جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین ترفندهای نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن، کلاسیک و ساده

فهرست مطالب

نورپردازی سقف آشپزخانه

بهترین ترفندهای نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن، کلاسیک و ساده: اگر قصد بازسازی آشپزخانه دارید، نورپردازی از اصلی‌ترین ویژگی‌‌های یک فضای منحصربه‌فرد است. اهمیت طراحی نورپردازی در بخش‌های مختلف به‌قدری زیاد است که می‌توان بخش مهم هویت دکوراسیون در خانه به شیوه نورپردازی آن برشمرد. بااین‌حال هر موقع که به عبارت نورپردازی برمی‌خورید، شاید نورپردازی در فضاهایی مثل پذیرایی خانه و نشیمن در ذهن شما تداعی گردد.

در این مقاله قصد داریم تا توضیحاتی در رابطه بهترین ترفندهای نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن، کلاسیک و ساده خدمت شما مخاطبین محترم نیودیزاین ارائه دهیم. یکی از موارد مهم که در دکوراسیون هر محیطی منجمله آشپزخانه تاثیر زیادی دارد، نورپردازی سقف آن فضا است. نورپردازی سقف آشپزخانه در طراحی و سبک دکوراسیون مدرن، موجب ایجاد فضایی بی‌نظیر و شیک خواهد شد.

برای آشنایی با بهترین ترفندهای نورپردازی سقف آشپزخانه با ما تا انتهای این مقاله از وب‌سایت نیودیزاین همراه باشید.

 

مطلب مرتبط : نکات بازسازی آشپزخانه

 

اهمیت نورپردازی سقف آشپزخانه

برخلاف فضاهایی مثل سالن پذیرایی که برای نورپردازی آن‌ها، از انواع چراغ‌های تزئینی و لوسترهای لوکس و بزرگ استفاده می‌شود، در فضای آشپزخانه زیاد امکان بهره‌مندی از آن‌ها وجود ندارد. در آشپزخانه، بخش‌های متنوعی به نورپردازی نیاز دارند. نورپردازی این بخش‌ها، علاوه بر زیبایی در دکوراسیون آشپزخانه نیز موثر است و بهره‌مندی از این فضاها را بسیار راحت‌تر می‌کند. بخش‌های از آشپزخانه که نورپردازی در آن‌ها صورت می‌پذیرد، نورپردازی فضای داخل کابینت آشپزخانه و کشوها، کانتر، بخش بالایی سینک، نورپردازی قسمت جزیره و دیگر قسمت‌های مهم است.

بارزترین بخشی که در آشپزخانه نورپردازی می‌شود و خیلی در دکوراسیون این فضا نقش دارد، سقف آشپزخانه است. امروزه فضای آشپزخانه‌ها به‌صورت خاصی طراحی می‌شوند. برخلاف گذشته که در طراحی آشپزخانه‌ها کمتر از اپن بهره می‌بردند، امروزه می‌توان چنبن عنوان کرد در ساخت همه آشپزخانه‌ها اپن و جزیره‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باتوجه به سبک‌های جدید آشپزخانه‌، از عوامل مهمی که در دکوراسیون کلی فضای خانه بسیار نقش دارد، می‌توان به نورپردازی سقف آشپزخانه اشاره کرد. توجه داشته باشید که چنانچه آشپزخانه شما از نور کمی برخوردار باشد، بسیار دلگیر خواهد شد.

به طور کلی نورپردازی به دلیل جلوه ی زیبا و لوکسی که به محیط می دهد بسیار درمیان افراد به ویژه افرادی که قصد بازسازی دفتر کار و فروشگاه خود را دارند و ظاهر محیط تاثیر بسزایی در کسب و کارشان دارد ، بسیار محبوب و پرطرفدار می شود.

 

مناسب‌ترین رنگ نور برای آشپزخانه‌

در نورپردازی فضا، اکثر متخصصین بر این عقیده‌اند که نور سفید، نوری است که کمتر موجب ایجاد ناراحتی و اذیت چشم می‌شود. به‌طور کلی در فضای آشپزخانه باید از رنگ‌های گرم استفاده نمود. درواقع ترکیبی از نور سفید و زرد، بهترین گزینه انتخابی برای فضای آشپزخانه محسوب می‌شود.

این نکته را در نظر بگیرید که هرگز از رنگ‌های فانتزی به عنوان نور اصلی آشپزخانه بهره نبرید. چنانچه شما هم از آن دسته افرادی هستید که به رنگ‌های فانتزی علاقه‌مندید و تمایل دارید حتماً در فضای آشپزخانه خود از رنگ‌هایی مانند رنگ بنفش بهره‌مند شوید، پیشنهاد نیودیزاین به شما این است که از این رنگ‌ها به‌طور پراکنده و مخفی در بخش‌های خاصی مثل کابینت‌ها و مواردی مشابه استفاده نمایید.

 

بیشتر بخوانید : طراحی مدرن آشپزخانه

 

آشنایی با انواع تزئینات سقف آشپزخانه

درحال‌حاضر برای طراحی سقف آشپزخانه، از مدل‌های مختلفی استفاده می‌نمایند. جهت اینکه بدانیم کدام یک از این تزیینات مناسب آشپزخانه ما هستند، باید به موارد مختلفی توجه داشته باشیم. از موارد مهمی که باید بدان توجه داشته باشیم، ابعاد آشپزخانه است. سلیقه ما و بودجه‌ای که در اختیار داریم، از جمله مواردی هستند که در انتخاب نهایی ما نقش بسزایی دارند.

در ادامه مقاله بهترین ترفندهای نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن، کلاسیک و ساده به معرفی برخی از این تزئینات اشاره خواهیم کرد، پس با نیودیزاین همراه باشید.

انواع تزئینات سقف آشپزخانه عبارتند از:

  • سقف کناف
  • ایجاد آسمان مجازی در سقف
  • سقف کشسان (باریسول)
  • چوبی، کلاسیک و ساده

سقف آشپزخانه چوبی، کلاسیک و ساده

  1. امروزه طراحی و ساخت سقف آشپزخانه با متریال‌هایی مثل چوب به خصوص در پروژه های بازسازی خانه ی قدیمی ، از جدیدترین مدل‌های سقف محسوب می‌شود. درواقع بهره‌مندی از چوب در طراحی سقف بخش‌های مختلف از خانه منجمله آشپزخانه، موجب می‌شود محیطی شیک و مدرن ایجاد گردد. در زمان استفاده از چوب، باید این نکته را در نظر بگیریم که از این متریال، نباید در اماکن مرطوب مورد استفاده قرار گیرد. چراکه فضاهای مرطوب موجب می‌شوند، این سقف چوبی به مرور زمان فرسوده و تخریب شود. از جمله مزایای سقف‌های چوبی، می‌توان به بهینه‌سازی در مصرف انرژی، مقاومت مکانیکی بالا، سازگاری با طبیعت، ایجاد عایق صدا و مواردی مشابه اشاره نمود.
  2. در آشپزخانه‌ای که از طراحی و سبک کلاسیک برخوردار است، شما می‌توانید با ایجاد سقف کلاسیک، دکوراسیون جذاب خود را تکمیل‌تر نمایید. برای آشپزخانه‌هایی که ابعاد کوچکی دارند و دکوراسیون ساده‌ای دارند، گزینه مناسب، استفاده از سقف کاذب ساده است. سقف‌های کلاسیک و ساده زیبایی محیط را دوچندان می‌کنند. علاوه بر این در نورپردازی سقف موثر عاملی بسیار موثر هستند.

 

بهترین روش نورپردازی آشپزخانه مدرن

جهت نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن، تنها باید نور کافی و مناسب برای سطح بالای اجاق گاز را در نظر بگیریم.

  • برای نورپردازی آشپزخانه مدرن، هرگز نباید نورپردازی فضای داخلی کابینت‌ها را فراموش نماییم.
  • در آشپزخانه‌های مدرن باید به فکر نورپردازی داخل کشوها هم باشیم. هم‌چنین از نورپردازی قسمت کانتر آشپزخانه هرگز غافل نشویم.
  • از روش‌هایی مهمی که مباعث افزایش زیبایی و نورپردازی جذاب آشپزخانه مدرن می‌شود، نورپردازی قسمت جزیره آشپزخانه است.
  • یکی از اصولی‌ترین راه‌های نورپردازی آشپزخانه مدرن، بهره‌مندی از لوسترهای مدرن است.

 

مطلب پیشنهادی : سقف آشپزخانه کلاسیک

 

انواع روش‌های نورپردازی سقف آشپزخانه

با هدف نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن، کلاسیک و ساده، امروزه روش‌های نورپردازی مختلفی وجود دارد. از انواع روش‌های نورپردازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، که عبارتند از:

  • نورپردازی خطی که خود به دو قسمت چراغ‌های خطی توکار و روکار تقسیم می‌شود.
  • نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن با هالوژن
  • سقف کاذب پلکسی
  • بهره‌مندی از چراغ‌های آویز در نورپردازی سقف آشپزخانه که خود در انواع مختلفی تقسیم‌بندی می شود. از انواع چراغ های آویز می توان به انواع چراغ‌های آویز استوانه‌ای، کاسه‌ای شکل، مدل اشکی شکل، کروی، هندسی و مینی آویز آشاره کرد.

نور پردازی تاثیر بسزایی در جلوه آشپزخانه دارد. نورپردازی آشپزخانه دارای کابینت آشپزخانه انزو نیز جلوه بسیار زیبایی به این سبک کابینت ها می دهد.

مهم‌ترین نکات در نورپردازی سقف آشپزخانه

از نکاتی مهمی که در زمان نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن، باید آن‌ها مدنظر قرار دهیم، عبارتند از:

  • مشخص نمودن هدف از نورپردازی سقف آشپزخانه
  • توجه به ارتفاع سقف
  • براساس سبک دکوراسیون فضای آشپزخانه نورپردازی کنیم.
  • در نظر داشتن متراژ آشپزخانه
  • دقت در انتخاب رنگ نور، متناسب با فضا
  • به پنجره‌های موجود در آشپزخانه و میزان نوری که به‌صورت طبیعی به فضای آشپزخانه وارد می‌شوند، توجه نماییم.

 

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله به بهترین ترفندهای نورپردازی سقف آشپزخانه مدرن، کلاسیک و ساده پراختیم. توجه داشته باشید که نورپردازی درست سقف آشپزخانه در نمای داخلی منزل نقش بسزایی دارد و نباید به راحتی از آن گذشت.

امید است مقاله فوق مورد توجه شما مخاطبین محترم نیودیزاین قرار گرفته باشد. لطفاً پس از مطالعه مقاله نظرات و تجارب شخصی خود را در زمینه نورپردازی سقف آشپزخانه با ما به اشتراک بگذارید.

 

بیشتر بخوانید : نکات دکوراسیون داخلی در بازسازی خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *