جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا کابینت آماده خوب است ؟ مزایا و معایب آن چیست ؟

فهرست مطالب

آیا کابینت آماده خوب است؟ اگر در این صفحه هستید احتمالا این سوال ذهن شما را به خود درگیر کرده باشد. شاید به تازگی منزلی ساخته یا خریده اید و، قصد خرید کابینت برای آن را دارید. یا ممکن است به تازگی قصد تعویض کابینت های قدیمی خود را دارید و سردگم هستید. شاید هم مراسمی در پیش دارید و خیلی زود میخواهید کابینت های منزلتان را تغییر دهید. به هرحال در هر شرایطی هستید، بر شما لازم است این مطالب را با دقت مشاهده کنید. همانطور که احتمالا میدانید  نگین یک خانه، آشپزخانه آنجاست. پس داشتن کابینت هایی زیبا، میتواند این نگین را درخشان تر کند. از این رو دقت در خرید و ساخت کابینت، از اهمیت بالایی برخوردار است. ترکیب برندی رنگ کابینت ها و تعداد درب ها و کشوها همگی، میتوانند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی آشپزخانه شما داشته باشند. پس، با نیودیزاین، تولیدکننده انواع کابینت، همراه باشید.

 

ساخت کابینت

اگربرایتان سوال است که آیا کابینت آماده خوب است یا ساخت کابینت؟ باید بگوییم که مرسوم ترین روش برای تهیه کابینت آشپخانه ساخت آن است. یعنی در این روش، کابینت ساز به منزل شما می آید. متراژ لازم را انجام میدهد. سپس با در نظر گرفتن سلیقه شما، محل قرار گرفتن یخچال ها، گاز، فر و غیره اقدام به ساخت و تهیه کابینت میکند. حال هرچقدر کابینت ساز، در این زمینه ماهر تر باشد، کابینت هایی زیبا تر و دقیق تر به شما تحویل میدهد. از طرفی در این روش، شما قادر خواهید بود جنس و رنگ کابینت را انتخاب کنید و مدل مورد نظرتان را، تحویل بگیرید. یعنی در این روش، همه چیز، طبق خواست و سلیقه شما و شرایط آشپزخانه، پیش خواهد رفت. اما خب طبیعتا این روش نیز دارای معایبی است که در ادامه بدان اشاره میکنیم.

 

مزایای کابینت پیش ساخته

 

معایب ساخت کابینت

در بخش بعدی به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا کابینت آماده خوب است؟ اما در این بخش به معایب ساخت کابینت، اشاره میکنیم. پس اگر تاکنون گمان میکردید این روش یک روش بدون عیب و نقص است، سخت در اشتباه بوده اید. با ما باشید تا از معایب این روش برای شما عزیزان صحبت کنیم:

  • سفارش ساخت کابینت، از هزینه بالایی برخودار است. حال آنکه، اگر قرار باشد از متریال با کیفیت در ساخت کابینت استفاده شود، این هزینه بیشتر نیز خواهد شد. پس اگر بودجه کافی برای ساخت کابینت ندارید، بهتر است از این روش صرف نظر کنید.
  • سفارش ساخت کابینت، زمان بر است. یعنی از زمانی که کابینت ساز اندازه گیری کابینت را انجام میدهد تا زمانی که کابینت ها را به شما تحویل میدهد، حدودا چند ماه زمان میبرد. پس اگر زمان کافی برای آن را ندارید، بهتر است از انجام آن صرف نظر کنید.
  • چنانچه کابینت ساز از مهارت کافی برخوردار نباشد، ممکن است با وجود صرف این همه هزینه و زمان باز هم به کابینت های موردعلاقه تان دست پیدا نکنید. پس در انتخاب آن دقت کنید.

 

آیا کابینت آماده خوب است؟

حال به این سوال میرسیم که آیا کابینت آشپزخانه آماده خوب است؟ در جواب این سوال باید بگوییم چنانچه بودجه و زمان کافی برای ساخت کابینت ندارید و از مهارت فرد یا گروه کابینت ساز اطمینان ندارید، کابینت های آماده برای شما بهترین انتخاب هستند. اما در غیر اینصورت، نمیتوانند گزینه مناسبی برای شما باشند. زیرا ممکن است شما هرگز نتوانید رنگ و طرح مورد علاقه تان را پیدا کنید و شاید هرگز نتوانید با کابینت های آماده، به خوبی آشپزخانه خود را پوشش دهی کنید. به هرحال بهتر است، برای انتخاب یک کدام از این روش ها، تمامی شرایط را در نظر بگیرید و سپس اقدام نمایید. تمامی جوانب را در نظر بگیرید. سپس در نهایت برای خرید اقدام کنید. گاهی فرد، زمان کافی برای ساخت کابینت را ندارد و میخواهد در کمترین فرصت، در یک منزل مستقر شود. طبیعتا در این شرایط کابینت های آماده بهترین انتخاب خواهند بود.

 

کابینت آماده

معایب و مزایای کابینت آماده

در این بخش از مقاله آیا کابینت آماده خوب است؟ به معایب کابینت های آماده، میپردازیم.

 

معایب کابینت های آماده

  • ممکن است کابینت مورد نظر از کیفیت پایینی برخوردار باشد.
  • ممکن است نتوانید طرح و رنگ مورد نظرتان را بیابید.
  • ممکن است کابینت ها به خوبی با آشپزخانه شما مچ نشوند.

 

مزایای کابینت های آماده

  • کابینت های آماده از هزینه بسیار مناسبی برخوردار هستند.
  • کابینت های آماده در کمترین زمان به دست شما میرسند.
  • از آنجایی که کابینت های آماده خیلی زود و در کمترین زمان به دستتان میرسند. بنابراین میتوانید هر چند وقت یکبار مدل کابینت ها را تغییر دهید و کابینت جدید تهیه کنید. با این روش همیشه تنوع را در منزل خود تجربه خواهید کرد.

 

مزایای ساخت کابینت

حال که از مزایا و معایب کابینت های آماده صحبت کردیم و دانستیم که آیا کابینت آماده خوب است؟ بهتر است در این بخش به مزایای ساخت وطراحی کابینت اشاره کنیم:

  • شما میتوانید طرح و رنگ کابینت هایتان را، طبق میل و سلیقه شخصی خود، انتخاب کرده و سفارش دهید.
  • تمامی قطعات کابینت، دقیقا مطابق با متراژ و لوازم آشپزخانه شما طراحی و ساخته میشود.
  • متریال و کیفیت آن تماما بستگی به سلیقه و خواست شما دارد. یعنی بر اساس بودجه و سلیقه خود، میتوانید کیفیت متریال کابینت ها را انتخاب کنید و از آن در ساخت استفاده نمایید.

 

کابینت پیش ساخته

 

برای ساخت کابینت به کجا مراجعه کنیم؟

برای ساخت کابینت، میتوانید به کابینت فروشی های معتبر در سرتاسر کشور، مراجعه کنید. همچنین میتوانید برای این کار، به وب سایت های معتبر مراجعه کرده و بر اساس نمونه کار ها، یک کدام را انتخاب کنید. هرچقدر یک کارگاه، نمونه کارهای بیشتری داشت و شما با توجه به مشاهداتتان از کیفیت ساخت آن مطمئن شدید، طبیعتا انتخاب بهتری برای شما خواهد بود. با این حال ما توصیه میکنیم، کارگاه ها و فروشندگان معتبر را انتخاب کنید. هرچقدریک مرکز دارای رضایت مشتریان بیشتری باشد، آن کارگاه از اعتبار بالاتری برخوردار خواهد بود.

 

سخن آخر

امیدواریم به طور کامل به جواب این سوال رسیده باشید که آیا کابینت آماده خوب است؟ یا خیر؟ به هرحال امیدواریم از مطالب این مقاله لذت کافی برده باشید و توانسته باشید، به کمک آن یک انتخاب درست و منطقی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *