جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراحل بازسازی خانه چیست و چه نکاتی را باید برای آن در نظر گرفت؟

فهرست مطالب

ما در این مقاله قصد داریم که به شما بگوییم، مراحل بازسازی خانه چیست و چه نکاتی را باید برای آن در نظر گرفت؟ ما به تمامی مرحله های بازسازی خانه، به صورت مختصر و مفید خواهیم پرداخت. اما قبل از آن باید بدانید که بازسازی چیست؟بازسازی خانه به فرایندی گفته می شود که کل خانه یا بخشی از آن تخریب می شود و سپس از نو ساخته می شود. برخی تنها علاقه دارند که به عنوان مثال جای اتاق خواب یا حمام را در خانه شان عوض کنند. اما وقتی خانه ای دچار نشست می شود یا اینکه دیوار های آن نم دار می شوند، ضروری است که مراحل مختلف بازسازی خانه یکی پس از دیگری انجام شوند. هم چنین لازم به ذکر است که در وبسایت نیودیزاین در رابطه با بازسازی اداری نیز مقالات مفیدی برای شما عزیزان قرار داده ایم.

 

از قرار داد تا طراحی

بعد از آن که تصمیم به بازسازی کل یا بخشی از خانه تان گرفتیدُ نوبت به آن می رسد که یک شرکت پیمانکار را پیدا کنید و در مورد هزینه ها و زمان بازسازی به توافق برسید. سپس با آن شرکت قرار داد ببندید. خوب است بدانید که تخطی از هر کدام از مفاد قرارداد بازسازی، به معنی نداشتن تعهد کافی پیمانکار به پروژه می باشد.

 

بازسازی خانه

 

پس با افرادی متعهد و کاربلد قرارداد ببندید. بعد از عقد قرار داد باید به طراحی فضای مورد نظر بپردازید. این کار به صورت سفارشی توسط مشتری انجام می گیرد. اما در این بین استاندارد های معماری نیز باید رعایت شوند. و مراحل بازسازی خانه به درستی طی شوند. ترتیب انجام بازسازی عبارت است از: سیم کشی، لوله کشی، عایق کاری، عوض کردن در ها و پنجره ها، گچبری و …. هر کدام را توضیح خواهیم داد.

 

مراحل بازسازی خانه

 

  • از سیم کشی تا عایق کاری

روش منطقی آن است که از لایه های زیرین دیوار یا همان اجزای توکار دیوار، شروع به بازسازی کنید. برای همین سیم کشی خانه اولین مرحله از پروژه می باشد. در امر سیم کشی اگر از افراد مجرب و کارکشته کمک بگیرید، نه تنها سیم، کمتری خریداری می کنید. بلکه فرایند سیم کشی هم زود به پایان می رسد.

 

سیم کشی تا عایق کاری

 

مرحله بعدی لوله کشی می باشد. اگر لوله ها کار خودشان را تا حدودی انجام می دهند اما از زمان نصب آن ها، مدت طولانی می گذرد، بهتر است که لوله های تمامی بخش های خانه تعویض شوند. عایق حرارتی کردن دیوار ها، روشی بسیار مناسب برای ذخیره انرژی در خانه تان است. این کار یکی از مهمترین مراحل بازسازی خانه می باشد. اما گفتنی است که عایق های رطوبت، از پوسیدگی و خراب شدن کاشی ها و سنگ های حمام و سرویس بهداشتی شما نیز جلوگیری می کنند.

 

  • از تعویض پنجره ها تا کابینت بندی

قبل از گچ کاری دیوار ها و ایجاد طرح های دلخواه روی آن ها، باید درب و پنجره های مناسبی را کار بگذاریم. امروزه استفاده از درب و پنجره های دو جداره، بسیار رایج شده است. چرا که این پنجره ها هم از عبور گرما و هم از عبور صدا جلوگیری می کنند. و بدین شکل کنترل میزان آلودگی صوتی و کنترل گرما و سرمای خانه، بسیار راحت تر خواهد شد.

 

تعویض پنجره ها تا کابینت بندی

 

بعد از جای گذاری درب و پنجره ها، نوبت به گچ کاری دیوار ها می رسد. استادکار های ماهر، معمولا از تکنیک های مختلفی برای ایجاد طرح های گچی روی دیوار و سقف استفاده می کنند. به این تکنیک ها اصطلاحا کشو زدن گفته می شود. مرحله بعدی با سلیقه خانم ها بیشتر جور در میاید. نصب کابینت آشپزخانه زیبا و جادار مانند کابینت آشپزخانه انزو ، یکی از مراحل بازسازی خانه می باشد که حکم تعیین کننده ای در میزان جذاب بودن خانه دارد.

 

  • نورپردازی، نقاشی و بازسازی سقف

در واقع باید سعی کنید تا در ابتدای خرید خانه به میزان نور گیر بودن خانه دقت کنید. چرا که بهره گیری از نور طبیعی بسیار بهتر و زیبا تر از نور مصنوعی یا همان نور لامپ است. نور طبیعی به خانه صمیمیت و گرما می بخشد. در مقابل نباید از نور پردازی مصنوعی هم غافل شوید. استفاده کردن از نور های مخفی و با رنگ های مناسب، می تواند جذابیتی دو چندان به خانه شما ببخشد.

 

نورپردازی، نقاشی و بازسازی سقف

 

زمانی که حرف از نقاشی خانه می شود. در واقع به هر روشی اشاره می شود که با آن سطح دیوار، زیبا و مقاوم تر می شود. برای نقاشی دیوار می توانید از کاغذ دیواری یا رنگ معمولی استفاده کنید. که کاملا سلیقه ای است. اگر سقف خانه شما نم داشته باشد. باید در همان ابتدای کار، آن را بازسازی می کردید. و در این مراحل بازسازی خانه فقط باید سقف رنگ آمیزی شود.

 

  • تعویض کف خانه

کف خانه می تواند از متریال مختلفی پوشیده شود. به عنوان مثال، متریال ها یا مواد اولیه زیر بسیار رایج هستند. کاشی، موزاییک، سنگ و پارکت. از انواع دیگر کفپوش ها به ندرت و در موارد خاص استفاده می شود. معمولا برای نصب موزاییک و سنگ از مخلوطی از سیمان به عنوان ملات استفاده می شود. تا کفپوش به صورت دائمی به کف خانه محکم شود. به طوری که برای درآوردن آن ها، تنها راه، خرد کردن آنهاست.

 

تعویض کف خانه

 

جالب است بدانید که اگر می خواهید خانه تان را کامل از فرش بپوشانید بهتر است که از موزاییک استفاده کنید. چرا که سنگ و کاشی و پارکت نمی توانند فرش را ثابت نگهدارند. و فرش مرتبا لیز می خورد. گفتنی است که سرامیک نیز یکی از متریال های مناسب برای پوشاندن کف خانه می باشد. تعویض کفپوش خانه هم، یکی از مراحل بازسازی خانه است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

سخن آخر

ما در این مقاله توضیح دادیم که مراحل بازسازی خانه چیست. و بعد از آن یک به یک مراحل را از زیر کار تا روی کار توضیح دادیم. این مراحل عبارت بودند از سیم کشی و لوله کشی (که از مراحل زیر کار به حساب می آمدند.) ، تعویض پنجره ها و کابینت ها به شیوه ای مدرن و غیره.

اگر با خواندن این مقاله باز هم قصد دارید که اطلاعاتتان را درباره بازسازی خانه بالا ببرید. به شما پیشنهاد می شود که به صفحات مرتبط در وبسایت دکوراسیون نیو دیزاین مراجعه کنید. هم چنین مجموعه ما در زمینه انواع کابینت آشپزخانه چون محصولات پر فروشی مانند کابینت ممبران گردویی ، کابینت هایگلاس ، کلاسیک ، مدرن   نیز آماده خدمت رسانی به شما عزیزان با بالاترین کیفیت و منصفانه ترین قیمت می باشد.

 

مقاله چالش های بازسازی خانه چه مواردی است؟ را حتما بخوانید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *