جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تکنیک ها و ایده های ناب طراحی و چیدمان دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک

فهرست مطالب

در مقاله می خواهیم به موضوع دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک بپردازیم. امروزه اکثر افراد به منظور تهیه وسایل لازم برای خود و یا خانه دقت بیشتری را به کار می گیرند و بیشتر تمایل دارند به فروشگاه هایی مراجعه کنند که ضمن برخورداری از قیمت مناسب و کیفیت مطلوب، دارای ظاهری خوب و زیبا باشد. به طور معمول هنگامی که اسم مصالح ساختمانی به گوشمان میخورد، مصالحی همچون بتن، سیمان و تیرآهن به ذهنمان می آید. اما آن طرف مصالح ساختمانی هم یک روح لطیف دارد که کاشی و سرامیک جزو آن می باشد و خوب است بدانید که فروشگاه کاشی و سرامیک از لحاظ نوع دکوراسیون به فروشگاه های دیگر مصالح ساختمانی شباهتی ندارد. فروشگاه های مرتبط به فروش کاشی و سرامیک و به اصطلاح شوروم ها به طور معمول به شکل حرفه ای و زیرکانه چیده می شوند که تا بتوانند ارزش و کیفیت محصول را به خوبی به مشتری انتقال دهند. یکی از عواملی که سبب می شود توجه مشتریان به فروشگاه های مصالح و محصولات ساختمانی جلب شود، طراحی دکوراسیون داخلی و نوع چیدمان محصولات در فروشگاه کاشی و سرامیک است. تمام افرادی که به عنوان خرده فروش کاشی و یا صاحب فروشگاه کاشی و سرامیک مشغول به فعالیت می باشند، می خواهند در کسب و کار خود به رشد و سوددهی دست یابند. به همین علت طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک می تواند جزو یکی از کارهایی باشد که صاحبان این فروشگاه ها بایستی به منظور افزایش فروش محصولات خود انجام دهند. در نتیجه شوروم های مربوط به فروش کاشی و سرامیک باید از طراحی کاربردی، نورپردازی و جریان برخوردار باشند تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند. در صورتی که قصد راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک را دارید توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

مقاله پیشنهادی : دکوراسیون فروشگاه مواد غذایی

 

متراژ مورد نیاز برای یک فروشگاه کاشی و سرامیک

متراژ مورد نیاز برای یک فروشگاه کاشی و سرامیک، یکی از عوامل مهم در طراحی محسوب می شود. به منظور اینکه طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک تان به بهترین نحو ممکن صورت گیرد، شاهد فروش محصولات متنوع تری باشید، مشتریان بیشتری به فروشگاه شما ورود کنند و در آخر از درآمد قابل توجهی برخوردار شوید لازم است که از فروشگاهی با متراژ متوسط و یا بالا برخوردار باشید. البته به این معنی نیست که امکان طراحی دکوراسیون فروشگاه کوچک فراهم نمی باشد اما در فروشگاه های با متراژ بالا انجام این کار راحت تر و مطلوب تر خواهد بود.در یک فروشگاه بزرگ تر می توانید محصولات متنوع و بیشتری را ارائه کرده و به فروش برسانید.

طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک

طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک خود را به گونه ای انجام دهید که هر کاشی و یا سرامیک به شکل یک اثر هنری جلوه کند. این کار سبب جلب اعتماد مشتری و احترام او نسبت به محصولات فروشی به وسیله شما می شود. به همین جهت می توانید برای هر کاشی و یا سرامیک قاب های جداگانه ای در نظر داشته باشید. قاب هایی ساده که کاشی ها و سرامیک ها داخل آنها جای گذاری و به دیوار نصب شده اند. در بالا هر قاب می توانید یک چراغ با نور متمرکز در نظر بگیرید که این کار منجر به جلب کردن تمرکز و توجه بیننده می شود. نحوه نمایش کاشی ها و سرامیک ها را می توان به صورت یک آلبوم اجرا کرد، آلبومی که به دیوار نصب شده و به گونه ای می توان آن را ورق زد.

  • ایده ای دیگر جهت طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک

ایده ای دیگر جهت طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک ایجاد بخش هایی در فروشگاه به صورت محل واقعی مورد استفاده قرار دادن این محصولات است. با این کار علاوه بر فروش کاشی و سرامیک، می توانید به فروش محصولات دیگری از جمله سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی ، شیر آلات و دیگر محصولات بپردازید. به عنوان نمونه یک دیوار را برگزینید و توسط جداکننده هایی دیوار را به چند بخش تقسیم نمایید. سپس چیدمان هر بخش را به شیوه ای انجام دهید که یادآور یک حمام و یا یک سرویس بهداشتی واقعی باشد. برای پوشاندن دیوار هر بخش از کاشی های متنوعی استفاده کنید و کف را نیز با سرامیک بپوشانید. شیرآلات، روشویی، دوش و سایر تجهیزات را با توجه به کارکرد هر فضا نصب کنید. مزیتی که انجام این کار دارد این است که باعث می شود مشتری بتواند از سرویس بهداشتی یا حمام خود با کاشی ها و سرامیک های موجود تصور بهتر و دقیق تری داشته باشد و این کار انتخاب و خرید مشتری را آسان تر می کند. در صورتی که متراژ فروشگاه شما کوچک است و امکان اجرای چنین دکوراسیونی وجود ندارد، می توانید از کاتالوگ استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید : دکوراسیون فروشگاه موبایل

 

نکات مورد مورد نیاز برای طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک

دانستن نکات مورد نیاز برای طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک سبب می شود به آنچه که در ذهن دارید یعنی جذب مشتری و افزایش فروش دست یابید. جهت به وجود آوردن یک تجربه منحصر به فرد در دکوراسیون داخلی فروشگاه کاشی و سرامیک می توان برای مراجعه کنندگان شرایطی را فراهم کرد که بتوانند با محصولات موجود در فروشگاه و همینطور کارشناسان حاضر در آنجا ارتباط برقرار کنند، که این مسئله سبب ایجاد فضایی خاص و چشم نواز برای مشتری خواهد شد. در ادامه به توضیح چندین نکته کلیدی در ارتباط با طراحی می پردازیم، که این نکات عبارتند از:

  • طراحی چشم نواز

مهمترین نکته در فروشگاه کاشی و سرامیک، طراحی چشم نواز محسوب می شود. هر زمان که به فکر طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک می باشید، جذب مشتری باید در اولویت اولتان قرار گیرد که به وسیله طراحان متخصص نظیر طراحان ما در گروه نیودیزاین در این زمینه، تکنیک هایی را به کار می برند که بلافاصله مشتری را تحت تاثیر قرار می دهند. طراحی شما باید با  محصولاتتان از هارمونی برخوردار باشد.

  • استفاده از نمایشگر های ایستاده

استفاده از نمایشگر های ایستاده یکی از شیوه های عالی به منظور بیشترین استفاده از مناطق باز و یا فضای اتاق در طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک محسوب می شوند. به طور معمول این نمایشگر ها از طراحی سبک و جمع و جوری برخوردار بوده و بر اساس شکلی که دارد، از این قابلیت برخوردار است که کاشی ها را تا ضخامت 20 میلی متر به نمایش درآورد.

  • آگاهی از به روز ترین تاکتیک های بازاریابی

آگاهی از به روز ترین تاکتیک های بازاریابی سبب میشود که نسبت به سایر رقیبان خود در این حوزه جلوتر باشید. در بعضی مواقع این احتمال وجود دارد که تاکتیک های بازاریابی و فروش خود را به طور کلی عوض کنید. از رقیبان خود یاد بگیرید و حداکثر استفاده را از منابع موجود ببرید تا بتوانید سطح آگاهی خود را در این زمینه ارتقا دهید و بتوانید پیشرفت کنید.

  • به وجود آوردن جریان گردش در طراحی فضا

از دیگر نکاتی که باید در طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک در نظر گرفته شود، به وجود آوردن جریان گردش در طراحی فضا است. هر متر مربع از نمایشگاه کاشی و سرامیک باید از لحاظ اقتصادی صرفه اقتصادی داشته باشد، به همین علت ایجاد جریان های گردشی امری مهم است. بر این اساس، در کسب و کار خود اهمیت دارد که نمایش محصولات خود را به خوبی با در نظر گرفتن گرایش ها، اتاق ها و موضوعاتی که الهام بخش به بازدیدکنندگان است، مدیریت کنید.

  • ایجاد فضایی راحت برای مشتریان و بازدیدکنندگان

در هنگام طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک، به ایجاد فضایی راحت برای مشتریان و بازدیدکنندگان دقت داشته باشید، چرا که خرید محصولاتی از جمله سرامیک و لوازم بهداشتی جزو محصولاتی به حساب نمی آیند که ناگهانی مورد خریداری واقع شوند. مشتریان تمایل دارند که در آن لحظه به تصمیم خود فکر کنند تا بتوانند به بهترین نتیجه دست یابند.

 

مطلب مرتبط : دکوراسیون فروشگاه لوازم خانگی

 

چیدمان خاص در طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک

چیدمان خاص در طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک سبب می شود که مشتری بهتر بتواند خرید خود را انجام دهد. ایجاد ماکت محصولات می تواند ایده نوینی در مورد رنگ، طرح و شیوه قرارگیری محصولات در کنار یکدیگر باشد. به منظور زیباتر جلوه دادن دکوراسیون فروشگاه خود می توانید از گلدان های گیاه طبیعی یا دیگر گیاهان لوکس استفاده نمایید تا فضای فروشگاه به چشم مشتری منحصر به فرد و شیک جلوه کند. از دیگر ایده های چیدمان برای طراحی دکوراسیون فروشگاه خود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در مرکز فروشگاه یک میز یا سکو قرار داده، و سپس کاشی ها را با رعایت اصول بچینید و نورپردازی کنید.
  2. بر روی یکی از دیوار ها قفسه فلزی و یا چوبی ایجاد کنید و داخل هر قفسه یک کاشی را قرار دهید و نورپردازی کنید.
  3. ایجاد فضایی برای نشستن مشتریان.
  4. برای بزرگتر نمایش دادن کاشی ها و سرامیک ها از نور یکنواخت به کارگیری کنید.

 

اهمیت نورپردازی در فروشگاه کاشی و سرامیک:

اهمیت نورپردازی در فروشگاه کاشی و سرامیک به اندازه ای است که در جلوه دادن محصولات تاثیر بسیار زیادی دارد. هر چقدر هم که کاشی ها روی استندی با رنگ و ابعاد مناسب به نمایش گذاشته شود تا زمانی که نورپردازی صحیح نباشد، به نتیجه مطلوب دست پیدا نمی کنید. با توجه به اینکه محصولات شفاف و یا مات هستند، می توانید نورپردازی عمومی و یا تاکیدی را مورد استفاده قرار دهید. نورپردازی تاکیدی ( تک چراغی که نورش به طور مشخصی روی یک سطح کوچک تابیده می شود) برای محصولاتی که سطح آن مات است و بافت خاصی دارد به کار گفته می شود و می تواند گزینه مناسبی برای فروشگاه های کاشی و سرامیک باشد. اما نورپردازی عمومی به این علت که سبب خیرگی مشتری می شود و از طرفی نمی تواند طرح کاشی را به درستی تشخیص دهد، گزینه مناسبی نمی باشد. به طور کلی امر نورپردازی به دلیل جلوه خاصی که به فضا می دهد، در محیط های اداری و تجاری بسیار حائز اهمیت می باشد و افراد بسیار در طراحی داخلی یا در بازسازی دفتر کار و فروشگاه خود به این موضوع می پردازند چراکه ظاهر محیط تاثیر مستقیم در کسب و کار آن ها دارد.

 

طراحی فضای داخلی فروشگاه کاشی و سرامیک:

نکته ای که در طراحی فضای داخلی فروشگاه کاشی و سرامیک باید مورد توجه قرار گیرد، طراحی پس زمینه به نمایش متریال ها می باشد. برای طراحی پس زمینه کاشی و سرامیک به علت برخورداری از رنگ و بافت متنوع، از رنگ های خنثی استفاده می شود. همینطور تا جایی که ممکن است طراحی پس زمینه یه صورت خلوت و مینیمال صورت گیرد.این کار سبب می شود که فروشگاه شما شلوغ جلوه نکند. استفاده از متریال های طبیعی نظیر دیوار سبز باعث می شود که فضای بی روح و خشک متریال های ساختمانی، به فضایی زنده تبدیل گردد.

 

سوالات متداول

1.به منظور طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک باید به چه نکاتی توجه شود؟

طراحی چشم انداز، استفاده از نمایشگر ایستاده، آگاهی از استراتژی بازاریابی، به وجود آوردن جریان گردش، ایجاد فضایی راحت برای مشتری.

2.در چیدمان دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک از چه ایده هایی می توان استفاده کرد؟

قرار دادن یک میز یا سکو در وسط برای چیدمان محصولات، ایجاد قفسه چوبی و یا فلزی برای قرار دادن کاشی و سرامیک، به کارگیری از نور یکنواخت برای بزرگ جلوه دادن محصولات.

3.در طراحی دکوراسیون فروشگاه کاشی و سرامیک بهتر است از نورپردازی تاکیدی استفاده شود یا عمومی؟

نورپردازی تاکیدی، چرا که نورپردازی تاکیدی ( تک چراغی که نورش به طور مشخصی روی یک سطح کوچک تابیده می شود) برای محصولاتی که سطح آن مات است و بافت خاصی دارد به کار گفته می شود و می تواند گزینه مناسبی برای فروشگاه های کاشی و سرامیک باشد.

 

نتیجه گیری

مهمترین نکته در فروشگاه های کاشی و سرامیک، که در دید مشتری تاثیر دارد و میتواند آن را به خرید وادار کند، طراحی دکوراسیون حرفه ای و خاص می باشد. شما با رعایت اصولی در طراحی می توانید جذب مشتری و از همه مهمتر افزایش فروش بیشتر دست یابید. در طراحی فروشگاه کاشی و سرامیک در نظر گرفتن مواردی از جمله نورپردازی، چیدمان محصولات، رنگ به کار گرفته در پس زمینه محصولات و مواردی از این دست حائز اهمیت است. در صورتی که قصد راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک دارید و می خواهید از یک طراحی دکوراسیون ویژه برخوردار شوید، می توانید به این منظور با طراحان حرفه ای ما در نیودیزاین از طریق شماره تماس  02144433773 در ارتباط باشید و یا به آدرس ما واقع در جنت آباد جنوبی- بالاتر از میدان چهارباغ – ساختمان بانک آینده مراجعه نمایید. هم چنین مجموعه ما در زمینه انواع کابینت آشپزخانه مدرن ، دکوراسیون داخلی ، کمد دیواری ، بازسازی خانه قدیمی و دیگر موارد مرتبط با دکوراسیون آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

 

بیشتر بخوانید : دکوراسیون فروشگاه ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *