جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جذب مشتری و تاثیر بهترین رنگ در دکور فروشگاه

فهرست مطالب

معرفی انواع رنگ های جذاب دکور فروشگاه

 

بهترین رنگ برای دکور فروشگاه چیست ؟ دکوراسیون مغازه از مهمترین دغدغههای صاحبان مغازه است که قصد دارند تعداد مشتریان خود را افزایش بدهند. هر سال هزینه های بالایی جهت تغییر و ساخت دکوراسیون مغازه پرداخت میشود. درواقع این موضوع نقش زیادی در دیده شدن بیشتر و جذب مشتریان دارد. امّا نکته مهمی که خیلیها به آن توجه ندارند، رنگ دکوراسیون است. رنگها تاثیر زیادی در رفتار و انتخاب مشتریان دارند . در ادامه رنگهای مناسب در رفتار مشتریان جهت خرید بیشتر را به شما معرفی خواهیم کرد .چنانچه صاحب یک فروشگاه یا مغازه هستید و میخواهید بهترین رنگ دکور مغازه را جهت جذب مشتری انتخاب کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی: ساخت دکور فروشگاه با کمترین هزینه

 

جذب مشتری با رنگهای جذاب 

این سوالی است که شاید برای هرشخصی پیش بیاید که چرا رنگ دکور اهمیت دارد؟ احتمالا میدانید که دکور فروشگاه جذاب در جذب مشتری بیشتر، بسیار حائز اهمیت است. چراکه انتخاب رنگ مناسب باعث میشود که توجه عابران گذری به مغازه یا فروشگاه شما جلب شود و آنها را به داخل بکشاند. پس از جذب مشتری بهواسطه دکور و رنگ مناسب، حاال نوبت شماست تا با هنر فروشندگی خودتان آنها را مشتریان دائمی مبدل نمایید. در حال حاضر تستها، آزمون و خطاهای فراوانی در علم روانشناسی رنگها و تاثیرشان بر فروش انجام شده است. تمامی این عوامل آزمایش شده، مشخص کرد در این بین رنگهایی هستند که میتوانند تاثیر زیادی روی رفتار مشتریان داشته باشند. همچنین آزمایشات نشان داد رنگهای هم هستند که حس بدی در مشتری ایجاد میکنند. به همین جهت شناخت ویژگیهای رنگ دکور مغازه در فروش بسیار تاثیرگذار است. شما جهت دستیابی به بازار فروش ایدهآل خود باید از تاثیر رنگ در رفتار مشتری آگاه باشید.

 

جذب مشتری با رنگهای جذاب|مجموعه نیو دیزاین

 

رنگهای جذاب برای مغازه کدامند؟

رنگ دکور باید از ویژگی هایی برخوردار باشد تا به بهترین شکل ممکن در رفتار مشتری تاثیر بگذارد. در ادامه مقاله با ما قصد داریم تا ویژگی رنگ جذاب برای مغازه را با شما بررسی نماییم. پس با اصولی که خدمتتان معرفی میکنیم خودتان باید بهترین رنگها را جهت ساخت دکوراسیون مغازه یا فروشگاه انتخاب نمایید.

1. رنگ هماهنگ با محصولات داخلی مغازه:

نخستین نکته بسیار مهم در انتخاب رنگ دکور مغازه، این است که رنگ دکور باید با محصولی که عرضه میکنیم از هماهنگی کاملی برخوردار باشد. چراکه این اتفاق باعث ایجاد یک حس خوب در مشتری مغازه شما، خواهد شد. به عنوان مثال حتماً بسیار دیدهاید که در مغازههای قهوه فروشی، بیشتر از رنگهای قهوهای یا مشکی استفاده میشود تا هماهنگی کامل میان محصولات و دکور وجود داشته باشد. یا در مغازههای که وسایل کشاورزی عرضه میکنند، عموماً از رنگهای سبز و متناسب با طبیعیت و کشاورزی استفاده شده تا هماهنگی کامل در این زمینه دیده شود. پس شما نیز باید دقیقاً بر اساس محصوالت داخال مغازه یا فروشگاه خود رنگ مناسب را انتخاب نمایید.

2. متناسب با روانشناسی رنگها:

همانطور که در مطالب باال اشاره کردیم، علم روانشناسی رنگها را باید در انتخاب رنگ دکور مغازه همواره جدی بگیریم. چراکه با انتخاب رنگ درست موفقیتهای بیشتری خواهیم داشت. مثلا در علم روانشناسی رنگها چنین بیان شده که رنگ قرمز بسیار انرژی بخش است و شاید تاثیر زیادی در افزایش تعداد خرید مشتریان داشته باشد.در این علوم رنگ آبی موجب ایجاد اعتماد و حس دوستی میشود. درواقع با انتخاب رنگ آبی شاید مشتری راحتتر میتواند به شما اعتماد نماید. پس باید این موارد را نیز در انتخاب رنگ دکور مغازه مدنظر فرار دهیم تا بتوانیم بهترین انتخاب ممکن را انجام دهیم.

3. هماهنگی با برند شما:

چنانچه قصد دارید برای خودتان یک برند جدید بسازید که در ذهن مشتریان برای همیشه ماندگار شوید، ضرورت دارد که ابتدا رنگ سازمانی خود را انتخاب نمایید و متناسب با آن دکور فروشگاه یا مغازه را بچینید. به عنوان مثال شاید رنگ برندتان زرد باشد و بخواهید از این رنگ بیشتر در ساخت دکوراسیون مغازه استفاده کنید. شاید شما فصد داشته باشید از ترکیب رنگ مشکی و سفید در برند و دکور مغازه خودتان بهرهمند شوید. پیش از هر اقدامی بهتر است توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین رنگ ممکن متناسب با محصولاتی که عرضه می نمایید را انتخاب کنید.

4. هماهنگ با محصول مخاطبین شما:

از دیگر نکاتی که در انتخاب رنگ دکور مغازه باید در نظر بگیریم، این است که رنگ مدنظرتان با مخاطبین شما از همخوانی خوبی برخوردار باشد. درواقع رنگ اشتباهی انتخاب نکنید که اصلا هیچ ربطی به مخاطبین شما نداشته باشد. به عنوان مثال یک مغازه لباس مردانه، نباید از رنگ صورتی در دکوراسیون خود استفاده نماید. چراکه این رنگ شاید برای آقایان جذاب الزم را نداشته باشد و باعث شود که این مغازه مشتریان آقای خود را از دست بدهد. شما زمانی که به یک مغازه اسباب بازی فروشی میروید، چنانچه از رنگهای تیرهای مانند مشکی استفاده کرده باشد، جذابیتی برای کودکان حتی شما هم نخواهد داشت. خب این مغازه مشتریان خاص خود را که کودکان هستند به دلیل انتخاب یک رنگ بد از دست خواهد داد. به همین جهت توصیه مجموعه دکوراسیون نیو دیزاین به شما مخاطبین محترم این است که همواره در انتخاب رنگ باید جنس مخاطب خودتان را در نظر بگیرید. درواقع با رعایت این نکته رنگی را انتخاب مینمایید با نوع مخاطبی که دارید هماهنگی کامل را خواهد داشت .

 

بهترین رنگ برای دکور فروشگاه

همانطور که در مطالب بالا عنوان شد، معیارهای زیادی برای انتخاب رنگ مناسب وجود دارد که باید با توجه به آنها بهترین گزینه ممکن را انتخاب نماییم. حال بهتر است به مبحث بررسی چند رنگ محبوب در فروشگاه، مغازه ها و ویژگی هرکدام از آنها بپردازیم. بهترین رنگ برای دکور فروشگاه و مغازه ها عبارتند از:

  1. قرمز(Red)
  2. آبی(Blue)
  3. زرد(yellow)
  4. صورتی(pink)
  5. سبز(Green)
  6. بنفش(Purple)
  7. مشکی(Black)

 

مطلب پیشنهادی: طراحی دکور فروشگاه

 

  • رنگ قرمز :

قرمز، از رنگهای جذاب و انرژی بخش است که میتواند توجه افراد زیادی را به ویترین شما جلب نماید. درواقع استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون باعث میشود تا مشتریان حس خوبی داشته و تغییرات مثبتی در رفتار و انرژی آنها پدیدار شود.شما میتوانید از رنگ قرمز در دکوراسیون مغازه خودتان بهرهمند شوید تا توجه سایرین را به محصوالت موجود در ویترین جلب نمایید. امّا چنانچه رنگ دیگری برای دکوراسیون خودتان انتخاب کردهاید، میتوانید از رنگ قرمز جهت جلب توجه مخاطب به محصوالت دارای تخفیف استفاده نمایید.

بهترین رنگ برای دکور فروشگاه|مجموعه نیودیزاین

  • رنگ آبی :

همانطور که در مطالب بالا عنوان کردیم رنگ آبی حس اعتماد و صمیمیت را در خود دارد. این رنگ باعث میشود تا مشتری با آرامش بیشتری در مغازه شما حضور داشته باشد. درواقع همین امر باعث میشود تا مشتری با خیال راحت به بررسی محصوالت دلخواه خودش بپردازد.شما میتوانید از رنگ آبی در ساخت دکوراسیون فروشگاه و یا بازسازی دفتر کار خود استفاده نمایید تا با این کار حس آرامش بیشتری ایجاد کنید.همچنین برای مشتریان یک شرایط خرید لذت بخش را فراهم میآورید.

  • رنگ زرد :

زرد درواقع یک رنگ جوان و جذاب است که موجب آن میشود که مشتریان نسبت به شما حس شادابی و جوانی پیدا کنند . استفاده از این رنگ در دکور باعث خواهد شد که توجه افرادی که در حال عبور هستند به ویترین شما جلب شود و به داخل مغازه بیایند. همچنین رنگ زرد میتواند احساس خوشبینی مشتریان نسبت به شما را ایجاد کند و باعث شود با احساس بهتری از شما خرید نمایند.

  • رنگ صورتی :

رنگ صورتی از دیگر از رنگهایی است که شما میتوانید از آن در دکور فروشگاه خود استفاده نمایید. معموالً رنگ صورتی برای فروشگاههایی که خانمها مرتبط هستند استفاده بیشتری دارد. امّا شما میتوانید رنگ صورتی را در فروشگاههای لوازم آرایشی استفاده نمایید. همچنین میتوانید از ترکیب رنگ سفید و صورتی یا طوسی و صورتی جهت ساخت دکوراسیون مغازههای پوشاک زنانه استفاده نمایید.

  • رنگ سبز :

رنگ سبز، یکی از دیگر رنگهایی است که دیدن و پردازش آن برای چشم بسیار راحت است. درواقع همین موضوع باعث میشود که راحتتر بتوانیم به رنگ سبز خیره شویم. همچنین این رنگ نماد طبیعت و رشد بوده و چنانچه در کارهای کشاورزی و باغبانی فعال هستید یا کاری که دارید به رشد مالی و فردی مشتری مربوط است حتماً از رنگ سبز استفاده کنید. عالوه بر این ترکیب رنگ سبز روشن با سفید نیز میتواند برای مغازههای پوشاک رنگی جذاب باشد. الزم به ذکر است که ترکیب رنگ سبز روشن با سفید از بهترین ایدهها جهت ساخت دکوراسیون مغازه پوشاک محسوب میشود.

  • رنگ بنفش :

بنفش یکی از رنگهایی است که جنبه لوکس بودن را القا مینماید. این رنگ میتواند احساس آرامش زیادی را در محیط مغازه شما ایجاد نماید. رنگ بنفش به فروشگاه شما حس خوبی خواهد دارد و باعث میشود که مشتریان بتوانند با آرامش بیشتری خرید نمایند. عالوه بر این ترکیب رنگ بنفش با طالیی میتواند ظاهری لوکس برای برند شما به ارمغان بیاورد. شما میتوانید از رنگ بنفش در فروشگاههای پوشاک و لوازم آرایش استفاده نمایید تا حسی خوب را به مشتریان خود القا کنید. پس چنانچه صاحب فروشگاه لوازم زیبایی هستید، رنگ بنفش جهت ساخت دکوراسیون مغازه شما انتخاب بسیار مناسبی است.

  • رنگ مشکی :

رنگ مشکی بهترین انتخاب جهت بوتیکهای مردانه است. درواقع این رنگ حس الکچری بودن را القا میکند و همچنین این توانایی را دارد تا فضا را کمی خاص کند. چراکه هر کسی جسارت استفاده از رنگ مشکب را در دکور ویترین خود ندارد. امّا توجه داشته باشید که این رنگ چنانچه در جای اشتباه انتخاب شود، شاید نتیجه عکس داده و فضا را حیلی دلگیر و کسل کننده کند.

 

بیشتر بخوانید : دکوراسیون فروشگاه موبایل

 

تاثیر رنگها بر دکور فروشگاهها

  • حس و حال محیط فروشگاه شما در 90 ثانیه اول به مشتریان منتقل میشود.
  • تحقیقات نشان داده که رنگها به تنهایی حدود % 90 در نگاه اول بر مخاطبان تأثیر گذار هستند.
  • حدود %85 خرید کاالها تحت تأثیر رنگها قرار می گیرد.
  • رنگها قادرند حس شادی، ناراحتی و اضطراب را برانگیزانند.
  • تقریباً چیزی در حدود % 75 از تصمیمگیریهای خرید در فروشگاه صورت میپذیرند.
  • مشتریان بهصورت بالقوهای ظرف 90 ثانیه بعد از ورود به فروشگاه بهطور ناخودآگاه قضاوت میکنند.
  • چیزی بین 63تا%90 تأثیرگذاری فروشگاه بر مبنای رنگ فضا صورت میپذیرند.
  • تقریباً %50 از مشتریان اگر ظاهر مغازه را دوست نداشته باشند، دوباره به آن مراجعه نخواهند کرد.
  • چیزی در حدود % 93 از خرید براساس ظاهر بصری صورت میپذیرند.
  • رنگها تا % 80 معرفی و شناخت نام تجاری را افزایش میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *