جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟+جذابترین ایده ها برای طراحی داخلی

فهرست مطالب

هدف از دکوراسیون داخلی + جذاب ترین ایده ها برای طراحی داخلی

هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟ دکوراسیون داخلی چه اصولی دارد؟ طراحی دکوراسیون داخلی چه اصولی دارد؟ چه سبک‌هایی برای طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد؟ طراحی دکوراسیون داخلی در چند مرحله انجام می‌شود؟ طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی چه تفاوتی با طراحی دکوراسیون اداری دارد؟ چه جزئیاتی در طراحی دکوراسیون داخلی قابل استفاده است؟ طراحی دکوراسیون داخلی کاری نیازمند تجربه و مهارت است که تنها توسط تیم‌های متخصص قابل انجام است. اگر این کار به درستی و با رعایت تمام اصول انجام شود، نتیجه کار یک دکوراسیون حرفه‌ای و فضایی کاربردی خواهد بود. در این مطلب از نیو دیزاین قصد صحبت در مورد طراحی دکوراسیون داخلی و اصول انجام آن را داریم. همچنین در مورد این سوال که هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟ + جذابترین ایده ها برای طراحی داخلی صحبت خواهیم کرد.

مطلب پیشنهادی: تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی

هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟

بعد از ساخت یک ساختمان و برای استفاده از آن به عنوان فضایی مسکونی یا اداری اولین کار چیدمان داخلی آن است. طراحی و چیدمان داخلی ساختمان کار چندان ساده‌ای نیست. چیدمان درست و حرفه‌ای نه تنها از نظر زیبایی شناسی، بلکه از نظر اصول علمی طراحی هم قواعد خاص خود را دارد. ههم چنین طراحی دکوراسیون داخلی نیز در امر بازسازی خانه ی قدیمی نیز بسیار مورد تجه افراد می باشد. اما شاید این سوال برای شما ایجاد شود که چرا باید چیدمان به ظاهر ساده یک فضا را طبق اصول انجام داد و در واقع، هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟ پاسخ به این سوال کمی قبل داده شد اما به طور دقیق‌تر می‌توان موارد زیر را به عنوان مهم‌ترین اهداف دکوراسیون داخلی معرفی کرد.

۱. شادی و انرژی بخشی به ساکنین

طراحی اصولی دکوراسیون به خصوص برای منازل بیش از هر چیز باعث شادی و انرژی بخشی به ساکنین می‌شود. خانه برای همه ما جایی برای آرامش، استراحت، رفاه و دوری از تنش‌های روزمره است و این فضا زمانی آرامش بخش خواهد بود که همه چیز در آن به درستی طراحی شده باشد. یک خانه زیبا که همه نیازهای روحی و روانی را به خوبی تامین کند علاوه بر آرامش، انگیزه زندگی کردن را هم بیشتر می‌کند.

۲. ایجاد فضاهای مطلوب و کاربردی

از دیگر اهداف طراحی دکوراسیون داخلی، ایجاد فضاهای مطلوب و کاربردی برای ساختمان است. تفاوتی ندارد که کاربری سازه چه چیزی باشد، یک ساختمان اداری یا ساختمانی مسکونی هر دو به فضاهایی مشخص و مجزا بسته به شرایط خود نیاز دارند. برای مثال در ساختمان مسکونی باید بخشی را به پذیرایی، بخشی را به اتاق‌خواب‌ها و بخشی را به آشپزخانه اختصاص داد یا در یک ساختمان اداری در کنار اتاق‌های کارمندان نیاز است که بخشی به آبدارخانه و بخشی به فضای استراحت کارکنان اختصاص داده شود.

۳. جلب اعتماد مشتریان در فضاهای اداری

هدف دیگر دکوراسیون داخلی در ساختمان‌های اداری و تجاری ، جذب بیشتر مشتریان است. دکوراسیون داخلی صمیمی و مطلوب به جلب اعتماد مشتریان در فضاهای اداری کمک می‌کند. برای مثال به منظور ایجاد چنین حسی در مراجعین یک مطب دندانپزشکی مخصوص کودکان از المان‌های کودکانه مانند رنگ‌های شاد، نقاشی‌ها، اسباب بازی و موارد مشابه استفاده می‌شود یا جهت ایجاد حس اعتماد و جذب مشتریان در یک مرکز فروش محصولات مراقبتی پوست، از تصاویر قبل و بعد محصولات در طراحی استفاده می‌شود.

۴. افزایش بازدهی محیط

افزایش بازدهی محیط، هدف دیگر طراحی دکوراسیون داخلی در فضاهای اداری و فضاهای تجاری است. همان‌طور که گفته شد طراحی اصولی دکوراسیون تاثیر زیادی در روحیه ساکنین آن دارد و زمانی که یک فضای اداری متناسب با روحیات کارکنان آن، با فضاسازی‌های مناسب جهت استراحت و رفاه کارکنان طراحی شود، تاثیر مثبت آن در روحیه کارکنان چندین برابر خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید : نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه

هدف از دکوراسیون داخلی چیست|مجموعه نیودیزاین

 

تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی

طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی دو اصطلاحی هستند که معمولا به جای هم استفاده می‌شوند و از نظر بیشتر افراد یک معنا و مفهوم دارند، در حالی که این طور نیست و تفاوت طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی بسیار زیاد است. در دکوراسیون داخلی در درجه اول زیبایی‌شناسی و بعد از آن اصول علمی طراحی در نظر گرفته می‌شود اما در طراحی داخلی این کار بیشتر بر پایه اصول علمی و با دانش معماری انجام می‌شود. دکوراسیون داخلی معمولا بعد از پایان ساخت و ساز یک فضا انجام می‌شود و حتی می‌توان آن را پس از چند سال استفاده از آن فضا انجام داد اما طراحی داخلی بلافاصله بعد از اتمام ساخت و ساز آغاز می‌شود.

  • تفاوت معمار داخلی با دکوراتور

تفاوت دیگر طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی در شخصی است که این کار را انجام می‌دهد. طراحی داخلی توسط معمار داخلی و دکوراسیون داخلی زیر نظر دکوراتور انجام می‌شود و این دو از نظر نحوه کار، شرح وظایف، مسئولیت‌ها و توانمندی‌ها با هم تفاوت دارند. اصلی‌ترین تفاوت معمار داخلی با دکوراتور در دانش علمی آن‌ها است. معمار داخلی دانش انجام کار خود را با تحصیل در دانشگاه می‌آموزد، دکوراتور اما توانایی کسب دانش اولیه کار خود در انواع دوره‌های فنی و حتی به صورت تجربی را دارد.

 

اصول اولیه طراحی دکوراسیون داخلی

آشنایی با اصول اولیه طراحی دکوراسیون داخلی، اولین گام برای چیدمان حرفه‌ای فضا است. آشنایی با این اصول کمک می‌کند که هر فضایی با هر نوع کاربری قابل استفاده باشد و امکان تبدیل ساده‌ترین فضاها به فضایی زیبا و شگفت‌انگیز وجود داشته باشد. در منابع مختلف طراحی و معماری، موارد مختلفی را به عنوان اصول اولیه طراحی دکوراسیون داخلی معرفی کرده‌اند و موارد زیر، اصول مشترک این کار در تمام منابع هستند.

۱. تعادل

تعادل اولین اصل دکوراسیون داخلی است. تعادل باعث ایجاد احساس امنیت در فضا می‌شود. این موضوع نه فقط در شکل و ظاهر، بلکه در رنگ و بافت دکوراسیون هم باید در نظر گرفته شود. در دکوراسیون داخلی سه نوع تعادل وجود دارد. تعادل رسمی که در طراحی و چیدمان دو سمت مشابه یکدیگر است. برای مثال اگر دو صندلی در یک سمت میز قرار داشته باشد باید دو صندلی مشابه را در سمت مقابل آن قرار دارد. تعادل غیر رسمی که در این نوع تعادل کمی به هم ریختگی هم امکان‌پذیر نیست و نیازی به برقراری تعادل در همه جزئیات نیست. قرار دادن دو مبل تک نفره در دو طرف کاناپه مثالی از این تعادل است و در نهایت آخرین نوع تعادل، تعادل شعاعی است. در این نوع تعادل یک وسیله مانند میز در مرکز قرار گرفته و دکوراسیون سایر وسایل مانند شعاع دایره نسبت به آن مرکز انجام می‌شوند.

۲. تاکید

تاکید اصل دیگر طراحی دکوراسیون است. طبق این اصل زمانی که در یک فضا، همه چیز یکنواخت و در یک طیف خاص باشد، به مرور خسته کننده خواهد شد. در چنین شرایطی فضا نیاز به یک تلنگر دارد تا چشم را خسته نکرده و تاکید دکوراسیون روی آن باشد. برای مثال زمانی که در یک اتاق با دکوراسیون سفید، شومینه‌ای به رنگ مشکی طراحی شود، تاکید از سفیدی و یکنواختی فضا روی شومینه می‌رود.

۳. تکرار

یکی از موضوعاتی که در طراحی دکوراسیون داخلی به آن تاکید می‌شود، تکرار است. تکرار اصل مهمی در طراحی دکوراسیون است و اگر به درستی استفاده شود، فضا زیبا و کاربردی‌تر خواهد بود. هر چیزی در دکوراسیون قابلیت تکرار ندارد و بهتر است جزئیات کوچک مانند یک تابلو با طرح مشابه، چند آینه دکوراتیو یا چند گلدان را در بخش‌های مختلف خانه تکرار کرد. استفاده از این اصل به افزایش حس اعتماد در مخاطبینی که وارد آن فضا می‌شوند، کمک می‌کند.

۴. هماهنگی

هماهنگی به عنوان اصل مهم دیگر در دکوراسیون داخلی با هماهنگ کردن عناصر مختلف در طراحی ایجاد می‌شود. برای فراهم کردن این اصل باید فضا را طوری طراحی کرد که همه جزئیات در کنار هم یک پیام واحد را انتقال دهند. برای مثال استفاده از مبلمانی به رنگ سفید با چند گلدان سبز و یه تابلو از منظره‌ جنگل یا دریا قطعا احساس آرامش را در فرد ایجاد می‌کند یا استفاده از مبلمانی به رنگ قرمز یا نارنجی در کنار یک شومینه حس هیجان و گرما را به مخاطب منتقل می‌کند. هم چنین بین سبک های طراحی کار شده در جاهای مختلف خانه هم باید هماهنگی باشد مثلا اگر خانه سبک کلاسیک دارد با در حیط آشپزخانه با سفارش کابینت آشپزخانه کلاسیک یا نئو کلاسیک میان طراحی آشپزخانه با دیگر فضا ها هماهنگی ایجاد خواهد شد.

۵. تناسب

تناسب اصل بعدی در طراحی دکوراسیون است و به این معنا است که عناصر در یک فضا باید متناسب با متراژ، کاربری و به اندازه استفاده شوند. برای مثال استفاده از تزئینات زیاد و کوچک در اتاقی که متراژ زیادی ندارد کاربردی نیست و باعث کوچک دیده شدن فضا می‌شود و بالعکس استفاده از عناصر بزرگ و ساده در یک فضای بزرگ باعث خالی دیده شدن و خسته کننده بودن فضا می‌شود. در یونان باستان این اصل در طراحی داخلی با عنوان بخش طلایی شناخته می‌شود و یک فرمول برای طراحی فضاها ارائه می‌شود که با چیدمان طبق آن، فضا دیدنی‌تر خواهد شد.

 

مطالعه کنید : مراحل بازسازی خانه

 

سبک‌های پرطرفدار طراحی دکوراسیون داخلی

بیشتر از صدها سبک و طرح برای دکوراسیون داخلی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها را می‌توان برای دکوراسیون خود استفاده کرد. البته برای انجام این کار باید به تناسب سبک انتخابی با فضا توجه کرد و لازمه این موضوع آشنایی با جزئیات سبک‌های مختلف طراحی است. در ادامه چند مورد از سبک‌های پرطرفدار طراحی دکوراسیون داخلی با جزئیات و ویژگی‌های خاصی که در مورد هر کدام از آن‌ها وجود دارد را معرفی خواهیم کرد.

۱. سبک مدرن

سبک مدرن یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است که سال‌ها است برای طراحی فضاهای مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی بارز این سبک سادگی است. در سبک مدرن خبری از تجملات رایج در طراحی دکوراسیون نیست و همه چیز از ساده‌ترین شکل ممکن استفاده می‌شوند. در این طرح از رنگ‌ها هم چندان استفاده نمی‌شود. رایج‌ترین رنگی که در طراحی به سبک مدرن استفاده می‌شود طوسی یا خاکستری است. همچنین استفاده از رنگ سفید و مشکی هم در این سبک دکوراسیون بسیار رایج است. بیشتر المان‌هایی که در این سبک طراحی استفاده می‌شوند، جزئیات ساده و مشخص مانند اشکال هندسی معین دارند. برای مثال در طراحی خانه های مدرن می توان برای آشپزخانه ی آن از کابینت های هایگلاس مانند کابینت هایگلاس ترک استفاده کرد که هم مدرن میباشد و با سبک خانه هارمونی دارد و هم نسبت به کیفیتش قیمت مناسبی دارد.

۲. سبک صنعتی

به منظور طراحی دکوراسیون داخلی استفاده از سبک صنعتی هم بسیار رایج است. اگر تصور می‌کنید این سبک طراحی مخصوص فضاهای اداری و تجاری است، سخت در اشتباهید. بر خلاف اسم این سبک، روش و سبک طراحی صنعتی هیچ ارتباطی با طراحی اداری ندارد و بالعکس به استفاده از عناصر قدیمی در طراحی اشاره دارد. در این سبک طراحی برای دکوراسیون داخلی از عناصر قدیمی در کنار متریال امروزی استفاده می‌شود. همچنین در این سبک تاکیدی بر پوشیده بودن متریال و جزئیات نیست. برای مثال در ساختمانی با سبک صنعتی، دیوارهای چوبی یا آجری با دیوارپوش‌هایی مانند کاغذ دیواری پوشانده نمی‌شوند و به همان شکل طبیعی استفاده می‌شوند.

۳. سبک روستایی

سبک روستایی یکی از قدیمی‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است که این روزها مورد توجه بیشتر افراد قرار گرفته است. ماهیت و ویژگی این سبک که با نام سبک روستیک هم شناخته می‌شود، از نام آن مشخص است. در این سبک طراحی آیتم‌ها به گونه‌ای انتخاب می‌شوند که به طبیعت نزدیک‌تر باشند. استفاده از چوب طبیعی برای کفپوش یا دیوارها، استفاده از گیاهان به جای مجسمه، استفاده از آبنما یا حوضی کوچک و رومیزی و استفاده از پنجره‌های بزرگ برای ورود نور طبیعی به داخل خانه از جمله آیتم‌هایی هستند که با به کارگیری آن‌ها، حس و حال فضا به طبیعت نزدیک‌تر می‌شود.

۴. سبک بوهمین

یکی از خاص‌ترین سبک‌های طراحی دکوراسیون داخلی که چند سال است به شدت پرطرفدار شده، سبک بوهمین است. در این سبک طراحی خبری از نظم و انضباط دیگر سبک‌ها نیست. این سبک مطابق با سبک زندگی بوهمیان و کولی‌ها طراحی می‌شود که ویژگی اصلی سبک پوشش و زندگی آن‌ها بی‌نظمی در عین زیبایی است. در این سبک تنوع رنگ‌ها بسیار زیاد است. با ورود به ساختمانی که دکوراسیون آن با سبک بوهمین ساخته شده باشد با دنیایی از رنگ‌ها روبرو خواهید شد. مبلمانی با پارچه‌های شلوغ، گلدان‌هایی در گوشه و کنار خانه، تابلوهایی با اشکال عجیب و غریب و صنایع دستی مانند رویه‌های بافت در بخش‌های مختلف ساختمان از ویژگی‌های این سبک تماشایی است.

 

بیشتر بخوانید : کابینت ام دی اف چیست

دیزاین خانه

 

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی

تبدیل شدن یک فضای خالی یا قدیمی به محیطی با سبک طراحی خاص و چیدمانی اصولی بر اساس مراحل طراحی دکوراسیون داخلی، کاری است که صرفا از عهده یک طراح ماهر بر می‌آید. یک طراح ماهر به خوبی با جزئیات هر مرحله از طراحی دکوراسیون آشنا است و این توانایی را دارد که بر اساس سلیقه مشتری و ویژگی‌های ساختمان، بهترین سبک و نقشه را برای طراحی انتخاب کند. مراحل انجام این کار توسط طراحان ماهر به شرح زیر است.

  • بررسی فضا :

    هدف از دکوراسیون داخلی تبدیل یک فضا ساده به فضایی خاص و کاربردی است و این کار زمانی امکان‌پذیر است که طراح با همه جزئیات فضایی که قصد چیدمان و دکوراسیون آن را دارد، آشنا باشد. به این منظور طراحان بررسی فضا را اولین مرحله از کار خود قرار می‌دهند. در این بررسی موضوعاتی مانند متراژ، نورگیر فضا، جنس کف، سقف و دیوارها، استحکام دیوارها، شیب زمین، بافت مناطق اطراف و محل تاسیسات مورد توجه قرار می‌گیرد.

  • طراحی اولیه :

    در مرحله بعد و بر اساس بررسی‌های انجام شده، یک طراحی اولیه برای چیدمان و دکوراسیون فضا انجام می‌شود. طراحی اولیه ممکن است بر اساس همان فضا و بخش‌بندی‌ها انجام شود یا با هدف تغییر در قسمت‌های مختلف مانند خراب کردن دیوارها یا جداسازی و جابجایی اتاق‌ها انجام شود.

  • برآورد هزینه‌ها :

    پس از کشیدن طرح اولیه و با توجه به اطلاعات بسته آمده در دو مرحله قبلی، باید برآورد هزینه‌ها را انجام داد. هزینه‌ها در این مرحله حدودی است اما باید تلاش شود که تا حد امکان منطقی و نزدیک به چیزی باشد که در واقعیت نیز هست. هزینه مصالح، خرابی و بازسازی در صورت نیاز، تعداد نیروی کار و حق الزحمه آن‌ها و اخذ مجوزها در صورت نیاز از جمله هزینه‌هایی است که پس از طراحی اولیه باید برآورد شوند.

  • هماهنگی با مشتری :

    زمانی که هزینه انجام کار مشخص شد باید طرح و برآورد هزینه‌ها را به مشتری اعلام کرد. در این مرحله اگر طراحی و هزینه نهایی کار مورد تایید مشتری باشد، می‌توان فرآیند چیدمان و دکوراسیون را آغاز کرد.

 

مطلب پیشنهادی نیو دیزاین : بازسازی خانه های قدیمی

 

جذاب‌ترین ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون

در انتها قصد داریم که چند مورد از جذاب‌ترین ایده‌ها برای طراحی دکوراسیون را معرفی کنیم. استفاده از این ایده‌ها حتی بدون کمک طراح هم امکان‌پذیر است اما اگر قصد اجرای دکوراسیونی حرفه‌ای با کمک آن‌ها را دارید، بهتر است از یک طراح ماهر کمک بگیرید.

۱. استفاده از آینه به جای تابلو

استفاده از آینه به جای تابلو یک ایده جذاب برای دکوراسیون داخلی است، البته نباید در این ایده زیاده‌روی کرد. یک آینه دکوراتیو بزرگ یا چند آینه زینتی کوچک و بزرگ در کنار هم انتخاب خوبی برای تغییر ماهرانه دکوراسیون است. به خصوص اگر آینه‌ها را متناسب با دیوار خود به شکلی خلاقانه قرار دهید، دکوراسیون جذاب‌تری خواهید داشت.

۲. طراحی با گیاهان

گیاهان سال‌ها است که به عنوان المان ثابت طراحی منزل استفاده می‌شوند و با استفاده از آن‌ها هنوز هم می‌توان تنوعی خلاقانه به طراحی دکوراسیون خانه داد. برای مثال استفاده از چند گلدان با طیف رنگی متفاوت یا گلدان‌هایی با گیاهان خاص، دکوراسیون را زیبا و جذاب می‌کند. از استفاده از دیگر عناصر طبیعی مانند چند تکه سنگ یا تعدادی صدف در اطراف گلدان‌ها، چیدمان آن‌ها را زیباتر هم می‌کند.

۳. خلاقیت با نورپردازی

خلاقیت با نورپردازی راه دیگری برای داشتن دکوراسیونی جذاب و متفاوت است. تاباندن نور به بخش‌های مختلف و استفاده از چند منبع تامین و تولید نور در قسمت‌های دور از انتظار یک ایده خلاقانه برای طراحی دکوراسیون داخلی است. این امر همیشه جلوه خاصی به فضا می دهد به همین دلیل به ویژه در محیط های اداری ، تجاری و فروشگاه ها و یا افرادی که قصد بازسازی دفتر کار خود را دارند و ظاهر محیط تاثیر مستقیمی در کسب و کارشان دارد ، بسیار مورد استفاده و ضروری می باشد.

۴. استفاده جسورانه از رنگ‌ها

راه دیگری که با کمک آن می‌توان یک دکوراسیون ساده را به دکوری جذاب و متفاوت تبدیل کرد، استفاده جسورانه از رنگ‌ها است. تمام یا بخشی از یک دیوار را رنگ کنید و دیگر دیوارها را با رنگی متفاوت طراحی کنید تا تضاد رنگ‌ها در کنار هم جلوه‌ای متفاوت به فضا ببخشد. برای کمی جسورانه‌تر کردن این ایده حتی می‌توان از ترکیب چند رنگ مختلف و خلق رنگی جدید هم برای طراحی استفاده کرد.

۵. استفاده از صنایع دستی

در منزل همه ما تعدادی وسیله قدیمی پیدا می‌شود که هنر دست است و سال‌ها است در گوشه کمد یا انبار خاک می‌خورد، به علاوه صنایع دستی اولین انتخاب خرید در سفر یا رایج‌ترین سوغاتی است که عزیزان ما با خود به همراه می‌آورند. استفاده از صنایع دستی و وسایل این چنینی در طراحی دکوراسیون علاوه بر اینکه یک ایده خلاقانه است، هزینه طراحی را هم تا حد زیادی کاهش می‌دهد. برای مثال می‌توانید به جای استفاده از تابلوهای گرانقیمت یا آینه و کاغذ دیواری، دیوارهای خود را با یک گلیم کوچک، سبدی حصیری که در آن گل قرار دارد، کلاه‌های حصیربافی و لوازم مشابه دیگر تزئین کنید.

 

نتیجه‌گیری

لذت بردن از فضایی که در آن سکونت دارید، چه به طور موقت و چه به طور دائم مهم‌ترین هدف از دکوراسیون داخلی است. در واقع این کار انجام می‌شود تا ساکنین یک فضا بیشترین آرامش را از آن فضا بگیرند. این کار زمانی امکان‌پذیر است که طراحی توسط فردی ماهر انجام شود و تمام اصول دکوراسیون داخلی در انجام این کار لحاظ شوند. مجموعه نیو دیزاین یکی از تیم‌های طراحی دکوراسیون داخلی است که در این زمینه خدمت‌رسانی می‌کند. اگر ساختمانی خالی دارید یا قصد بازسازی منزل و طراحی دکوراسیون یک ساختمان قدیمی را دارید، کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را در زمینه ثبت سفارش و اقداماتی که برای طراحی باید انجام شود، راهنمایی کنند. کارشناسان ما آماده پاسخگویی و راهنمایی شما عزیزان در هر زمینه‌ای هستند، کافی است از طریق راه‌های تماس موجود در سایت با آن‌ها در ارتباط باشید. هم چنین مجموعه ما در زمینه ساخت و اجرای انواع کابینت آشپزخانه مانند کابینت آشپزخانه انزو ، پولیشی ، هایگلاس و … آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

 

بیشتر بخوانید : بازسازی خانه های کوچک

 

سوالات متداول 

۱. هدف از دکوراسیون داخلی چیست؟

هدف از دکوراسیون داخلی ایجاد محیطی آرامش بخش، زیبا و کاربردی است که ساکنین احساس خوبی نسبت به آن داشته باشند.

۲. طراحی داخلی چه تفاوتی با دکوراسیون داخلی دارد؟

طراحی داخلی دانشی است که بیشتر به کلیات طرح مانند تفکیک فضاها، محل قرارگیری تاسیسات و موارد مشابه تاکید دارد اما در دکوراسیون داخلی بیشتر جنبه زیبایی‌‌شناسی و استفاده از جزئیات برای انجام این کار مطرح است.

۳. اصل تعادل یکی از اصول دکوراسیون داخلی چند نوع دارد؟

اصل تعادل دارای سه نوع تعادل متقارن یا رسمی، نامتقارن یا غیررسمی و تعادل شعاعی است.

۴. بخش طلایی مربوط به کدام اصل دکوراسیون داخلی است؟

بخش طلایی که فرمول یونانیان باستان برای دکوراسیون داخلی بود در اصل تناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۵. در کدام سبک طراحی تنوع رنگی بسیار زیاد است؟

در سبک بوهمی یا بوهمین که به سبک کولی‌ها نیز شهرت دارد تنوع رنگ‌های استفاده شده بسیار زیاد است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *