جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نکاتی که رعایت آن در بازسازی خانه های کوچک آن را بزرگتر نشان می دهد!

فهرست مطالب

ما در این مقاله قصد داریم که به شما نکاتی که رعایت آن در بازسازی خانه های کوچک آن را بزرگتر نشان می دهد! را شرح دهیم. برای این کار شما نیاز است که ابتدا بدانید که بازسازی خانه چیست. بازسازی خانه به فرایندی گفته می شود که در آن بخش یا کل خانه ابتدا تخریب می شود. و سپس همان بخش یا کل خانه دوباره از نو ساخته می شود. بازسازی خانه بیشتر در خانه های قدیمی و یا به اصطلاح کلنگی انجام می پذیرد. چرا که ساختار این خانه ها هم قدیمی و هم ضعیف می باشد. در ادامه مقاله با موضوع بازسازی خانه های کوچک به توضیحات تکمیلی در این رابطه می پردازیم. با وبسایت دکوراسیون نیو دیزاین هراه باشید.

 

دکوراسیون خانه نقلی مدرن

 

نکات بازسازی خانه های کوچک

در این بخش از مقاله به تعدادی از نکات مهمی که رعایت آن در بازسازی خانه های کوچک باعث بزرگتر دیده شدن فضا و کاربردی تر کردن فضا می شود ، اشاره خواهیم کرد. با توجه به آپارتمانی شدن خانه ها و کوچکتر شدن آنها رعایت این اصول می تواند به استفاده بهینه شما از فضا کمک شایانی کند. هم چنین به دلیل گرانی خانه و آپارتما ها بسیاری از افراد به خرید خانه های کوچک رو آورده اندپس دانستن این موارد خالی از طف نیست و برای افراد بسیاری مورد نیاز می باشد.

 

بیشتر بخوانید : دکور فروشگاه

 

توجه به مکان ها ضروری هر خانه در بازسازی

در خانه های کوچک باید از ایجاد مکان ها یا به قولی فضا های غیر ضروری اجتناب کرد. در بهترین حالت یک خانه کوچک که معمولا کمتر از 50 متر مربع مساحت دارد، دارای مکان ها زیر است. حال پذیرایی، آشپزخانه، حمام و توالت و اتاق خواب. از آن جایی که فضا سازی کاری تقریبا دشوار است، برخی افراد برای ایجاد فضای بیشتر اتاق خواب را حذف می کنند. اما باید بدانید که برای انجام کار ها شخصی وجود یک اتاق خواب در خانه ضروری است. پس اگر قرار نیست که به صورت تنهایی در خانه زندگی کنید، حتما برای ایجاد یک اتاق خواب اقدامات لازم را انجام دهید. در ادامه مقاله به شما نکاتی گفته می شود که با استفاده از آن ها می توانید فضای بیشتری را در بازسازی خانه های کوچک ایجاد کنید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

چیدمان مبل خانه های کوچک

 

روش جدا کردن حمام و توالت خانه های کوچک

برای جدا کردن فضای حمام و توالت که معمولا در خانه ها کوچک در یک مکان ساخته می شوند معمولا از دو روش زیر استفاده می شود. روش اول استفاده از دیوار پارتیشن می باشد. هزینه اجرای این نوع از دیوار بسیار کمتر از دیوار تیغه ای می باشد. اما این روش تنها برای مدت کوتاهی قابل اجراست و باید حتما آن را در آینده نزدیک با دیوار تیغه ای جایگزین کرد. روش دیگر برای جداسازی حمام و توالت استفاده از دیوار تیغه ای می باشد. اجرای این کار هزینه بیشتری دارد. اما راحتی و آرامش بیشتری را در استفاده همزمان از حمام توالت به وجود می آورد. اگر حمام و توالت را در دوجای مختلف از خانه بسازید، فضای به نسبت بیشتری را اشغال می کنند. و در نتیجه خانه شما کوچک تر به نظر می رسد. در اینجا به یکی از نکات بازسازی خانه های کوچک پرداختیم.

 

استفاده از کمد و کابینت و رنگ روشن در بازسازی خانه های کوچک

زمانی که وسایل کاربردی خود را در کابینت آشپزخانه و کمد دیواری قرار می دهید، این کار باعث می شود که خانه شما بزرگتر به نظر برسد. اما توجه داشته باشید که تاثیر استفاده از کمد دیواری و کابینت وقتی بیشتری می شود. که طراحی آن ها به صورت توکار باشد. و اگر کابینت ها به صورت بیرون زده از دیوار نصب شوند. تاثیر آن ها در فضا سازی کاهش می یابد. نکته دیگر برای بزرگ نشان دادن خانه کوچک شما، آن است که از رنگ های روشن و خنثی استفاده کنید. رنگ های تیره خانه شما را کوچک نشان می دهند. در این میان رنگ طوسی بیشترین تاثیر را دارد. هم چنین در انجام بازسازی خانه های کوچک به خاطر داشته باشید که از طرح ها و تزئینات ساده استفاده کنید. طرح های شلوغ خانه را کوچکتر نشان می دهند. نکات مرتبط با رنگ نه تنها در دکوراسیون و بازسازی خانه ، بلکه در بازسازی اداری هم مورد توجه می باشد.

 

مطلب پیشنهادی : مراحل بازسازی خانه

 

بازسازی خانه نقلی

 

بهره گیری از نورپردازی و مبلمان

برای آنکه پس از بازسازی خانه، بیشترین فضای ممکن را ایجاد کنید باید به چند نکته دیگر هم توجه کنید. یکی از این نکات بهره گیری از نورپردازی کافی و چشم نواز می باشد. اگر می خواهید خانه شما بزرگ به نظر برسد باید از انواع روش های نورپردازی استفاده کنید. این روش ها عبارت اند از نورپردازی مصنوعی و نور پردازی طبیعی. در فرایند بازسازی خانه حتما دقت کنید که از پنجره های بزرگ استفاده کنید. نور طبیعی که از طریق پنجره ها تامین می شود، خانه را دلنشین تر می کند. اما در صورت نبود نور طبیعی از نور مصنوعی کمک بگیرید. شما می توانید با قرار دادن لامپ ها و لوستر ها و نور ها مخفی، خانه تان را بزرگتر جلوه دهید. برای افزایش تاثیر بازسازی خانه های کوچک از مبلمان و تخت های مینیمال استفاده کنید.

 

 

بیشتر بخوانید : کابینت آشپزخانه MDF

 

نکات تکمیلی برای افزایش فضای خانه های کوچک

در این بخش به نکات جالبی در بازسازی خانه قدیمی برای فضاسازی هر چه بیشتر اشاره خواهیم کرد. اگر می خواهید که خانه تان همیشه مرتب به نظر برسد از مبلمان و دکوارسیون قرینه استفاده کنید. این کار خانه شما را بیش از پیش بزرگتر نشان می دهد. حتما از یک یا چند آینه بزرگ در دکور خانه تان استفاده کنید. پرده ها را بالا تر از حالت عادی نصب کنید. اگر خانه شما دارای راه پله می باشد، حتما از فضای زیر پله آن نهایت استفاده را ببرید. همان طور که در بالا هم اشاره شد، نصب و طراحی پنجره های بزرگ خانه شما را بزرگ تر نشان خواهد داد. همچنین شما می توانید تلویزیونتان را بجای قرار دادن روی میز تلویزیون روی دیوار نصب کنید تا فضای بیشتری به دست بیاورید. تا به اینجا نکات مهمی را برای بازسازی خانه های کوچک بیان کردیم. در ادامه در بخش سخن آخر با ما همراه باشید.

 

خانه کوچک 60 متري

 

سخن آخر

ما در این مقاله به مباحث و نکات مهمی برای بزرگتر جلوه دادن خانه شما در فرایند بازسازی آن پرداختیم. ابتدا توضیح دادیم که اصلا بازسازی خانه چیست. سپس گفتیم که در خانه های کوچک چه فضا هایی ایجاد می شوند. و بعد از آن شرح دادیم که چطور می توان حمام و توالت را از یکدیگر جدا کرد. همچنین در ادامه مقاله گفتیم که چرا باید از کمد و کابینت و رنگ روش استفاده کنیم تا خانه بزرگتر به نظر برسد. علاوه بر این ها تاثیر نورپردازی و مدل مبلمان را هم در میزان جذابیت خانه بیان کردیم. و در آخر نیز نکاتی تکمیلی را برای فضا سازی در فرایند بازسازی خانه های کوچک ذکر کردیم. مجموعه نیو دیزاین در زمینه ساخت و طراحی انواع کابینت آشپزخانه از جمله کابینت آشپزخانه انزو ، کابینت پولیشی ، کابینت ممبران گردویی و دیگر خدمات مرتبط با دکوراسیون خانه و آشپزخانه نیز خدمات با کیفیت و قیمت مناسبی را به شما عزیزان ارائه می دهد.

 

این مطلب را هم بخوانید : نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *