور که گفته شد جزیره در بخش جلویی آشپزخانه به صورت یک عضو کاملا مستقل قرار میگیرد. این بخش میتواند شامل گاز و سینک باشد. که کار آشپزی و شست و شو تماما روی آن انجام شود. البته از جزیره میتوان به عنوان یک میز نهار خوری نیز استفاده کرد. یعنی شما تمامی مراحل پخت و پز و شست و شو و حتی خوردن را تنها در آشپزخانه انجام دهید. اینجاست که میگوییم آشپزخانه قلب تپنده منزل است. کانتر یا جزیره نیز خود از کابینت های درب دار تشکیل شده است پس میتوان از این کابینت ها نیز برای نگهداری ظروف و مواد اولیه غذایی نیز استفاده کرد. جزیره یا کانتر میتواند فضای آشپزخانه شما را بسیار شیک و دلنشین کند.

 

آشپزخانه اپن چیست؟

برای مقایسه درست بین آشپزخانه اپن یا جزیره در اینجا لازم است با مزایا و ویژگی های آشپزخانه اپن نیز آشنا شوید. از سال 1370 در ایران آشپزخانه ها به شکل مدرن تری تغییر شکل پیدا کردند. تا پیش از آن آشپزخانه نیز مانند سایر اتاق های خانه، حاوی چهار دیوار بود که از طریق یک درب میتوانستیم بدان وارد شویم. از سال 1370 کم کم در ایران آشپزخانه های اپن مد شدند و یک تغییر شگرفی در مدل آشپزخانه ها ایجاد شد. اپن دارای یک ظاهر میز مانند بوده که عموما از یک طرف به دیوارهای کناری آشپزخانه متصل است. گاها از این اپن ها به عنوان میز صبحانه یا حتی نهار خوری نیز استفاده میشود. از طرفی بالای اپن یک طاق طراحی و ساخته میشد که گچ گیری نیز میشد. همه این عوامل دست به دست هم میداد تا آشپزخانه در فضایی بسته تر قرار گیرد.

 

اپن یا جزیره

 

حال آشپزخانه اپن یا جزیره؟

تا اینجا به طور کامل هر دو نوع آشپزخانه اپن یا جزیره را برای شما عزیزان شرح دادیم. حال این شما هستید که باید بر اساس خواست و سلیقه خود یک کدام از آن ها را انتخاب کنید. طبیعتا آشپزخانه های جزیره دارای طراحی بروز تری هستند. زیبایی بصری در این نوع آشپزخانه ها حرف اول را میزند و شما در بدو ورود میتوانید تمامی اعضا و جوارح آشپزخانه را به خوبی ببینید. تک به تک کابینت ها، لوازم آشپزخانه، سینک و گاز تماما در معرض دید قرار دارند و همه آن ها خود به نوعی جزئی از دکوراسیون سالن پذیرایی شما محسوب میشوند. بنابراین در این شرایط داشتن آشپزخانه ای تمیز و با لوازمی شیک و مدرن بسیار مهم میشود. زیرا تماما در معرض دید مهمانان خواهد بود. اما آشپزخانه مدرن قدری قدیمی تر است اگرچه بازهم طرفداران خاص خود را دارد. این نوع آشپزخانه ها قدری مرموز تر هستند. تاحدودی کابینت ها و لوازم آشپزخانه پوشیده شده اند و گاز و سینک در معرض دید نیستند. حال شما باید ببینید کدام یک را میپسندید.

مطالب بیشتر: نکات مهم و طلایی در استفاده از کابینت های دو رنگ آشپزخانه

 

مزایای آشپزخانه جزیره

حال که دانستید آشپزخانه اپن یا جزیره هرکدام معایب و مزایای خود را دارند در این بخش به مزایای آشپزخانه جزیره میپردازیم. گاهی جزیره یا کانتر آشپزخانه میتواند به عنوان یک سلف سرویس عمل کند. یعنی هم حاوی سینک و گاز باشد، هم بخشی از آن به میز نهار خوری اختصاص یافته باشد. در این شرایط میتوانید غذا را آماده و سریعا روی میز سرو کنید و از این گرمی و حال خوب در منزلتان لذن ببرید. در این شرایط لازم است لبه پیشخوان یا جزیره حدود 60 سانتی متر به سمت داخل رفته باشد تا بتوان صندلی و زانوها را در زیر آن قرار داد. البته اپن نیز این مزایا را دارد و شما میتوانید در پشت اپن صندلی بچینید و از آن به عنوان میز نهار خوری استفاده نمایید.

 

سخن آخر

در نهایت این خود شما هستید که باید انتخاب کنید که اپن یا جزیره کدام بهتر است؟ باید با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی خود و تمامی هزینه های پیش رو، ارتباط با مهمان ها و غیره یکی از این دو مدل را انتخاب و پیاده سازی نمایید. حال آنکه برخی افراد جدیدا نه اپن و نه جزیره را برای آشپزخانه خود مناسب نمیدانند و به نوعی هیچ مانعی را جلوی فضای آشپزخانه قرار نمیدهند. در نهایت شما باید بدانید که چه میخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *