جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مزایای کابینت فرامید چیست؟ + کاربرد، معایب

فهرست مطالب

فرامید یک شرکت ایرانی می‌باشد که ورقه های ام‌ دی ‌اف را با روکشی بسیار شبیه روکش کابینت‌های ایتالیایی می‌سازد. کابینت ها انواع مختلفی دارند و امروزه دارای تنوع زیادی می‌باشند و از مزایای کابینت فرامید میباشد.در مقاله دکوراسیون نیودیزاین همراه ما باشید تا بیشتر با این نوع کابینت ها آشنا شوید.

 

کابینت فرامید چیست؟

کابینت فرامید هم یکی دیگر از، مدل‌های امروزی کابینت است که ممکن است، شناخته شده نباشد و افراد زیادی راجع به آن اطلاعاتی نداشته باشند. ویژگی اصلی این کابینت یا این ورقه، وجود برجستگی ‌هایی است که بر سطح آن قرار دارد و باعث شده تا این کابینت بسیار زیبا و منحصر به فرد به نظر برسد، با وجود این برجستگی ها شبیه کابینت‌های ایتالیایی می‌باشد. افرادی که به سبک دکوراسیون مدرن و چوبی علاقه دارند به سراغ سبک ایتالیایی می‌روند. از آنجا که قیمت این مدل سبک گران می‌باشد افراد کمتری این مدل را انتخاب میکنند. اما با وجود کابینت فرامید شما میتوانید این سبک را با قیمت کمتر در خانه‌های خود داشته باشید زیرا کابینت فرامید کاملا، شبیه سبک کابینت ایتالیایی می‌باشد.

 

کابینت فرامید

 

مزایای کابینت فرامید

کابینت آشپزخانه فرامید یکی از انواع کابینت ام دی اف است که به دلیل زیبایی، استحکام و قیمت مناسب، در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این کابینت‌ها از ورق‌های ام دی اف با روکش فرامید ساخته می‌شوند که دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند. کابینت فرامید دارای طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی است که می‌تواند به راحتی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ شود.

این کابینت‌ها شباهت زیادی به کابینت‌های چوبی دارند و می‌توانند جلوه‌ای مدرن و شیک به آشپزخانه یا سایر قسمت‌های منزل شما ببخشند. کابینت فرامید از استحکام بالایی برخوردار است و می‌تواند در برابر ضربه و فشار مقاومت خوبی از خود نشان دهد. همچنین این کابینت‌ها در برابر رطوبت و حرارت نیز مقاوم هستند و می‌توانند در محیط‌های مرطوب و گرم نیز به خوبی دوام بیاورند. در ادامه به دیگر مزایای این نوع کابینت آشپزخانه خوهیم پرداخت :

 

تنوع در رنگ و طرح

این کابینت دارای طرح و رنگ متفاوتی می‌باشد و به راحتی می‌تواند با سلیقه شما هماهنگ شود. معمولاً بیشترین مدل طرح این کابینت مات و شبیه چوب طبیعی درختان می‌باشد. این دو رنگ بیشترین رنگی است که استفاده می‌کنند .

 

مقاومت بالای آن

برخلاف تمام کابینت‌ها که مقاومت بسیار پایینی در برابر اجسام تیز دارند، کابینت فرامید در برابر ضربه ها و اجسام تیز بسیار مقاوم است و به راحتی خط و خش بر روی آن نمی‌افتد. سطح مات و برجسته آن از خط و خش جلوگیری می‌کند.

 

 مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت

ورقه های ام دی اف با روکش فرامید، در برابر رطوبت و حرارت مقاومت بالایی دارند ، اما بهتر است در نگهداری این کابینت بیشترین دقت را به خرج دهید تا کابینت‌ها طول عمر بیشتری داشته باشند و زود آسیب نبینند.

 

 نظافت

هیچ گونه لکه و یا جای انگشت بر روی این کابینت باقی نمی‌ماند بنابراین در طول روز به نظافت زیادی احتیاج ندارد.

 

معایب کابینت فرامید

کابینت فرامید یکی از برندهای معتبر کابینت در ایران است که محصولات با کیفیتی را تولید می‌کند. با این حال، این کابینت‌ها نیز مانند سایر انواع کابینت‌ها دارای معایبی هستند که عبارتند از:

  • انعکاس نور: کابینت فرامید به دلیل سطح مات خود، نور را به خوبی منعکس نمی‌کند و ممکن است آشپزخانه یا سایر قسمت‌های منزل شما را تاریک‌تر نشان دهد.
  • عدم مقاومت در برابر خراشیدگی: روکش کابینت فرامید در برابر خراشیدگی مقاوم است، اما در صورت استفاده نادرست، ممکن است دچار خراشیدگی شود.
  • عدم مقاومت در برابر حرارت بالا: کابینت فرامید در برابر حرارت بالا مقاوم است، اما در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت مستقیم، ممکن است دچار آسیب شود.

علاوه بر معایب ذکر شده، کابینت فرامید دارای معایب دیگری نیز هست که عبارتند از:

 

 مات بودن آن

مهم‌ترین ایراد کابینت های فرامید، مات بودن آن می‌باشد. شفاف نبودن این کابینت به خاطر طبیعی بودن و برجسته بودن روکش آن، می‌باشد. بنابراین هیچ راه حلی ندارد. مات بودن این کابینت باعث می‌شود که آشپزخانه نور زیادی دریافت نکند و برای آشپزخانه‌های کوچک و یا آشپزخانه‌هایی که نور زیادی ندارند مناسب نمی‌باشد. آشپزخانه‌هایی که دارای نور زیاد می‌باشند و همچنین بزرگ هستند می‌توانند از این کابینت به راحتی استفاده کنند.

 

 بالا بودن هزینه ی آن

با اینکه این مدل کابینت نسبت به سبک ایتالیایی قیمت مناسب ‌تری دارد اما به دلیل مقاومت و کیفیت بالای آن باز هم قیمت بالایی دارد و افراد کمتری می‌توانند آن را تهیه کنند.

 

 محدودیت رنگ

از آنجایی که جنس این کابینت مات می‌باشد مانع از ورود نور به داخل آشپزخانه شما می‌شود، بنابراین شما باید رنگ این کابینت را روشن انتخاب کنید تا بتوانید نور بیشتری در آشپزخانه خود دریافت کنید. این کابینت‌ها نور کمی دریافت می‌کنند و اگر رنگ کابینت را تیره انتخاب کنید آشپزخانه، تاریک تر و کدرتر می‌شود.

 

 هزینه تعمیر

این کابینت به دلیل اینکه قیمت بالایی دارد اگر کابینت شما دچار مشکلی شود برای تعمیر کردن و یا تعویض آن باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

 

کاربرد کابینت فرامید

کابینت ترکیبی فرامید و کابینت آشپزخانه هایگلاس ، از محبوب ‌ترین و پر کاربرد ترین ترکیب ‌ها در ساخت کابینت و استفاده از آن می‌باشد. این ترکیب بسیار زیبا و بی‌نظیر است. این مدل که سبک چوبی دارد مانند سبک ایتالیایی می‌باشد. بنابراین اگر به سبک ایتالیایی علاقه دارید می‌توانید از این مدل استفاده کنید. ضخامت کابینت فرامید ۱۶ میلیمتر می‌باشد و برای کابینت آشپزخانه و یا کمد دیواری از آن استفاده می‌کنند و کاملاً سبکی مدرن و شیک می‌باشد و بیشتر در آشپزخانه از آن استفاده می‌کنند.

 

نکته ی پایانی

از مزایای کابینت فرامید این است که از ورقه ام دی اف تهیه شده و شبیه سبک کابینت‌های ایتالیایی می‌باشد و از نظر زیبایی بسیار منحصر به فرد است. این کابینت، در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف، موجود می‌باشد و برای تمیز کردن بسیار راحت است زیرا روی سطح مات آن لک و اثر انگشت باقی نمی‌ماند. همچنین این کابینت در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد. از معایب این کابینت میتوانیم به مات بودن آن اشاره کنیم که مانع از ورود نور به آشپزخانه شما می‌شود و روشنایی زیادی به آشپزخانه شما نمیدهد، بنابراین باید سعی کنید رنگ کابینت را روشن انتخاب کنید. از این ورقه بیشتر برای کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *