جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هزینه طراحی و ساخت دکور فروشگاه چقدر است؟

فهرست مطالب

هزینه طراحی و ساخت دکور فروشگاه

آیا ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه امکان‌پذیر است؟ مراحل ساخت دکور فروشگاه به چه صورت است؟ در طراحی و ساخت دکور فروشگاه باید به چه اصولی توجه کرد؟ طراحی اصولی دکور فروشگاه چه اهمیتی دارد؟ نوع کسب و کار چه تاثیری در طراحی دکور فروشگاه دارد؟ اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاه را دارید و به دنبال یک ایده مناسب برای طراحی دکور آن هستید، این مطلب مناسب شما است تا با مراحل، شرایط و اصول انجام این کار آشنا شده و بهترین طراحی دکوراسیون را داشته باشید. در این مطلب از نیو دیزاین قصد صحبت در مورد این موضوع را داریم، همچنین به این سوال هم پاسخ خواهیم داد که هزینه طراحی و ساخت دکور فروشگاه چقدر است؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید، با ما همراه باشید.

آیا ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه امکان‌پذیر است؟

یک مغازه خالی زمانی به فروشگاهی جذاب برای فروش محصولات و جذب مشتریان تبدیل می‌شود که محصولات در آن با نظمی مناسب چیده شوند و این کار هم زمانی امکان‌پذیر است که یک دکور مناسب برای فروشگاه طراحی شود. طراحی و ساخت دکور فروشگاه، یکی از مراحل اولیه راه‌اندازی فروشگاه است و این موضوعی است که همه فروشندگان از آن مطلع هستند اما این کار همیشه با یک دغدغه مهم همراه است و آن، هزینه‌های طراحی و ساخت دکور است. زمانی که صحبت از طراحی دکور برای راه‌اندازی فروشگاه می‌شود، بیشتر مالکین فروشگاه یک سوال مشترک دارند که آیا ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه امکان‌پذیر است یا خیر؟

پاسخ به این سوال که آیا ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه امکان‌پذیر است، مثبت است. همان‌طور که یک دکور لوکس با تزئینات خاص و ویژه هزینه زیادی دارد، یک دکور ساده با جزئیات کم و طراحی معمولی هزینه پایینی دارد اما روش‌هایی هم وجود دارد که با استفاده از آن‌ها یک دکور خاص اما کم هزینه طراحی کرد. این کار زمانی امکان‌پذیر می‌شود که با اصول طراحی دکوراسیون فروشگاه و محیط های اداری و یا بازسازی دفتر کار آشنایی داشته باشید که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

 

مطلب پیشنهادی: طراحی دکور فروشگاه

 

اهمیت ساخت دکور اصولی برای فروشگاه

اهمیت ساخت دکوری ویژه برای فروشگاه بر کسی پوشیده نیست. بیشتر مالکین فروشگاه این موضوع را تایید می‌کنند که مشتریان آن‌ها ابتدا جذب ویترین و دکور فروشگاه می‌شوند و بعد از آن کیفیت محصولات و نحوه مشتری مداری آن‌ها باعث فروش محصولات می‌شود. بنابراین ساخت یک دکور اصولی و مناسب برای فروشگاه را می‌توان عاملی موثر در تبلیغ فروشگاه به شمار آورد. به علاوه دکور فروشگاه در ترغیب مشتریان برای حضور بیشتر در فروشگاه هم موثر است. زمانی که مشتری به فروشگاهی با دکور خاص وارد می‌شود، وقت بیشتری را برای بررسی جزئیات دکور و محصولاتی که در آن قرار دارند صرف می‌کند و فروشنده در این فاصله فرصت ترغیب مشتری برای خرید را دارد. با این توضیحات می‌توان گفت که طراحی و ساخت دکوری حرفه‌ای و مناسب، یکی از عواملی است که به طور غیرمستقیم باعث افزایش فروش هم می‌شود.

 

اهمیت ساخت دکور اصولی برای فروشگاه|مجموعه نیودیزاین

 

در طراحی دکور فروشگاه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

طراحی یک دکور مناسب برای فروشگاه کار چندان سختی نیست، البته اگر این کار توسط افراد ماهر و با تجربه در این زمینه انجام شود. یک طراح ماهر و حرفه‌ای به این مسئله واقف است که در طراحی دکور فروشگاه باید به چه نکاتی توجه کرد و چه مسائلی اهمیت بیشتری در طراحی دارند. همچنین تجربه طراح ماهر کمک می‌کند که ساخت و طراحی دکور فروشگاه با کمترین هزینه انجام شود. در ادامه لیستی از مواردی که در طراحی اصولی دکور فروشگاه باید به آن‌ها توجه داشت را معرفی خواهیم کرد.

۱. مساحت و متراژ مغازه

اولین و مهم‌ترین موضوعی که در طراحی دکور فروشگاه باید به آن توجه کرد، مساحت و متراژ مغازه است. هر اقدامی که در زمینه طراحی دکوراسیون فروشگاه انجام می‌شود به متراژ و مساحت بستگی دارد. برای مثال تقسیم بندی بخش‌های مختلف مغازه یا فروشگاه، انتخاب یک سبک مناسب برای طراحی، انتخاب رنگ، نحوه چیدمان محصولات، استفاده از مبلمان و متریال مختلف در فروشگاه و تمام موارد دیگری که با طراحی دکوراسیون فروشگاه ارتباط دارند، به مساحت و متراژ مغازه نیز وابسته هستند.

۲. کاربری فروشگاه

کاربری فروشگاه دیگر نکته‌ای است که در طراحی دکوراسیون فروشگاه باید به آن توجه کرد. طبیعتا دکوراسیون یک فروشگاه مربوط به محصولات پزشکی با دکوراسیون یک اسباب بازی فروشی مشابه نیست. همچنین یک اسباب بازی عمده فروشی هم کاربری متفاوتی با یک اسباب بازی خرده فروشی دارد. بنابراین بعد از تعیین متراژ فروشگاه به عنوان مهم‌ترین اقدام باید کاربری آن را مشخص کرد.

۳. نیاز و راحتی مشتریان

طراحی حرفه ای برای دکوراسیون فروشگاه و انتخاب یک سبک مناسب زمانی امکان پذیر است که با نیاز و راحتی مشتریان آشنا باشید. در واقع برای طراحی اصولی فروشگاه باید این نکته را در نظر داشته باشید که بیشتر مشتریان فروشگاه از چه گروهی هستند، چه سلیقه ای دارند و در فروشگاه به چه چیزهایی نیاز خواهند داشت. برای مثال در یک فروشگاه کتابفروشی مشتریان ممکن است از هر سن و قشری باشند، بنابراین طراحی دکور را باید به گونه‌ای انجام داد که متناسب همه گروه های سنی باشد. برای این کار می توان هر بخش از فروشگاه را به محصولات یک گروه سنی مشخص اختصاص داد. همچنین مشتریان در یک کتابفروشی نیاز به فضایی دارند که کتاب ها را در آن مطالعه کرده و پس از آشنایی با موضوع کتاب اقدام به خرید آن کنند، بنابراین برای راحتی مشتریان باید فضایی را هم به عنوان نشیمن و محل مطالعه مشتریان اختصاص داد.

۴. تعداد نیروها

تعداد نیروها دیگر موضوعی است که در طراحی دکور یک فروشگاه باید به آن توجه داشت و با در نظر گرفتن آن، طراحی را به شکلی مناسب انجام داد. زمانی که تعداد نیروهای یک فروشگاه زیاد باشد باید فضای را به استراحت آنها اختصاص داد. البته حتی در تعداد کم هم نیاز به فضایی برای اختصاص نیروها و پرسنل فروشگاه وجود دارد اما برای نیروهای کمتر حتی میتوان از جدا کننده های قابل حمل برای ایجاد یک فضای خصوصی استفاده کرد.

به علاوه طراحی فروشگاه باید به گونه‌ای انجام شود که تعداد نیروهای فعال در آن به همه بخش های فروشگاه نظارت داشته باشند تا امنیت در فروشگاه برقرار باشد. در نظر داشتن این موضوع در طراحی هم، زمانی امکان پذیر است که تعداد نیروها به طور میانگین مشخص باشد.

۵. امنیت محل قرارگیری فروشگاه

یکی دیگر از نکاتی که در طراحی فروشگاه باید به آن دقت کرد و جز نکات نسبتاً مهم در انتخاب سبک و متریال طراحی دکور فروشگاه نیز هست، امنیت محل قرارگیری فروشگاه است. برای مثال اگر فروشگاه در یک کوچه خلوت قرار دارد، در طراحی آن باید از متریال ضد سرقت مانند شیشه های نشکن، دکور های نصبی و محکم، دوربین های امنیتی و تجهیزات مشابه دیگر استفاده کرد. در حالی که برای طراحی یک فروشگاه در مجتمع تجاری نیاز به این میزان حساسیت نیست و تنها کافی است که امنیت محیط داخلی فروشگاه را فراهم کرد.

۶. بافت منطقه

برای طراحی حرفه‌ای دکور یک فروشگاه علاوه بر موارد گفته شده تا اینجا، باید به بافت منطقه هم توجه کرد. برای مثال طراحی یک فروشگاه لوکس و مدرن در بازاری که تمام فروشگاه‌های آن به سبک سنتی ساخته شده‌اند چندان مناسب نیست. شاید چنین فروشگاهی در محیطی سنتی خیلی زود توسط مشتریان شناسایی شود اما احتمال خرید مشتریان به دلیل اعتماد بیشتر به فروشگاه‌های سنتی کمتر است و در نتیجه فروشنده به سود مورد نظر خود نخواهد رسید.

 

هم چنین بخوانید : طراحی دکور فروشگاه کوچک

 

مراحل طراحی و ساخت دکور فروشگاه

همه نکات گفته شده برای طراحی حرفه‌ای و اصولی دکور یک فروشگاه، زمانی امکان پذیر است که مراحل طراحی و ساخت دکور فروشگاه با دقت کامل انجام شوند. زمانی که طراحی دکور فروشگاه به عهده یک طراح ماهر گذاشته می‌شود تمام مراحل انجام این کار به درستی انجام می‌شوند اما اگر طراحی دکور فروشگاه با سلیقه خود شخص و بدون در نظر گرفتن اصول و نکات حرفه ای انجام شود، و به رعایت اصول هر مرحله توجهی نشود، حتی ممکن است پروسه مراحل طراحی و ساخت با شکست مواجه شود.

  • بررسی زمین و موقعیت فروشگاه

در اولین مرحله برای طراحی اصولی دکور یک فروشگاه باید موقعیت آن را بررسی کرد‌. این کار با بررسی زمین و موقعیت فروشگاه و در نظر گرفتن بعضی از نکات گفته شده در بالا مانند بافت منطقه‌ای که فروشگاه در آن قرار دارد، امنیت محل قرارگیری فروشگاه، جغرافیا و آب و هوای محل قرارگیری فروشگاه و دیگر موارد مشابه انجام می‌شود. این مراحل اهمیت زیادی دارد و باید با دقت انجام شود، زیرا تمام مراحل بعدی مانند نقشه کشی برای طراحی دکور فروشگاه یا نحوه تفکیک فضاها در فروشگاه به این بررسی بستگی دارد.

  • تفکیک فضاها و نقشه کشی

در مرحله بعد باید تفکیک فضاها و نقشه کشی برای طراحی دکور فروشگاه انجام شود. در این مرحله باید مشخص گردد که هر بخش از فروشگاه چه کاربری و استفاده‌ای دارد‌. همچنین باید این موضوع مشخص شود که کدام فضاها در فروشگاه مربوط به نمایش محصول و استفاده مشتریان و کدام فضاها مربوط به استفاده پرسنل و مدیران فروشگاه است. نقشه کشی کمک زیادی به تفکیک فضاها می کند اما کشیدن نقشه قبل از شروع پروسه طراحی این مزیت را هم دارد که کل پروسه طراحی دکور فروشگاه با دقت و بدون هیچ مشکلی انجام شود.

  • پیاده‌سازی طرح‌ها و ساخت دکور بر اساس نقشه

آخرین مرحله از طراحی و ساخت دکور فروشگاه با پیاده‌سازی طرح‌ها و ساخت دکور فروشگاه بر اساس نقشه های کشیده شده است. این کار هم جز مهمترین مراحل طراحی فروشگاه هست که انجام آن تنها توسط افراد ماهر و با تجربه در این زمینه امکان پذیر است.

 

مهم‌ترین بخش‌ها در طراحی دکور فروشگاه

همانطور که گفته شد در مراحل طراحی برای ساخت دکور فروشگاه باید به یک نکته مهم توجه داشت و آن تفکیک درست فضاها در یک فروشگاه است. تمام فروشگاه ها و مراکز تجاری صرف نظر از متراژ، دارای بخش هایی هستند که در همه آنها مشترک است. اهمیت این بخش‌ها و دقت در طراحی آنها آنقدر زیاد است که این قسمت از مطلب ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه را به آن اختصاص داده ایم. در ادامه به معرفی مهم ترین بخش‌ها در طراحی دکور فروشگاه می پردازیم.

۱. ورودی

ورودی اولین و موثرترین بخش یک فروشگاه است که برای طراحی یک دکوراسیون حرفه‌ای در فروشگاه باید به آن توجه کرد. ورودی اولین بخش از فروشگاه است که مشتریان با آن مواجه می شوند در نتیجه بیشترین تاثیر در دید و اعتماد آنها نسبت به فروشگاه را دارد. تجربه نشان داده فروشگاه‌هایی که ورودی جذاب‌تری دارند و به طراحی این بخش از دکور فروشگاه خود دقت بیشتری می‌کنند، در جذب مشتریان موفق تر بود و شانس خرید مشتریان از آنها بیشتر از دیگر فروشگاه‌ها است. برای طراحی یک ورودی مناسب جهت ایجاد دکوری جذاب می‌توان از لامپ، نورپردازی، رنگ‌های مختلف و صفحه نمایش‌های دیجیتالی استفاده کرد.

۲. پیشخوان یا صندوق

بخش دیگری که در طراحی دکوراسیون یک فروشگاه باید به طور ویژه به آن توجه کرد، پیشخوان یا صندوق است. شاید طراحی این بخش در ظاهر ساده به نظر برسد اما در حقیقت این طور نیست و گاهی طراحی پیشخوان به پیچیده‌ترین بخش از طراحی دکور فروشگاه تبدیل می‌شود. در طراحی پیشخوان یا صندوق ملاحظات زیادی وجود دارند، برای مثال پیشخوان باید به گونه‌ای باشد که فروشنده در آن احساس راحتی کرده و به تمام بخش‌های آن دسترسی داشته باشد. همچنین برای مشتریان هم یک صندوق مناسب و بزرگ اهمیت زیادی دارد و با راحت‌تر کردن پروسه حساب و کتاب، به آن‌ها کمک می‌کند.

۳. مسیر عبور مشتریان

دیگر بخش مهم در طراحی دکور فروشگاه که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، مسیر عبور مشتریان است. مشتریان باید به راحتی امکان رفت و آمد در فروشگاه را داشته باشند. بدون برخورد با یکدیگر یا برخورد با وسایل فروشگاه به تمام محصولات و کالاها دسترسی داشته باشند و به سادگی از هر بخش فروشگاه بازدید کنند. این مسائل زمانی امکان پذیر هستند که یک مسیر مناسب برای عبور مشتریان در فروشگاه طراحی شود.

 

پیشنهاد نیو دیزاین : دکوراسیون فروشگاه لباس زنانه

مراحل طراحی و ساخت دکور فروشگاه|مجموعه نیودیزاین

 

هزینه طراحی و ساخت دکور فروشگاه

در ابتدای این مطلب گفته شد که هزینه‌ها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مالکین فروشگاه هستند و گاهی موجب می‌شوند مالک قید یک طراحی ماهرانه برای دکور خود را زده و از طراحی‌های ساده و رایج استفاده کند. با توجه به اینکه امکان کنترل هزینه طراحی و ساخت دکور فروشگاه وجود دارد، بهتر است تا حد امکان طراحی دکور به طور شخصی انجام نشود. برای اطمینان از این موضوع، آشنایی با عوامل موثر در هزینه‌ها کمک زیادی می‌کنند و این عوامل مسائلی مانند متراژ فروشگاه، نیاز یا عدم نیاز به تعمیر و بازسازی در طراحی و ساخت دکور فروشگاه، درخواست مشتری برای سبک و شیوه طراحی، متریال استفاده شده در طراحی و ساخت دکور فروشگاه و بسیاری موارد دیگر را شامل می‌شوند. در حالت کلی، امکان مشخص کردن یک قیمت ثابت به عنوان تعرفه طراحی و ساخت دکور فروشگاه وجود ندارد اما با اطلاع از عوامل موثر در هزینه‌ها و کنترل آن‌ها می‌توان هزینه‌های ساخت دکور را تا حد زیادی کاهش داد.

 

چند ایده مناسب برای ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه

اگر بودجه‌ای برای پرداخت به طراح و استفاده از راهنمایی‌های طراحی با تجربه ندارید، در ادامه چند ایده مناسب برای ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها، شخصا فروشگاه خود را دکور کنید. البته استفاده از این ایده‌ها نتایج موقتی دارد و برای داشتن یک سبک متفاوت  و دائمی طراحی صرفا باید به طراحان ماهر مراجعه کرد.

۱. رنگ کردن یک دیوار

رنگ کردن یک دیوار با رنگی خاص و ساده نگه داشتن دیوارهای دیگر، ایده‌ای است که با استفاده از آن می‌توان دکوری زیبا طراحی کرد. دیوار با رنگ خاص را می‌توان به عنوان یکی از ایده‌های کاربردی اما موقت در جذب مشتریان از طریق ساخت دکور معرفی کرد. روش استفاده از این ایده به این صورت است که دیوار انتهایی فروشگاه را با رنگی متفاوت طراحی کرد تا فروشگاه بزرگ‌تر به نظر برسد یا تمام محصولات مهم و ویژه را نزدیک به دیواری که رنگی متفاوت دارد قرار داد تا شانس مشاهده آن‌ها توسط مشتریان بیشتر شده و خرید هم بیشتر شود.

۲. استفاده از پنجره در دکور

استفاده از پنجره در دکور، دیگر ایده‌ای است که دکور فروشگاه را جذاب می‌کند. پنجره را می‌توان نزدیک به در ورودی، داخل ویترین یا حتی روی یکی از دیوارهای جانبی دکور طراحی کرد.

۳. استفاده از قفسه‌های عمودی

تصور بیشتر ما از قفسه‌های فروشگاهی قفسه‌های موازی و ساده هستند اما قفسه‌هایی که امروزه در دکور فروشگاه‌ها استفاده می‌شوند از نوع عمدی هستند. در این قفسه‌ها اجناس و محصولات به شکلی متفاوت چیدمان می‌شوند و این موضوع تاثیر زیادی در جذاب نشان دادن دکور فروشگاه دارد.

 

مطلب پیشنهادی: بهترین رنگ برای دکور فروشگاه

 

خدمات نیو دیزاین در زمینه طراحی دکور فروشگاه

پیدا کردن یک طراح حرفه‌ای، ماهر و با تجربه به اندازه انتخاب روش مناسب طراحی دکور و آشنایی با اصول آن اهمیت دارد. البته این کار مهم را می‌توان با انتخاب یکی از خدمات مجموعه ما به ساده‌ترین شکل ممکن انجام داد. از خدمات نیو دیزاین در زمینه طراحی دکور فروشگاه می‌توان به طراحی صفر تا صد دکور فروشگاه، بازسازی دکورهای قدیمی و نوسازی آن‌ها با سبک جدید و مشاوره و راهنمایی مشتریانی که قصد ثبت سفارش و استفاده از خدمات را دارند، اشاره کرد. برای استفاده از خدمات ما و ثبت سفارش کافی است از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با ما در ارتباط باشید. به علاوه در سایت مجموعه می‌توانید نمونه کارها و پروژه‌های مختلف ما را هم تماشا کنید.

 

نتیجه‌گیری 

ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه هم امکان‌پذیر است اگر با اصول این کار آشنا باشید، مراحل آن را به درستی انجام داده یا یک طراحی با تجربه را برای انجام این کار انتخاب کنید. در این مطلب علاوه بر صحبت در مورد اصول و مراحل طراحی و ساخت دکور فروشگاه، در مورد اهمیت حضور یک طراح با تجربه برای طراحی دکور فروشگاه هم صحبت شد و همان‌طور که گفته شد نیودیزاین برای ارائه بهترین و جدیدترین سبک‌های طراحی آماده خدمت‌رسانی به شما است. هم چنین علاوه بر خدمات دکور فروشگاهی ، خدماتی از قبیل ساخت و اجرای انواع کابینت آشپزخانه ارزان ، بازسازی منزل ، کمد دیواری و … در مجموعه ما انجام می شود.

 

سوالات متداول 

۱. ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه با چه شرایطی امکان‌پذیر است؟

رعایت اصول طراحی دکور فروشگاه و تقسیم‌بندی مراحل ساخت دکور و انتخاب مهم‌ترین‌ آن‌ها از جمله عواملی هستند که ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه را امکان پذیر می‌کنند.

۲. طراحی و ساخت دکور مناسب برای فروشگاه چه اهمیتی دارد؟

ساخت دکور فروشگاهی مناسب و اصولی نوعی بازاریابی غیرمستقیم است و مشتریان را به سمت فروشگاه جلب می‌کند.

۳. در نظر داشتن متراژ و مساحت فروشگاه چه تاثیری در طراحی دکور آن دارد؟

تمام برنامه‌ریزی‌ها برای طراحی دکور فروشگاه مانند رنگ دکور، سبک و دیگر موارد به متراژ و مساحت فروشگاه بستگی دارند.

۴. مهم‌ترین بخش‌ها در دکور فروشگاه کدامند؟

ورودی و محل عبور مشتریان در فروشگاه دو بخش بسیار مهم هستند که در طراحی دکور باید به آن‌ها توجه کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *