جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

طراحی دکوراسیون برای فروشگاه کوچک نیز امکان پذیر است؟

فهرست مطالب

طراحی دکوراسیون فروشگاه کوچک

طراحی دکور فروشگاه کوچک نیز امکان پذیر است؟ ابعاد فضا یکی از عوامل مهمی است که نقش زیادی در طراحی و دکوراسیون داخلی خصوصاً فضاهای کوچک و بسیار پر بازدید مثل خیلی از مغازه‌های کوچک سطح شهر، دارد.درواقع کوچکی و متراژ کم در هر فضایی باعث می‌شود تا چیدمان و طراحی با چالش مواجه گردد. همچنین امکان جای دادن تمام حوزه‌های ضروری در مغازه‌های کوچک وجود ندارد، پس در چنین مکان‌هایی استفاده بهینه از امکانات موجود و طراحی متناسب با مبلمان چند منظوره و سفارشی باید در اولویت قرار گرفته شود. چراکه انجام این امور برکارایی و زیبایی فضاهای کوچک می‌افزاید و همین امر سبب خواهد شد تا احساس رضایت را در کاربران مغازه و فروشگاه پدیدار گردد. خب مشخص است که این رضایت از خرید در نهایت به ایجاد حس وفاداری به مغازه و همچنین گفتمان مثبت درباره خرید کمک ختم می‌شود.

از عوامل تأثیرگذار بر جو مغازه و یک محیط اداری و تجاری زیبایی ظاهری آنجاست. بسیاری از صاحبان کسب و کار این نکته را به خوبی دریافته اند که زیبایی و تزیینات محیطی از عوامل برجسته ای هستند که موجب جذب مشتریان به این مکان می شوند و به همین دلیل به طراحی یک دکور خوب و یا بازسازی دفتر کار خود می پردازند. ما در مقاله طراحی دکوراسیون برای فروشگاه کوچک نیز امکان پذیر است؟ قصد داریم تا شما مخاطبین محترم را با طراحی این فضاهای کوچک آشنا نماییم. توجه نمایید که در طراحی دکوراسیون این چالش‌ها بسیار جذاب هستند. شما در این مقاله با طراحی دکور فروشگاه کوچک به‌طور کامل آشنا خواهید شد، پس با ما در ادامه از وب‌سایت نیودیزاین همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی: طراحی دکور فروشگاه

 

فهرست مطالب در این مقاله:

  • طراحی دکور فروشگاه کوچک
  • رنگ‌آمیزی یک دیوار با رنگی متضاد
  • استفاده از جلوه‌های پنجره مانند
  • بهره‌مندی از خطوط عمودی در دکوراسیون
  • پرهیز از شلوغی در چیدمان
  • استفاده مفید از دیوارها
  • تقسیم‌بندی درست فضا
  • نورپردازی حرفه‌ای
  • نتیجه گیری

طراحی دکور فروشگاه کوچک

طراحی دکوراسیون داخلی مغازه یک امر نسبتا دشوار است. درواقع باید برای طراحی دکوراسیون مغازه کوچک خود از قواعد کاربردی و در عین حال جذاب استفاده نمایید تا مشتریان بیشتری جذب مغازه شما شوند. جهت طراحی دکور فروشگاه کوچک نخستین استراتژی مهم نحوه طراحی فضا و چیدمان کالاهاست. امّا توجه داشته باشید که فضاسازی از محبوب‌ترین طرح‌های در دکوراسیون فروشگاه است، خصوصاً اگر فضای در مغازه کوچک باشد.

هنگامی متراژ فضا کم است، دکوراسیون داخلی فروشگاه بسیار اهمیت می‌یابد. برای طراحی دکور فروشگاه کوچک چند اصل مهم را باید راعیت کرد که عبارتند از:

  1. رنگ‌آمیزی یک دیوار با رنگی متضاد
  2. استفاده از جلوه‌های پنجره مانند
  3. بهره‌مندی از خطوط عمودی در دکوراسیون
  4. پرهیز از شلوغی در چیدمان
  5. استفاده مفید از دیوارها
  6. تقسیم‌بندی درست فضا
  7. نورپردازی حرفه‌ای

در ادامه مقاله طراحی دکوراسیون برای فروشگاه کوچک نیز امکان پذیر است؟ شما را با هرکدام از این اصول آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی: ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه

 

طراحی دکوراسیون برای فروشگاه کوچک|مجموعه نیودیزاین

 

  • رنگ‌آمیزی یک دیوار با رنگی متضاد

انتخاب درست یک رنگ جسورانه یک دیوار، درواقع می‌تواند موقعیتی خاص و متفاوت را ارائه دهد. همین ترفند ساده حتی فروشگاه‌های بزرگ هم بسیار جوابگوست. چنانچه همه دیوارها رنگی خنثی دارند، پس  از رنگی خاص و متضاد روی یکی از دیوارها بسیار جذاب خواهد بود. امروزه انواع دیوارپوش و کاغذ دیواری سه‌بعدی هم در بازار بسیار یافت می‌شود که جهت داشتن یک دیوار خاص در معازه کوچک، گزینه ایده‌آلی هستند. در حقیقت با این رتفند امکان اضافه نمودن بافت به دیوار را هم در طراحی دکور فروشگاه کوچک خود دارید.

  • استفاده از جلوه‌های پنجره مانند

استفاده از طرح پنجره محیط را بزرگتر و روشن‌تر نشان می‌دهدد. جهت اینکه حس بهتری در فروشگاه کوچک شما حاکم باشد، پنجره‌ها را حتماً جدی بگیرید. در دکوراسیون داخلی جهت جداسازی دو اتاق یا دو فضای محدود، از تکنیک افکت پنجره‌ای بهره می‌برند. بدین شکل که با استفاده از پنل‌های چوبی، توهم پنجره در یک دیوار کامل در بیننده ایجاد می‌شود. البته در اینجا منظور از پنجره، توهم فضایی در پشت آن است. به‌عنوان مثال با بهره‌مندی از آینه‌های قدی و آویز کردن پرده در جلوی آن، توهم نور و حرکت بیشتر در یک فضای کوچک برای بیننده به وجود می‌آید.

 

مطلب پیشنهادی : بهترین رنگ برای دکور فروشگاه

 

  • بهره‌مندی از خطوط عمودی در دکوراسیون

به‌ صورت کلی خطوط عمودی دیوارها را بلندتر نشان می‌دهند. جهت دکوراسیون طراحی دکور فروشگاه کوچک که ابعاد کمتری دارند، همواره عمودی فکر نمایید. چراکه با این طرز فکر شما قادرید کارایی در سطوح مختلف فضا را به حداکثر برسانید. همچنین از لحاظ بصری برای بیشتر مشتریان طرح‌های عمودی از جذابیت بیشتری برخوردار هستند. علاوه بر موارد ذکر شده برای اینکه نگاه بیننده را از سقف به کف بکشانید حتماً از پرده‌های بلند استفاده کنید. قفسه‌بندی عمودی هم یکی از راحت‌‌ترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها جهت ایجاد خطوط عمودی است.

  • پرهیز از شلوغی در چیدمان

جدا از مقدار کالایی که جهت فروش عرضه می‌نمایید، درواقع نوع عرضه و چیدمان هم در جلب مشتری بسیار تاثیرگذار است. برای جلوگیری از ایجاد فضایی درهم و شلوغ، کالاها را خیلی نزدیک به یکدیگر یا روی هم جمع نکنید. زیرا ظاهر زیبای مغازه همان اصلی است که مشتری از شما انتظار دارد. به‌واسطه استفاده از رنگ‌های خنثی مانند فیلی یا خاکستری، مبلمان و وسایل بزرگتر از مرکز توجه خارج می‌شوند. توجه نمایید که جهت برخورداری از فضایی دنج و صمیمی، هیچ نیازی به ریخت و پاش اضافی نیست. تنها اجناس مورد نیاز را در دید مشتری قرار دهید و بسیاری از کالاهای دیگر را از دید او پنهان نمایید.

  • استفاده مفید از دیوارها

در طراحی دکور فروشگاه کوچک همه سطوح قابل اهمیت هستند. اجرای دکوراسیون روی سقف، دیوارها، کف و حتی میان مغازه هم امکان‌پذیر است. در طراحی کلاسیک تمام دیوارهای یک مغازه کوچک با قفسه‌ها هم اشغال می‌شود. بدین ترتیب فضای زیادی جهت بهره‌برداری فراهم می‌گرد، اما ترفندهای هوشمندانه‌تری نیز در این بین وجود دارد. شما از قاب چوبی یا تزئینات دیواری هم می‌توانید به همان اندازه سود ببرید. قاب‌های تزئینی دیواری فضای کمی را اشغال می‌نمایند و جهت نمایش لوازم کوچک، یک گزینه ایده‌آل هستند. ساخت این قاب‌ها چندان هزینه‌بر نیست و تنها با یک نورپردازی ساده شما می‌توانیدد از آن استفاده نمایید.

  • تقسیم‌بندی درست فضا 

جداسازی فضا یکی از ارزان‌ترین روش‌ها جهت استفاده حداکثری از کف مغازه است. با توجه به محدودیت فضا امکان اجرای بسیاری از ایده‌ها عملاً وجود ندارد، امّا شما همواره می‌توانید روی قفسه‌های کتابخانه‌ای حساب نمایید. درواقع این قفسه‌ها شبیه به یک کتابخانه بدون پشتی هستند. در بخش میانی مغازه می‌توان یک قفسه دو طرف باز را طراحی نمود. قفسه مذکور فضا را به دو بخش مجزا تقسیم خواهد کرد و در ضمن امکان نمایش کالاهای بیشتری را برای فروشگاه کوچک شما به ارمغان می‌آورد. بسیاری از خرده فروش‌های قدیم با همین تکنیک، تمام اجناس خود را در معرض دید مشتری قرار می‌دهند بدون آنکه هیچ فضایی هم اشغال شود.

  • نورپردازی حرفه‌ای

آیا تصور دارید نورپردازی مختص فروشگاه بزرگ و کالاهای خاص است؟ خب باید اذعان نماییم که این تفکر از اساس اشتباه است. مشتریان تمایل دارند زمان خرید، اجناس را به خوبی برانداز نمایند. باید این نکته را بدانید که فضاهای پر نور و روشن روی رفتار مشتریان نقش بسزایی دارند. چراکه از نظر ظاهری این فضا شیک و لوکس‌تر بوده و تمایل به خرید را در مشتری افزایش می‌دهد. بدون تردید در یک فروشگاه کوچک و تاریک که هیچ بدون نظم و ترتیبی هم ندارد، فروش کمتر خواهد بود. درواقع ترکیب نورهای نقطه‌ای و سقفی ایده‌آل‌ترین نوع نورپردازی جهت دکوراسیون فروشگاهی است. این مجموع غیر از اینکه روشنایی کافی جهت فضای مدنظر را ایجاد می‌نماید، امکان ایجاد نقطه تمرکز روی اجناس را هم فراهم می‌آورد. چراغ‌ها هم یک گزینه فوق‌العاده هستند، زیرا با درخشش زیبایی که دارند، تنوع نوری زیادی را در یک فروشگاه کوچک ایجاد می‌نمایند. در طراحی دکور فروشگاه کوچک تمرکز روی نور مخفی قرار دارد. درکل شاید هزینه نورپردازی بخش زیادی از بودجه دکوراسیون داخلی فروشگاه را صرف نماید، امّا خیلی زود موجب فروش بیشتر اجناس مغازه شما خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید : انواع کمد دیواری

 

نتیجه گیری

در مقاله طراحی دکوراسیون برای فروشگاه کوچک نیز امکان پذیر است؟ درباره دکور داخلی مغازه کوچک صحبت کردیم. همچنین ایده‌های مناسب را جهت طراحی دکور فروشگاه کوچک به شما مخاطبین محترم نیودیزاین ارائه نمودیم. امّا توجه داشته باشید که استفاده از هر کدام از ایده‌های ذکر شده شاید برای شما هزینه دربر داشته باشد ولی خیلی زود تاثیرش در فروش را حس خواهید کرد.

امید است مقاله طراحی دکوراسیون برای فروشگاه کوچک نیز امکان پذیر است؟ مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخص خود را در این زمینه با ما به اشترک بگذارید. همچنین مجموعه نیو یزاین در زمینه بازسازی دفتر کار ، بازسازی خانه قدیمی ، نصب و اجرای انواع کابینت آشپزخانه مانند انواع کابینت آشپزخانه انزو ، پولیشی ، هایگلاس و … و انواع کمد دیواری و دیگر خدمات مرتبط با دکوراسیون داخلی آماده خدمت رسانی به شما دوستان گرامی می باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *