جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکات دکوراسیون داخلی در خانه‌ی بازسازی شده چیست؟

فهرست مطالب

نکات دکوراسیون داخلی در خانه‌ی بازسازی شده چیست؟

هدف از دکوراسیون داخلی چیست ؟ نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه شامل چه مواردی است؟ چه مسائلی را در بازسازی خانه باید در نظر گرفت؟ بازسازی اصولی چه قوانینی دارد؟ تفاوت بازسازی با نوسازی چیست؟ مزایای بازسازی خانه چیست؟ حداقل و حداکثر هزینه‌های بازسازی به چه صورت است؟ بازسازی خانه چه مراحلی دارد؟ نکات دکوراسیون داخلی در خانه‌ بازسازی شده چیست؟ بازسازی و ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی خانه مزایای زیادی دارد که یکی از آن‌ها تغییر روحیه اعضای خانواده است. این کار اصولی دارد که برای بازسازی اصولی باید به آن‌ها توجه داشت. در این مطلب از نیو دیزاین قصد بررسی این نکات را داریم. اگر نیاز به بازسازی خانه خود دارید یا برای تغییر محیط زندگی قصد انجام این کار را دارید با ما همراه باشید تا با پاسخ به این سوال که نکات دکوراسیون داخلی در خانه‌ی بازسازی شده چیست؟ اصول انجام این کار را برای شما توضیح دهیم.

 

چک لیست دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه

تغییر محل زندگی راهی مناسب برای تغییر روحیه ساکنین و اعضای خانواده است. یکی از راه‌های انجام این کار خرید خانه جدید و زندگی در محیطی متفاوت است اما این کار هزینه، زمان و زحمت زیادی دارد. راه ساده‌تر ایجاد تغییر در محل زندگی بازسازی خانه است. این راه برای داشتن خانه‌‌ای جدید و با ظاهری زیبا و متفاوت بهترین روش است. بازسازی انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال تنوع و تازگی در محل زندگی خود هستند و نسبت به خرید و فروش خانه، هزینه پایین‌تری نیز دارد. بازسازی اقدامی به صرفه است اما اصولی دارد و نکات مختلفی برای انجام آن وجود دارد که جهت تغییری مناسب و بهبود وضعیت با مناسب‌ترین هزینه باید از آن‌ها مطلع بود. نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه، چک لیست انجام این کار را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد.

  • تشخیص فضاهای نیازمند بازسازی : اولین بخش از لیست تغییرات برای بازسازی اصولی خانه، تشخیص فضاهای نیازمند بازسازی است.
  • مشخص کردن سبک : بخش بعدی در چک لیست بازسازی باید به سبک مورد نظر و نیازهای ساکنین خانه اختصاص داده شود. برای مثال اگر قصد اضافه کردن اتاق به خانه را دارید باید این موضوع را در لیست خود مشخص کنید.
  • مشخص کردن تعمیرات : نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه، چک لیست انجام این کار در مرحله بعد به مشخص کردن تعمیرات اختصاص دارد.
  • تعیین مصالح : در مرحله باید مصالح را بر اساس سبک، نیاز و بودجه مورد نظر مشخص کرد. تعیین مصالح در چک لیست انجام بازسازی مهم‌ترین مسئله است. این کار باید بر اساس نیاز انجام شود، برای مثال اگر قصد بازسازی اتاق‌ها و آشپزخانه را دارید مصالح هر بخش باید به طور جداگانه مشخص شود.

 

بیشتر بخوانید : مراحل بازسازی خانه

 

مراحل کلی بازسازی خانه

بعد از تهیه چک لیست بازسازی نوبت به آغاز مراحل کلی بازسازی خانه می‌رسد. بازسازی خانه بسته به اینکه کدام قسمت نیاز به بازسازی داشته باشد و وضعیت خانه قبل از بازسازی به چه صورت باشد، مراحل متفاوتی دارد. برای مثال مراحل کلی بازسازی خانه در ساختمان‌هایی که نیاز به خرابی دارند با ساختما‌ن‌هایی که پایه و تاسیسات سالم و تنها نیاز به بازسازی و تغییر وضعیت بخش‌های داخلی دارند متفاوت است. در ادامه مراحل کلی بازسازی خانه را توضیح می‌دهیم و بعد از آن به بررسی اصول بازسازی هر بخش از خانه خواهیم پرداخت.

 

۱. انتخاب شرکت بازسازی

انتخاب شرکت بازسازی اولین مرحله بازسازی است. بازسازی کاری تخصصی است و اگر به درستی انجام شود کیفیت نهایی کار در حد تبدیل ساختمان به خانه‌ای نوساز خواهد بود. این کار هم مانند ساخت و ساز اولیه نیاز به نقشه کشی، برنامه‌ریزی، شناخت و انتخاب مصالح مناسب و بسیاری موارد دیگر دارد که همه این‌ها وظیفه یک شرکت بازسازی است. به همین دلیل انتخاب شرکت بازسازی اولین مرحله از انجام پروسه بازسازی خانه و مهم‌ترین آن است. در انتخاب شرکت بازسازی باید به نکاتی مانند سابقه کاری شرکت و نمونه پروژه‌های انجام شده، هزینه‌ها، میزان تخصص مهندسین فعال در شرکت و میزان رضایت مشتریان توجه کرد.

 

۲. تعیین و تخمین بودجه

تعیین و تخمین بودجه دیگر اقدامی است که برای طراحی دکوراسیون داخلی در بازسازی باید به آن توجه کرد و یکی دیگر از مراحل مهم انجام این کار است. این موضوع اهمیت زیادی در مشخص کردن مراحل بازسازی نیر دارد. انتخاب سبک بازسازی و جزئیات آن، مصالحی که برای بازسازی مورد نیاز است و بسیاری موارد دیگر به تعیین و تخمین بودجه بستگی دارد. تخمین بودجه دو مرحله دارد. یک مرحله اعلام بودجه‌ای است که کارفرما در اختیار دارد و توان مالی کارفرما برای بازسازی است و مرحله دیگر اعلام هزینه‌هایی است که شرکت پیمانکار برای بازسازی یک فضا تخمین زده است.

 

۳. برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی و تعیین هدف دیگر اقدامی است که برای بازسازی خانه باید انجام شود و جزو مراحل اولیه این کار نیز هست. در این مرحله باید اهداف خود را از بازسازی مشخص کرده، به شرکت پیمانکار اعلام کنید و برنامه‌ریزی لازم برای شروع کار را انجام دهید. پاسخ به سوالاتی مانند هدف شما از بازسازی چیست؟ قصد تغییری اساسی دارید یا صرفا به دنبال تغییر ظاهر دکوراسیون هستید؟ قصد اضافه کردن اتاق به خانه را دارید یا هدف شما بازسازی فضاهای موجود است و بسیاری سوالات مشابه دیگر برای تعیین هدف و برنامه‌ریزی شروع بازسازی به شما کمک می‌کنند.

 

۴. تعیین نحوه چیدمان

مرحله بعدی در بازسازی خانه، تعیین نحوه چیدمان است. برای همه ما پیش آمده که هزینه زیادی صرف تغییر وسایل و بازسازی فضای داخلی می‌کنیم اما این تغییر به چشم نمی‌آید. این موضوع به دلیل عدم توجه به چیدمان داخلی است. به عبارت دیگر بازسازی علاوه بر تعمیر بخش‌های آسیب‌دیده و اضافه کردن فضا یا کم کردن آن، نیاز به تغییر در دکوراسیون و حتی تغییر وسایل هم دارد. به خصوص در ساختمان‌های کوچک که امکان فضاسازی با تغییر در ساختمان خانه چندان زیاد نیست، اهمیت تعیین نحوه چیدمان در بازسازی و تغییرات چشمگیر بسیار زیاد است.

 

۵. انتخاب رنگ دکوراسیون

انتخاب رنگ دکوراسیون مرحله بعدی در بازسازی خانه است. انتخاب رنگ را می‌توان بر اساس سبک بازسازی، فضاهای نیازمند بازسازی و سلیقه کارفرما انجام داد. برای مثال رنگ فضایی مانند اتاق خواب که یک فضای کاملا شخصی است باید براساس روحیه مصرف کننده آن انتخاب شود. برای طراحی اتاق خوابی پسرانه رنگ باید سرد و پسرانه و برای طراحی اتاق دخترانه، رنگ باید متناسب با روحیات دخترها باشد. همچنین سبک دکوراسیون نیز در انتخاب رنگ موثر است. به عنوان مثال در سبک مدرن اغلب رنگ‌های قابل استفاده، رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، کرم و سفید است.

 

مطلب پیشنهادی: تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

 

۶. تعیین پوشش دیوار

در ادامه مراحل بازسازی باید برای تعیین پوشش دیوار اقدام کرد. نوع پوشش دیوار هم از مسائل مهم در دکوراسیون داخلی و ظاهر بازسازی خانه است. گزینه‌های زیادی وجود دارد که به عنوان پوشش دیوار در بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی قابل انتخاب هستند. پنل‌های دکوراتیو با طرح‌های سه بعدی، پوسترهای سه بعدی، انواع سنگ‌ها مانند سنگ مرمر، شیشه‌های تزئینی و تایل‌ها، رنگ‌های مخصوص، کاغذ دیواری و بسیاری مصالح دیگر را می‌توان برای تعیین پوشش دیوار انتخاب و استفاده کرد.

 

۷. انتخاب کفپوش

انتخاب کفپوش یکی دیگر از مراحل و اقدامات در بازسازی داخل خانه است. برای انتخاب کفپوش هم روش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بررسی سبک مورد نظر برای بازسازی، وضعیت سازه‌، کفپوش قبلی ساختمان، کاربری فضا و بودجه اشاره کرد. برای مثال در اتاق خواب که فضایی راحت می‌باشد بهتر است از کفپوش‌های نرم مانند موکت یا پارکت و در فضایی مانند پذیرایی بهتر است از کفپوش‌های لوکس و زیبا مانند سرامیک یا چوب استفاده کرد.

 

مراحل کلی بازسازی خانه|مجموعه نیودیزاین

 

اصول بازسازی بر اساس فضاهای مختلف

از دیگر نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه که باید به آن توجه کرد و در همه مراحل بازسازی موثر است، توجه به اصول بازسازی بر اساس فضاهای مختلف است. بازسازی هر کدام از فضاها و بخش‌های خانه مانند آشپزخانه، اتاق خواب، هال و پذیرایی، شرایط مختلفی دارند.

 

۱. اصول بازسازی هال و پذیرایی

از اصول بازسازی هال و پذیرایی می‌توان به انتخاب مصالح و متریال لوکس برای دکوراسیون داخلی اشاره کرد. برای مثال دیوارپوش مناسب هال و پذیرایی پانل‌های طرح چوب، کاغذ دیواری یا رنگ‌های خاص هستند. همچنین ترکیب سنگ و کاغذ دیواری، چوب و کاغذ دیواری و رنگ و کاغذ دیواری هم برای دیوارپوش هال و پذیرایی مناسب‌تر است. در دکوراسیون داخلی و بازسازی هال و پذیرایی باید از نورپردازی استفاده شود و این کار باید به گونه‌ای انجام شود که ظاهر زیباتری داشته باشد و فضا را دلبازتر نشان دهد.

 

۲. اصول بازسازی آشپزخانه

از اصول بازسازی آشپزخانه و دکوراسیون داخلی این فضا که یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر ساختمان به خصوص منازل مسکونی است باید به کاربردی بودن آشپزخانه اشاره کرد. از کفپوش گرفته تا دیوارها در آشپزخانه باید به گونه‌ای انتخاب شوند که استفاده از آن‌ها راحت باشد. بهداشت آشپزخانه اهمیت زیادی دارد، بنابراین کفپوش آن باید از جنسی باشد که نظافت ساده‌ای داشته باشد. در آشپزخانه باید به تاسیسات توجه کرد و اگر سبک بازسازی به گونه‌ای انتخاب شود که نیاز به جابجایی لوله‌ها یا تاسیسات باشد این کار باید با برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن شرایط ساختمان انجام شود. شما می توانید با دکور یک آشپزخانه زیبا به کل خانه یک ظاهر زیبا دهید چراکه آشپزخانه از بخش های اصلی خانه می باشد و ظاهر آن به شدت در کل خانه تاثیر گذار است. به طور مثال با سفارش کابینت آشپزخانه با سبک مدرن می توانید یک ظاهر مدرن و لوکس به فضای خانه دهید. یکی از کابینت های پر طرفدار کابینت آشپزخانه انزو می باشد که در مجموعه ما قابل سفارش می باشد.

 

۳. اصول و نکات بازسازی حمام

بازسازی حمام و سرویس بهداشتی هم به اندازه دیگر بخش‌های خانه نیاز به دقت و رعایت اصول انجام این کار دارد. از جمله اصول و نکات بازسازی حمام می‌توان توجه به تاسیسات را نام برد. در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی عایق‌ بندی دیوار، کفپوش و حتی سقف به منظور جلوگیری از نم زدن فضای داخلی اهمیت زیادی دارد.

 

بیشتر بخوانید : هدف از دکوراسیون داخلی

 

مزایای بازسازی خانه چیست؟

اصول و نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه برای هر فضا گفته شد اما شاید این سوال برای شما ایجاد شود که به طور کل مزایای بازسازی خانه چیست و این کار چه اهمیتی دارد. از جمله مزایای بازسازی خانه می‌توان به داشتن فضایی جدید برای زندگی با هزینه کم اشاره کرد. بازسازی حتی اگر به صورت صفر تا صد هم انجام شود هزینه مناسب‌تری نسبت به خرید خانه جدید دارد. در بازسازی همچنین می‌توان ایرادات ساختمان را برطرف کرد و تعمیر اساسی همراه با تغییر ظاهر ایجاد کرد. از دیگر مزایای بازسازی خانه می‌توان به کاربردی‌تر کردن فضا اشاره کرد. برای همه ما پیش آمده که خانه‌ای را خریداری کنیم که با بودجه ما مطابقت دارد و فضای آن چندان مطابق با سلیقه ما نیست یا بعد از مدتی با شرایط جدید ما سازگار نیست. در چنین شرایطی هم بازسازی کمک زیادی می‌کند تا خانه به محیطی کاربردی، کاملا مطابق با سلیقه تبدیل شود.

 

هزینه بازسازی خانه

از مهم‌ترین نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه، هزینه بازسازی خانه است که هم برای کارفرما و هم برای پیمانکار اهمیت دارد. هزینه برای کارفرما، مشتریان یا افرادی که فضایی برای بازسازی دارند به منظور آماده‌سازی بودجه اولیه و تامین سرمایه اهمیت دارد و برای پیمانکار از جهت انتخاب نوع مصالح، نوع بازسازی و مواردی مانند انتخاب سبک اهمیت دارد. تخمین دقیق هزینه بازسازی خانه امکان‌پذیر نیست و تا زمانی که فضا توسط شرکت انتخابی بررسی نشود، ممکن نخواهد بود اما اطلاع از نکات زیر به تخمین راحت‌تر هزینه بازسازی خانه کمک زیادی می‌کند.

 

۱. هزینه‌ بازسازی بر اساس سبک

اولین روش تخمین قیمت و هزینه بازسازی، تخمین هزینه‌ بازسازی بر اساس سبک است. این موضوع که سبک قبلی خانه چه چیزی بوده و سبک مورد نظر بعد از بازسازی به چه صورت است، یکی از عوامل موثر در تعیین هزینه بازسازی خانه است. برای مثال اگر سبک قبلی خانه مدرن باشد، امکان تغییر به بیشتر سبک‌ها به سادگی وجود دارد اما سبکی مانند رومی نیاز به پرداخت هزینه بالا برای تغییر دارد و برای تبدیل به سبک مورد نظر در بازسازی ابتدا باید بسیاری از قسمت‌ها تخریب شوند. بازسازی بر اساس سبک همچنین در مصالح انتخابی، مدت زمان انجام بازسازی و فضاسازی خانه هم تاثیر دارد که هزینه هر کدام متفاوت است.

 

۲. هزینه بازسازی بر اساس متراژ

تخمین هزینه بازسازی بر اساس متراژ روش دیگر تعیین هزینه بازسازی خانه است. طبیعتا هر چقدر متراژ خانه بزرگ‌تر باشد، بازسازی زمان بیشتری برده، هزینه بیشتری نیاز دارد و زمان بیشتری نیز صرف انجام آن می‌شود که همه این مسائل در تعیین قیمت بازسازی موثر است. بیشتر شرکت‌های فعال در زمینه طراحی دکوراسیون و بازسازی ساختمان‌ها تخمین اولیه هزینه‌های بازسازی را از طریق تخمین هزینه بازسازی بر اساس متراژ انجام می‌دهند. تخمین هزینه بازسازی بر اساس متراژ همچنین راحت‌ترین روش تخمین هزینه‌ها نیز هست، زیرا این مسئله که متراژ بیشتر، هزینه بالاتری نیز دارد یک امر ثابت در ساخت و ساز از هر نوعی است.

 

۳. هزینه بازسازی بر اساس قدمت

هزینه بازسازی چه بازسازی خانه چه بازسازی دفتر کار بر اساس قدمت سازه هم مشخص می‌شود. به عبارت دیگر قدمت سازه یکی دیگر از موضوعاتی است که در هزینه بازسازی موثر است. سازه‌هایی که قدمت بالایی دارند، تعمیرات اولیه بیشتری نیز نیاز دارند. برای مثال سازه‌ای 30-40 سال ساخت ابتدا نیاز به تخریب بخش‌های بیش از اندازه آسیب دیده و سپس نیاز به بررسی تاسیسات آسیب دیده و نیاز به تعمیر دارد. در نهایت بعد از مشخص شدن تمام این موارد بازسازی خانه آغاز می‌شود و هزینه بازسازی بر اساس قدمت نیز مشخص می‌شود. طبیعتا ساختمانی که سازه و تاسیسات جدید و سالم‌تری دارد، از نظر تعمیر هزینه‌هایی کمتر نیز خواهد داشت.

 

خدمات نیو دیزاین در زمینه بازسازی خانه

تصمیم در مورد بازسازی خانه، تصمیمی است که نیاز به دقت، آشنایی با اصول انجام این کار و موارد دیگری مانند بودجه دارد. همچنین در روند بازسازی این موضوع باید مشخص باشد که قصد چه میزان بازسازی دارید و کدام بخش از خانه در اولویت بازسازی قرار دارد. در مسیر انجام این کار می‌توانید از کمک و راهنمایی کارشناسان هم استفاده کنید. مجموعه نیو دیزاین یکی از تیم‌های کارشناس در زمینه بازسازی منزل است. از خدمات نیو دیزاین در زمینه بازسازی خانه می‌توان به مراجعه کارشناسان به خانه و بازسازی دقیق فضا اشاره کرد. کارشناسان مجموعه ما بعد از بازسازی فضاهای مورد نظر شما برای بازسازی، ابتدا هزینه و زمان بازسازی را مشخص کرده و سپس طرح مورد نظر و مناسب را به شما اعلام می‌کنند. خدمات بازسازی خانه در مجموعه ما به گونه‌ای ارائه می‌شود که تمام تجهیزات و اقدامات انجام شده مطابق با نظر کارفرما باشد و سازه نهایی هم از نظر ظاهر و هم از نظر کیفیت کار بهترین شرایط را داشته باشد.

 

خدمات نیو دیزاین در زمینه بازسازی خانه|مجموعه نیودیزاین

 

نتیجه‌گیری 

آشنایی با نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه کمک زیادی به بازسازی اصولی و ایجاد ظاهری مناسب برای خانه می‌کند. البته در بازسازی بخش‌های مختلف خانه باید به این موضوع دقت داشت که بعضی قسمت‌ها نیاز به دریافت مجوز داشته و بعضی دیگر بدون مجوز شهرداری هم قابل بازسازی هستند و همین مسئله اهمیت انجام بازسازی توسط تیمی حرفه‌ای و با تجربه در زمینه بازسازی و معماری را بیشتر می‌کند. در این مقاله از نیو دیزاین تلاش کردیم که مهم‌ترین نکات در زمینه بازسازی منزل را به شمال توضیح دهیم. با این حال اگر نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد بازسازی، اصول و سفارش انجام این کار دارید کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند. هم چنین مجموعه ما در زمینه ساخت و اجرای انواع کابینت آشپزخانه مانند کابینت ممبران گردویی که بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد آماده خدمت رسانی به شما دوستان عزیز می باشد.

 

بیشتر بخوانید : بازسازی خانه های کوچک

 

سوالات متداول 

۱. مهم‌ترین نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه شامل چه مواردی است؟

از مهم‌ترین نکات در بازسازی خانه می‌توان به انتخاب شرکت بازسازی، تعیین نحوه چیدمان، انتخاب سبک، انتخاب مصالح و تعیین بودجه اشاره کرد.

 

۲. مزایای بازسازی خانه چیست؟

تغییر اساسی در محل زندگی با هزینه کمتر، تعمیر بخش‌های آسیب دیده و افزایش ارزش مادی ساختمان از مزایای اصلی بازسازی خانه هستند.

 

۳. کدام یک از نکات بازسازی خانه در نتیجه نهایی کار تاثیر بیشتری دارد؟

بودجه‌ای که کارفرما برای انجام بازسازی خانه در اختیار دارد، موثرترین عامل در بازسازی خانه است که در تمام مراحل بازسازی تاثیرگذار است.

 

۴. در چک لیست بازسازی خانه باید چه مواردی را مشخص کرد؟

مشخص کردن فضاهای نیازمند بازسازی، انتخاب مصالح، بررسی وضعیت تعمیر و میزان نیاز به آن و مشخص کردن سبک برای شروع بازسازی از مواردی هستند که جزئیات هر کدام باید در چک لیست بازسازی خانه مشخص باشند.

 

۵. چه مواردی در تخمین هزینه بازسازی خانه موثر هستند؟

متراژ ساختمان، قدمت سازه و سبکی که برای بازسازی انتخاب می‌شود از جمله مسائلی هستند که هزینه بازسازی را تعیین می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *