جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کمد دیواری با قابلیت جا به جایی چیست و چه مزایایی دارد؟

فهرست مطالب

کمد دیواری قابل جابجایی

کمد دیواری قابل جابجایی چیست ؟ امروزه کمد دیواری‌ها در هر نوعی که ساخته می‌شوند، جهت ساماندهی فضا و ذخیره‌سازی وسایل اضافی کاربردی هستند.

درحال‌حاضر انواع کمد دیواری با قابلیت جا به جایی با متریال‌های متفاوت در اندازه‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. این کمد دیواری‌ها فضای ذخیره‌سازی را به حداکثر می‌رسانند و به عنوان یک نظم‌دهنده مناسب جهت سامان‌دهی اتاق خواب یا انباری عملکرد دارند.

ما در مقاله کمد دیواری با قابلیت جا به جایی چیست و چه مزایایی دارد؟ قصد داریم تا به این موضوع بپردازیم. پس جهت آشنایی با ماهیت کمد دیواری قابل جابجایی و مزایا و معایب آن با ما تا انتهای این مقاله از وب‌سایت نیودیزاین همراه باشید.

 

تفاوت کمد با کمد دیواری چیست؟

کمد باکسی با کمد دیواری از تفاوت‌های زیادی برخوردار هستند. از مهم‌ترین تفاوت‌های آن‌ها می‌توان به ظاهرشان اشاره کرد. کمد دیواری همان‌طور که از نامش مشخص است در درون دیوار ساخته می‌شود و اغلب امکان تغییر و جا‌به‌جایی در آن وجود ندارد. امّا کمد ریلی، امکان جا‌به‌جایی دارد. از دیگر تفاوت‌های بارز میان این دو کمد می توان به تفاوت ابعاد کمد دیواری با کمد باکسی نیز اشاره نمود.

 

 مطلب مرتبط : کمد دیواری اتاق نوجوان

 

مزایای کمد دیواری قابل جابجایی

کمد دیواری‌های متحرک از مزایای بسیار زیادی برخوردار هستند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت هستند از:

  • امکان حمل آسان

همان‌طور که از نام کمد دیواری قابل جابجایی مشخص است، نخستین مزیت این نوع از کمدها متحرک بودن آن‌هاست. کمد دیواری‌های قابل جابجایی برای اشخاص مستاجر، دانشجویان و آن دسته از افرادی که به‌صورت مکرر جابه‌جایی دارند، یک گزینه بسیار ایده‌آل محسوب می‌شود. هم چنین در محیط های اداری و تجاری که احتمال تغییرات دکوراسیون و بازسازی دفتر کار و فروشگاه ها وجود دارد ، در صورت استفاده از چنین کمد هایی می توان به نحوی از هزینه های دکوراسیون جدید کاست.

  • تمیزکاری راحت

از مزایای مهم کمد دیواری قابل جابجایی این است که به‌راحتی می‌توان به پشت، زیر و اطراف کمد دسترسی داشت و آن را تمیز نمود.

  • قیمت مقرون‌به‌صرفه

معمولاً کمد دیواری قابل جابجایی به‌دلایل مختلفی از قیمت به صرفه‌تری نسبت به دیگر کمد دیواری‌های ثابت برخوردار هستند. هم‌چنین هزینه نصب کمد دیواری قابل جابجایی و آماده‌سازی دیوار جهت نصب کمد، نسبت به هزینه یک کمد دیواری ثابت کمی شاید بیشتر باشد.

  • امکان سفارشی سازی

برخی از این مدل کمد دیواری‌ها از قفسه‌های قابل تنظیم جهت سفارشی سازی فضای ذخیره برخوردار هستند که این ویژگی در موقعیت هایی مانند بازسازی خانه ی قدیمی بسیار مورد استقبال می باشد و کاربرد دارد.

 

بیشتر بخوانید : طبقه بندی کمد دیواری با عمق زیاد

 

معایب کمد دیواری با قابلیت جا به جایی

امروزه هر وسیله در کنار مزایا و امکاناتی که در اختیار مصرف‌کننده قرار می دهد، شاید از معایبی هم برخوردار باشد. برخی از معایب کمد دیواری قابل جابجایی عبارتند از:

  • ایمنی کمتر

گرچه قابلیت جا به جایی این مدل کمد دیواری امکان نقل مکان آسان آن را فراهم آورده است، امّا همین قابلیت، موجب می‌شود که این مدل کمد دیواری ایمنی کمی نسبت به دیگر کمد دیواری‌های ثابت را داشته باشد.

  • اشغال فضای بیشتر

همان‌طور که مشخص است کمد دیواری قابل جابجایی نسبت به کمد دیواری‌های توکار فضای بیشتری را اشغال می‌نمایند. این مسائله به باتوجه به متراژ امروزی اکثر خانه‌ها شاید یک نقطه ضعف به‌حساب آید.

 

نکات مهم در زمان انتخاب کمد دیواری قابل جابجایی

کمد دیواری قابل جابجایی در متریال‌ها و طرح‌های متنوعی برای هر فضا تولید و به بازار عرضه می‌شوند. ویژگی‌های مهمی که باید در زمان خرید این وسیله در نظر داشته باشیم شامل ابعاد، ظرفیت و طراحی آن است.

در ادامه مقاله کمد دیواری با قابلیت جا به جایی چیست و چه مزایایی دارد؟ به بررسی هرکدام از نکات مهم در زمان انتخاب این توع از کمدها خواهیم پرداخت، پس همچنان با نیودیزاین همراه باشید.

 

مطلب پیشنهادی: کمد دیواری اتاق کودک

 

  • ابعاد کمد

درحال‌حاضر کمد دیواری قابل حمل از اندازه جمع‌وجور تا ابعاد بزرگ و هم اندازه دیوار برای همه قابل سفارش هستند. در زمان انتخاب کمد دیواری قابل جابجایی، تعداد و نوع اقلامی که در آن ذخیره می‌شوند و مساحت محلی که جهت قرار دادن کمد در نظر گرفته‌اید را حتماً باید مدنظر قرار بدهید. معمولاً برای اتاق‌های بزرگ و یا اتاق‌های بدون کمد دیواری، یک کمد بزرگ قابل حمل شاید انتخابی بسیار مناسب باشد.

کمد دیواری قابل جابجایی بزرگ اغلب دارای یک بخش قفسه‌دار و یک بخش آویز جهت نگهداری لباس‌ها، کتاب‌ها و دیگر وسایل هستند، امّا حمل آن‌ها شاید کمی سخت باشد. کمدهای کوچک قابل حمل برای فضاهای کوچک و یا برای استفاده در فضاهای اداری، اتاق کار، آرایشگاه‌ها و موارد مشابه یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

  • گنجایش کمد

در زمان انتخاب یک کمد دیواری قابل جابجایی، ظرفیت ذخیره‌سازی آن یک نکته بسیار مهم محسوب می‌شود. چنانچه کمد دیواری متحرک شما به عنوان سیستم ذخیره‌سازی اصلی عمل نماید، شاید به فضای نگهداری با ظرفیت زیادی نیازمند باشد. یک کمد دیواری قابل حمل بزرگ قفسه‌بندی شده می‌تواند انواع کت‌های حجیم، البسه تا خورده، انواع کفش‌ها و مواردی مشابه را در خود به‌راحتی جای دهد. کمد دیواری متحرک با ظرفیت ذخیره‌سازی کمتر هم احتمالاً برای فضاهای کوچک یا لباس‌های فصلی و کم مناسب هستند.

  • متریال کمد دیواری قابل جابجایی

فلز، پلاستیک، چوب و ام‌دی‌اف از رایج‌ترین متریال‌های مورد استفاده جهت ساخت انواع کمد دیواری قابل جابجایی هستند. فلز درواقع متریالی محکم و بادوام است، امّا در اماکن مرطوب می‌تواند سنگین و بسیار مستعد زنگ‌زدگی باشد؛ بنابراین استفاده از آن محدودیت دارد. متریال پلاستیک هم شاید از دوام مناسبی برخوردار نباشد، امّا تنها این مزیت را دارد که زنگ نمی‌زند وسبک وزن است.

کمد دیواری‌ چوبی از دواه بسیار خوبی برخوردار هستند و با دکوراسیون مدرن و دیگر سبک‌های چیدمان مانند کلاسیک و مواردی از این دست تناسب دارند. امّا معمولاً این دسته از کمدها به‌خاطر متریالی که دارند بسیار گران قیمت هستند و هم‌چنین از وزن سنگینی برخوردارند. در این بین متریال ام‌دی‌اف در وزن سبک، جلوه مدرن و مقاومت بالا از مزیت‌های بیشتری برخوردار است و بهترین گزینه جهت سفارش کمد دیواری قابل جابجایی محسوب می‌شود.

 

مطلب پیشنهادی : کمد دیواری سلطنتی چیست

 

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله اطلاعاتی درباره کمد دیواری قابل جابجایی خدمت شما مخاطبین محترم ارائه دادیم. کمد دیواری قابل حمل تقریباً یک وسیله چند کاره است که اغلب در اتاق خواب استفاده می‌شود. مدل کمد دیواری قابل جابجایی در طرح‌های مختلف و متریال‌های متنوع تولید و به بازار عرضه شده‌اند. امکان جا به جایی و قیمت مقرون‌به‌صرفه این کمدها را جهت نظم‌دهی به فضا بسیار ایده آل نموده است.

امید است مقاله کمد دیواری با قابلیت جا به جایی چیست و چه مزایایی دارد؟ مورد توجه شما مخاطبین محترم قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه کمد دیواری قابل جابجایی با ما در وب‌سایت نیودیزاین به اشتراک بگذارید.

مجموعه نیودیزاین در زمینه های انواع کابینت آشپزخانه ارزان و قیمت مناسب ، دکوراسیون داخلی ، دکور فروشگاه ، انواع کمد دیواری و … آماده خدکت رسانی به شما عزیزان با بهترین کیفیت می باشد. جهت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان تیم ما در ارتباط باشید.

 

بیشتر بخوانید : انواع کمد دیواری پسرانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *