جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مقایسه انواع صفحه کابینت طرح سنگ با صفحه کابینت سنگ ، کدام بهتر است؟

فهرست مطالب

انواع صفحه کابینت طرح سنگ بر اساس استفاده از مواد شیمیایی و مصنوعی ساخته می‌شوند. در واقع صفحه کابینت طرح سنگ ، کابینتی هست که با دیدن آن فکر می‌کنیم که از سنگ طبیعی ساخته شده است اما اینطور نیست و در واقع صفحه کابینت طرح سنگ ظاهری شبیه به سنگ دارد اما از متریال دیگری تولید می‌شود. برای ادامه مطلب با نیودیزاین همراه باشید.

 

انواع صفحه کابینت طرح سنگ

MDF : این ورقه از مغزی ام دی اف و روکش ملامینه ساخته شده است ، و تفاوت آن با سایر ورقه ها این است که طرح روکش آن شبیه انواع سنگ طبیعی به خصوص سنگ مرمر می‌باشد. این طرح دارای مزیت‌ هایی مانند تنوع زیاد در طرح و رنگ دارد و می‌توان با خیال راحت طرح را با کابینت آشپزخانه و سایر قسمت‌های دکوراسیون انتخاب کرد.

اگر ورقه ی ام دی اف رنگ روشن و یا ورقه ی ام دی اف مرمر را انتخاب کنید ، برای انتخاب رنگ دوم مشکلی نخواهید داشت زیرا این دو رنگ به راحتی با سایر رنگ‌های دیگر دکوراسیون هماهنگ می‌شوند. کسانی که به استفاده از طرح سنگ در کابینت‌های خود علاقه دارند می‌توانند این طرح یا سایر طرح‌ های مشابه را انتخاب کرده و بابت این کار هزینه کمتری پرداخت کنند. ورقه ام دی اف طرح سنگ برای مدت زمان طولانی میتواند بدون مشکل جوابگوی آشپزخانه شما باشد و کیفیت و زیبایی خود را حفظ کند ، اما باید مراقب باشید که آب به این ورقه ها نفوذ نکند.

 

كابينت گرانيتي

 

انواع ورقه ی طرح سنگ

۱. ورقه ی MDF

۲. ورقه ی هایگلاس

۳. ورقه ی کورین : این صفحه از پلیمر اکریلیک و ترکیب آن با سایر مواد معدنی تولید می‌شود. می‌توان از آن برای ساخت دیوارپوش صفحه کابینت و همینطور رستوران ‌ها و یا هتل ها استفاده کرد. نگهداری از این سنگ معمولا آسان است و قیمت آن نسبت به دیگر مدل ‌ها مناسب ‌تر میباشد. در اثر تغییرات دمایی دچار آسیب نمیشوند و معمولاً ضد آب و ضد لک می‌باشند. در برابر جرم ، مقاومت بالایی دارد. این صفحه دارای معایبی نیز می‌باشد مانند : در برابر مواد شیمیایی رنگ آنها تغییر می‌کند و به مرور زمان جذابیت اولیه خود را از دست می‌دهد و پس از استفاده زیاد از آن دچار خط و خش می‌شود.

 

مزایای انواع صفحه کابینت طرح سنگ

از جمله مزایای انواع صفحه کابینت طرح سنگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

مقاومت : این صفحه ها مقاومت بالایی در برابر سایش دارند و به راحتی توسط ابزارهای تیز خراشیده نمیشوند  و می‌توان گفت که عمر مفید و طولانی دارند. این صفحه ها در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند و به راحتی تغییر شکل نمیدهند و برای مکان‌های با تغییرات دمای زیاد مانند آشپزخانه مناسب می‌باشند .

زیبایی : این صفحه ها بسیار براق و دارای زیبایی می‌باشند و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند و شما می‌توانید هر طرح را با سبک دکوراسیون خود انتخاب و هماهنگ کنید.

شستشوی راحت : از آنجایی که سطح این صفحه ها صاف می‌باشد برای تمیز کردن آن دچار مشکل نمی‌شوید ، حتی اگر این صفحه ها آلوده به روغن باشد با مواد شوینده و مقداری آب می‌توان آن را به راحتی پاک کرد.

 

صفحه کابینت طرح سنگ

 

معایب صفحه کابینت طرح سنگ

از معایب انواع صفحه کابینت طرح سنگ باید موارد زیر را ذکر کرد :

۱. پایین بودن سرعت اجرا

۲. جذب آب

۳. مشخص بودن درز اجرا

۴. کمرنگ شدن در اثر قرار گرفتن در معرض نور آفتاب

۵. مقاومت پایین در برابر مواد شیمیایی

۶. شکننده بودن

۷. غیر قابل ترمیم بودن

 

صفحه کابینت طبیعی

حال که با انواع صفحه کابینت طرح سنگ آشنا شدیم باید گفت سنگ طبیعی نیز به عنوان رویه کابینت به کار می‌رود و اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند علاوه بر ایجاد زیبایی و کیفیت عالی مقاومت زیادی در برابر لکه گرما و یا خط و خش ایجاد کند. با استفاده از صفحه سنگ کابینت طبیعی می‌توان زیبایی منحصر به فرد و در عین حال خاص را به وجود آورد و از این طراحی بی‌نظیر لذت برد . رنگ و طرح سنگ‌های طبیعی تکرار نشدنی و بسیار خاص می‌باشند. با توجه به اینکه امروزه آشپزخانه‌ها به صورت باز هستند و صفحه کابینت‌ها در معرض دید قرار دارند ، انتخاب صفحه دارای اهمیت میباشد .

قیمت این صفحه‌ های طبیعی به موارد مختلف بستگی دارد که بر روی آنها تاثیر می‌گذارد مانند :

۱. نوع سنگ

۲. ضخامت صفحه ی مورد استفاده

۳. آهن کشی زیر صفحه

۴. حمل و نقل و نصب آن

۵. بزرگی ابعاد

 

انواع صفحه سنگ طبیعی

۱. سنگ کوارتز

۲. سنگ مرمر : سنگ مرمر یک نوع سنگ آهکی می‌باشد و قابلیت صیقل دهی نیز دارد. این سنگ از سطح شفاف و آیینه‌ ای برخوردار میباشد و نسبت به سنگ گرانیت نیز سبک تر است. رنگ سنگ مرمر سفید می‌باشد اما به دلیل وجود آهن ، آلومینیوم و منیزیم که در آن وجود دارد به رنگ های قهوه‌ای ، صورتی ، خاکستری و حتی زرد می‌توان آن را در طبیعت یافت کرد. این سنگ به دلیل روشن و شفاف بودن باعث درخشندگی آشپزخانه و بزرگ تر نشان دادن فضا می‌شود. سنگ مرمر دارای مقاومت در برابر حرارت می‌باشد. از معایب‌ های این سنگ می‌توان به نداشتن مقاومت در برابر مواد اسیدی اشاره کرد. همچنین این سنگ وزن زیادی دارد.

۳.  سنگ گرانیت

 

صفحه کابینت سنگ

 

مزایای صفحه سنگ طبیعی کابینت نسبت به انواع صفحه کابینت طرح سنگ

صفحه کابینت سنگ طبیعی نسبت به انواع صفحه کابینت طرح سنگ مزایای زیر را داراست :

۱. تنوع در رنگ و طرح

۲. امکان خرید آسان

۳.  قابلیت بازیافت کردن آن

۴. مقاوم بودن در برابر ضربه و خط و خش

۵. استحکام بالا

۶. نداشتن مواد شیمیایی در ترکیبات آن

۷. مقاوم در برابر حرارت

۸. طرح طبیعی و زیبا

معایب صفحه سنگ طبیعی کابینت

۱. هزینه ی بالای آن

۲. مقاوم نبودن در برابر مواد اسیدی

۳. وزن بالا

۴. نداشتن مقاومت زیاد در برابر ضربه

 

نکنه ی پایانی

انتخاب نوع صفحه کابینت بستگی به نظر خودتان دارد هم میتوانید از طرح سنگ و هم میتوانید از سنگ طبیعی استفاده کنید. هر کدام دارای ویژگی های جداگانه میباشد. انواع صفحه کابینت طرح سنگ دارای استحکام و تا حدودی ضد آب میباشد اما بهتر است از برخورد آب با آن جلوگیری شود. سنگ طبیعی نیز دارای ظاهری طبیعی ، زیبا و جذاب میباشد و در برابر حرارت نیز مقاوم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *