جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در طراحی داخلی اداری و دکوراسیون دفترکار چه اصول و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

فهرست مطالب

ما در این مقاله قصد داریم بگوییم که در اصول طراحی داخلی اداری و دکوراسیون دفترکار چه اصول و نکاتی را باید رعایت کنیم؟ تا دکوراسیون بهتری داشته باشیم. اما قبل از آن باید بدانیم که دکوراسیون یعنی چه. معنی لغوی دکوراسیون یعنی تزئینات. اما همانطور که احتمالا خودتان هم میدانید دکوراسیون به تمامی عناصری گفته می شود که قرار است نظر بیننده را جلب کنند. دکوراسیون از دو دسته داخلی و خارجی تشکیل می شود. دکوراسیون خارجی به نمای ساختمان هم معروف است. و به تمامی اجزای خارجی ساختمان اشاره دارد. همچنین شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی ابعادی از ساختمان که چندان در معرض دید نیستند هم به عنوان دکوراسیون خارجی در نظر گرفته می شوند. در ادامه مقاله ابتدا به تعریف چیستی دکوراسیون داخلی می پردازیم و سپس اصول طراحی داخلی اداره جات را بررسی خواهیم کرد. پس با ما تا انتهای مطلب همراه نیو دیزاین باشید.

دکور داخلی اداری

طراحی داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی به بیرونی ترین لایه دیوار ها، سقف و کف سازه اشاره دارد که هر کدام از آن ها از عناصر و المان های مختلفی تشکیل شده اند. دکوراسیون داخلی را می توان به راحتی به دو دسته مجزا تقسیم کرد. البته انواع مختلفی از دکوراسیون برای تزئین و جایگذاری اسباب و اثاثیه وجود دارد. اما ما در اینجا تنها به دکوراسیون داخلی خانگی و اداری می پردازیم. دکوراسیون داخلی خانگی همانطور که از نامش پیداست به چیدمان وسایل درون خانه های شخصی اتلاق می شود. اما دکوراسیون داخلی اداری نحوه چیدمان و قرار گیری میز کار، پارکت ها، قفسه ها، صندلی ها، قاب ها، جوایز و … را در درون اتاق ها و دفتر های یک سازمان، مشخص می کند. در ادامه به توضیحات تکمیلی درباره اصول طراحی داخلی اداری خواهیم رسید.

 

طراحی اداری سالن های کنفرانس

سالن های کنفرانس یا اتاق های کنفرانس محل هایی هستند که قرار است موضوعات مهمی در آن ها عنوان شود. بنابراین طراحی این سالن ها نباید کسل کننده باشد. بلکه طراحی این اتاق ها باید به شکلی باشد که افراد حاضر در جلسه را هر چقدر هم که موضوع جلسه یا کنفرانس پیچیده باشد به سر ذوق بیاورد. به همین خاطر افراد متخصص در زمینه طراحی اتاق های کنفرانس پیشنهاد می کنند که حتما از یک تم خاص برای طراحی استفاده کنید. بعد از اننتخاب تم کلی برای سالن کنفرانس می توانید به راحتی المان ها و جزئیات هر کدام از بخش ها که به نظرتان جذاب نمی آیند را دست کاری کنید. فقط به این موضوع توجه داشته باشید که طراحی ها و دکوراسیون های شلوغ با اصول طراحی داخلی اداری مدرن چندان مطابقت ندارند بنابراین از سادگی و در عین حال زیبا بودن دکوراسیون اداره اطمینان حاصل کنید.

طراحی داخلی سالن کنفرانس

 

مبل ها و صندلی های راحت و مدرن در طراحی داخلی اداری

برای اینکه ظاهر داخلی یا همان دکوراسیون داخلی اداره شما بیش از پیش نظر مخاطبانتان را به خودشان جلب کند. باید با تمام قوا به سمت آن ها بروید. این بدان معنا است که هر چه را که می توانید برای ایجاد راحتی شرکای احتمالی شرکت یا مشترانتان در لحظه ای که در اداره شما هستند فراهم کنید. این موضوع به ویژه شامل مبلمان و صندلی ها و میز های موجود در اداره شما می شود. مبلمان راحت و زیبا علاوه بر آن که به مشتریان و کارمندان حس آرامش می دهد. در آن ها این حس را هم به وجود می آورد که شرکت یا اداره برای راحتی هر چه بیشتر آن ها ارزش قائل است. شما باید سعی کنید تا حد ممکن استرس و تنش را از روی کارمندانتان بردارید. و با این کار توانسته اید به راحتی و با هزینه مناسب اصول طراحی داخلی اداری را تا حدی رعایت کنید.

 

طراحی داخلی اداری مدرن

گل و گیاه، راهی برای کاهش استرس در طراحی داخلی فضای اداری

استفاده از گل و گیاه و عناصر طبیعی در دکوراسیون داخلی یکی از راه های ایجاد فضایی چشم نواز برای کارمندان و مشتریان شرکت است. از آن جایی که انسان به طبیعت تعلق دارد، اگر بیش از حد با المان های مصنوعی و دست ساخته بشر مواجه شود. نه تنها از میزان آرامش او کاسته می شود بلکه امکان ابتلا به بیماری های روانی نیز در او افزایش پیدا می کند. از تمامی این مشکلات می توان با قرار دادن چند گل زیبا در محیط اداری جلوگیری کرد. اما توجه داشته باشید که هدف شما به عنوان کارمند یک شرکت، انجام پروژه و وظایفتان به صورت منظم و سر وقت است. پس نباید گیاهانی را در دفترتان قرار دهید که وقت و انرژی زیادی از شما طلب می کنند. در این بند نیز دریافتید که یکی از اصول طراحی داخلی اداری استفاده از گیاهان در محیط اداره است.

طراحی داخلی دفتر كار

نور طبیعی و مزایای آن در طراحی داخلی اداری

استفاده از نور طبیعی باعث ایجاد طراوت و سرزندگی در اداره شما می شود. دکوراسیون داخلی اداره شما باید به شکلی باشد که بخش زیادی از نور مورد نیاز آن از طریق پنجره ها تامین گردد. این کار علاوه بر آن که میزان مصرف برق و هزینه های آن را کاهش می دهد. بر روی بهره وری کارکنان اداره هم تاثیر مثبت دارد. زیرا کار کردن به دور از نور خورشید و در فضای بسته موجب کلافگی و بی حوصلگی فرد می شود. بنابراین برای داشتن محیطی شاد و دلباز بهتر است که از نور طبیعی تا حد ممکن بهره بگیرید. در ادامه مقاله اصول طراحی داخلی اداری یعنی بخش سخن آخر به یک جمع بندی کلی از مطالب مقاله می پردازیم.

 

طراحی داخلی واحد اداری

سخن آخر

ما در این مقاله سعی کردیم که تا جای ممکن مطالب مفیدی را درباره نحوه رعایت اصول طراحی داخلی اداری بیان و تفسیر کنیم. ما در این مقاله ابتدا گفتیم که دکوراسیون چیست. و پایین تر، انواع آن را بررسی کردیم و گفتیم که دکوراسیون به دو نوع داخلی و خارجی تقسیم می شود. سپس طراحی سالن های کنفرانس، مبلمان اداری، تاثیر گل و گیاه در بهره وری و مزایای استفاده از نور طبیعی در اداره را بررسی کردیم. اگر با خواندن این مقاله باز هم قصد دارید که اطلاعاتتان را در زمینه اصول طراحی داخلی اداری و هم چنین بازسازی اداری بالا ببرید به شما پیشنهاد می شود که به مقالات مرتبط با این موضوع مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *