جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزایای کابینت هایگلاس نسبت به کابینت فایبرگلاس چیست؟ کدام یک بهتر می باشد؟

فهرست مطالب

در این مقاله قصد داریم به مزایای کابینت هایگلاس نسبت به کابینت فایبرگلاس بپردازیم. همه ما میدانیم که کابینت آشپزخانه یکی از بخش های اصلی و مهم آشپزخانه محسوب میشود. این سازه برای نگهداری وسایل آشپزخانه و مواد غذایی خشک مورد استفاده قرار میگیرد. درواقع کابینت نوعی نظم دهنده به آشپرخانه است. اما این تنها کاربرد کابینت نیست. درواقع کابینت ها جنبه زیبایی نیز دارند.

یعنی لازم است افراد برای زیباسازی دکوراسیون منزل و آشپزخانه خود از کابینت های جدید و زیبا نیز استفاده کنند. حال آنکه استفاده از متریال با کیفیت نیز در ساخت کابینت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. خوش ساختی، طراحی متفاوت، رنگ های متنوع و غیره نیز در تولید یک کابینت بسیار مهم است. به همین منظور تصمیم گرفتیم این مقاله را به مقایسه دونوع از کابینت های پرطرفدار اختصاص دهیم. پس چنانچه مایل هستید تا انتهای مقاله با ما باشید:

 

جنس کابینت فایبرگلاس

برای آنکه با مزایای کابینت هایگلاس نسبت به کابینت فایبرگلاس آشنا شویم در اینجا لازم است به معرفی جنس کابینت فایبر گلاس بپردازیم. جالب است بدانید فایبرگلاس نوعی کامپوزیت بوده که از الیاف شیشه ساخته شده است که درواقع متریال اصلی به کار برده شده در آن از پشم شیشه است. البته در ساخت این محصول یک سری مواد پلیمری نیز به کار برده میشود که در نهایت فایبرگلاس را به وجود می آورد. پس برای ساخت فایبرگلاس از پشم شیشه، رنگ های پلی استر و رنگ های مختلف استفاده میشود. این ترکیب میتواند یک محصول مقاوم در برلبر هوازدگی، رطوبت و غیره ایجاد کند که از آن برای ساخت کابینت استفاده میشود. پس میتوان گفت یک سری شرایط محیطی نظیر رطوبت، فشار و غیره معمولا به اکثر کابینت ها آسیب وارد میکند. حال اگر یک متریالی پیداش شود که در مقابل این عوامل مقاوم باشد مورد استقبال عموم قرار میگیرد. کابینت های فایبرگلاس دقیقا جز این دسته از کابینت ها هستند و از محبوبیت زیادی برخوردارند.

 

مزایای کابینت فایبرگلاس

 

ساختار کابینت فایبرگلاس

در بخش بعدی به مزایای کابینت هایگلاس نسبت به کابینت فایبرگلاس میپردازیم. اما در اینجا به طور دقیق تر ساختار کابینت فایبرگلاس را توضیح میدهیم. درواقع مغزی اصلی کابینت های فایبرگلاس از ورق ام دی اف ساخته شده است. تنها متریال روکش ایت کابینت هاست که از ترکیبات خاص تری برخوردار است. سازندگان کابینت برای آنکه مقاومت کابینت ها را در مقابل عوامل محیطی کاهش دهند تلاش میکنند لایه خارجی کابینت را از مواد مقاوم بسازند. مثلا همانطور که قبلا گفته شد روکش فایبرگلاس از جنس پشم شیشه و مواد پلمیری و رنگ هاست. پشم شیشه باعث افزایش مقاومت میشود. مواد پلیمیری در نقش چسب زمینه ظاهر میشود و پشم شیشه را به لایه ام دی اف بسط میدهد. از طرفی مقاومت محصول را در مقابل فشار و آسیب و خراش کاهش میدهد.

 

کابینت هایگلاس چیست؟

اما در راستای معرفی مزایای کابینت هایگلاس نسبت به کابینت فایبرگلاس لازم است با کابینت آشپزخانه هایگلاس نیز آشنا شویم. درواقع کابینت های هایگلاس نیز از مغزی ام دی اف ساخته شده اند. اما روکش این کابینت ها از جتس شیشه یا پلاستیک براق است. پس میتوان گفت تمها تفاوت کابینت های های گلاس، فایبرگلاس و حتی ام دی اف به جنس روکش آن ها برمیگردد. این سه نوع کابینت به طور بیسیک تفاوت خاصی باهم ندارند. اما از نظر جنس رویه، مقاومت و حتی قیمت با یکدیگر تفاوت های اساسی دارند که در بخش بعدی مقاله بدان پرداخته میشود.

 

کابینت های هایگلاس در انواع مختلفی تولید میشود :

  • کابینت پلی گلاس
  • کابینیت های گلاس براق
  • کابینت های های گلاس مات
  • کابنیت های هایگلاس طرح دار و اکلیلی

 

مزایای کابینت های گلاس

 

مزایای کابینت هایگلاس نسبت به کابینت فایبرگلاس

در این بخش از مقاله به مزایای کابینت هایگلاس نسبت به کابینت فایبرگلاس میپردازیم:

  • لکه پذیری بالا

جالب است بدانید که اگر کوچکترین نوشیدنی یا خوراکی برروی کابنیت فایبرگلاس ریخته شود اثر آن دیده میشود. همچنین اثر دست برروی آن مشخص است. اما کابنیت های هایگلاس این مشکل را ندارند.

  • احتمال تغییر رنگ

از جمله مزایای کابینت هایگلاس نسبت به کابینت فایبرگلاس باید گفت که برخلاف کابنیت های هایگلاس، کابنیت های فایبر گلاس در مقابل نور خورشید تغییر رنگ میدهند.

  • گوشه های تیز

گوشه کابنیت های فایبرگلاس بسیار تیز و خطرناک هستند از این رو باید در هنگام عبور احتیاط کافی داشت.

  • آسیب پذیری دربرابر ضربه

کابینت های فایبرگلاس در برابر ضربه مقاومت کمی داشته و احتمال آسیب به آن ها زیاد است.

 

سخن آخر

خب در این مقاله سعی کردیم علاوه بر معرفی ساختار دو نوع کابینت هایگلاس و فایبرگلاس به معرفی مزایای کابینت هایگلاس نسبت به کابینت فایبرگلاس بپردازیم. اما چیزی که باید در نهایت بدان توجه کنید سلیقه شخصی خودتان و کاربردی بودن کابینت است. البته کیفیت و قیمت نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که همگی آن به شرایط خودت شما بستگی دارد. در نهایت پیشنهاد میشود چنانچه قصد خرید داشتید ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید و سپس برای خرید اقدام نمایید. امیدواریم از این مقاله از نیو دیزاین لذت کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *