جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قیمت ورق کابینت در زمستان ۱۴۰۱، راهنمای جامع قیمت، خرید و انتخاب

فهرست مطالب

قیمت ورق کابینت در زمستان ۱۴۰۱

قیمت ورق کابینت براساس پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود که مهمترین آن جنس چوب مورد استفاده در تولید ورق کابینت است. اگر به دنبال آشپزخانه‌ای با امکانات مدرن و ظاهری شیک و جذاب هستید، باید از ورق‌های با کیفیت در ساخت کابینت‌ها استفاده کنید. فرقی ندارد کابینت ساز باشید یا خریدار کابینت، در کل زمانی که برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود اقدام می‌کنید، یکی از پارامترهایی که روی برآورد هزینه‌های ساخت کابینت موثر است قیمت ورق کابینت مورد استفاده در کار است. کارشناسان گروه نیو دیزاین با بیش از 10 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی قصد دارند در این مقاله اطلاعات جذابی را درباره هزینه ساخت کابینت در اختیار شما بگذارند. جهت آگاهی از خدمات این مجموعه مانند انواع بازسازی چون بازسازی خانه ، بازسازی دفتر کار ، کابینت آشپزخانه ، کمد دیواری و … می‌­توانید با شماره 02144433773 تماس بگیرید.

 

جدیدترین قیمت ورق کابینت

خرید کابینت آشپزخانه یک پروسه طولانی است و چالش‌های زیادی را برای صاحب خانه و تولید کننده به همراه دارد. معمولا کابینت آشپزخانه توسط یک طراح و سازنده، متناسب با فضا و نیازهای مشتری به صورت سفارشی طراحی و ساخته می‌شود. بسیاری از صاحب خانه‌ها در زمان مراجعه به کابینت ساز، اعلام می‌کنند که بودجه مشخصی را برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود در نظر گرفته‌اند که این موضوع باعث می‌شود سازنده با توجه به بودجه متریال مورد استفاده در ساخت کابینت را انتخاب کند. ورق کابینت یکی از مواردی است که روی قیمت نهایی کار تاثیر زیادی دارد و کابینت سازها معمولا جدیدترین قیمت ورق کابینت را پیش از شروع کار طراحی از شرکت‌های تولید ورق کابینت می‌گیرند و سپس به مشتری خود هزینه تمام شده کار را اعلام می‌کنند. در ادامه قصد داریم شما را با  انواع ورق‌ کابینت که در بازار موجود است، بیشتر آشنا کنیم.

 

۱. انواع ورق های ساخت کابینت

امروزه برای ساخت کابینت از ورق‌های مختلفی استفاده می‌شود و تنوع در بازار این ورق‌ها بسیار زیاد است. کابینت سازها بر اساس پارامترهای مختلفی ورق کابینت مناسب را انتخاب می‌کنند، اینکه ورق کابینت محصول چه کشوری است و یا چه متریالی در تولید آن به کار رفته از جمله مهمترین عوامل موثر بر قیمت نهایی ورق کابینت می‌باشد که طراح پس از مشخص کردن جنس مورد نظر و بودجه‌ای که مشتری برای ساخت در نظر گرفته است، ورق مناسب را برای طراحی و ساخت کابینت خریداری می‌کند. در ادامه قصد داریم به شما انواع ورق های ساخت کابینت را معرفی کنیم.

    • ورق نئوپان

ورق‌های کابینتی که از خرده چوب‌ با تراکم کم ساخته شده باشد و روی آن از روکش ملامینه استفاده شود، ورق نئوپان یا ورق‌های ملامین می‌گویند. این ورق‌ها در اندازه 180 در 360 سانتی متر معمولا در بازار موجود می‌باشد و مزیت اصلی آن ارزان قیمت بودن نسبت به ورق‌های ام دی اف و عیب اصلی ورق‌های نئوپان، مقاومت پایین نسبت به رطوبت است. از ورق‌های ملامینه برای ساخت کمد دیواری و مکان‌های دور از آب استفاده می‌کنند.

    • ورق ام دی اف

ورق ام دی اف در واقع نوعی تخته فیبر است که از تکه‌های چوب، چسب رزین و مواد افزودنی با پرس گرما و فشار ساخته می‌شود. ورق‌های ام دی اف بیشتر در دکوراسیون داخلی و کابینت آشپزخانه کاربرد دارد، تراکم این ورق‌ها نسبت به ورق نئوپان بالاتر است. این ورق‌ها در اندازه 180 در 360 سانتی متر در بازار به فروش می‌رسد و مزیت اصلی آن قیمت مناسب و تنوع رنگ زیاد می‌باشد. اکثر این ورق‌های ام دی اف طرح دار و دارای رگه‌های چوب است که این موضوع عمر مفید کابینت را کاهش می‌دهد.

 

مطلب پیشنهادی: کابینت ام دی اف چیست ؟

 

    • ورق هایگلاس

ورق هایگلاس یکی از کاربردی ترین و در عین حال محبوب ترین انواع ورق‌های کابینت است که از مغزی ام دی اف با روکش براق‌تر به نام پلکسی گلاس تولید می‌شود. ورق هایگلاس در اندازه 122 در 180 سانتی متر در بازار به فروش می‌رسد، تنوع رنگ بسیار بالا و امکان سفارش این ورق‌ها در دو مدل مات و براق باعث شده این ورق کابینت در بین کابینت سازها به ورق محبوبی تبدیل شود. اما در کنار مزایای ذکر شده برای این ورق‌ها قیمت بالا، ابعاد کوچکتر آن نسبت به ورق‌های از ام دی اف، خش پذیری و نیاز به تمیز کاری مرتب را می‌توان از معایب اصلی این نوع ورق‌ها ذکر کرد. به دلیل قیمت بالا از این ورق‌ها بیشتر در ساخت کابینت استفاده می‌شود. بهترین نوع این کابینت ها ، کابینت هایگلاس ترک می باشد که در مجموعه ما قابل سفارش می باشد.

    • ورق لمی گلاس

ورق‌های لمی گلاس دقیقا همانند ورق هایگلاس از مغزی ام دی اف ساخته می‌شود و در واقع تنها تفاوت این دو مدل در نوع روکش مورد استفاده برای این ورق‌ها است، در تولید ورق‌های لمی گلاس از روکش پی وی سی استفاده می‌کنند که همین موضوع باعث افزایش قیمت این ورق کابینت نسبت به مدل‌های مشابه شده است. ورق لمی گلاس هم همچون ورق‌های هایگلاس در سایز 122 در 280 سانتی متر در بازار موجود می‌باشد. مقاومت در برابر اسیدهای شوینده، مقاومت در مقابل خط و خش، براق بودن و تنوع در طرح و رنگ را می‌توان از مزایای اصلی این ورق‌ها دانست و عیب اصلی که کابینت سازها برای این ورق‌ها معمولا بیان می‌کنند، لکه پذیری زیاد و قیمت بالا است. از ورق لمی گلاس برای ساخت انواع کابینت و کمد دیواری استفاده می‌شود.

    • ورق پلی گلاس

مغزی استفاده شده در ورق پلی گلاس همانند دو مدل دیگر این خانواده از جنس ام دی اف می‌باشد، اما با این تفاوت که از روکش مقاوم‌تری نسبت به خط و خش در تولید این ورق‌ها استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث شده، ورق‌های پلی گلاس در مقابل  خط و خش، حرارت و مواد اسیدی رنگ و فرم خود را از دست ندهد. ورق پلی گلاس در دو مدل مات و براق در بازار موجود است و یکی از مزیت‌های اصلی این ورق‌ها نظافت راحت آن می‌باشد. این ورق‌ها در سایز 122 در 280 سانتی در بازار به فروش می‌رسد و قیمت بالاتری نسبت به دو مدل هایگلاس و لمی گلاس دارد.

 

جدیدترین قیمت ورق کابینت|مجموعه نیودیزاین

 

۲. از چه نوع ورقی برای طراحی کابینت‌ های ممبران استفاده می‌شود؟

از چه نوع ورقی برای طراحی کابینت‌ های ممبران استفاده می‌شود؟ این مدل کابینت در آشپزخانه‌های ایرانی طرفداران زیادی دارد و همواره تقاضا برای این مدل زیاد است برای مثال کابینت ممبران گردویی بسیار در مجموعه نیو دیزاین محبوب می باشد. در ساخت بدنه کابینت‌های ممبران از ورق ام دی اف استفاده می‌کنند، برای درب این کابینت‌ها هم که از ام دی اف خام ساخته شده با کمک دستگاه وکیوم روکش پی وی سی کشیده می‌شود. کابینت‌ ممبران به لحاظ سبک طراحی در دسته کابینت‌های کلاسیک قرار دارد و اغلب در طراحی آشپزخانه‌های بزرگ از این مدل استفاده می‌کنند. کابینت ممبران به نسبت سایر مدل‌های سبک کلاسیک قیمت ارزان تر و تنوع طرح بیشتری دارد ولی به دلیل به دلیل مقاومت پایین در برابر خط و خش و رطوبت بسیاری از کابینت سازها استفاده از این مدل را پیشنهاد نمی‌کنند.

۳. تفاوت قیمت ورق کابینت ایرانی با خارجی

در زمان انتخاب کابینت برای آشپزخانه، شما باید به موارد زیادی دقت کنید تا در نهایت از نتیجه کار در طولانی مدت رضایت داشته باشید و بعد از مدت کوتاهی آشپزخانه برای شما خسته کننده نشود. یکی از موارد مهم در انتخاب کابینت متراژ آشپزخانه و شرایط محیطی است که شما در آن زندگی می‌کنید. ورق‌های کابینت جز اقلامی است که در سال‌های اخیر با افزایش نرخ ارز تولید آن در داخل هم رونق بسیار خوبی گرفته و بسیاری از کابینت سازها کیفیت برندهای ایرانی تولید کننده ورق کابینت را بعضا بهتر از نمونه‌های خارجی آن هم می‌دانند. ورق کابینت اغلب از کشورهای ترکیه، ایتالیا و کره جنوبی به ایران وارد می‌شود و به جز برندهای معروف وارداتی که گران قیمت هم هستند، سایر محصولات وارداتی از کشورهای خارجی کیفیت پایین تری از برندهای معروف ایرانی دارند. تفاوت قیمت ورق کابینت ایرانی با خارجی در برخی از موارد بسیار زیاد است و این موضوع نوع ورق، برند ورق مورد نظر و کشوری که ورق کابینت از آنجا وارد کشور شده برمی‌گردد.

۴. معروف ترین برندهای ایرانی تولید کننده ورق کابینت

ورق کابینت یکی از پرمصرف ترین مصنوعات چوبی است که در حال حاضر توسط شرکت‌های داخلی بسیار با کیفیت و تنوع بالا تولید می‌شود، برندهای ایرانی در چند سال اخیر به حدی خوب عمل کرده‌اند که اعتبارشان روز به روز در حال افزایش است. تقریبا می‌توان گفت که انواع ورق‌های مورد استفاده در صنعت کابینت سازی در داخل تولید می‌شود، البته تولید برخی از انواع ورق کابینت همچون ورق ام دی اف، نئوپان و هایگلاس رونق زیادی دارد و تقاضا برای این سه نوع ورق در داخل کشور بیشتر است. البته باید این نکته را هم متذکر شویم که تمامی تولید کنندگان معروف ایرانی چه از نظر کیفیت و چه از نظر قیمت، تفاوت زیادی با هم ندارند و مرغوبیت این کالاهای داخلی با برندهای معروف ترک هم برابری می‌کند. البته برخی تولیدکنندگان هم محصولات بی کیفیت را با نام برندهای ترک در بازار به فروش می‌رسانند. در جدول زیر معروف ترین برندهای ایرانی تولید کننده ورق کابینت را با انواع ورق‌هایی که در کارخانه‌هایشان تولید و به بازار عرضه می‌کنند را بیان کرده‌ایم تا بهتر با محصولات این شرکت‌ها معتبر آشنا شوید.

 

مطلب پیشنهادی : کابینت روکش چوب

  

ردیفکشور سازندهنام برندام دی افنئوپانهایگلاسپارکت لمینتصفحه کابینت
1ایرانآرتا**
2ایرانآریا**
3ایرانآرین سینا***
4ایراناکسترا*
6ایرانای ان جی (ANG)**
7ایرانای جی ای (AGE)***
8ایرانایزوفام****
9ایرانبست وود*
10ایرانپارس نئوپان**
11ایرانپاک چوب****
12ایراندرخت سبز*
13ایرانزاگرس چوب (پانو، آلکی)**
14ایرانپارسیان چوب (پانوتک)*
15ایرانپویا**
16ایرانچهل ستون**
17ایرانسابین**
18ایرانسیتک (Seetec)**
19ایرانفرامید*
20ایرانفومنات**
21ایرانلوکس پنل**
22ایرانملامین سازه شرق (آرکا)*
23ایراننقطه***
24ایراننوین چوب****

 

 ۵. معروف ترین برندهای خارجی تولید کننده ورق کابینت

امروزه اغلب کشورهای جهان توانسته‌اند در زمینه تولید ورق کابینت پیشرفت‌های چشمگیری داشته باشند. ترکیه یکی از موفق ترین کشورهای جهان در زمینه تولید انواع ورق‌های کابینت است، این کشور در خصوص تولید ورق‌های ام دی اف بسیار موفق عمل کرده و بخش وسیعی از بازار ایران را تا همین چند سال قبل به خود اختصاص داده بود. در میان کشورهای اروپایی هم آلمان و ایتالیا جز بهترین تولیدکنندگان ورق‌های کابینت محسوب می‌شوند. کشورهای چین و ترکیه جز بزرگترین صادر کنندگان ورق‌های کابینت در جهان هستند که در بازار ایران هم سهم بسیار خوبی دارند. انواع ورق‌های کابینت از کشورهای مختلف جهان به ایران وارد می‌شود و بازرگانان ایرانی برای رقابت با برندهای داخلی سعی می‌کنند با کیفیت را به کشور بیاورند. در جدول زیر معروف ترین برندهای خارجی تولید کننده ورق کابینت را با انواع ورق‌هایی که در کارخانه‌هایشان تولید و به کشورمان صادر می‌کنند را به صورت دقیق بیان کرده‌ایم تا بهتر با محصولات این شرکت‌ها معتبر آشنا شوید.

ردیفکشور سازندهبرندام دی افنئوپانهایگلاسپارکت لمینتصفحه کابینت
1اسپانیاآلویک***
2ترکیهای جی تی (AGT)***
3ترکیهایشیک

(AISIK)

***
4اتریشایگر

(EGGER)

****
5استونیترموری

(Thermory)

چوب
6ایتالیاتری بی

(3B)

**
7ترکیهتورپان

(Teverpan)

**
8ترکیهچامسن

(Camsan)

*
9کره جنوبیفارسکو

(Foresco)

**
10ترکیهکاستامونو

(Kastamonu)

*****
11ایتالیاکلیاف

(CLEAF)

**
12ترکیهگنتاش

(Gentas)

**
13آلماننیمن

(Niemann)

**
14تایلندواناچای

(Vanachai)

****
15پرتغالوان اسکین

(One Skin)

**
16ترکیهیلدیز انتگر

(Yıldız Entegre)

***
17ترکیهیلدیز سانتا

(Yıldız Sunta)

***

۶. چرا باید انواع ورق کابینت و برندهای معروف را در این زمینه بشناسیم؟

چرا باید انواع ورق کابینت و برندهای معروف را در این زمینه بشناسیم؟ شناخت انواع برندهای تولید کننده ورق کابینت در زمان انتخاب و طراحی متریال مناسب برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه ضروری است. به دلیل تنوع زیادی که در بازار  ورق کابینت وجود دارد، انتخاب برند مناسب اندکی گیج کننده و پیچیده می‌باشد و باید پیش از هر انتخابی ابتدا انواع برندهای داخلی و خارجی تولید کننده را در این زمینه بشناسیم و سپس بر اساس بودجه و کیفیت مورد انتظار انتخاب آگاهانه‌ای را انجام دهیم.

 

مطلب پیشنهادی: علت ترک خوردن صفحه کابینت

۷. انواع روکش‌ برای ورق کابینت ام دی اف

یکی از پرکاربردترین انواع ورق‌های کابینت بی شک ورق کابینت ام دی اف است که تنوع بسیار زیادی دارد و اغلب برندهای داخلی و خارجی این نوع ورق را تولید می‌کنند. مهم‌ترین بخش آماده‌سازی ورق ام دی اف جهت کاربرد نهایی، روسازی آن و مرحله روکش کردن ورق است. در تولید ورق ام دی اف از روکش‌های طبیعی و یا روکش‌های مصنوعی معمولا استفاده می‎‌کنند. انواع روکش‌ برای ورق کابینت ام دی اف طی مراحل خاصی و به وسیله دستگاه‌های مخصوصی انجام می‌شود. امروزه اکثر ام دی اف های تولید شده در جهان به صورت روکش شده تولید و در بازار عرضه می‌گردد.

انواع روکش‌ برای ورق کابینت ام دی اف|مجموعه نیودیزاین

۸. قیمت انواع ورق کابینت چگونه محاسبه می شود؟

قیمت انواع ورق کابینت چگونه محاسبه می شود؟ در حال حاضر تنوع ورق کابینت در بازار بسیار زیاد است و مشتریان بر اساس سلیقه و بودجه خود می‌توانند کابینت مناسب را انتخاب نمایند. قیمت انواع کابینت به صورت متر مربعی و براساس جنس ورق مورد استفاده، یراق آلات و دستمزد ساخت محاسبه می‌شود. تنوع بازار باعث شده تا افراد با بودجه‌های مختلف بتوانند برای آشپزخانه خود از مدل‌های شیک و کلاسیک استفاده کنند. عوامل بسیاری بر قیمت کابینت تاثیر گذار است که از جمله آنها می‌توان به جنس روکش، اندازه و ابعاد کابینت‌ها، نوع کابینت اعم از ایستاده، زمینی یا دیواری، نوع چسب، جزیره، جنس و ضخامت ام‌دی‌اف، وجود ویترین‌های شیشه‌ای و نوع مواد و متریال به کار رفته در آن اشاره کرد.

 

بیشتر بخوانید : کابینت نئو کلاسیک چیست

 

جمع‌بندی

بهتر است همیشه قبل از خرید هر کالایی در مورد آن به صورت دقیق تحقیق کنید، این موضوع در انتخاب جنس و مدل کابینت هم باید رعایت شود. کابینت با توجه به متراژ و نقشه آشپزخانه طراحی و تولید می‌گردد. بنابراین برای خرید کابینت باید مدل ایده آل خود را انتخاب نمایید و با یک کابینت ساز مطمئن و معتبر برای ساخت آن قرارداد ببندید. برای اینکه بتوانید به راحتی تصمیم بگیرید که آیا جنس کابینت انتخابی شما برای طرح مورد نظرتان در آشپزخانه مناسب است یا نه می‌توانید به افراد خبره در این زمینه مراجعه کنید و از آنها راهنمایی بخواهید. از این که تا پایان این مقاله با نیو دیزاین همراه بوده‌اید از شما سپاسگزاریم، اگر شما هم قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه یا بازسازی خانه قدیمی و آشپزخانه خود را دارید و به دنبال ایده‌های نو هستید با شماره 44433773-021 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در طراحی و اجرای آشپزخانه‌ای زیبا و شیک راهنمایی کنند.

سوالات متداول

۱. انواع ورق کابینت از چه کشورهایی به ایران وارد می‌شود ؟

چین، اسپانیا، ترکیه، اتریش، استونی، ایتالیا، کره جنوبی، آلمان، تایلند و پرتغال از جمله کشورهایی است که بازرگانان ایرانی انواع ورق کابینت را از آنها به ایران وارد می‌کنند.

۲.  چند نوع ورق کابینت در بازار موجود است؟

 در حال حاضر در بازار ایران انواع ورق کابینت که به فروش می‌رسد، عبارتند از: ورق نئوپان، ورق ام دی اف ، ورق هایگلاس، ورق لمی گلاس و ورق پلی گلاس.

۳. چه پارامترهایی بر قیمت انواع ورق کابینت موثر است؟

نوع مغزی مورد استفاده، جنس روکش، نوع رنگ از جمله مهمترین عواملی است که بر قیمت انواع ورق کابینت تاثیر دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *