جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بازسازی خانه های قدیمی یا خرید یک خانه نوساز | کدامیک بهتر و سودمند تر می باشد؟

فهرست مطالب

شما در باز سازی خانه های قدیمی نمی توانید مساحت ساختمان را افزایش یا کاهش  دهید . اما با کم کردن یا اضافه کردن بخش های مختلف می توانید فضای خانه را بزرگ تر نشان داد. در بازسازی منزل در مورد هریک از اجزای ساختمان که شامل  اتاق خواب ، دست شویی ، حمام ، بالکن، آشپز خانه  حیاط می باشد، طوری درست می کنیم که به دلخواه خودمان باشد ، زیرا یک بار هزینه می  کنیم  و تصمیم می گیریم که به ساختمان دلخواه خود برسیم .

 

خرید خانه نوساز یا بازسازی خانه قدیمی

به  طور میانگین  هزینه خرید خانه بیشتر از هزینه باز سازی ساختمان است .در بازسازی شما، برای دکوراسیون  داخلی خانه ی کو چک یا بزرگ تان تصمیم  می‌گیرد ولی در خریدن خانه هریک از اجزای خانه را به سلیقه ی خودتان انتخاب کنید. باز سازی خانه  و خرید خانه هر کدام  به نوبه ی خود مزایا و معایب ی دارد .در خرید خانه دردسر های فروش و خانه ی جدید را هم  در نظر بگیرید. برای اینکه بتوانید بین خرید خانه و بازسازی ساختمان تصمیم نهایی را بگیرید که با توجه به سلیقه و شرایط مالی خودتان باشد . برای تصمیم گیری در مورد این مسئله خرید یا بازسازی به اولویت های خودتان توجه کنید.

۱. اگر محله ی خودتان را دوست دارید و آن نزدیک به مدرسه یا محل کار شما پس همان جا را انتخاب کرده و شروع به بازسازی کنید.

۲.  اگر خانه ی شما به مرکز خرید، پارک ها و کافه ها نزدیک است پس بهتر است بازسازی کنید.

۳. مهم تر از همه اگر همسایه ها خوب هستند و مشکلی با آنها ندارید بهتر است از خرید خانه منصرف شده و شروع به بازسازی کنید. اگر تصمیم ما فروش خانه ی قدیمی بدون بازسازی باشد،  هدف یا  خرید خانه جدید تر و با کیفیت تر برای سکونت مان باشد بهتر است شرایط بهتر را در نظر گرفته و بدون بازسازی ساختمان آن را با قیمت بالایی فروخته که در نهایت بتوانیم با کمترین پولی که روی آن میگذاریم خانه ای نو  بخریم.

۴. مدت زمان بازسازی یا فروش خانه قدیمی مورد نظر ما بسیار مهم است! یکی از نکاتی که باید در زمان تصمیم گیری به آن توجه داشته باشیم مدت زمانی است که هرکدام از انتخاب ما ، به نتیجه مورد نظرمان برسد. یعنی اگر تصمیم گرفتیم که خانه بازسازی شود، باید نتیجه نهایی مورد نظر خود را از زمان  بازسازی تا زمان اسباب کشی برای سکونت را در نظر بگیریم و همچنین از زمان فروش خانه قدیمی،  و خرید خانه جدید تا زمان اسباب کشی نتیجه را با هم مقایسه کنید که کدام بهتر است.

لازم به ذکر است که تمامی نکات بالا نه تنها در رابطه با بازسازی خانه بلکه در بازسازی اداری هم نیز حائز اهمیت می باشند.

 

بیشتر بخوانید : نکات بازسازی اداری

 

بازسازی مسکونی

 

مزایای طراحی و بازسازی خانه های قدیمی

طراحی و بازسازی خانه های قدیمی مزایا و معایب خاص خود را دارد که مزایای آن بیشتر از معایب آن است از جمله می‌توان با هزینه کمتر نسبت به ساخت جدید افزایش ارزش خانه، صرف جویی در انرژی، بهبود کیفیت‌ سکونت در آن خانه و امکان ایجاد تغییرات در بنا و متراژ اشاره کرد.

 

امکان تغییر بنا و ایجاد فضاهای دلخواه

خانه ای که قصد سکونت در آن را داریم قرار نیست که همه بخش های خانه به سلیقه و نیاز های ما باشد .

 

صرفه جویی در هزینه و انرژی

یکی از مهم ترین مزایای طراحی و بازسازی ساختمان های قدیمی ، صرفه جویی در میزان مصرف  هزینه و انرژی است . اگر دوست دارید یک ساختمان قدیمی را خراب و در جای آن خانه ای نو و زیبا با سلیقه خود بسازید باید به این نکته اشاره کنیم که ساختن یک خانه نو هزینه ی زیادی دارد و برای ساخت آن هم انرژی مصرف می‌شود در حالی که طراحی و بازسازی یک خانه ی قدیمی از نظر هزینه و مصرف انرژی کاملا به صرفه می باشد .

 

مطلب پیشنهادی : نکات بازسازی آشپزخانه

 

ساخت نما و ظاهری جدید با بازسازی

مهندسی و معماری های خانه های قدیمی خیلی تفاوت دارد نسبت به خانه های جدید. با بازسازی این خانه های قدیمی می‌توان ظاهری جدید و زیبا به آن بخشید و حتی می‌توان تغییر اساسی در دکوراسیون و نور پردازی داخل خانه به چیدمان آن کمک کرد. اگر سرمایه ی محدودی در اختیار دارید و مصرف انرژی هم برای شما اهمیت بالایی دارد ، پس بهترین نتیجه برای شما این است که خانه ی قدیمی را بازسازی کنید.

 

بالا بردن کیفیت زندگی در خانه های بازسازی شده

بسیاری از افراد که قصد بازسازی خانه های قدیمی را دارند،  برای این است که می‌خواهند در آن یک زندگی با کیفیت و مدرن و راحت داشته باشند. یک ساختمان قدیمی بعد از گذشت حداقل دو یا سه دهه ، به تغییرات اساسی نیاز دارد.

 

هزینه بازسازی خانه چقدر است؟

هزینه بازسازی های خانه های قدیمی و کلنگی از مهم ترین دغدغه صاحبان این ساختمان ها می باشد. برای بازسازی این ساختمان ها باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید ، که هزینه تمام مصالح در نظر گرفته شود. عدم برنامه ریزی موجب می شود پیش آمد  هایی به وجود بیاد که خسارات مالی بسیاری را به همراه داشته باشد . در کنترل هزینه بازسازی میتوانیم از گزینه های جایگزین و موقت برای بازسازی بخشی از خانه استفاده کنید. حتما لازم است که مشخص کنید کدام بخش از خانه ی شما در اولویت بازسازی قرار بگیرد ، مثلا برای بازسازی کلی یک واحد مسکونی بدون در نظر گرفتن تغییرات پلانی و با فرض کردن استفاده از متریال درجه یک ایرانی در حدود هر متر مربع(پنج میلیون تومان ) سرمایه نیاز دارد.

 

هزینه بازسازی خانه

 

بیشتر بخوانید : بازسازی خانه های کوچک

 

مزایای بازسازی خانه های فرسوده

۱.افزایش ارزش ملک : بسیاری از آنها متراژ بالای دارند به همین دلیل مشتری و طرفداران زیادی دارند. هرچه نقشه بازسازی و مرتب سازی خانه بهتر و دقیق تر ادامه پیدا کند در قیمت آن نقش موثری دارد .

۲. افزایش طول  عمر بنا : بازسازی باعث افزایش عملکرد ساختمان می‌شود.

۳.بهبود کیفیت زندگی : مهم ترین هدیه ای که یک خانه می‌تواند به ساکنان آن بدهد آرامش است ، چه از نظر مناظر زیبایی که دارد  و چه از لحاظ  فنی میتواند در بهبود کیفیت زندگی تاثیر مثبت داشته باشد.

 

سخن پایانی

در این مطالب سعی کردیم نگاهی کلی به به بازسازی خانه های قدیمی ، مزایای آن و هزینه هایش داشته باشیم. هم چنین بازسازی خانه را با خرید خانه نوساز مقایسه کردیم.در نهایت شما عزیزان باید با توجه به بودجه خود و نیاز هایتان انتخاب کنید که کدام روش بهتر می باشد. ما تا جایی که ممکن بود شما را راهنمایی کرده و راهکارها را به شما آموزش دادیم. مجموعه دکوراسیون نیو دیزاین در زمینه دکوراسیون داخلی ، بازسازی منزل و دفتر کار و دیگر خدمات مربوط به دکوراسیون اعم از دیزاین آشپزخانه و کابینت آشپزخانه از جمله انواع کابینت آشپزخانه انزو و دیگر مدل ها ، بهترین کیفیت را با منصفانه ترین قیمت به شما عزیزان ارائه می دهد. کافیست برای مشاوره خرید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *