جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راهنمای انتخاب بهترین سنگ کورین کابینت آشپزخانه + معرفی ۴ برند معروف ایرانی

فهرست مطالب

سنگ کورین یکی  از بهترین سنگ‌های مصنوعی هستند که در ساختمان سازی کاربردهای زیادی دارد. از این سنگ ها در آشپزخانه‌ها به عنوان صفحه روی کابینت آشپزخانه و سنگ اپن وسینگ ظرف شویی استفاده می کنند، سنگ‌های  کورین در برندهای مختلفی ساخته می‌شوند که در میان آنها هم برندهای ایرانی و هم برندهای خارجی با کیفیتی وجود دارد. کورین یک نام تولید کننده سنگ‌های مصنوعی آمریکایی است، که برای اولین بار با همین برند وارد کشور ما شد و نام آن همچنان بر روی محصولات سنگی مصنوعی باقی مانده است.

 

بهترین سنگ کورین کابینت خارجی

از بهترین برند های صفحه کورین خارجی می‌توان  کورین ال جی ، هانکس ، سامسونگ و دوپونت نام برد. صفحه کورین‌های خارجی طول عمر و مقاومت بالایی دارند و این برندهای خارجی از نظر کیفیتی در سطح بالایی قرار دارند.

 

سنگ کورین ال جی

یکی از بهترین برندها کورین ال جی می‌باشد که شامل طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و متنوعی می باشد ،صفحه  کورین در ابعاد ۳۶۶ در ۷۶ سانتی‌متر و با ضخامت ۱۲ میلیمتری ساخته می‌شوند و تقریباً شبیه به کورین‌های سامسونگ می‌باشند.

 

مزایای سنگ کابینت کورین

در برابر ضربه و حرارت ، مقاومت بالایی دارد ضد آب و ضد لک ، ضد زنگ و ضد جرم می‌باشد. در برابر اسیدهای آزمایشگاهی مقاوم بوده و قابلیت طراحی و فرم پذیری بالایی دارد. به راحتی می‌توان آن را خم کرد و یا سوراخ کاری روی آن انجام داد و حتی قابلیت بریده شدن را هم دارد. لکه‌ها خیلی آسان از روی آن ها پاک می‌شود. صفحه کابینت کورین را  می‌توان در جاهای متعددی استفاده کرد، مانند آشپزخانه، روشویی مکان‌های اداری ،بیمارستان و آزمایشگاه‌ها و ساختمان‌های تجاری استفاده کرد. سنگ کورین مزایای زیادی دارد و همچنین طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

 

معایب سنگ کابینت کورین

حتی بهترین سنگ‌های ساختمانی هم معایبی دارند و بدون ایراد نیستند. اگر ظروف داغی را روی سنگ  کابینت کورین قرار بدهیم یا بعضی از مواد شیمیایی پاک کننده روی آن ریخته شود ممکن است باعث تغییر رنگ سنگ بشود و جای نگرانی نیست چون می‌توان دوباره آن را با تعمیرات جزئی به حالت اولیه برگرداند. مقاومت سنگ کابینت کورین در برابر خط و خش نسبتا پایین است ،به همین دلیل اگر ضربه مستقیم چاقو به آن بخورد باعث می‌شود خش‌هایی  روی سنگ ایجاد شود. از شفافیت و درخشندگی سنگ کابینت  کورین به مرور زمان کم  می‌شود.

 

بهترسین سنگ كورين طرح سنگ

 

بهترین سنگ کورین کابینت

درست است که از لحاظ کیفیت و مقاومت سنگ کابینت کورین ایرانی به کورین‌ های خارجی نمی‌رسد اما مزایای قابل توجه و کاربرد خیلی خوبی دارند و کیفیت آنها  بالا می‌باشد. و در طرح و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند و در کل می‌توان گفت یک پارچه و بدون درز می‌باشند، و یکی دیگر از مزیت‌های بهترین سنگ کورین کابینت این است که نسبت به کورین خارجی ارزان‌تر می‌باشد.

 

بهترین برندهای سنگ کابینت کورین ایرانی

۱. سنگ کورین آتیستون

یکی از بهترین برندهای صفحه کورین ایرانی می‌باشد که ساخت شرکت الوند می‌باشد که فعالیت خود را در زمینه تولید سنگ مصنوعی در سال ۱۳۸۵ شروع کرد این شرکت در استان همدان قرار دارد و محصولات خود را در دو سری آکونومی و پرمیوم به بازار عرضه می کند. سنگ کورین سری پرمیوم از نظر کیفیت و تنوع بالا بوده و نسبت به سری آکونومی قیمت بالاتری دارد، چون از کیفیت بیشتری ساخته شده است.

 

۲. بهترین سنگ کورین اورانوس

از بهترین سنگ کابینت کورین است که در ایران تولید می‌شود این شرکت سنگ‌های مصنوعی برای استفاده در سینک ظرف شویی ، کابینت، آپن آشپزخانه، روشویی و وان حمام تولید می‌کند.

 

۳. سنگ کورین کابینت سوپراستون

شرکت گرانیت سازان پارس با این برند به  تولید صفحه کورین  و سنگ مصنوعی پرداخته‌اند که در مکان‌های مختلفی کاربرد دارد از ویژگی‌های این شرکت این است که جز بهترین برندهای ایرانی به شمار می‌روند.

 

۴. سنگ کورین کابینت تکسانیت

این شرکت در استان گلستان در سال ۱۳۸۳ تاسیس شده است موفق به تولید سنگ‌های یکپارچه تکستانیت شده است محصولات این شرکت خیلی با کیفیت متنوع می‌باشد و همچنین محصولات خود را با ضمانت ۱۰ ساله به فروش می‌رساند طرح و رنگ‌های این محصولات دربیشتر از ۱۰۰ نوع می‌باشد که این یکی از بهترین برندهای صفحه کورین محسوب می‌شود و همچنین توانسته محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر کند.

 

رويه كابينت کورین

 

سنگ کورین کابینت یا رتز برای چه نوع کابینت‌هایی مناسب می‌باشند ؟

سنگ‌های کورین و کوارتز برای همه مدل‌های کابینت قابل استفاده می‌باشد. شما می‌توانید حتی برای کابینت ام دی اف نیز از این نوع سنگ‌ها استفاده کنید. این نوع سنگ ها به دلیل ویژگی‌هایی مانند ضد آب بودن ، عمر مفید و طولانی داشتن ، مقاومت بالای آن ها همچنین ظاهری زیبا و خیره کننده برای کابینت‌های گران قیمت و لوکس مانند چوب و یا روکش چوب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از بهترین سنگ کورین کابینت بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد.شما می‌توانید از این سنگ برای هر فضایی که می‌خواهید استفاده کنید و هیچ محدودیتی برای استفاده از آن وجود ندارد.

 

نحوه ی تمیز کردن سنگ کورین کابینت

تمیز کردن سنگ کورین باعث می‌شود که نمای این سنگ زیباتر جلوه دهد و به بهداشت آن نیز کمک می‌کند همچنین عمر سنگ را نیز افزایش می‌دهد.

 

نکات تمیز کردن سنگ کورین کابینت

۱. برای تمیز کردن این سنگ هیچگاه از اسفنج‌های زبر استفاده نکنید.

۲. برای اینکه هیچ اثری از لکه آب باقی نماند بعد از تمیز کردن حتماً با پارچه نمدار سطح سنگ را تمیز کنیم.

۳. بهترین راه برای تمیز کردن این سنگ استفاده از یک اسفنج و مایع ظرفشویی می‌باشد.

۴. هرگز برای تمیز کردن این سنگ نباید از وایتکس و یا اسپره‌های شیشه شور استفاده کنید.

 

نکته ی پایانی

یکی از بهترین سنگ‌های مصنوعی ، سنگ کورین می‌باشد .این سنگ دارای مزیت‌هایی مانند مقاوم در برابر جرم و ضربه میباشد .لکه‌ها خیلی راحت و آسان از روی آن پاک می‌شود .به دلیل اینکه کیفیت بالاتری دارد قیمت بیشتری دارد .سنگ کورین برای هر نوع کابینت قابل استفاده می‌باشد. امید است این مقاله از وبسایت دکوراسیون نیودیزاین برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *